
veto ohenee...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
veto ohenee...
tämä kysymys on taas kaukaa haettu ja selviäis ahkeralla testaamisella, mutta kun ei ole seosmittaria yms. tässä lähettyville niin kysytääs olenko sorateillä...potilaana on taunus korkeapuristeisella 2.0l OHC.llä, Weber 44IDF, Crane 300 ast nokalla, pikku atlas. Eli 1,2,3 vetää raivokkaasti kierrosrekisterin yläpäähän ( 7000rpm ), mutta nelosella veto ohenee yhtäkkiä n. 150km/h / 5500rpm jälkeen, ikäänkuin tehoalue loppuisi. Keväällä auto on säädetty jarrussa ja silloin ei ollut näkyviä ongelmia. Voikohan nyt kelien lämmetessä ja ajatteassa kovempaa ( suurempi ilmanpaine konehuoneeseen ) vetää laihalle, nostin jo hieman bensanpainetta, auttaisikohan isommat pääsuuttimet vai tuleekohan vaan fysiikan lait vastaan eli voima ei enää riitä? 

S a a b & F o r d
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: veto ohenee...
lootassa tai peräs turhan tiuhat välitykset..?
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
Re: veto ohenee...
jatkoa ajatellen: ajattele ensin, kirjoita sitten. ei toistepäinfomoco3 kirjoitti:lootassa tai peräs turhan tiuhat välitykset..?
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Re: veto ohenee...
Oho...Tähtisilmä kirjoitti:nelosella veto ohenee yhtäkkiä n. 150km/h / 5500rpm


-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Jos se kerran on dynossa säädetty niin miksi se nyt yhtäkkiseltään menisi nelosella laihalle?? Millähän kierroksilla huipputeho tuli siellä dynossa? Äkkiseltään tulee mieleen 1. Puhti loppuu eli ei voimaa 2. Bensapumpun tuotto ei riitä. Jos ne säädöt siis aikuisten oikeesti on haettu dynon päällä.
Ja bensanpaineen nostosta on kaasarikoneessa hyötyä tasan ei yhtään. Tuotto se on kun ratkaisee.
Ja bensanpaineen nostosta on kaasarikoneessa hyötyä tasan ei yhtään. Tuotto se on kun ratkaisee.
Viimeksi muokannut razorass, Ma Kesäkuu 7. 22:19:51 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Vanha tehokäyrä nousee tasaisesti +6300rpm asti josta kääntyy pikkuhiljaa laskuun. Moottori on samassa kokoonpanossa, paitsi peltisarja on 1/2" pienempi ja putkisto 1" pienempi. Viime säädöissä autoa ajettiin rullilla ( dyno rikki, ei tehomittausta ) eli vain kaasarit ja jakaja rakennettiin / säädettiin kuormitettuina. Seokset kesti yläpäässä juuri ja juuri. Mittaustilanteessa ei ollut ajoviimaa tms. Perustin vaan oman ajatuksen siihen, että voiko kovempaa ajettaessa konehuoneeseen tulla niin kova ilmanpaine, että kaasarit horii sitä enempi ilmaa ja vetää sitä kautta laihalle?? Pumpussa ( isoin Carter ) riittää puhti ja bensalinjakin on uusi. Tosin bensansuodatin voi välissä ahdistaa.razorass kirjoitti:Jos se kerran on dynossa säädetty niin miksi se nyt yhtäkkiseltään menisi nelosella laihalle?? Millähän kierroksilla huipputeho tuli siellä dynossa? Äkkiseltään tulee mieleen 1. Puhti loppuu eli ei voimaa 2. Bensapumpun tuotto ei riitä. Jos ne säädöt siis aikuisten oikeesti on haettu dynon päällä.
Ja bensanpaineen nostosta on kaasarikoneessa hyötyä tasan ei yhtään. Tuotto se on kun ratkaisee.
S a a b & F o r d