veto ohenee...

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

veto ohenee...

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » La Kesäkuu 5. 10:02:31 2004

tämä kysymys on taas kaukaa haettu ja selviäis ahkeralla testaamisella, mutta kun ei ole seosmittaria yms. tässä lähettyville niin kysytääs olenko sorateillä...potilaana on taunus korkeapuristeisella 2.0l OHC.llä, Weber 44IDF, Crane 300 ast nokalla, pikku atlas. Eli 1,2,3 vetää raivokkaasti kierrosrekisterin yläpäähän ( 7000rpm ), mutta nelosella veto ohenee yhtäkkiä n. 150km/h / 5500rpm jälkeen, ikäänkuin tehoalue loppuisi. Keväällä auto on säädetty jarrussa ja silloin ei ollut näkyviä ongelmia. Voikohan nyt kelien lämmetessä ja ajatteassa kovempaa ( suurempi ilmanpaine konehuoneeseen ) vetää laihalle, nostin jo hieman bensanpainetta, auttaisikohan isommat pääsuuttimet vai tuleekohan vaan fysiikan lait vastaan eli voima ei enää riitä? :)
S a a b & F o r d

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: veto ohenee...

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » La Kesäkuu 5. 21:43:57 2004

lootassa tai peräs turhan tiuhat välitykset..?
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Re: veto ohenee...

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Kesäkuu 7. 1:17:59 2004

fomoco3 kirjoitti:lootassa tai peräs turhan tiuhat välitykset..?
jatkoa ajatellen: ajattele ensin, kirjoita sitten. ei toistepäin

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: veto ohenee...

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Kesäkuu 7. 21:36:12 2004

Tähtisilmä kirjoitti:nelosella veto ohenee yhtäkkiä n. 150km/h / 5500rpm
Oho... :oops: :lol:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ma Kesäkuu 7. 22:01:14 2004

jep, ei varmastikkaan saa kierroksilla enää riittävästi kakkua. Pitääpä laittaa repullinen suuttimia tilaukseen. Muuten vehkeet toimii nyt kyllä liiankin hyvin...tyyntä myrskyn edellä. :o
S a a b & F o r d

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Ma Kesäkuu 7. 22:16:13 2004

Jos se kerran on dynossa säädetty niin miksi se nyt yhtäkkiseltään menisi nelosella laihalle?? Millähän kierroksilla huipputeho tuli siellä dynossa? Äkkiseltään tulee mieleen 1. Puhti loppuu eli ei voimaa 2. Bensapumpun tuotto ei riitä. Jos ne säädöt siis aikuisten oikeesti on haettu dynon päällä.

Ja bensanpaineen nostosta on kaasarikoneessa hyötyä tasan ei yhtään. Tuotto se on kun ratkaisee.
Viimeksi muokannut razorass, Ma Kesäkuu 7. 22:19:51 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Kesäkuu 7. 22:18:21 2004

tarkistaisin polttoainepumpun ja linjat!

Tähtisilmä
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
Paikkakunta: Pohjois Savo

Viesti Kirjoittaja Tähtisilmä » Ti Kesäkuu 8. 8:13:40 2004

razorass kirjoitti:Jos se kerran on dynossa säädetty niin miksi se nyt yhtäkkiseltään menisi nelosella laihalle?? Millähän kierroksilla huipputeho tuli siellä dynossa? Äkkiseltään tulee mieleen 1. Puhti loppuu eli ei voimaa 2. Bensapumpun tuotto ei riitä. Jos ne säädöt siis aikuisten oikeesti on haettu dynon päällä.
Ja bensanpaineen nostosta on kaasarikoneessa hyötyä tasan ei yhtään. Tuotto se on kun ratkaisee.
Vanha tehokäyrä nousee tasaisesti +6300rpm asti josta kääntyy pikkuhiljaa laskuun. Moottori on samassa kokoonpanossa, paitsi peltisarja on 1/2" pienempi ja putkisto 1" pienempi. Viime säädöissä autoa ajettiin rullilla ( dyno rikki, ei tehomittausta ) eli vain kaasarit ja jakaja rakennettiin / säädettiin kuormitettuina. Seokset kesti yläpäässä juuri ja juuri. Mittaustilanteessa ei ollut ajoviimaa tms. Perustin vaan oman ajatuksen siihen, että voiko kovempaa ajettaessa konehuoneeseen tulla niin kova ilmanpaine, että kaasarit horii sitä enempi ilmaa ja vetää sitä kautta laihalle?? Pumpussa ( isoin Carter ) riittää puhti ja bensalinjakin on uusi. Tosin bensansuodatin voi välissä ahdistaa.
S a a b & F o r d

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Kesäkuu 8. 17:29:23 2004

Ei voi

paa kaasuttimeen menevään letkuu painemittari T-kappaleella ja mittari jonnekin, mistä näkee ajaessa.

Vastaa Viestiin