levyjarrut iso atlakseen

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

levyjarrut iso atlakseen

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Huhtikuu 18. 14:42:23 2004

Onkos joku laittanu iso atlaksen akseliin jotai levyjä??
Olisko jotai neuvoja, kuvia, mittoja???? :?:
Tulee kuitenki katu välipohjaan.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: levyjarrut iso atlakseen

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Su Huhtikuu 18. 16:15:26 2004

Jos isossa atlaksessa on samat mitat/muodot banjon päissä kuin pikku sakussa niin etuveto escon levyt+takaveto escon satulat ja teet niille 10mm lattaraudasta kiinnikkeet...
Paketti
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=78255
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Su Huhtikuu 18. 20:56:51 2004

Noista levyjarruasennuksista ja sopivista kompinaatioista pitäs löytyy muutama aikaisempikin topicki, joissa on mainittu noita sopivia yhdistelmiä.
Katukäyttöön pitää ainakin mun mielestä olla vaijeritoiminen käsijarru, joten toi MK2:sen etusatulat on siinä vaiheessa toimimaton ratkaisu.

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Huhtikuu 19. 9:22:35 2004

MikkoT kirjoitti:Noista levyjarruasennuksista ja sopivista kompinaatioista pitäs löytyy muutama aikaisempikin topicki, joissa on mainittu noita sopivia yhdistelmiä.
Katukäyttöön pitää ainakin mun mielestä olla vaijeritoiminen käsijarru, joten toi MK2:sen etusatulat on siinä vaiheessa toimimaton ratkaisu.
Ohop en huomannu että katukäyttöön... :oops:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » Ma Huhtikuu 19. 20:57:33 2004

RapajuoppoPutkiMies*469*

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ma Huhtikuu 19. 22:40:38 2004

Sellainen huomio noista kiinnityspaloista että juuri käydään ralli.net:ssä keskustelua siitä että ko. osat on oltava lujuuslasketut siviililiikenteessä ja rallivehkeissä(rF),on kyselty papereita katsastuksissa...
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Huhtikuu 19. 22:54:05 2004

northwest kirjoitti:Sellainen huomio noista kiinnityspaloista että juuri käydään ralli.net:ssä keskustelua siitä että ko. osat on oltava lujuuslasketut siviililiikenteessä ja rallivehkeissä(rF),on kyselty papereita katsastuksissa...
Pitää olla lujuuslaskelmat TAI luotettava selvitys rakenteen lujuudesta.
-No siin on saapinsatula kii parilla pultil mitkä miljuunalootast löyty ja sit toi Pena veti saumaa siihen peltilätkään etse pysyy panjos kii ja sihä noi roikkuu, eiks je?. Kiekot otettii jostain Audist. On ne hyvät, no, nimi alle nyt!- -tyyppinen selvitys ei liene riittävä kenenkään mielestä.
Asiallisen näköinen toteutus on usein riittävän asiallinen ja esim. 12,9 kiinnityspulttien käytöstä ymv. ei olle haittaa ja saumakin kun olisi kohtuullista niin tuskimpa kukaan tulee varsinaisia laskemia vaatimaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Huhtikuu 20. 1:53:25 2004

northwest kirjoitti:Sellainen huomio noista kiinnityspaloista että juuri käydään ralli.net:ssä keskustelua siitä että ko. osat on oltava lujuuslasketut siviililiikenteessä ja rallivehkeissä(rF),on kyselty papereita katsastuksissa...
No en ole ite tota rallinetin keskustelua seurannut, mutta kuulin tossa joku aika asiasta sen verran, että ovat ruvenneet vaatimaan noissa kilpa-autoissa, jotka rekisteröity katukäyttöön erikoisluvilla, hyväksyntätodistuksia noista erikoispalikoista. Toi tarkottaa sitä, että ne pitää olla "tehdastekoiset" eikä kotona rakennellut. Kuitenkin normaali katuauto ei tarvitse erikoislupia yleensä mihinkään, joten tokkopa se hyvin katsastusinssiä kiinnostaa, kuka ne palikat on sinne väsänny kunhan ne vaan on hyvin tehty.

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ti Huhtikuu 20. 20:21:05 2004

No en ole ite tota rallinetin keskustelua seurannut, mutta kuulin tossa joku aika asiasta sen verran, että ovat ruvenneet vaatimaan noissa kilpa-autoissa, jotka rekisteröity katukäyttöön erikoisluvilla, hyväksyntätodistuksia noista erikoispalikoista. Toi tarkottaa sitä, että ne pitää olla "tehdastekoiset" eikä kotona rakennellut. Kuitenkin normaali katuauto ei tarvitse erikoislupia yleensä mihinkään, joten tokkopa se hyvin katsastusinssiä kiinnostaa, kuka ne palikat on sinne väsänny kunhan ne vaan on hyvin tehty.[/quote]

hmm.-ja itse olen saanut sen käsityksen(akk:sta) että juuri siviilikatsastuksen vuoksi vaaditaan todistus kilpa-autoihin joilla liikutaan kilpailun aikana yleisillä teillä,nyky f-läiset taitaa olla aika pitkälti "tarrakilpisiä" joilla ei saa ajaa yleisillä teillä muulloin kuin kilpailun aikana.
-eikö muka katsastusmiestä kiinnosta esim. itsetehdyt säädettävät alatukivarret siviilieskortin alla?
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Huhtikuu 21. 2:44:21 2004

northwest kirjoitti:hmm.-ja itse olen saanut sen käsityksen(akk:sta) että juuri siviilikatsastuksen vuoksi vaaditaan todistus kilpa-autoihin joilla liikutaan kilpailun aikana yleisillä teillä,nyky f-läiset taitaa olla aika pitkälti "tarrakilpisiä" joilla ei saa ajaa yleisillä teillä muulloin kuin kilpailun aikana.
-eikö muka katsastusmiestä kiinnosta esim. itsetehdyt säädettävät alatukivarret siviilieskortin alla?
Eli noita todistuksia on kyselty niin tavan katsastuksissa ja kilpailukatsastuksissa, kun kyseessä on ollut kilpa-auto, mutta siviiliauton lisävarusteisiin en ole vielä kuullut puututtavan.
Tää on taas sellanen kysymys, että aika näyttää miten käy. Esimerkkinä on toi madallusjousten kohdalla oleva laki, että vain uudemmissa pitää olla todistukset ja muutoskatsastukset.
Ja kuten aikaisemmin todettiin, että hyvin toteutetut ratkaisut (joita vois vaikka luulla tehdastekoisiksi) voivat mennä läpi ilman todistuksiakin ja jos kyseessä esim. 25 vuotta vanha auto niin vaikea se on katsastusmiehen sanoa, miten monta kertaa auto on jollain palikoilla jo hyväksytty, jos sen ekaa kertaa itse näkee. Silloin on vaikea hylätä, kun asiaa voit protestoida sillä, että kyllä se vielä viime kerralla kelpas.

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Huhtikuu 25. 12:37:27 2004

ISO KIITOS KAIKILLE VASTANNEILLE, TÄSTÄ OLI PALJON APUA :D
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

taunus mkII
Viestit: 97
Liittynyt: Ma Toukokuu 10. 17:59:43 2004
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII » Ke Toukokuu 19. 19:30:18 2004

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 41621.jpeg
tommoset cossun levyt ja satulat kaverilla tanarissa isossa perässä.
tanari
Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Toukokuu 22. 1:58:02 2004

AHAA

onx sil jotai seksuaalista merkitystä et missä kohdassa toi satula on??? ku on tullu nähtyy et se on vähän edempänä tai taaempana tai keskellä :?: :?: :?:
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Toukokuu 22. 17:03:57 2004

Rahtinalle kirjoitti:AHAA

onx sil jotai seksuaalista merkitystä et missä kohdassa toi satula on??? ku on tullu nähtyy et se on vähän edempänä tai taaempana tai keskellä :?: :?: :?:
Sitä sijaintia kannattaa ihmetellä kunhan satulaan pääset.

Vastaa Viestiin