kent moottorien erot? etuveto tai takaveto lohko?

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

kent moottorien erot? etuveto tai takaveto lohko?

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Toukokuu 19. 16:57:38 2004

mikä ero näissä lohkoissa on?
saanko mk1 fiestaan sopimaan escortin 1.6 kentin?
vai onko näissä etuveto kent-koneisissa jotain erillaista?

saanko takaveto koneen sopimaan fiestaan? :roll:
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ke Toukokuu 19. 18:31:24 2004

Itse lohkoon ei tule moottorin kiinnikkeitä, vaan kanteen lähelle termostaattia. Tavallisesti siinä kohtaa ei liene valmiita reikiä. Alapuolinen palkki sopinee alkuperäisestä, offsettiä voi joutua muuttamaan. Vaihteiston päällä on yksi ylimääräinen kiinnike, joka vaadittaneen 1.3 ja 1.6 kanssa. Jakopään kotelo on matalampi ja ketju yksirivinen. Oikeanpuoleinen vetari on kaksiosainen. Poikittaisen 1.3 lohkon osanumero alkaa tietääkseni 791M, ilmoittele jos löydät jostain :)
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: kent moottorien erot? etuveto tai takaveto lohko?

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Toukokuu 19. 22:45:59 2004

tanari kirjoitti:mikä ero näissä lohkoissa on?
saanko mk1 fiestaan sopimaan escortin 1.6 kentin?
vai onko näissä etuveto kent-koneisissa jotain erillaista?

saanko takaveto koneen sopimaan fiestaan? :roll:
Escort mk3:ssa olen nähnyt takavetomoottorin, 1,6. Fiestaan tuskin menee.
Etuvetolohko on lyhyempi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » To Toukokuu 20. 0:13:36 2004

voi hemmetti tähänkö tää projekti tökkää :cry:

-muokkaus-->
mulla on sielä oikeellapuolella 2osanen vetari ja se tulee kait lohkoon kiinni se keskiosa? kierteiden tekeminen lohkoon onnistuu.

kanteen kierteiden tekeminen onnistuu.. mutta eikö se tuplajakopää mahdu sitten olee fiestankonehuoneessa?
joutuuko moukaroimaan lokasuojaa? kyllä se nyt jotenki sinne istutetaan :lol: kaikki vinkit ja avustukset olis tervetulleita. tässä onkin jo nyt aika hyvin tietoa.

mutta entä startti? kummallepuolelle menee? ja käykö ihan noinvaa?
ei vauhtia, mutta vaarallisia tilanteita.

Vastaa Viestiin