Aurauskulmien säätö

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Aurauskulmien säätö

Viesti Kirjoittaja MASter » Su Huhtikuu 25. 22:37:38 2004

Joku varmaan muistaa ihan suoralta kädeltä, et millaset lukemat sinne välikoppasen kulmiin pitäs saaha...? :roll:

Käytin escon jo kerran tossa viime kesänä kulmien säädössä, mut ei niillä ollu mitään tarkkoja lukemia enää kirjoissa, niin ne laitto ihan vanhasta muistista jotain sinne...
Ja nyt pitäis sitten käyttää uudemman kerran, kun madallettiin tossa alku viikosta keulaa semmosen tuuman (-1") verran, eli mitäs sinne pitäs laittaa ja paljonko?

Btw. Vaikuttaakos toi madallus säätöihin, eli onko vakio korkusella ja madalletulla eri lukemat? :?
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Koakop

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Huhtikuu 25. 22:48:59 2004

Madallus ei pitäisi vaikuttaa säädettäviin perusarvoihin. Caprin arvot pitäisi olla aika liki. Niitä ainakin tuolla Euromasterin koneella oli. OHC ja Voima-moottori erikseen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Huhtikuu 25. 23:01:54 2004

Hmm. Ainoa alunperin säädettävä on aurauskulma ja se kyllä muuttuu rajusti mk1-2 escoissa, Caprissakin, laskun yhteydessä. Lukemana kadulle 1-3mm aurausta on ok.
Camber muuttuu myös automaattisesti kun etupää nousee tai laskee. Kadulla ei kannata päästää yli 1,5 asteen, n.1 lienee hyvä. Ja säädön saa tuohon joko yläpään säädettävällä laakeroinnilla tai sääd. alatukivarsilla.
Casterin saa säädettyä joko työläästi muuttamalla kall.vak. etukiinnikkeitä tai helpommin lisäilemällä/vähentämällä prikkoja alatukivarren/vak. liitoksessa. Myös em. sääd.yläpäät vaikuttavat casteriin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » Ma Huhtikuu 26. 7:17:33 2004

jjs kirjoitti:Hmm. Ainoa alunperin säädettävä on aurauskulma ja se kyllä muuttuu rajusti mk1-2 escoissa, Caprissakin, laskun yhteydessä. Lukemana kadulle 1-3mm aurausta on ok.
Mäkin muistelin et se ois jotain 2mm aurausta, mut mites siinä kävis jos ois haritusta millin tai pari?
Kun se tahtoo olla noilla renkailla aika ura herkkä...
Camberia ei meikäläisen pelistä saa muutettua, joten se jääköön... :roll:
MuoTine kirjoitti: OHC ja Voima-moottori erikseen.
...eläpä yritä yhtään, mainospuheet sitten erikseen
Viimeksi muokannut MASter, Ma Huhtikuu 26. 9:10:40 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

Vastaa Viestiin