Pohjapanssari

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Pohjapanssari

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Maaliskuu 31. 20:56:54 2004

Kuinka paljon tuollainen pohjapanssari haittaa konehuoneen ilman kiertoa? Te joilla on V6:sia ja OHC turboja, niin miten on? Capri tippuu ensikesäksi niin alas kuin mahdollista ja yksi tuollanen panssari löytyisi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Yamppa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Marraskuu 20. 11:28:49 2002
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Yamppa » Ke Maaliskuu 31. 21:14:34 2004

Miten paksua tavaraa/mitä materiaalia nuo muuten yleensä on? oon vähä ajatellu että jos omaan tekis panssarin pohjaan kun sen pudottaa alemmas

Sierraxr4x4
Viestit: 275
Liittynyt: To Marraskuu 28. 13:34:33 2002
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Sierraxr4x4 » Ke Maaliskuu 31. 21:18:16 2004

tekee siihen hyvät ilmareijät nii toimii... tosin jossa tiedän oli ritilät pellissä :?
sierra xr4x4
escort mk1

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Maaliskuu 31. 21:22:29 2004

Luulisin, että oikean muotoinen panssari voisi jopa parantaa virtaavan ilman kulkua konehuoneessa...voin tietysti olla väärässäkin. :twisted:
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ke Maaliskuu 31. 22:06:02 2004

Nysvää siihen panssariin niitä reikiä ja etuosaan sopivasti niin että ilma pääsee oikein paineella sinne...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Maaliskuu 31. 22:14:07 2004

Mutta eikö öljypohja ole juurikin se jota jäähdytetään?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Maaliskuu 31. 23:25:48 2004

Vanha totuus: ilman saaminen konehuoneeseen ei ole ongelma; poissaanti voi tuottaa tuskaa.
Eli ilman liikkuvuus ratkaisee.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Viesti Kirjoittaja potsi » To Huhtikuu 1. 8:48:38 2004

jjs kirjoitti:Vanha totuus: ilman saaminen konehuoneeseen ei ole ongelma; poissaanti voi tuottaa tuskaa.
Eli ilman liikkuvuus ratkaisee.
Sama ollaan todettu. Kesä kuumalla joskus B-juniorina :wink: nostettiin Escosta konepellin etureunaa ja harmisteltiin pieniä lämpö ongelmia. Vanhat parrat veteli avokämmenellä poskille ja käski nostaa takareunaa. Auttoi. :!:

Reijittään panssari en lähtisi, IMHO.
Jäsen 488

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » To Huhtikuu 1. 9:05:20 2004

Nyt tulee mutua... Luulisi että edestä umpinaisella pohjapanssarilla saataisiin parempi imu auton alle konehuoneesta, jolloin jäähdytys olisi tehokkaampaa. Onko näin?

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » To Huhtikuu 1. 14:15:36 2004

potsi kirjoitti:
jjs kirjoitti:Sama ollaan todettu. Kesä kuumalla joskus B-juniorina :wink: nostettiin Escosta konepellin etureunaa ja harmisteltiin pieniä lämpö ongelmia. Vanhat parrat veteli avokämmenellä poskille ja käski nostaa takareunaa. Auttoi. :!:
Mulla kans kesällä tahtoo keittää joten nostin k.pellin takareunaa ja tein uuden maskin kunnon reikäpellistä niin ilma pääsee kiertään...
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ma Huhtikuu 5. 13:39:54 2004

Muotoile pohjapanssari oikein niin saat imua sillä eli poistoa.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Panssari

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Huhtikuu 5. 21:49:35 2004

Mitenköhän sitä pitäisi muotoilla jotta saataisiin imua?

No, olkoot... Idea on nyt se, että mulla on tossa orkkis panssari jonka joko pulttaan tai en. Kysymys kuuluukin että paljonko tuo alkuperäinen panssari etupäässä hankaloittaa jäähdytystä? Sehän katkaisee öljypohjalta ilmankierron aika tehokkaasti? Toisessa vaakakupissa painaa tuo öljypohjan suojeleminen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Huhtikuu 7. 16:32:28 2004

Mites sitä imua saadaan aikaan ilmavirran avulla.

Vastaa Viestiin