ihmeellisiä ajatuksia

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

ihmeellisiä ajatuksia

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Maaliskuu 29. 14:08:31 2004

Onko kukaan laittanu mk1 tai mk2 escoon cvh konetta? Itsellä kävi mielessä että ois perso laittaa semmonen rs turbon tekniikka takapotku eseen ois paljon keveempi ja luvatkin siihen irtoaisi
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Re: ihmeellisiä ajatuksia

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ma Maaliskuu 29. 15:09:25 2004

Mikäs siinä jos tieto taito turva riittää...olisi ainakin harvinainen! :P
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Maaliskuu 29. 15:30:08 2004

ei tuskin paljoa zetec asennuksesta poikkea. mutta henkilökohtainen mielipiteeni (ei vedetä herneitä) kyseisestä moottorista on painokelvotonta.
zetecin ymmärrän, koska siinä on oikein toteutettuna hieman BDA-tyylisuuntaa.
Painotan edelleen, että makuasioista ei voi kiistellä :?

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Maaliskuu 29. 15:39:55 2004

OT.

Zetekiin taitaa joku valmistaa BDA-näköistä venttiilikoppaakin. Oli jossain Classic Fordissa muutama kuukausi sitten.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ma Maaliskuu 29. 20:14:24 2004

Helpoimmalla pääsee jos löytää sierraversion,öljypohja on valmiiksi sinnepäin ja virranjakajaa ei ole kytkinkopan päällä.Lisäksi kytkinlevyn vaihto pitäis riittää laatikkoon sovittamiseen.-
Joskus pohdin samaa ideaa :roll:
Saako muuten itse tehdä moottorinkiinnikkeet siviiliautoon?
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ma Maaliskuu 29. 20:27:43 2004

Asiahan ei tietenkään minulle kuulu ja muutenkin mennään aiheesta sivuun, mutta olen katsellut tuossa tallilla kun on remontoitu Audi 2.3 ruiskuviitonen ja Volvo (VW) diesel 5v. vaihteisto. Siitähän saisi aikastalailla pätevän tekniikan johonkin vanhempaan takavetovoortiin, eikä heti tulisi vastaan.
"Hitto, mun 2.3 Taunus käy viidellä" :lol:
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Maaliskuu 29. 20:34:19 2004

Hessu kirjoitti: "Hitto, mun 2.3 Taunus käy viidellä" :lol:
:lol:

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Ma Maaliskuu 29. 21:14:30 2004

Joo niin aattelinkin että se sierran pannu perustaksi ja siihen rs turbon rojut kiinni ja moottorin korvat saa hitsata/tehdä itse ´jos on näyttää todistus siitä että on luokka hitsari kyseiselle aineelle mutta jotkut inssit ei kysele niistä jos ne näyttää kunnollisilta ja kestäviltä
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ma Maaliskuu 29. 21:21:27 2004

AKE:
moottorin vaihdon mahdollisesti edellyttämien uusien tai muutettujen kiinnikkeiden tulee olla asianmukaiset; tarvittaessa kiinnikkeiden lujuudesta on esitettävä luotettava selvitys

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Maaliskuu 29. 22:08:54 2004

ja luotettava selvitys voi olla mitä vain silmämääräisen tutkinnan, ja lujuuslaskelmien + kuvauksen välillä.

XR5T
Viestit: 25
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 15:18:38 2002

Viesti Kirjoittaja XR5T » Ti Maaliskuu 30. 2:12:03 2004

eikä heti tulisi vastaan.


niin jos ei lähde pohjanmaalle

Vastaa Viestiin