Pohjan rakennusta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Pohjan rakennusta
Jatketaans heti perään toisella aiheella. Potilas on ekkeri mark1 ja hänellä vaivana mädät lattiat ja helmat.. Etulattiat hommasinkin jo motonetistä.
Semmoista olen pohtinut, että miten tuo lattian vaihto kannattaa toteuttaa kun mahdollisesti tartteis panna uudet pitkittäispalkitkin.. Että kummat vaihtaa ensin ja millä tyylillä? Rälläköin lattian pois ja nappaan uuden paikalleen ja jätän palkin hitsaamatta kiinni ja sitten vaihdan sen? Vai tarvitseeko tehdä väliaikaisia tukia. Kuten arvata saattaa, olen ihan vasta-alkaja hitsaus- ja varsinkin autonhitsauspuuhissa.
Ja toinen homma mikä tartteis toteuttaa ensin: Porasin lokasuojukset poies ja sieltä alta paljastui sinänsä hyvä massa noin suojauksen kannalta, mutta onpahan vaan kovaa tavaraa. Tää on sitä harmaata, varmaan ikivanhaa. Teräsharjalaikalla ei juuri saa muuta kuin hirveen pölyn talliin, tuskin tekee hengelle hyvää. Tota on ihan turha kaapia millään lastalla pois, hyvä kun puukolla pystyy. Vinkkejä tähän?
Semmoista olen pohtinut, että miten tuo lattian vaihto kannattaa toteuttaa kun mahdollisesti tartteis panna uudet pitkittäispalkitkin.. Että kummat vaihtaa ensin ja millä tyylillä? Rälläköin lattian pois ja nappaan uuden paikalleen ja jätän palkin hitsaamatta kiinni ja sitten vaihdan sen? Vai tarvitseeko tehdä väliaikaisia tukia. Kuten arvata saattaa, olen ihan vasta-alkaja hitsaus- ja varsinkin autonhitsauspuuhissa.
Ja toinen homma mikä tartteis toteuttaa ensin: Porasin lokasuojukset poies ja sieltä alta paljastui sinänsä hyvä massa noin suojauksen kannalta, mutta onpahan vaan kovaa tavaraa. Tää on sitä harmaata, varmaan ikivanhaa. Teräsharjalaikalla ei juuri saa muuta kuin hirveen pölyn talliin, tuskin tekee hengelle hyvää. Tota on ihan turha kaapia millään lastalla pois, hyvä kun puukolla pystyy. Vinkkejä tähän?
-
- Viesti:
no kukin tekee vähän tyylillään mutta minä tekisin tuollaisen homman niin että ensiksi leikataan lattiasta oikeankokoinen pala pois, ja hitsataan päittäishitsinä uusi pala paikalleen. ja tämä suoritetaan niin että hitsataan lyhyt, noin 1cm pitkä sauman pätkä ja sitten jonnekin noin suunnilleen toiselle puolelle uutta peltiä toinen, ja niin edelleen. ja huomaa että runkopalkkia ei vielä katkaista. sitten kun lattia on hitsattu niin sitten vaihdetaan se runkopalkki. ja runkopalkki kannattaa hitsata niin että palkki katkaistaan 45 asteen kulmassa pituussuuntaisesti, niin ettei mikään leikkaus kohta mene poikittain runkopalkin pituus suuntaan nähden. tämä siksi että sauman näin hitsaamisella pystytään estämään palkin mahdollista katkeamista sauman vierestä. kaikki saumat päittäis hitsauksena. jos saumat ovat siistejä niin niitä ei kannata turhaan hioa pellin tasolle. taasen sellaiset koiranoksennukset mitä välillä näkee on ehkä parempi hioa lähes pellin tasolle, lähinnä ulkonäöllisistä syistä. tukipalojen tarve vaihtelee paikasta ja rakenteesta riippuen, mutta sanoa voisi ettei niitä juurikaan liikaa voi olla. tämä siis kuinka minä asian tekisin, mutta voinen sanoa kyllä osaavani ammattini puolesta hitsata.
-
- Viesti:
päällekkäin hitsauksessa jää peltien väliin maalaamatonta ja suojaamatonta pintaa herkästi ja tarkoittaa sitä että lähtee ruostumaan sieltä välistä.TAp kirjoitti:Muistelen, että korjauspalkeissa on sillai ylimäärästä, että ne voi laittaa päällekkäin vanhan / edellisen pätkän kanssa, ja hitsata kuin alkuperäiset
-
- Ylläpitäjä
-
- Viesti:
-
- Viesti:
mä ainakin huomasin suhteellisen mukavaksi laitteeksi nestekaasupolttimen. se ei kuumenna peltiä niin paljoa että siitä olisi haittaa mutta massa rupeaa lähtemään tosi komeesti.HarriS kirjoitti:Lämpö auttaa, esim kuumailmapuhallin tai kuuma kesäpäivä.
www.biltema.fi
17600 on tuotenumero.
tollasella kokeilin, kun kaverilla sellainen oli. mutta kuten muidenkin bilteman tuotteiden kanssa, suosittelen ostamaan kunnollisen heti, kun toi biltemalainen on todella surkea laite.