Mikä nokka ohc turboon?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
Mikä nokka ohc turboon?
Mitäs nokkaa on porukka käyttänyt 2.0 ohc turboissa? Tavallisella nokalla vissiin pärjää mutta onhan se viritysnokka aina parempi. Entä millä seuraajilla ja jousilla? Ja auto on mk2 escortti.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Vakionokalla alavääntö säilyy paremmin. Ruiskunokasta ei hajua miten toimii, mutta kaasarinenä ainakin. Virtasen Mauri hioo tilauksesta turbonokkia, käyttökokemuksia ei (vielä) ole. Myös kent cams, piper jne... Joku tarkempia kokemuksia omaava kertonee tarkemmin.
Seuraajiksi vakiot tai kannen kunnosta (onko venttiilit uponneet jne.) ja nokasta riippuen tarvittaessa pitkät, geometria ratkaisee. Venajousiksi kakstonniseen riittänee kuplan jouset tai vast. VS42 ei liene järkeä käyttää, ellei aio kierrätellä 8000+rpm.
Seuraajiksi vakiot tai kannen kunnosta (onko venttiilit uponneet jne.) ja nokasta riippuen tarvittaessa pitkät, geometria ratkaisee. Venajousiksi kakstonniseen riittänee kuplan jouset tai vast. VS42 ei liene järkeä käyttää, ellei aio kierrätellä 8000+rpm.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
Itellä oli virtasen hioma nokka joka vastasi noin 284 kentcamssia oli hieman enempi vaan nostoa ja todella hyvin pelasi ei mitään ongelmaa jousina oli cranen tuplat ja seuraajat oli camtecin pitkäpintaset
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Mulla on Crane Camsin ast.262/272, nosto 10.41/11.05 sport nokka. Tupla jouset ja "kovapala" seuraajat. Vaikka on kilpamoottori, niin hyvin vetelee alhaalta asti! Ei ole liian "kireä".
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 1313
- Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
- Paikkakunta: pääkaupunkiseutu
Missäs päin Virtasen Mauri vaikuttaa (yhteystietoja)? Toimititko oman nokan virtaselle joka sitten hioi sen . Oliko sulla ruisku vai kaasari? Itellä tulossa suorasytkä. Jos hiois vakionokasta kunnollisen ja siihen laittais kunnon seuraajat ja jouset, mitä mieltä ootte?Tupi kirjoitti:Itellä oli virtasen hioma nokka joka vastasi noin 284 kentcamssia oli hieman enempi vaan nostoa ja todella hyvin pelasi ei mitään ongelmaa jousina oli cranen tuplat ja seuraajat oli camtecin pitkäpintaset
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Mauri hioo vakionokasta tai aihiosta. Itse toki päättää hiooko viemästäsi vai ei, kaikki mahdollinen ei tosiaan kelpaa.cossy kirjoitti:Missäs päin Virtasen Mauri vaikuttaa (yhteystietoja)? Toimititko oman nokan virtaselle joka sitten hioi sen . Oliko sulla ruisku vai kaasari? Itellä tulossa suorasytkä. Jos hiois vakionokasta kunnollisen ja siihen laittais kunnon seuraajat ja jouset, mitä mieltä ootte?Tupi kirjoitti:Itellä oli virtasen hioma nokka joka vastasi noin 284 kentcamssia oli hieman enempi vaan nostoa ja todella hyvin pelasi ei mitään ongelmaa jousina oli cranen tuplat ja seuraajat oli camtecin pitkäpintaset
On myös syytä varautua odotteluun, ruuhkaa kun on riittävästi.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Toimii varmaan ihan hyvin, mulla oli joskus piperin 134i, joka käsittääkseni on jokseenkin sama. Piti vaan kovaa meteliä, en saanut sitä hiljaseksi vaikka kuinka yritti säätää välyksiä.Aksu kirjoitti:Onkos kukaan kokeilut Burtonin bf134:sta 266/12,19 ?
Rally race ainakin tuntuu tarjoavan tätä,normaalikäyttöön katu turbolle.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 3770
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
- Paikkakunta: Pohjanmaa
- Viesti:
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kadulla on toiminut hyvin ne KC ruiskuautoihin tarkoitetut FR30 ja FR34 nokat, niissä on aika reilusti enemmän nostoa noin 12mm, mutta ei kovin rankasti asteita.
Vakio 2.0L nokka on ihan hyvä turboon, mutta siinä on vähän hintsusti nostoa. Pitäisi kai olla karvan päälle 10mm, mutta alta 10 oli ainakin minun tarvikenokassani.
"mulla on tommoinen.... nosto 10.40mm 300º astetta ja hyvin pelaa hieman ylhäältä kyllä"
Onko tämä nokka siinä automaatissa, eikö siinä ole vähän reilusti asteita tomaattiin?
Vakio 2.0L nokka on ihan hyvä turboon, mutta siinä on vähän hintsusti nostoa. Pitäisi kai olla karvan päälle 10mm, mutta alta 10 oli ainakin minun tarvikenokassani.
"mulla on tommoinen.... nosto 10.40mm 300º astetta ja hyvin pelaa hieman ylhäältä kyllä"
Onko tämä nokka siinä automaatissa, eikö siinä ole vähän reilusti asteita tomaattiin?
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Olikohan 120eSLEI kirjoitti:Paljonko siellä Kylmäkoskella nokan hionta about maksaa?
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Siks ostin valmiin nokan! Oli halvempi!Tähtisilmä kirjoitti:täällä periferiassa nokka aihio ja sen työstö lähtee n. 300€.

Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Ylläpitäjä
Mitä nyt noita power adder -koneisiin nokkia on katsellut noihin kaseihin, niin niissä tärkein näyttäisi olevan imu- ja pakonokan välisen kulman kasvu verrattuna vaparin nokkaan. Ahdetussahan imupuoli ei tarvitse pakopuolen apua overlapin aikana kuten vaparissa ja toisaalta vähemmän lykkää paineenalaista seosta overlapin aikana raakana ulos. Ihan niin sisällä en ole näissä neloskoneissa, joten en tiedä onko nuo arvot lähelläkään, mutta tavallisissa harraste vapari kaseissa lobe separation angle on luokkaa 110 ja turbo-, nos- tai blowerikoneissa jotain 114.
-
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Sellaisen kirjaviisauden olen lukenut, että ahdettuihin olisi paras nokkien välinen kulma 110-114 astetta ja vapariin 104-106 ja nämä siis parhaaseen tehoon. OHC:n vakionokan kulma pitäisi oleman 113.Arto65FB kirjoitti:Mitä nyt noita power adder -koneisiin nokkia on katsellut noihin kaseihin, niin niissä tärkein näyttäisi olevan imu- ja pakonokan välisen kulman kasvu verrattuna vaparin nokkaan. Ahdetussahan imupuoli ei tarvitse pakopuolen apua overlapin aikana kuten vaparissa ja toisaalta vähemmän lykkää paineenalaista seosta overlapin aikana raakana ulos. Ihan niin sisällä en ole näissä neloskoneissa, joten en tiedä onko nuo arvot lähelläkään, mutta tavallisissa harraste vapari kaseissa lobe separation angle on luokkaa 110 ja turbo-, nos- tai blowerikoneissa jotain 114.
-
- Ylläpitäjä
Ok, mielenkiintoista, noissa kaseissa tuollaista 114 LSAta pidetään lähes pakun nokkana, eli vääntönokkana. 104-asteinen on jo täysin kilpurikamaa. Mitens tuo OHC:n 104, onko sekin puhdas kisaversio. Niin ja kirjaviisautta ja toisten yli olan katselua tääkin oli, yhtään ahdistettua konetta en ole itse tehnyt. Mutta jos kerta joku on ruuvannut ja asiasta dynolappujen kanssa juttua tehnyt, niin eipähän mun tarvi sitäkään tehdä.SLEI kirjoitti:
Sellaisen kirjaviisauden olen lukenut, että ahdettuihin olisi paras nokkien välinen kulma 110-114 astetta ja vapariin 104-106 ja nämä siis parhaaseen tehoon. OHC:n vakionokan kulma pitäisi oleman 113.