Tunnista loota
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Tunnista loota
Törmäsin erääseen vaihdelaatikkoon, ja ledin valossa ei pystynyt tunnistamaan muuta kuin lootan alumiinisen kuoren ja valussa ovaalilogo. Boxi oli erään rallihäiskän liiterissä, eikä tiennyt sen alkuperästä sen kummempaa. Epäili caprin 2.8i:n rasiaksi.
Eli pystyykö näillä tiedoilla mitään päättelemään? Meinaan jos olis 5-vaihteinen ja kiinnitykset sopivat ni laittaisin kentin perään..
Eli pystyykö näillä tiedoilla mitään päättelemään? Meinaan jos olis 5-vaihteinen ja kiinnitykset sopivat ni laittaisin kentin perään..
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
2,8i:ssä on järeämpi (HD, "Hummer") 4v laatikko ja vasta 2,8i Specialiin tuli kesympi 5v laatikko (N9, medium duty)Hessu kirjoitti:2.8i aski lienee Type N/9, joka on päällepäin identtinen Sierran 5-vaihteisen kanssa: Valurautaa kaikki paitsi 5-vaihteen koppa ja häntä, kansi peltiä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Alkupään Sierroja (82-3) tehtiin 2,0 -koneella ja 4v laatikolla joka oli identtinen Tuhnukseen nähden paitsi pyrstö; se oli tuo tyypillinen 3-pulttiselle kepille tarkoitettu.
eli ratkaisun ongelmaan saat semmoisesta/pelkästä pyrstöstä+ kepistä.
1,6 Sierran krääsät ei käy.
eli ratkaisun ongelmaan saat semmoisesta/pelkästä pyrstöstä+ kepistä.
1,6 Sierran krääsät ei käy.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
saa sen kepin siinä muutoinkin pysymään.
Hieman peltiä, peltisakset, pari pulttia ja mielikuvistusta, niin se on siinä.
(jos ei auennut, teet pannan siihen ympärille)
Hieman peltiä, peltisakset, pari pulttia ja mielikuvistusta, niin se on siinä.
(jos ei auennut, teet pannan siihen ympärille)
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 2101
- Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
- Paikkakunta: Oulu
Joo saahan sen ku näkee vähä vaivaa mutta eikös se riesan keppisysteemi oo vähän jäykempi ja liikkeet niinku enemmän "rajoittuneet"?Semmonen ois parempi ku tuo väljä keppi jossa hehtaari liikkeet...jallu kirjoitti:saa sen kepin siinä muutoinkin pysymään.
Hieman peltiä, peltisakset, pari pulttia ja mielikuvistusta, niin se on siinä.
(jos ei auennut, teet pannan siihen ympärille)

-
- Viestit: 433
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002
Eikös Fordin ainoa alu-kuorinen takavetolaatikko ole MT-75, joka on helppo tunnistaa siitä että kytkinkoppa ei ole irroitettava ja vaihteiston häntää ei ole ollenkaan, vaan keppi on sellaisen peltiläystäkkeen päässä. Laatikon päässä ei ole myöskään liukubooreja, vaan kardaani tulee kiinni kiinteästi kolmella pultilla.
- Ville
- Ville
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
ei ole ainoa, onhan 2wd cossun lootakin alumiinia. (niin tai joo. tarkoititkohan vaihteisto valmistajana Fordia)
muistelen että kaverin caprissa oli alukuorinen laatikko (korostan sanaa "muistelen") auto oli mk2 capri 3.0V6 tekniikalla ja ulkonäkökin oli muutettu mk3:seksi....
autoa ei enään kaverilla ole, joten en voi varmistaa....
muistelen että kaverin caprissa oli alukuorinen laatikko (korostan sanaa "muistelen") auto oli mk2 capri 3.0V6 tekniikalla ja ulkonäkökin oli muutettu mk3:seksi....
autoa ei enään kaverilla ole, joten en voi varmistaa....
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti: