Tunnista loota

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Kine
Ylläpitäjä

Tunnista loota

Viesti Kirjoittaja Kine » Ti Tammikuu 27. 16:37:26 2004

Törmäsin erääseen vaihdelaatikkoon, ja ledin valossa ei pystynyt tunnistamaan muuta kuin lootan alumiinisen kuoren ja valussa ovaalilogo. Boxi oli erään rallihäiskän liiterissä, eikä tiennyt sen alkuperästä sen kummempaa. Epäili caprin 2.8i:n rasiaksi.

Eli pystyykö näillä tiedoilla mitään päättelemään? Meinaan jos olis 5-vaihteinen ja kiinnitykset sopivat ni laittaisin kentin perään..

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ti Tammikuu 27. 17:44:07 2004

Jos on V6:sta, niin ei sovi vaikka kytkinkopan vaihtaisi. Kytkinakseli on liian pitkä. Tästä on keskusteltu joskus aikaisemminkin... Ei muita tuntomerkkejä olisi?
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Tammikuu 27. 18:25:02 2004

Ei liene 2,8i jos oli alumiinia kuoret; 3,0-2,8i -loota on patarautaa, jopa pyrstö. Päällä kaksi alumiiniluukkua.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ti Tammikuu 27. 18:42:01 2004

2.8i aski lienee Type N/9, joka on päällepäin identtinen Sierran 5-vaihteisen kanssa: Valurautaa kaikki paitsi 5-vaihteen koppa ja häntä, kansi peltiä.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Tammikuu 27. 19:11:55 2004

Hessu kirjoitti:2.8i aski lienee Type N/9, joka on päällepäin identtinen Sierran 5-vaihteisen kanssa: Valurautaa kaikki paitsi 5-vaihteen koppa ja häntä, kansi peltiä.
2,8i:ssä on järeämpi (HD, "Hummer") 4v laatikko ja vasta 2,8i Specialiin tuli kesympi 5v laatikko (N9, medium duty)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ti Tammikuu 27. 21:38:12 2004

Vähän aiheseen liittyen kysäisen että sopiiko sierran 4-v lootan "perä"(mikälie oikealta nimeltään?) suoraan tuhnuksen 4v:hen? :?:
Ei pysy tanikan keppi mukana kun irtoilee... :roll:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Tammikuu 27. 22:24:43 2004

Alkupään Sierroja (82-3) tehtiin 2,0 -koneella ja 4v laatikolla joka oli identtinen Tuhnukseen nähden paitsi pyrstö; se oli tuo tyypillinen 3-pulttiselle kepille tarkoitettu.
eli ratkaisun ongelmaan saat semmoisesta/pelkästä pyrstöstä+ kepistä.
1,6 Sierran krääsät ei käy.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ti Tammikuu 27. 23:34:59 2004

saa sen kepin siinä muutoinkin pysymään.

Hieman peltiä, peltisakset, pari pulttia ja mielikuvistusta, niin se on siinä.
(jos ei auennut, teet pannan siihen ympärille)
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

fomoco3
Viestit: 2101
Liittynyt: La Toukokuu 24. 10:55:43 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fomoco3 » Ke Tammikuu 28. 10:10:09 2004

jallu kirjoitti:saa sen kepin siinä muutoinkin pysymään.

Hieman peltiä, peltisakset, pari pulttia ja mielikuvistusta, niin se on siinä.
(jos ei auennut, teet pannan siihen ympärille)
Joo saahan sen ku näkee vähä vaivaa mutta eikös se riesan keppisysteemi oo vähän jäykempi ja liikkeet niinku enemmän "rajoittuneet"?Semmonen ois parempi ku tuo väljä keppi jossa hehtaari liikkeet... :roll:
Projektit

"pitää olla melko vakio bemari että vetää eelle"

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ke Tammikuu 28. 12:28:43 2004

Eikös Fordin ainoa alu-kuorinen takavetolaatikko ole MT-75, joka on helppo tunnistaa siitä että kytkinkoppa ei ole irroitettava ja vaihteiston häntää ei ole ollenkaan, vaan keppi on sellaisen peltiläystäkkeen päässä. Laatikon päässä ei ole myöskään liukubooreja, vaan kardaani tulee kiinni kiinteästi kolmella pultilla.

- Ville

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Tammikuu 28. 16:42:11 2004

ei ole ainoa, onhan 2wd cossun lootakin alumiinia. (niin tai joo. tarkoititkohan vaihteisto valmistajana Fordia)

muistelen että kaverin caprissa oli alukuorinen laatikko (korostan sanaa "muistelen") auto oli mk2 capri 3.0V6 tekniikalla ja ulkonäkökin oli muutettu mk3:seksi....
autoa ei enään kaverilla ole, joten en voi varmistaa....

Sammy
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sammy » Ke Tammikuu 28. 16:46:15 2004

meni vähän offtopicciin mut, mutta missä hinnoissa BT T5 lodjut pyörii?

mexico
Viestit: 31
Liittynyt: To Syyskuu 26. 16:08:25 2002
Paikkakunta: pohjanlahden rannalla

Viesti Kirjoittaja mexico » Ke Tammikuu 28. 23:07:28 2004

itse maksoin 5v sitten bv T5 4000mk.ovat nykyään kuulemma kiven alla? liekkö totta vai tarua? :?:

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Tammikuu 28. 23:16:59 2004

minä maksoin samoihin aikoihin 3000mk ilman kytkinkoppaa.
ostin siihen sitten uudet laakerit ja laakereita vaihtaessa särkemäni 5-vaihteen rattaan. remppaan meni pari tonnia

Vastaa Viestiin