Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Pe Tammikuu 16. 19:02:28 2004
Alkaa oleen toi escortin nokka ja seuraajat vaihtorajassa, sen verran hienoa klapinaa se on alkanu pitämään. (1.6 ohc).
Eli nyt kun joudun joka tapauksessa nokan vaihtamaan, ajattelin samalla laittaa hieman kireemmän nokan. Olisko jotain tiettyä nokkaa jota tollaseen ohc:hen kannattas ajatella? kokemuksia?
Kone:han on ihan vakio kunnossa tällähetkellä, kaasari on vaihdettu 32/36 DGV.
Ei tietysti mitään hirveetä ralli nokkaa että alakierroksillakin löytys poweria. kattelin tossa kent cams:n FR31:stä, mutta kun ei itellä ole ohc:n nokista paljo kokemusta nii vähä vaikee arvailla

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Pe Tammikuu 16. 23:35:46 2004
Todellinen budjettiratkaisu on 2,0 nokka. On sama kuin 1,6 GT OHC:ssä (Capri 1,6 GT -73->, Cortina mk3, Esco mk2 Mexico). Eli kun laitat peltisarjan/RS -valusarjan ja 2,0 nokan tuon asentamasi kaasuttimen lisäksi, olet tehnyt tehtaan reseptillä 88-95hv (riippuu putkistosta) GT -moottorin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » La Tammikuu 17. 0:30:58 2004
jjs kirjoitti:Todellinen budjettiratkaisu on 2,0 nokka. On sama kuin 1,6 GT OHC:ssä (Capri 1,6 GT -73->, Cortina mk3, Esco mk2 Mexico). Eli kun laitat peltisarjan/RS -valusarjan ja 2,0 nokan tuon asentamasi kaasuttimen lisäksi, olet tehnyt tehtaan reseptillä 88-95hv (riippuu putkistosta) GT -moottorin.
jep.. tota 2-litrasen nokkaa vois kyllä harkita, eipä oo ainakaan hinnalla pilattu tai sit tosiaan jotain mietoa viri nokkaa.
Noi päästöt vaan arveluttaa jos jotain rajumpaa viri nokkaa alkaa laittamaan. Kent:ssä ainakin nousi HC arvot pilviin (BCF2-nokalla), aina hirveetä säätämistä ja kikkailua ennen katsastusta (vuosimalli just -78, eli pitää noiki mitata.)

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
Sammy
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Sammy » La Tammikuu 17. 10:44:49 2004
multa löytys pari 2.0 vakio nokkaa. toinen tais olla nitrattu jos en väärin muista.
-
Tähtisilmä
- Viestit: 436
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 12:38:32 2003
- Paikkakunta: Pohjois Savo
Viesti
Kirjoittaja Tähtisilmä » Su Tammikuu 18. 10:11:45 2004
ohc kirjoitti:jjs kirjoitti:
jep.. tota 2-litrasen nokkaa vois kyllä harkita, eipä oo ainakaan hinnalla pilattu tai sit tosiaan jotain mietoa viri nokkaa.
Noi päästöt vaan arveluttaa jos jotain rajumpaa viri nokkaa alkaa laittamaan. Kent:ssä ainakin nousi HC arvot pilviin (BCF2-nokalla), aina hirveetä säätämistä ja kikkailua ennen katsastusta (vuosimalli just -78, eli pitää noiki mitata.)

No eipä juuri eroa perstuntumalta huomaa ( vakionokka 1.6 --> 2.0 ). Halpa se kyllä on, muistaakseni 100€ seuraajineen.
Jos venttiilit tiiviit ja kaasarit kunnossa niin kyllä "rajut" nokatkin menee läpi katsastuksesta. Jos ongelmia niin seokset vaan laihalle, nostat tyhjäkäyntinopeutta. Tai jos ei sekään auta niin venttiilinvälykset raakasti kaksinkertaisiksi.
S a a b & F o r d
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Su Tammikuu 18. 15:15:43 2004
Tähtisilmä kirjoitti:
No eipä juuri eroa perstuntumalta huomaa ( vakionokka 1.6 --> 2.0 ). Halpa se kyllä on, muistaakseni 100€ seuraajineen.
Jos venttiilit tiiviit ja kaasarit kunnossa niin kyllä "rajut" nokatkin menee läpi katsastuksesta. Jos ongelmia niin seokset vaan laihalle, nostat tyhjäkäyntinopeutta. Tai jos ei sekään auta niin venttiilinvälykset raakasti kaksinkertaisiksi.
samaa mietin kans, että onko noilla käytännössä paljonkaan sit eroa onko se 1.6 vai 2-litrasen nokka... ehkä sitä vois vaan laittaa suoraan jonku kireemmän "viri" nokan, eiköhän se aina jotenki katsastuksesta mee läpi

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
Sammy
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja Sammy » Su Tammikuu 18. 18:27:49 2004
2.0 nokka taitaa aika paljon vastaa välikoppasen 1.6 GT:n nokkaa. eli on kireempi kuin tavallinen 1.6 nokka
-
E.H
- Viestit: 26
- Liittynyt: La Elokuu 30. 22:15:49 2003
Viesti
Kirjoittaja E.H » Su Tammikuu 18. 18:33:56 2004
Onko muuten 2 litrasen ohc:n kaasari- ja ruiskumallin nokissa eroa?
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Su Tammikuu 18. 18:40:50 2004
Sammy: Tarkoittanet mk2 (RS) Mexicoa ja 2,0 nokka on sama kuin 1,6 GT OHC:n kuten kirjoitin tuossa ylempänä.
E.H. : On sama nokka.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
dexta
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
Viesti
Kirjoittaja dexta » Su Tammikuu 18. 20:08:08 2004
No onkos 2.0 vakionokalla ja rs2000 nokalla eroa?
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Su Tammikuu 18. 20:11:38 2004
Ei.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
dexta
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
Viesti
Kirjoittaja dexta » Su Tammikuu 18. 20:29:06 2004
Selvä homma, kiitti
-
ohc
- Viestit: 1321
- Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
- Paikkakunta: Lapua
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ohc » Pe Tammikuu 23. 20:45:10 2004
no niin.. nyt olis sitte nokka hommattu ja odottaa asennusta...
Tuli vaan sellanen mieleen että mites noi nokan laakerit, olisko syytä vaihtaa joka kerta kuin nokkakin? itseasiassa noi laakerit mitkä nyt on kannessa kiinni on n. vuoden vanhat, mutta taitaa olla vaan viisainta taas iskee uudet laakerit?
mitäs eroo muuten on tavallisella ja punametalli laakerilla?
ai niin.. jäi vielä kysymättä että onko 1.6:sen ja 2litrasen nokkapyörällä mitään eroa? (ei oo itellä muita kuin noita 1.6:sen nokkapyöriä niin en pysty vertaileen)
tulipa taas kyseltyä, mutta eihän kysyvä tieltä eksy

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus
-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Viesti
Kirjoittaja paperman » La Tammikuu 24. 23:58:48 2004
ohc kirjoitti:no niin.. nyt olis sitte nokka hommattu ja odottaa asennusta...
Tuli vaan sellanen mieleen että mites noi nokan laakerit, olisko syytä vaihtaa joka kerta kuin nokkakin? itseasiassa noi laakerit mitkä nyt on kannessa kiinni on n. vuoden vanhat, mutta taitaa olla vaan viisainta taas iskee uudet laakerit?
mitäs eroo muuten on tavallisella ja punametalli laakerilla?
ai niin.. jäi vielä kysymättä että onko 1.6:sen ja 2litrasen nokkapyörällä mitään eroa? (ei oo itellä muita kuin noita 1.6:sen nokkapyöriä niin en pysty vertaileen)
tulipa taas kyseltyä, mutta eihän kysyvä tieltä eksy

Punmetalli kestää vissiin enemmän "ilmakylpyjä". Ei kai noissa nokkapyörissä mitään eroa ole, mutta korjatkaa jos olen väärässä!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Su Tammikuu 25. 8:25:29 2004
Nokkapyörissä ei munkaan mielestä eroja oo. Ainakin käy keskenään vaihella ihan tosta vaan.
Punametallilaakerit kestää kai vähän enemmän kuumuutta ja juuri tota "ilman" öljyä ajoa.