Kierroslukumittarin johdotus

Keskustelu liittyen vanhempaan Ford kalustoon.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Kierroslukumittarin johdotus

Viesti Kirjoittaja Vehje » Ti Tammikuu 20. 10:24:39 2004

Kertokaapas kuinka johdotetaan '68 GT Cortinan kierroslukumittari? Mittari on siis sama 0-7000 Smith's joka on mm. MK1 Escoissa ja Capreissa. Negatiivinen maa.

Mittarin takana on valkoinen kangaspäällysteinen johtolenkki joka kiertää sellaisen pannan läpi. Tästä mittari ottaa signaalinsa. Kaikissa kytkentäkaavioissa tämän johdon toiseen päähän tulee virtalukolta + ja toinen pää menee puolan plussalle. Puola siis saa virtansa tämän kautta. Toisaalta kaikki asiantuntijat sanovat, että tämä valkoinen karva kytketään puolan miinuksen ja kärkien väliin??

Kertokaapas nyt kuinka se oikeasti kytketään.

P.S. Tarkoitus on saada tämä mittari toimimaan Fordin HCS-sytkän kanssa joka on siis Wasted-spark sytkä ilman kierroslukumittarin ulostuloa..

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Re: Kierroslukumittarin johdotus

Viesti Kirjoittaja potsi » Ti Tammikuu 20. 11:14:20 2004

Vehje kirjoitti: että tämä valkoinen karva kytketään puolan miinuksen ja kärkien väliin??
Näin minä olen kytkenyt, ja on toiminut.
Jäsen 488

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Tammikuu 20. 12:30:37 2004

escort mk1 gt-mittaristossa haistellaan puolan +napaa

mk1turboic
Viestit: 78
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003

Viesti Kirjoittaja mk1turboic » Ti Tammikuu 20. 12:41:16 2004

juu,eli se on puolan + johto joka kiertää sen lenkin mittariston takana ainakin mk1 escorteissa. itselläni kys. piuha toimii cossun boksin herätejohtona ja mittari toimii ok.
jäsen #323

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

rpm meteri

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Tammikuu 22. 16:15:27 2004

Ynnä kierää sen kautta ja toimii. Mk-I Capri ja 2.9 EFi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Tammikuu 22. 19:01:29 2004

Ongelmaksi saattaa muodostua tuo waisted spark; voi tulla signaaleja tuplanopeudella.
On tosiaan puolan plussa joka kiertää rundikellon tunnistimen lävitse.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vehje
Viestit: 433
Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002

Viesti Kirjoittaja Vehje » Pe Tammikuu 23. 12:09:31 2004

jjs kirjoitti:Ongelmaksi saattaa muodostua tuo waisted spark; voi tulla signaaleja tuplanopeudella.
On tosiaan puolan plussa joka kiertää rundikellon tunnistimen lävitse.
Nyt en kyllä keksi minkä takia :?: Eikös kummallakin järjestelmällä puola mätkäise 2 kertaa kampuran kierroksella ja mistä virtapiuha tietää moneenko johtoon puola sen kipunan jakaa?

- Ville

Vastaa Viestiin