Kierroslukumittarin johdotus
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 433
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002
Kierroslukumittarin johdotus
Kertokaapas kuinka johdotetaan '68 GT Cortinan kierroslukumittari? Mittari on siis sama 0-7000 Smith's joka on mm. MK1 Escoissa ja Capreissa. Negatiivinen maa.
Mittarin takana on valkoinen kangaspäällysteinen johtolenkki joka kiertää sellaisen pannan läpi. Tästä mittari ottaa signaalinsa. Kaikissa kytkentäkaavioissa tämän johdon toiseen päähän tulee virtalukolta + ja toinen pää menee puolan plussalle. Puola siis saa virtansa tämän kautta. Toisaalta kaikki asiantuntijat sanovat, että tämä valkoinen karva kytketään puolan miinuksen ja kärkien väliin??
Kertokaapas nyt kuinka se oikeasti kytketään.
P.S. Tarkoitus on saada tämä mittari toimimaan Fordin HCS-sytkän kanssa joka on siis Wasted-spark sytkä ilman kierroslukumittarin ulostuloa..
Mittarin takana on valkoinen kangaspäällysteinen johtolenkki joka kiertää sellaisen pannan läpi. Tästä mittari ottaa signaalinsa. Kaikissa kytkentäkaavioissa tämän johdon toiseen päähän tulee virtalukolta + ja toinen pää menee puolan plussalle. Puola siis saa virtansa tämän kautta. Toisaalta kaikki asiantuntijat sanovat, että tämä valkoinen karva kytketään puolan miinuksen ja kärkien väliin??
Kertokaapas nyt kuinka se oikeasti kytketään.
P.S. Tarkoitus on saada tämä mittari toimimaan Fordin HCS-sytkän kanssa joka on siis Wasted-spark sytkä ilman kierroslukumittarin ulostuloa..
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Re: Kierroslukumittarin johdotus
Näin minä olen kytkenyt, ja on toiminut.Vehje kirjoitti: että tämä valkoinen karva kytketään puolan miinuksen ja kärkien väliin??
Jäsen 488
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 17:31:56 2003
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
rpm meteri
Ynnä kierää sen kautta ja toimii. Mk-I Capri ja 2.9 EFi.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 433
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 16. 12:35:47 2002
Nyt en kyllä keksi minkä takiajjs kirjoitti:Ongelmaksi saattaa muodostua tuo waisted spark; voi tulla signaaleja tuplanopeudella.
On tosiaan puolan plussa joka kiertää rundikellon tunnistimen lävitse.

- Ville