Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Helmikuu 20. 1:12:12 2006

qreippi kirjoitti:Jees sain pelaamaan.. oli johtimessa härö...

nyt ois sit tämmösiä lukemia:

Cossun imuilman-anturi (Motonet):

-16c > 3400 Ohm
+24 > 10500 Ohm
+100 > 230 Ohm

Sierran Vedenlämpötila-anturi (iS)

-16c > 100 000 Ohm
+24 > 30 000 Ohm
+100 > 2200 Ohm

Pitääkö kutinsa?
Eräs ohjelma väitää näin: Ford sierra (N4A/4I) Engine Coolant Sensor
celsius --> ohm
0 --> 88 000 - 102 000 ohm
20 --> 35 000 - 40 000 ohm
40 --> 15 000 - 17 000 ohm
60 --> 7 100 - 8 000 ohm
80 --> 3 000 - 4 500 ohm

------------------------------------------

Intake Air Temperature
navoista 1&4
celsius --> ohm
0 --> 9 000 ohm
20 --> 2 500 ohm
30 --> 1 700 ohm
45 --> 1 000 ohm


Siinä siis vakioantureiden calibrointiin oikeat arvot

Mulla on ton FAE33220 jos nyt oikeen muistan anturin tyypin (pitäis olla cosan) arvon, että pistähän tarkemmin kaivattu malli, niin heitän omilla arvoilla. Vois vertailla onko lähellekkään samat, oisin laittanu nyt näkyviin mutten löytäny/jaksanu ettii niitä

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Helmikuu 20. 6:32:49 2006

Imuilman-anturi on siis cossun ja osttettu motonetistä (2napaa).

Vedenlämpötila on iS Sierran oma, joka on imusarjassa kiinni ja se on myös kaksi napainen.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » Ke Helmikuu 22. 13:51:12 2006

Jos joku ei jaksa tilata stimulaattoria saksasta, niin suunnittelin siihen joutessani yksipuolisen piirilevyn (80x100mm) joka näköjään jopa toimii. Näköjään niille olisi kysyntää tuolla finsquirtissa niin joku sen foorumin jäsen voi linkittää sinnekin jos haluaa tai näkee tarpeelliseksi.

http://koti.phnet.fi/tpelt/MS/

Layoutti on Sprint Layoutin .lay muodossa ja mukana on txt tiedosto jossa on ohjeita sen verran ettei mitään pitäisi jäädä epäselväksi. :roll:

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Pe Helmikuu 24. 14:19:56 2006

No niin piti laittaakin nämä näkyviin tänne jo ajat sitten, mutta tällaisia tuloksia mä sain tosta FAE33220 IAT anturista (joo tiedän, on tulokset pienellä mittausalueella ja tarkemmat pitäis tehdä). Tämä anturi on käsittääkseni sama kuin cossussa. Seuraavalla kerralla laitan Boschin anturit, niitten tekniset tiedot näkyy suoraan niiden kotisivuilta. FAE:lta ei tullut vastausta vaikka yritin kysellä tarkkoja anturitietoja.

Temp, degC ---> Resistance
5 ---> 7950
18 ---> 4250
38 ---> 1950



Sitten tällaiset pitäis olla FAE33140 IAT anturilla, taisi olla finsquirtin sivuilta.

Lämpötila -- FAE
-11.6 -- 10000
24 -- 2205
50 -- 860
70 -- 400
99.6 -- 185

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Helmikuu 26. 17:03:32 2006

mitäs finquirtin sivuille on tapahtunut? menee johonkin isojenpoikien sivuille :roll:
ford escort´79 tic

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Su Helmikuu 26. 17:24:48 2006

adh kirjoitti:mitäs finquirtin sivuille on tapahtunut? menee johonkin isojenpoikien sivuille :roll:
www.finsquirt.info toimii.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Helmikuu 26. 19:28:37 2006

Tällainen sähköpostiviesti tuli 24.2.2006

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tervehdys kaikki Finsquirtin käyttäjät!

Kuten moni on jo joutunut huomaamaan, www.finsquirt.net domain on
lakannut toimimasta, koska sivuston edellinen palveluntarjoaja INT2000 ei
ole avannut domainin lukitusta joka on edellytys sen siirrolle. Emme
vielä tiedä milloin saamme finsquirt.net domainin takaisin hallintaamme,
mutta väliaikaisesti on toiminnassa domain www.finsquirt.info. Osoite
johtaa suoraan foorumille, palautamme sivuston kokonaisuudessaan
toimintaan ajan myötä. Pahoittelut tästä käyttökatkosta ja tervetuloa taas
foorumille!

-finsquirt ylläpito-

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Helmikuu 27. 19:39:04 2006

Heh pikkasen repesin tosiaan tossa pari päivää sitten kun yritin käydä "finsquirtin" sivuilla ja no pitihän sitä ajatella kaksmielisesti sitten tota sivuston nimeä :lol:

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ke Maaliskuu 15. 11:01:22 2006

Pikanen kyssäri liittyen cossun johtosarjan hyödyntämistä ms:N johdotuksessa...

eli kytketäänkö ms:n napa 28 eli päävirta, kossun johtosarjana napaan 20 vai 10 ? napa 20 tuntus järkevämmältä mutta varmistetaan nyt vielä


Kiitos jo etukäteen
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

ms

Viesti Kirjoittaja Esa » Ma Maaliskuu 20. 20:52:31 2006

en jaksanu kahlata kaikkia läpi joten onko kukaan laittanu megaa bobin johtosarjaan sytkä edis6. puuttu boksi ja ilmamäärämittari. olen alkanu harkitsemaan asiaa tältä puolen.valmis paketti kiinnostaa myös. itte en osaa tinailla ku koritinalla ja kaasu pilleillä

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Maaliskuu 20. 21:41:39 2006

Jos on vähäänkään luottoja omiin hermoihin, niin suosittelen ms:n tinaamista itse. Ei todellakaan ole pahahomma.
Ainut vaan että ei käytä ihan mitä tinaa vaan, esim. stannolin 0,8mm tina on loistavaa tuohon ms tinaukseen, kun taas providuksen tinalla menee vain hermot. Projekteissa taisi olla tuollainen

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Maaliskuu 20. 23:00:59 2006

fsohc kirjoitti:Jos on vähäänkään luottoja omiin hermoihin, niin suosittelen ms:n tinaamista itse. Ei todellakaan ole pahahomma.
Ainut vaan että ei käytä ihan mitä tinaa vaan, esim. stannolin 0,8mm tina on loistavaa tuohon ms tinaukseen, kun taas providuksen tinalla menee vain hermot..
Juu ei mikään paha nakki. Taidan tässä vielä muutamat ainakin kasailla kevään mittaan ;). Joku halpahallitina ei kyllä ole mitään hyvää, eikä kyllä mikään euron kolvikaan jos aikoo yhtään tasalaatuista saada helposti tehtyä.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Maaliskuu 20. 23:47:46 2006

Voisin tuohon vielä lisätä, että tuo wellerin termostaatilla varustettu juotosasema on mielestäni ihan hyvä hommaan, eikä maksanutkaan kuin n. 40-50e. Eli ms:n, juotosaseman, tinat, tinaimurin ja fluksin sai halvemmalla kuin valmiiksikasatun ms:n. Jos ei vaan ole luonteeltaan sellainen että hermot menee 10min niin ei pitäis olla ongelma kenellekkään tinailla itse nippuun.
Itse tosiaan harjoittelin tuollaisella tee-se-itse seosmittarin tekemisellä (muutama hassu komponentti) ja sitten aloin tinaan ms:a josta kertalaakista toimiva, eli ei mikään welho todellakaan tarvitse olla :)

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

ms

Viesti Kirjoittaja Esa » Ke Maaliskuu 22. 20:34:34 2006

olen alkanu kallistuu siihen ett kokeilen itte tinailla laitteen kasaan. mitä tulisi tilata ja mistä? löytyykö jostain tarvittavat ohjeet et saan kytkettyä sen moottorin johtosarjaan? kysyy epätietoinen :shock:

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: ms

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ke Maaliskuu 22. 20:48:23 2006

Esa kirjoitti:olen alkanu kallistuu siihen ett kokeilen itte tinailla laitteen kasaan. mitä tulisi tilata ja mistä? löytyykö jostain tarvittavat ohjeet et saan kytkettyä sen moottorin johtosarjaan? kysyy epätietoinen :shock:
Jos haluut kunnon vekottimen, eikä mitään piraattia, niin tilaa DIYAutotune.com:sta ja mihinkä moottoriin se on tulossa?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

ms

Viesti Kirjoittaja Esa » Ke Maaliskuu 22. 21:07:57 2006

bobiin

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Maaliskuu 23. 0:15:09 2006

Kyllä tuo www.partco.fi osoitteestakin saatava piraattituote on hyvä tuote (identtinen alkuperäisen kanssa). Hyvät kasausohjeetkin sivuilla. Tai tosiaan ainakin itse tilasin kaikki mahdollisen kerralla tuolta ms:n, kolvin jne...

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » To Maaliskuu 23. 11:07:41 2006

Kannattaa varmaan ensin tutustua Megamanuaaliin, että tietää mitä laitteistolta haluaa ;). Sitten tutustuu esim. extrakoodiin ja alkaa tilailla/kasailla rojuja.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ti Maaliskuu 28. 7:23:46 2006

Kierroslukumittarista sen verran että onkos kenelläkään alkuperäinen Fordilainen 70-luvun mittari toiminnassa? Jos on niin millä kytkennällä?
Olen nyt kokeillut usealla eri kytkennällä mutta ei toimi, liekö ainut vaihtoehto vastuksen poisto mittarin input-piiristä? Tuoreemman tarvikemittarin sain toiminaan diodi/zenerdiodi kytkennällä.
Jos tuota orggista ei saa toimimaan ilman sen puukottamista niin täytynee asentaa sen tilalle joku tarvikemalli.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Maaliskuu 28. 12:55:02 2006

Esa kannattaa muuten tosiaan sitten katsoa miten tuo edis modaustehdään tuohon piirilevylle. Meinaan että jos kasaat suoraan ohjeiden mukaan "perus" squirtin, niin joudut samantien poistamaan/muuttamaan pari komponenttia levylle. Itse huomasin tuon kantapäänkautta.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Maaliskuu 28. 13:05:58 2006

Tinde kirjoitti:Kierroslukumittarista sen verran että onkos kenelläkään alkuperäinen Fordilainen 70-luvun mittari toiminnassa? Jos on niin millä kytkennällä?
Olen nyt kokeillut usealla eri kytkennällä mutta ei toimi, liekö ainut vaihtoehto vastuksen poisto mittarin input-piiristä? Tuoreemman tarvikemittarin sain toiminaan diodi/zenerdiodi kytkennällä.
Jos tuota orggista ei saa toimimaan ilman sen puukottamista niin täytynee asentaa sen tilalle joku tarvikemalli.
Kannattaa varmaan käyttää megan omaa kierroslukumittariulostuloa. On ollut kaikkein varmatoimisin erilaisten mittarien kanssa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Maaliskuu 28. 13:47:41 2006

Joo itelläkin näyttää nyt ihan mitä sattuu mega kiinni.. mittaristo näyttää 500rpm ja todellisuudessa lähellä 2000 :P
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

ms

Viesti Kirjoittaja Esa » Ti Maaliskuu 28. 19:55:13 2006

fsohc kirjoitti:Esa kannattaa muuten tosiaan sitten katsoa miten tuo edis modaustehdään tuohon piirilevylle. Meinaan että jos kasaat suoraan ohjeiden mukaan "perus" squirtin, niin joudut samantien poistamaan/muuttamaan pari komponenttia levylle. Itse huomasin tuon kantapäänkautta.
kaikki vihjeet tervetulleita! nyt tarvis vielä tila se rakennussarja.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ti Maaliskuu 28. 19:56:45 2006

JesseT kirjoitti:
Tinde kirjoitti:Kierroslukumittarista sen verran että onkos kenelläkään alkuperäinen Fordilainen 70-luvun mittari toiminnassa? Jos on niin millä kytkennällä?
Olen nyt kokeillut usealla eri kytkennällä mutta ei toimi, liekö ainut vaihtoehto vastuksen poisto mittarin input-piiristä? Tuoreemman tarvikemittarin sain toiminaan diodi/zenerdiodi kytkennällä.
Jos tuota orggista ei saa toimimaan ilman sen puukottamista niin täytynee asentaa sen tilalle joku tarvikemalli.
Kannattaa varmaan käyttää megan omaa kierroslukumittariulostuloa. On ollut kaikkein varmatoimisin erilaisten mittarien kanssa.
No niin olen ymmärtänyt mutta ei toiminut tuo orggismittari sillä. Ei tosin toiminut tarvikemittarikaan, liekö mulla sitten joku kytkentä härö, täytynee vielä tutkia. Lisää / tarkempia vinkkejä? msefi:ä on kyllä luettu ja searchia käytetty mutta on niin kovin hajallaan tieto ja kokemukset sielläkin.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ti Maaliskuu 28. 21:20:13 2006

Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » Ti Maaliskuu 28. 22:11:38 2006

Juuu, noillakin kokeiltu. No, täytynee rakentaa systeemit uusiksi, jos vaikka transistori olisi kärähtänyt.
PWS tutkii.

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » La Huhtikuu 1. 13:51:00 2006

Tinde kirjoitti:
JesseT kirjoitti:
Tinde kirjoitti:Kierroslukumittarista sen verran että onkos kenelläkään alkuperäinen Fordilainen 70-luvun mittari toiminnassa? Jos on niin millä kytkennällä?
Olen nyt kokeillut usealla eri kytkennällä mutta ei toimi, liekö ainut vaihtoehto vastuksen poisto mittarin input-piiristä? Tuoreemman tarvikemittarin sain toiminaan diodi/zenerdiodi kytkennällä.
Jos tuota orggista ei saa toimimaan ilman sen puukottamista niin täytynee asentaa sen tilalle joku tarvikemalli.
Kannattaa varmaan käyttää megan omaa kierroslukumittariulostuloa. On ollut kaikkein varmatoimisin erilaisten mittarien kanssa.
No niin olen ymmärtänyt mutta ei toiminut tuo orggismittari sillä. Ei tosin toiminut tarvikemittarikaan, liekö mulla sitten joku kytkentä härö, täytynee vielä tutkia. Lisää / tarkempia vinkkejä? msefi:ä on kyllä luettu ja searchia käytetty mutta on niin kovin hajallaan tieto ja kokemukset sielläkin.
Kolmas mittari(tarvike halpis) toimii "tacho out" kytkennällä. Ainakin kytkennät ovat olleet kunnossa, näköjään mittareiden sisuskaluissa on sen verran eroja että jotkut toimii ja toiset ei.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Huhtikuu 1. 14:18:16 2006

Paljonko laitoit induktanssia tai mitä laitoit kelaksi tuohon tach out kytkentään kun ei toimi?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Tinde
Viestit: 710
Liittynyt: Ma Helmikuu 4. 14:55:47 2002
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde » La Huhtikuu 1. 17:38:48 2006

JesseT kirjoitti:Paljonko laitoit induktanssia tai mitä laitoit kelaksi tuohon tach out kytkentään kun ei toimi?
Joku vanha releen käämi se oli, en mitannut tarkemmin. Taisi jossakin olla jotain arvojakin mainittuna millä on toiminut?

Nyt siis toimii tuolla "tacho out" kytkennällä jossa vastukset ja transistori.

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

ms

Viesti Kirjoittaja Esa » Ma Huhtikuu 3. 20:11:25 2006

mahtaisko täältä löytyä ketään jota kiinnostais kasata ms valmiiksi laitteksi ja kaikilla tarpeilla? itellä ei tunnu aika riittävän mihinkään päivät venyy vähitään 12tuntisksi lähes 7 päivää viikossa omat hommat jää aika vähälle.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Huhtikuu 3. 20:52:54 2006

Voisin ehkä kasailla jossain välissä, mutta ei ainakaan vielä pariin viikkoon kun tuo koulu alkaa taas läheneen loppua ja kiireet kasaantuun.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ma Huhtikuu 3. 22:03:28 2006

Voisi kanssa tuo kasaaminen onnistua. Itselle ja escovainaalle joudun kuitenkin megat kokoamaan. Teen ne ainakin Turtanan uusimmalle levylle (aka TRC-levy), mutta kyllähän noita partcon sarjojakin kasaa jos joku kaipaa ;).

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » La Toukokuu 13. 15:28:31 2006

oisko jollain heittää sitä asetus tiedostoa rs turbo escorttiin(efin kansi+ruisku+edis4) helpottais pikkusen.. voi laittaa tonne janne2k2@netti.fi
ford escort´79 tic

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Toukokuu 24. 11:45:50 2006

Tässä erään mäpätyn ja tehokkaan cossun kartta. Näitä on muistaakseni moni kysellyt aikaisemmin.

adh, vieläkö kaipaat? On tuo pyyntösi päässyt unohtumaan...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ke Toukokuu 24. 12:19:26 2006

JesseT kirjoitti:Tässä erään mäpätyn ja tehokkaan cossun kartta. Näitä on muistaakseni moni kysellyt aikaisemmin.

adh, vieläkö kaipaat? On tuo pyyntösi päässyt unohtumaan...
Määrittele tehokas. Onko tietoa mitään tietoa koneen spekseistä ?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Toukokuu 24. 16:02:55 2006

JesseT kirjoitti:Tässä erään mäpätyn ja tehokkaan cossun kartta. Näitä on muistaakseni moni kysellyt aikaisemmin.

adh, vieläkö kaipaat? On tuo pyyntösi päässyt unohtumaan...
vielä kaipaan, kun ei ole ehtinyt koko projektiin syventyä.
ford escort´79 tic

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Toukokuu 24. 20:22:08 2006

Skorppi kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Tässä erään mäpätyn ja tehokkaan cossun kartta. Näitä on muistaakseni moni kysellyt aikaisemmin.

adh, vieläkö kaipaat? On tuo pyyntösi päässyt unohtumaan...
Määrittele tehokas. Onko tietoa mitään tietoa koneen spekseistä ?
Jotenkin tieson jo etukäteen, että juuri Skorppi tarttuu tähän teho asiaan... :roll: Laitan speksiä kun tulee vastaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Toukokuu 24. 23:17:24 2006

Varveja vaan 6500rpm?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Toukokuu 25. 9:30:50 2006

Eihän tuo 6510 mikään maksimi ole vaan ainoastaan viimeinen breakpoint.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Toukokuu 26. 15:16:01 2006

oliskos jesseT.llä laittaa sitä asetus tiedostoa??
ford escort´79 tic

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Toukokuu 26. 16:49:23 2006

adh kirjoitti:oliskos jesseT.llä laittaa sitä asetus tiedostoa??
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... eT_29d.msq

extran 29d versiolle.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Toukokuu 28. 14:49:01 2006

Onko kukaan kokeillu päivittää ruutaboksia easytherm&usb-serial adapterilla? Ei meinaan onnistu nyt laittaa lämpötila-antureiden arvoja ainakaan mulla tuolla yhdistelmällä (ja kyllä on vaihdettu windowsin asetukset englantiin[us]). Ihme vaan kun itse ms:n uuden extrakoodin sai kyllä päivitettyä tuolla omalla usb-serial adapterilla, ois vaan kiva tietää johtuuko tuo ongelma uudesta ms versiosta vai easytherm ohjelmasta.

Onko tuohon mitään muuta tapaa laittaa noita lämpötila-anturitietoja laudalle?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Su Toukokuu 28. 17:39:56 2006

fsohc kirjoitti:Onko kukaan kokeillu päivittää ruutaboksia easytherm&usb-serial adapterilla? Ei meinaan onnistu nyt laittaa lämpötila-antureiden arvoja ainakaan mulla tuolla yhdistelmällä (ja kyllä on vaihdettu windowsin asetukset englantiin[us]). Ihme vaan kun itse ms:n uuden extrakoodin sai kyllä päivitettyä tuolla omalla usb-serial adapterilla, ois vaan kiva tietää johtuuko tuo ongelma uudesta ms versiosta vai easytherm ohjelmasta.

Onko tuohon mitään muuta tapaa laittaa noita lämpötila-anturitietoja laudalle?
homma pitäis hoitua sillä, että kopioi Easythermin tekemät .inc tiedostot uuden koodin src -hakemistoon ja ajaa siellä ensin compile.batin ja sen jälkeen download.batin.

Itse päivitin tuolla tavalla juuri 029q2 koodin USB adapterilla ja hyvin toimi.

- Kimmo

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Toukokuu 28. 18:12:17 2006

Kimmo's kirjoitti:
fsohc kirjoitti:Onko kukaan kokeillu päivittää ruutaboksia easytherm&usb-serial adapterilla? Ei meinaan onnistu nyt laittaa lämpötila-antureiden arvoja ainakaan mulla tuolla yhdistelmällä (ja kyllä on vaihdettu windowsin asetukset englantiin[us]). Ihme vaan kun itse ms:n uuden extrakoodin sai kyllä päivitettyä tuolla omalla usb-serial adapterilla, ois vaan kiva tietää johtuuko tuo ongelma uudesta ms versiosta vai easytherm ohjelmasta.

Onko tuohon mitään muuta tapaa laittaa noita lämpötila-anturitietoja laudalle?
homma pitäis hoitua sillä, että kopioi Easythermin tekemät .inc tiedostot uuden koodin src -hakemistoon ja ajaa siellä ensin compile.batin ja sen jälkeen download.batin.

Itse päivitin tuolla tavalla juuri 029q2 koodin USB adapterilla ja hyvin toimi.

- Kimmo
Tämä selvä, pitänee kokeilla tuota. Kiitoksia
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » La Kesäkuu 3. 18:49:28 2006

fsohc kirjoitti:
Kimmo's kirjoitti:Onko kukaan kokeillu päivittää ruutaboksia easytherm&usb-serial adapterilla? Ei meinaan onnistu nyt laittaa lämpötila-antureiden arvoja ainakaan mulla tuolla yhdistelmällä (ja kyllä on vaihdettu windowsin asetukset englantiin[us]). Ihme vaan kun itse ms:n uuden extrakoodin sai kyllä päivitettyä tuolla omalla usb-serial adapterilla, ois vaan kiva tietää johtuuko tuo ongelma uudesta ms versiosta vai easytherm ohjelmasta.

Onko tuohon mitään muuta tapaa laittaa noita lämpötila-anturitietoja laudalle?
homma pitäis hoitua sillä, että kopioi Easythermin tekemät .inc tiedostot uuden koodin src -hakemistoon ja ajaa siellä ensin compile.batin ja sen jälkeen download.batin.

Itse päivitin tuolla tavalla juuri 029q2 koodin USB adapterilla ja hyvin toimi.

- Kimmo
Ajattelin vielä hiukan täsmentää jos jollain muulla on vastaavia ongelmia, niin ed.mainitulla tavalla ja download.bat ajetaan normaalisti (siis millä muutenkin päivitetään firmware) ja kopioidaan antureiden .inc tiedostot vielä megatunen kansioon mtCfg (esim. MegaTune2.25b717\mtCfg). Ainakin äkkiä tarkasteltuna näyttäisi nyt lämpötilat olevan ok
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Su Kesäkuu 4. 22:48:01 2006

Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa (cosa megasquirtnedis):

Ennenkun auton käynnistää, käynnistysjönnite on 0V. Kun auton käynnistää, se on 12V. Ja sitten se erikoisuus.. auton kun sammuttaa jää käynnistysjännitteeseen haamuna joku reilu 3V, joka kuitenkin pitää releen päällä ja auton käynnissä. Valot päällä sammuu, kun on kuormaa. Vähän epäkäytännöllinen :? Mistähän tuo jännite mahtaa tulla? (Autoon integroitu tietokone on ollut irrotettuna, samoin radio ja muut ylimääräiset hilavitkuttimet)

Sitten auto ei joskus lähde käyntiin millään. Kerran jätti paikallisen fordin pihalle, menin myöhemmin "korjaamaan" sitä, mutta lähtikin käyntiin ettei mitään. Tänään teki saman tallin pihalle, kolvailtiin jotain juotoksia uusiksi boxista, mutta ei ole varmuutta auttoiko se vai korjaantuiko vika taas itsestään. Vaikuttaisi että suuttimet ei saa ohjausta. Megatuneen tulee kierroslukutieto ja edis paukuttaa kipinää. Tulpat kuivat. Bensapumput käyvät. Tämä on tapahtunut molemmilla kerroilla lämpöisellä koneella muutaman minuutin seisonnan jälkeen.

Että sellaiset pähkinät

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Kesäkuu 4. 23:05:36 2006

Ettei ois "lämpöstartti" asetukset pielessä?
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Su Kesäkuu 4. 23:09:37 2006

qreippi kirjoitti:Ettei ois "lämpöstartti" asetukset pielessä?
Mienaatko after startup enrichmenttia? tuskin se tommosesta johtuu, enemmän epäilen jotain hardis puolen vikaa. Koska tekee erittäin satunnaisesti, eli kerran sadasta. Eikä edes lupaa, ei vaikka kuin sahaa. Mutta parin tunnin seisonnan jälkeen voi taas lähtä. Jonka jälkeen saa taas sammutella ja starttailla kylmänä tai lämpösenä tai semilämpösenä, ja aina lähtee.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Kesäkuu 4. 23:12:10 2006

Tohon, ettei oikein malta sammua:

Kokeile ottaa laturinvalon johto irti ja testaa sammuuko. Sitten, mistä bensapumpun releeseen tulee virta? Se pitää ottaa sellaisesta paikasta, jossa katkeaa virta kun avaimen vääntää nollaan. Muuten sinne megan käyttöjännitemestoihin jää ajelehtimaan joku epämääräinen jännite, joka saattaa aiheuttaa ihmeellisiäkin asioita.
Jäsen #606

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Su Kesäkuu 4. 23:20:01 2006

Jos käytät sequential tyyppistä ruiskutusta, niin koeta vaihtaa suuttimet toiseen injector bank:iin. Kaveri löysi piileneen squirtti vikansa kun teki noin. Mutta tuohon omituiseen jänniteasiaan ei osaa sanoa yhtään mitään.
Miten näyttääkö muuten ms realtimedisplaysta tuon 3V?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Vastaa Viestiin