Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Helmikuu 17. 18:38:06 2005

SLEI kirjoitti:
jive kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Onko noita EDIS-4 moduleita romiksilla?
eipä juuri.

www.ebay.co.uk
www.ebay.de

auttaa :wink:
Kyllä mä niitä maailmalta olen löytänyt, mutta kai niitä täälläkin johonkin Ford koneisiin on eksynyt.
Ainakin joku aika sitten löytyi www.varaosahaku.fi nii edis moduleita...
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ma Helmikuu 21. 17:52:54 2005

JesseT kirjoitti:Tuli sivusilmällä huomattua, että Burtonilla on 36-1 kiekkoja kahdella eri halkaisijalla tarjolla.

Myyntiosiossa on myös The nimimerkillä valmis Megasquirtti 250e.

ei oo enää :roll:
pitäis alkaa tutustumaan sen sielun elämään ja kyselemään täältä tyhmiä jos vaikka sais sen toimimaan tohon mun taunukseen
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ke Helmikuu 23. 10:10:43 2005

Onko kukaan ennättänyt tutustua tuohon uusimpaan Extran koodiin (022 jotain), siinä on kuulemma kehittyneemmät käynnistysrikastukset. Näillä keleillä starttaaminen on vähän hankalaa ainakin itsellä.

Hain Tullista wbo2 2A0 diy-kitin. Pikkuisen näyttäisi olevan kolvaamista tiedossa :) Mielenkiintoista kunhan saa tuon kiinni...
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Helmikuu 23. 16:46:06 2005

"Hain Tullista wbo2 2A0 diy-kitin. Pikkuisen näyttäisi olevan kolvaamista tiedossa Mielenkiintoista kunhan saa tuon kiinni... "

Kyllä siinä motivaatiota ja kunnon työkalut tarvitaan. Mittasin kaikki konkat ja vastukset ennen paikalle laittoa ja aika monta tiimaa kasaamiseen meni.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Helmikuu 23. 21:02:30 2005

Itellä rupeaa olemaan jo rutiinia tuohon ja kyllä noita jo yhden illassa kasaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Helmikuu 24. 15:48:16 2005

Mites tuon cossun sytkämoduulin kytkentä tohon megasquirttiin?

Tässä on ton sytkämoduulin pinnijärjestys

Pin 1 =>>> (-) side of coil (is labelled "1" on the coil)
Pin 2 =>>> Ground
Pin 3 =>>> n/c
Pin 4 =>>> Switched 12v* (eg from (+)side of coil, labelled "15" on the coil)
Pin 5 =>>> n/c
Pin 6 =>>> Spark output from Megasquirt e.g. Pin 30 / FIdle on the relay board
Pin 7 =>>> n/c . Not always present.

Muuten toi on ihan selkee mutta kun cossun orkkis boxista lähtee kaks piuhaa tonne sytkävahvistimelle, toinen tohon 3. nastaan ja toinen tohon 6. nastaan. Eli mikä virka on tolla 3. nastaan menevällä piuhalla? Tarviiko sitä kytkeä ollenkaan? Eli riittääkö jos kytkee vaan megasquirtista tulevan sytkäsignaalin tohon 6.nastaan?


Ja toinen kysymys cossun siivapyörän hall-anturista: Miten kyseinen anturi toimii? Antaako se korkeamman jännitteen sillon ku se on nastan kohdalla vai sillon ku se ei ole nastan kohdalla? Eli kumminpäin pitäis rakentaa se hall-anturin kytkentä, schematic 1. vai schematic 2. mukaan? Ja ottaako se anturi maita koneen rungosta kun noihin kuviinkin on merkitty toi GND erikseen. Ja onko piuhojen napaisuudella mitään merkitystä?


Nimim. perillä asioista :roll:
Toyota Supra TT

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » To Helmikuu 24. 16:46:50 2005

Modulin nasta 3 on usein jakajan ja boksin välinen maadoitus. Niin sen itsekin kytkin kun eilen kokeilin systeemiä. Ihme sinänsä että induktiivianturille tarkoitettu moduli tuntuisi toimivan hallin kanssa :o
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Helmikuu 24. 16:51:41 2005

Siis sitä anturiahan ei kytketä siihen moduliin mitenkään.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Helmikuu 24. 17:01:59 2005

JesseT kirjoitti:Siis sitä anturiahan ei kytketä siihen moduliin mitenkään.
Juu ei kytketä sytkämoduuliin.. Kun se on vaan epäselvää miten se hall tulee nyt kiinni tohon megasquirttiin.. :?
Toyota Supra TT

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Helmikuu 27. 21:37:40 2005

adh kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Tuo arvojen päätön seilailu kuulostaa tietenkin huolestuttavalta, mutta sen lämmitysledin kuuluukin kyllä mielestäni "väreillä". Lisää tietoa ja apua saattaisi löytyä Techedgen omasta foorumista:
(ei löytynytkään foorumia enää...)
Tuollainen kuitenkin:
http://autos.groups.yahoo.com/group/oz-diy-wb/


Tuon olet varmaan jo sitten käynyt läpi? :roll:
http://wbo2.com/2a0/debug.htm

Pitikö kaikki kutinsa?
oho! enpä ole vielä mittaillut niitä jännitteitä. täytyykin mitata ja raapia taas lisää päätä.... :lol:
No mites kävi?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Helmikuu 28. 16:58:37 2005

en ole ehtinyt vielä mittailemaan. :oops: mutta jos tällä viikolla.. :D
ford escort´79 tic

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ma Helmikuu 28. 20:55:19 2005

Olisi ongelmia tuon RST:n sytkän kanssa, niistä lähemmin http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?p=187#187

Mutta muistaakseni Ilpolla olisi jakajallinen mega kiinni autossa, jos siis näin on niin viitsisitkö valaista hieman kytkentääsi (hall, (ylösveto)vastukset ym).

Myös Vesku: laitoitko vastuksia hall ym. väliin?
Muutkin saa toki kertoa...

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Helmikuu 28. 21:31:16 2005

No mites bensapumppu? Oma boksi lähettää pumpun releelle käynti tiedon ja rele vetää. Jos tuota tietoa ei tule, niin vaan hurahtaa, kun kännät virrat ja pysähtyy sitten. Mulla oli tuollainen ongelma ekoilla starteilla, ennen kuin äkkäsin... :oops:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ke Maaliskuu 2. 22:09:04 2005

Mielenkiintoinen linkki löytyi kun kaivelin tuolle mondeon mittaristolle speksejä Megasquirt II
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

olski
Viestit: 67
Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja olski » Ke Maaliskuu 2. 22:28:09 2005

-Terppa- kirjoitti:Mielenkiintoinen linkki löytyi kun kaivelin tuolle mondeon mittaristolle speksejä Megasquirt II
Ootko löytänyt?Olis aika komee semmonen monkun mittaristo kun sais taunukseen istutettua 8)
Tänään lähti megaruiskutettu malmikasa ekaa kertaa käymään :D
Yllättävän helposti lähti vaikka oli jotai 10 astetta pakkasta ja rikastukset varmasti päin persettä :shock:
20m 2.9 -65 ms&edis

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ke Maaliskuu 2. 22:34:24 2005

olski kirjoitti:
-Terppa- kirjoitti:Mielenkiintoinen linkki löytyi kun kaivelin tuolle mondeon mittaristolle speksejä Megasquirt II
Ootko löytänyt?Olis aika komee semmonen monkun mittaristo kun sais taunukseen istutettua 8)
Tänään lähti megaruiskutettu malmikasa ekaa kertaa käymään :D
Yllättävän helposti lähti vaikka oli jotai 10 astetta pakkasta ja rikastukset varmasti päin persettä :shock:
Hyvä homma et käynnisty :)
Ääh eipä ole vielä löytynyt, vähän kuin etsisi neulaa heinäsuovasta. Järki lähtee, voishan sen korvata vaijerimallin koneistolla mutta se ei ole vaihtoehto :twisted:
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

hihnala
Ylläpitäjä

Megasquirt ongelmia

Viesti Kirjoittaja hihnala » To Maaliskuu 3. 18:29:54 2005

Missähän mahtaa olla vika kun laitoin 22 kOhm vastukset ja Jesset:n Inc tiedostot niin näyttää +18c vaikka todellisuudessa ulkona -5c astetta?

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » To Maaliskuu 3. 21:04:37 2005

Huono maadoitus? :roll:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Maaliskuu 3. 21:42:17 2005

Meneekö anturin vastus jotakuinkin näin:
C Ohm
-7 136000
0 91000
26 22000
40 18000
80 3975
100 2210

Ja päivitit siis noilla .inc tiedostoilla sekä sen prossun koodin ennen uploadaamista, että myös korvasit Megatunen .inc tiedostot niillä?

edit: Et kai käytä fahrenheit asteita? Silloin tuo jotakuinkin pitäisi paikkansa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

hihnala
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja hihnala » Pe Maaliskuu 4. 0:45:28 2005

oli D3 asennettuna ja kun otin sen pois ni heti rupes näyttään oikein

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Maaliskuu 4. 7:51:21 2005

Hyvä että lähti toimimaan. Unohdinkin tuosta mainita. Tuolla minun 22kOhm ja .inc tiedosto setupilla on sitten lämpötilanmittauksen yläraja joka on saavutettavissa. Kesällä joskus onnistuin vetämään mittarin tappiin (lämmöt punaisella) niin että sen jälkeistä lämpenemistä ei enää MS rekisteröinyt. Tätä vastaavaa lämpötilaa en nyt muista (näkee .inc tiedostoista), mutta on se niin korkea, että ei sinne pitäisi mennä. Jos tästä haluaa eroon, niin Easythermillä pitää ajaa .inc tiedostot uusiksi esim. 18 kOhm bias vastusta varten.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » La Maaliskuu 5. 18:13:49 2005

_P_ kirjoitti:Olisi ongelmia tuon RST:n sytkän kanssa, niistä lähemmin http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?p=187#187

Mutta muistaakseni Ilpolla olisi jakajallinen mega kiinni autossa, jos siis näin on niin viitsisitkö valaista hieman kytkentääsi (hall, (ylösveto)vastukset ym).

Myös Vesku: laitoitko vastuksia hall ym. väliin?
Muutkin saa toki kertoa...
Ei omassa mutta kaverin autossa, tosin minun asentama. Tästä on vuosi aikaa ja muistikuvat aika hataria mutta mitään ylösvetovastuksia en käyttänyt hallin ja MS:n välillä. Kytkentä on tehty täysin MS:n ohjeiden mukaan.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

hihnala
Ylläpitäjä

1.4 Efin sytytys.

Viesti Kirjoittaja hihnala » La Huhtikuu 2. 10:57:58 2005

Olisiko kellään minkäänlaista tietoa kuinka 1.4 Efin sytytys kytketään kun siinä ei ilmeisesti ole Edis 4 moduulia?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 1.4 Efin sytytys.

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Huhtikuu 2. 11:07:06 2005

hihnala kirjoitti:Olisiko kellään minkäänlaista tietoa kuinka 1.4 Efin sytytys kytketään kun siinä ei ilmeisesti ole Edis 4 moduulia?
Voihan sen aina hoitaa ihan vaan perinteisellä boschin modulilla. Tällöin 36-1 pyörää luke MS suoraan joka sitten käskyttää modulia, joka taas ajaa tuplapuolaa.

Ai niin, MS2 on ollut nyt jo jonkin aikaa saatavilla. Prosessori voi tosin vielä vaihtua jossakin vaiheessa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

hihnala
Ylläpitäjä

1.4 efi sytytys

Viesti Kirjoittaja hihnala » La Huhtikuu 2. 12:18:48 2005

Mites ku kannessa on kans yks anturi pystyykö sitä käyttää sytytykseen?

_pexi
Viestit: 474
Liittynyt: Ke Toukokuu 28. 0:30:33 2003
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja _pexi » Ma Huhtikuu 25. 18:39:59 2005

JesseT kirjoitti:Tuli sivusilmällä huomattua, että Burtonilla on 36-1 kiekkoja kahdella eri halkaisijalla tarjolla.
Eipä iske silmään... linkkiä?
escort II -78
taunus III -82
fiesta xr2i zetec -91

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Huhtikuu 25. 21:03:57 2005

Suoraa linkkiä en saa laitettua, mutta näpyttele OMEM2460 tai 2461 kohtaan quick buy Burtonin sivuilla, niin siellä lepää.... :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

wili
Viestit: 154
Liittynyt: To Joulukuu 20. 14:53:38 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja wili » La Toukokuu 7. 22:39:03 2005

mites muute.? yritin vähän jo lueskella ja ettiä mutta, onnistuukos tuon asennus k-jettiin? jos joku niin tehnyt niin saa lähettää neuvoja.!

suuttimien kanssa tulee ainaki ongelma.?

http://wili.1g.fi
• VW Bora TDI • Ford Escort 1.8 • Saab 96 2T •

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Toukokuu 7. 23:06:02 2005

K-jetistä ei kyllä voi paljoa käyttää muuta kuin tankin, pumpun, suodattimen, lämpöanturin ja lisäilmaventtiilin. Imusarjaa on eräät käyttänyt poraamalla suutintin reiät sähköisille suuttimille sopiviksi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Su Toukokuu 8. 8:04:05 2005

Olisikohan edes teoriassa mahdollista ohjata K-jetin määränjakajan mäntää jollain servomoottorilla Megan avulla? Saisi ilmamäärämittarin läpän heivata pois ja systeemi olisi päällepäin edelleen vakio :D Kaasuläppäanturin, MAT:in ja MAP:in joutuu tietenkin laittamaan.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Toukokuu 8. 16:36:26 2005

Hessu kirjoitti:Olisikohan edes teoriassa mahdollista ohjata K-jetin määränjakajan mäntää jollain servomoottorilla Megan avulla? Saisi ilmamäärämittarin läpän heivata pois ja systeemi olisi päällepäin edelleen vakio :D Kaasuläppäanturin, MAT:in ja MAP:in joutuu tietenkin laittamaan.
Teoriassa kyllä, mutta tuolle servolle pitäisi rakentaa oma pieni kontrolleri-chippi.. Se siitä käytännöstä :P

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » Su Toukokuu 8. 17:33:11 2005

Jokos näitä ruuttia on saatu toimimaan sierra cossussa??
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ma Toukokuu 9. 17:34:31 2005

Ja tuosta servo-ohjauksesta vielä.. Se kontrolli-chippi vaatii vielä muutoksia megan chipille, että tieto saadaan oikeassa muodossa ulos tuolta ruutasta ja säädöt sitä kautta kohdalleen..

hihnala
Ylläpitäjä

Nakutusanturi

Viesti Kirjoittaja hihnala » Su Toukokuu 15. 1:26:50 2005

Kertokaas mikä nakutusanturi kävisi Cvh turboon?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Nakutusanturi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Toukokuu 15. 7:10:17 2005

hihnala kirjoitti:Kertokaas mikä nakutusanturi kävisi Cvh turboon?
Viimisimmissä RST lohkoissa eli ns. efi lohkossa on takana 2. pytyn kohdalla 8mm paikka standardille nakuanturille, jollaisen saa esim. VPV:ltä. Vanhemmissa 1.6 CVH lohkoissa on vain 10mm paikkoja, eikä ihan niin hyvässä paikassa, joten sovitteen joutuu tekemään. Itse sorvasin sellaisen kierretapin jossa toisessa päässä 10mm kierre ja toisessa 8mm kierre.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Toukokuu 23. 8:42:27 2005

Kysytäämpäs täältä kun ei tuolta Finsquirtista saa vastauksia.

Ajattelin asentaan DOCHi taunukseeni helppouden vuoksi tuon Partcon sarjan ja siihen extra-koodilla sytyksen ohjaus mukaan. Kysymykseni kuuluukin että miten onnistuu käyttämällä auton omia syttyosia? Tuo harvinaisempi järjestelmä, autossa valmiina 36-1 pyörä ja käsittääkseni induktiivinen anturi sille. Sekä se 7-pinninen ohjausboxi sytylle, yksi puola ja pyörijä jossa ei tosiaan mitään muuta toimintoja kun kipinän jakaminen oikeaan paikkaan.

Eli millä asetuksilla mega osaisi ohjata tuota syttyä?
Ja tarvitseeko tuo kampiakselin asentotunnistin mitään erikoisia kytkentäjä HALL-anturin tapaan? Tai löytyisikö samanmallista HALL-anturia tuon tilalle.

Kiitän mahdollisista vastauksista.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Kesäkuu 15. 16:43:18 2005

Tällainen osui silmään, eli muunnospala jolla MS menee suoraan EEC-IV liittimeen. Ajattelin että jotakin voisi kiinnostaa:
http://www.msefi.com/viewtopic.php?t=9105
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » To Kesäkuu 16. 19:23:17 2005

koska cossuun tulee ?
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Kesäkuu 16. 20:26:33 2005

Äkkiäkös sellaisen sovittimen tekisi jos niitä W/M-boksin liittimiä saisi jostakin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Kesäkuu 16. 21:41:45 2005

Tuolla oottas megaruutta ohc ruiskuboksin sisään sovittaminen. Palanut boksi löytyis jo, jaksas vaan tinailla uuden piirin sisään :?

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Kesäkuu 16. 22:11:50 2005

JesseT kirjoitti:Äkkiäkös sellaisen sovittimen tekisi jos niitä W/M-boksin liittimiä saisi jostakin.
Soitin joskus hariselle kun sillähän on niitä välijohtoja hestecin ja cossun orkkis piuhasarjan väliin. Tekevät kuulemma ne välijohdot itse ja W/M liittimiä löytyy hyllystä. Hinta oli 50e per liitin..

EDIT: Ainoo vaan että cossun omia ruiskun osia ei saa toimimaan suoraan kun ms ei osaa tunnistaa kierroksia cossun omien osien avulla. Vaatii joka tapauksessa jonkunnäköisiä muutoksia sinne kampuran päähän..
Toyota Supra TT

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Kesäkuu 16. 22:18:36 2005

Kyllä sen pitäisi toimia ihan sellaisenaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Kesäkuu 16. 23:58:46 2005

JesseT kirjoitti:Kyllä sen pitäisi toimia ihan sellaisenaan.
Jaa. Nyt saat sitten kertoa mulle että miten. :D Meinaan siivapyörässä on neljä nystyrää ja se kun pyörii kaks kertaa nopeemmin kun jakaja niin kierrosluvut on kaksinkertaset ja sitä myötä se sytkä ei oikein onnistu.. Näin oon asian ymmärtäny.
Toyota Supra TT

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Pe Kesäkuu 17. 0:08:15 2005

Hena kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Kyllä sen pitäisi toimia ihan sellaisenaan.
Jaa. Nyt saat sitten kertoa mulle että miten. :D Meinaan siivapyörässä on neljä nystyrää ja se kun pyörii kaks kertaa nopeemmin kun jakaja niin kierrosluvut on kaksinkertaset ja sitä myötä se sytkä ei oikein onnistu.. Näin oon asian ymmärtäny.
Oliko tähän ratkaisu siinä, kun muutettiin tämän MS luulemaan moottorin olevan eri sylinterimäärällä kuin se todellisuudessa on? Jossakin foorumissa oli joku tehnyt tuommoisen muutoksen sinne MS:ään

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Kesäkuu 17. 9:38:30 2005

Onhan MS:ssä tuo wheeldecooderi jonka voi valjastaa hommaan kuin hommaan. Kerrotaan kampiakselilla olevien hampaiden määrä ja sitten toiseksi anturiksi se virranjakajan vaiheanturi niin on kaikki tieto kasassa. En usko että kukaan on kokeillut tosin, mutta mielestäni pitäisi teoriassa toimia.

Triviaalit ratkaisut on:
Poistaa yksi niistä neljästä nystyrästä
lisätä kolme uutta nystyrää vanhojen väliin
Laittaa kokonaan uusi 36-1 pyörä vanhan rinnalle.
Laittaa kaksi uutta tappia kampiakselille tai neljä nokkapyörälle. (ei suorasytkään)
Viimeksi muokannut JesseT, Pe Kesäkuu 17. 15:15:48 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Kesäkuu 17. 14:52:49 2005

Katos vaan, nyt sinne oli ilmestynyt "2nd trigger wheel decoder"-vaihtoehto.

http://megasquirt.sourceforge.net/extra/wheel2.html

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Stimulaattoria

Viesti Kirjoittaja dudek » Ti Kesäkuu 28. 15:19:56 2005

Oliskos kellään tollasta megastimulaattoria, jota voisi lainata hetkeksi ton boksin testausta varten? Ehän tossa kauaa mee kun sitä testaa... Maksan tottakai postikulut ym.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Ti Kesäkuu 28. 17:16:11 2005

Mulla on parin kamun kanssa kimppaan tehty stimulaattori. Se on nyt just vaan kaverilla joka on lomareissulla, joten sitä ei ihan lähipäivinä saa käsiin...

Jos vielä loppuviikosta on vielä tarvetta, niin laita YV:tä.

Kimmo

Taralabs
Viestit: 139
Liittynyt: Ma Heinäkuu 21. 1:26:37 2003
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taralabs » Su Heinäkuu 3. 19:24:00 2005

Oiskohan jollakin mahdollista prommata mulle tuollanen Megasquirtin piirin sukulainen Motorola 68HC908KX8. Tarvis saada siihen tuo Megajolt JR:n softalle tarvittava bootloaderi. Luulin että tuo käytössä oleva universal-prommeri ois hoitanu homman, mutta eihän se tietenkään suostunu tuon piirin kanssa millekkään.

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Heinäkuu 3. 19:44:38 2005

öö.. Riittääkö tuossa motorilan prossussa muna tuohon hommaan? Tuon piirin hinta oli 1,95$ kun pikaiseen vilkaisin :shock:

Vastaa Viestiin