Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Joulukuu 17. 23:01:24 2003

Kaksi vastusta käsketään laittamaan ja tyhjäkäynnin ohjaus muuttu sytkän ohjaukseksi. Tälöin tyhjäkäyntiä ei siis enää ohjaa boksi ollenkaan, joten esim. Boschin mekaaninen lisäilmaventtiili on järkevä asentaa (tai jättää suoraan K/KE jetronicista).
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Joulukuu 17. 23:17:06 2003

JesseT kirjoitti:Kaksi vastusta käsketään laittamaan ja tyhjäkäynnin ohjaus muuttu sytkän ohjaukseksi. Tälöin tyhjäkäyntiä ei siis enää ohjaa boksi ollenkaan, joten esim. Boschin mekaaninen lisäilmaventtiili on järkevä asentaa (tai jättää suoraan K/KE jetronicista).
Toimiiko tommoinen, entäs kylmäkäynnistys, mites se on tossa MS:ssä hoidettu, jos on toi EDIS -sytkäjutska käytössä?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Joulukuu 17. 23:32:24 2003

No sytkä ei kyllä muutu moottorin lämmön mukaan jos sitä meinasit.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ke Joulukuu 17. 23:56:21 2003

JesseT kirjoitti:No sytkä ei kyllä muutu moottorin lämmön mukaan jos sitä meinasit.
Ei, vaan miten ylensäkkään on tossa MS+edis-sytkäversiossa on toi kylmärikastus/tyhjäkäynti otettu huomioon?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ke Joulukuu 17. 23:59:39 2003

Skorppi kirjoitti:
lauri kirjoitti:Miksi ei käy? Samoja arvoja sieltä ulos tulee kuin muistakin map antureista.
Tässä olen laurin kanssa samoilla linjoilla, tiedän toki että ckolli koitti ja ei toiminut. Mutta silti en usko tuota ennenkuin olen itse kokeillut koska GM:n ja Weber Marellin 3bar mappien ominaiskäyrät ovat identtiset.
tuota minäkin ihmettelin kun keskustelua käytiin tässä topicissa: http://212.182.218.44/foorumi/viewtopic.php?t=14560

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Joulukuu 18. 0:24:49 2003

Siinä pystyy antamaan eri lämpötiloille eri rikastuskertoimet. Lisäilmaventtiiliä se ei suoranaisesti ohjaa, ellei sitten on/off tyylinen kelpaa. K/KE-jetronic "auxiliary air device" on aika passeli ja tarvitsee vain 12V eikä mitään ohjausta. Fiksumpiakin systeemejä voi tietysti kehittää kädenkäänteessä, mutta suoranaisesti MS ei tue mitään moisia.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Joulukuu 18. 1:09:52 2003

JesseT kirjoitti:Siinä pystyy antamaan eri lämpötiloille eri rikastuskertoimet. Lisäilmaventtiiliä se ei suoranaisesti ohjaa, ellei sitten on/off tyylinen kelpaa. K/KE-jetronic "auxiliary air device" on aika passeli ja tarvitsee vain 12V eikä mitään ohjausta. Fiksumpiakin systeemejä voi tietysti kehittää kädenkäänteessä, mutta suoranaisesti MS ei tue mitään moisia.
Kiitoksia, tätä juuri hain :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » Pe Joulukuu 19. 12:49:27 2003

Tässä vähän aihetta sivuten niin miten olette maksanut Bowling&Grippolle jenkkeihin kun tarkotus ois tilata megasquirtin valmis piirilevy, prossu, mappi ja fetti.


"The MegaSquirt Partial Kit includes: a Printed Circuit Board, a programmed HC08 ECU, MPX4250 MAP sensor and MC34151P FET driver"

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Pe Joulukuu 19. 12:55:59 2003

Ja se haltechin (GM) map ei sitten toimi kunnolla cossussa. Tyhjäkäyntiä ei ole ja täyskaasulla prötää, pätkii ja paukuttaa.

Haltechin kirja antaa tällaista tietoa tuolle 3bar mapille

3bar sensor (part No. 749 3169)
(-100kPa to 200kPa)
Turbo or supercharged
Engines up to 200kPa boost
(30 Psi, 2 atmospheres

Ecun nasta 11 maa
Ecun nasta 30 +
Ecun nasta 15 sign.

Map nasta 1 --> 11
Map nasta 2 --> 30
Map nasta 3 --> 15

Kytkennät oli oikein mutta toimi väärinpäin? Nelikon boxilla ja läpällä olis varmaan toiminu?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Joulukuu 19. 15:58:36 2003

Tomba:Itse lähetin käteisenä, koska summa oli niin pieni.

Ckolli: No mutta sittenhän sä olet laittanut ne johdot ihan päin "¤%#":
http://hhscott.com/93tmv/3-bar_map.htm
Ton mukaan signaali tulee ainakin keskimmäisestä pinnistä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Pe Joulukuu 19. 16:01:13 2003

Tuo olikin cossun boxista 3bar mapille, GM mapista tuli keskimmäisestä signaali, siinä oli hyvin merkitty ne ja katalogi löyty.
Kokeilin myös toistepäin eikä toiminut.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Joulukuu 20. 11:14:26 2003

Mites on cossun map vs. gm map käyttösähköt? Jos cossun mappi tarvii esim. 5V ja GM:n 12v? tai päinvaistoin.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Joulukuu 20. 11:35:42 2003

Ja onko digitaalinen vai analoginen mappi, se ei käy mielestäni missään ilmi.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Joulukuu 20. 11:42:08 2003

Analogisia kumpikin, ja kyllä käyttiskin pitäisi olla 5 V kummassakin.
Ainahan niiden impedanssitasot voi olla erilaiset, jolloin cossun ecu voi kuormittaa GM:n anturia liikaa, jolloin se näyttää liian vähän. Tämä tietysti olisi helppo mitata.
Viimeksi muokannut JesseT, La Joulukuu 20. 11:47:01 2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Joulukuu 20. 11:46:07 2003

cossuesco kirjoitti:Ja onko digitaalinen vai analoginen mappi, se ei käy mielestäni missään ilmi.
Analogisia kuten JesseT sanoi ja se käy ilmi esim. kun tarkastelee mappien ominaiskäyrää.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

RubberDuck
Ylläpitäjä

terve

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ma Joulukuu 22. 16:03:36 2003

JesseT kirjoitti:Tomba:Itse lähetin käteisenä, koska summa oli niin pieni.

Ckolli: No mutta sittenhän sä olet laittanut ne johdot ihan päin "¤%#":
http://hhscott.com/93tmv/3-bar_map.htm
Ton mukaan signaali tulee ainakin keskimmäisestä pinnistä.
muistatko mitä maksoi euroissa koko hässäkkä levy plus osat
t.mika

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: terve

Viesti Kirjoittaja Tomba » Ma Joulukuu 22. 16:31:46 2003

RubberDuck kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Tomba:Itse lähetin käteisenä, koska summa oli niin pieni.

Ckolli: No mutta sittenhän sä olet laittanut ne johdot ihan päin "¤%#":
http://hhscott.com/93tmv/3-bar_map.htm
Ton mukaan signaali tulee ainakin keskimmäisestä pinnistä.
muistatko mitä maksoi euroissa koko hässäkkä levy plus osat
t.mika
Tossa se sivu mistä voi tilata
http://www.bgsoflex.com/mspo1.html


EDIT: loput komponenit on muutamia kymmeniä euroja eli ihan perus komponentteja
Viimeksi muokannut Tomba, Ma Joulukuu 22. 16:33:31 2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ma Joulukuu 22. 16:33:21 2003

Tomba kirjoitti:Tässä vähän aihetta sivuten niin miten olette maksanut Bowling&Grippolle jenkkeihin kun tarkotus ois tilata megasquirtin valmis piirilevy, prossu, mappi ja fetti.


"The MegaSquirt Partial Kit includes: a Printed Circuit Board, a programmed HC08 ECU, MPX4250 MAP sensor and MC34151P FET driver"
Itse kysyin Grippolta maililla tuota maksua ja onnistui lopulta maksaa suoraan hänen tililleen. Tämä kävi kätevästi suoraan Sammon verkkopankin kautta. Periaatteessa huolii vaan shekkejä tai käteistä. Tavarat tuli tänään, tilauksen tein 10.12. eli aika nopeaa palvelua. Mulla olisi nyt ylimääräisenä pari valmiiksi ohjelmoitua prosessoria jos jotakuta kiinnostaa.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » Ma Joulukuu 22. 20:44:22 2003

Mimmosia suuttimia olette ajatelleet käyttää MS:n kanssa? Heittäkääs jotain ehdotuksia ahdettuna ja vaparina, ja teoreettisia teholukemia.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Joulukuu 22. 22:16:58 2003

Hartza kirjoitti:Mimmosia suuttimia olette ajatelleet käyttää MS:n kanssa? Heittäkääs jotain ehdotuksia ahdettuna ja vaparina, ja teoreettisia teholukemia.
No mulla on nyt projekti vähän jäissä tän sään takia, mutta 4wd Cossun siniset suuuttimet on kiinni, ja kai niillä nyt yli 200 pääsee ainakin kavyesti. MS:n hyvä puoli on se, että jos ei riitä niin aina voi laittaa viidennen ja kuudennen mukaan imuputkeen ja ohjata niitä ihan samalla setupilla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Pe Joulukuu 26. 0:18:23 2003

ckolli kirjoitti:
Koska säätömahdollisuuksia tuntuu olevan niin onko mahdollista sytkää myöhästää kun jalka nostetaan lapulta ja samalla syöttää lisää kakkua? OK antilagia eli paukkua ajoin takaa :)
Mites se sun haltech ?

Tiedossa olisi valmis MS paketti , pitäis vain saada tietää myös että voiko laitteella myöhästää sytkää ja avata ilmaventtiilin , tässä tapauksessa se on tyhjäkäyntiventtiili (ellei laita extra suutinta)
ex Jäsen #10

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Joulukuu 26. 11:29:53 2003

"Snip"

There is a new version of MSnEDIS in beta test. This has code and an
additional output to control an electric fan, with hysteresis to prevent
rapid on/off cycling. This works from the 'Fast Idle' value in Megatune,
and has a hard coded 10F hysteresis.

It also has a switched input for ignition retard, with a single retard
value (ie Take off X degrees timing when triggered), configurable from the
PC software. That could take an input from a knock sensor if it has a
switched output, such as a warning light.

In addition, timing from 10ATDC to 57.5BTDC is allowed.

A customised version of MegatuneSS is required.

It will be available when it has been fully tested. I have my truck
running with it, but I cannot fully test the functionality, and I have no
time now until mid January. James Murray has a copy for testing when time
allows.

If anyone wants to try it, and already has MSnEDIS working correctly with
the current software, let me know.

"end of snip"

Ei taida tuo 10 astetta ATDC riittää mihinkään anti-lag systeemiin. Vaatii vähän miettimistä siis, että millä sen sytkän myöhäistää. Joku näitä samoja hommia mietti joskus postituslistalla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Mistäs tohon saa sen ykspuolisen piirilevyn?

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Joulukuu 29. 18:27:08 2003

Kun näin jossain kuvia tosta megasquirtista ja siinä oli muutamat komponentit ympätty ton prossun alle. Piirilevy muutoin oli 1-puolinen. Mistä semmosen piirilevykuvat saa?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Joulukuu 29. 19:14:25 2003

Mullakin on yksi sellainen versio. Sentti pari lyhyempi, mutta sitten taas kaikki merkinnät ja jumpperit puuttuu ja vaikea hahmottaa toiminnanllisia lohkoja. Eräs nimeltä mainitsematon kaveri jossakin itäsuomessa on niitä väsännyt, mutta häneltä niitä ei saa, paitsi ehkä täysikuunaikaan jos vastaisi puhelimeensa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Joulukuu 30. 16:39:54 2003

Laitas nettiin ja linkki tänne :) Kaikki mahdollinen mitä saat siitä selville
Jäsen #606

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Tammikuu 1. 16:41:16 2004

Onkos kukaan ehtinyt ajelemaan moisella?
Itsekkin tuota katsellut tosin myös suora sytkä kiinostaisi.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Tammikuu 2. 21:47:52 2004

Escort mk3 + 2x Focus mk1

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Tammikuu 8. 22:18:33 2004

Jokos on ollut käytössä jollain?

Kaverille olisi tarkoitus kasata, laittaisi mopoonsa ahtimen kaveriksi.
750 kuutioinen 2 pyöräinen...

Ja jos lähtee toimimaan niin miksei omaan projektiin kans ;)
Onkos jostain saatavilla valmiiksi ohjelmoituna kun itselläni ei ole "poltto" mahdollisuutta..
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » Pe Tammikuu 9. 17:21:48 2004

NiceMan kirjoitti:Jokos on ollut käytössä jollain?

Kaverille olisi tarkoitus kasata, laittaisi mopoonsa ahtimen kaveriksi.
750 kuutioinen 2 pyöräinen...

Ja jos lähtee toimimaan niin miksei omaan projektiin kans ;)
Onkos jostain saatavilla valmiiksi ohjelmoituna kun itselläni ei ole "poltto" mahdollisuutta..
Tuolta saa eli suoraan jenkeistä Bowling & Grippolta.

http://www.bgsoflex.com/mspo1.html

Maksu käteisellä tai shekilla ei onnaa suoraan tilille siirto kyselin sitä tolta Grippo äijältä ja tällanen palaute tuli.

Tomi,

Right now I have 2 large transfers, adding up to $1500, which are
having problems. It is taking me much time to handle this. I have in the
past let some people transfer, but it is now getting out of hand. I
can't keep track of it without spending a lot of time, and I would
rather spend this time developing new products.

I know it is difficult for you to send money from Finland, but I
get checks from your country all the time - Finland buys a large number
of Megasquirts. So I know it can be done. Another option is western
union. At this time I just can not accept bank to bank transfers. I am
sorry.

-Al

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Pe Tammikuu 9. 23:10:51 2004

Onko käyttö kokemuksia? Toimiva, säädön helppous?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » La Tammikuu 10. 19:29:28 2004

NiceMan kirjoitti:Onko käyttö kokemuksia? Toimiva, säädön helppous?
Itselläni ei ole käytännön kokemusta vielä.
Taitaa vielä olla muillakin projektit vaiheessa.
Mutta tossa on infoo tosta kokoonpanosta minkä itse meinaan väsätä

megasquirt'n EDIS

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » La Tammikuu 10. 20:11:01 2004

Olen tutkinut laitetta ja tässä olisi yksi tarkoitus kasatakkin.
Katsotaan mitä tuleva tuo.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Tammikuu 22. 17:20:29 2004

Nostetaas tämä aihe taas ylös sellaisella uutisluontoisella ilmoituksella, että turbo Orion käy ja kukkuu nyt. Pakkasta riittävästi, akku tyhjä, auto seissyt kuumausia ja ruisku ei ole missään säädöissä mutta laakista lähti käymään. Laittelen lisää juttua sitten kun aikaa on koeajolle ja säätämiselle.

Moottorin kokoonpano siis tällä hetkellä:
1.6 S1 RST CVH
vakio S1 öljyjäähdytetty ahdin
EFI cvh portattu kansi
EFI cvh imupuolen heebelit:
bensakisko
paineensäädin
lisäilmaluisti
kaasuläppä
kaasuvaijeri
4wd cosan siniset suuttimet
EFI cvh vauhtipyörä ja kampikulman asentoanturi
93 Mondeo EDIS-4 yksikkö hoitaa waisted spark sytkää multispark optiolla
GRS välijäähdytin
Kent cams CVH35 nokka
2.5 bar MAP
-31 kello
kartiosuodatin suoraan ahtimessa (toistaiseksi)
Escort mk3 + 2x Focus mk1

tanari
Viestit: 2239
Liittynyt: Su Marraskuu 24. 20:22:02 2002
Paikkakunta: vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tanari » Ke Tammikuu 28. 10:39:29 2004

eli megasquirtilla vois olla hieno korvata Efi ohc koneen orkkis ruisku.. sais taloudellisemman ja hyvällä tsäkällä vielä vähän lisätehoakin? :lol:

ja jos myöhemin lyö turbon, nii olis ruisku valmiina.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Tammikuu 28. 13:37:08 2004

No ainakin se olisi hiton helppo lyödä jo valmiiseen EFI koneeseen. Monet on lyönyt ihan originaalijohtosarjaan suoraan alkuperäisen ecun tilalle. Hommaa vaan sopivan liittimen tai vaikka rikkinäisen ecun jostakin ja laittaa orkkis purkkiinkin.
En sitten tiedä kuinka paljon kikkailemalla tehoa tai kulutusta voi muuttaa, mutta ainakin kaiken saa säädetttyä sinne mihin tahtoo. Jonkin verran tehoa voi kyllä tulla jo sillä, kun ilmamäärämittarin saa heittää pellolle. Myös datalogin sun muut on hauskoja optioita ja turbolle tuo käy ihan suoraan. Onnistuu sytkäennakon säädöt jne. kädenkäänteessä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Tammikuu 28. 14:02:49 2004

Tää alkaa kiinnostaa yhä enemmän.
JesseT, jos joskus hankin tuon niin säädöissä käännyn puoleesi.

-Terppa-
Viestit: 819
Liittynyt: Ma Helmikuu 24. 12:37:47 2003
Paikkakunta: Ilmajoki

Viesti Kirjoittaja -Terppa- » Ke Tammikuu 28. 14:03:04 2004

Hienoa JesseT! Laitteleppa vaikka kuvia kun kerkeet :)
Oma ruiskis rojekti seisoo lähinnä budjetin vuoksi :cry:
# 492
Ford Escort RS turbo 1.8 ZVH
Ford Puma
Ford Mondeo ST220

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Ari » Ke Tammikuu 28. 16:43:50 2004

JesseT kirjoitti:No ainakin se olisi hiton helppo lyödä jo valmiiseen EFI koneeseen. Monet on lyönyt ihan originaalijohtosarjaan suoraan alkuperäisen ecun tilalle. Hommaa vaan sopivan liittimen tai vaikka rikkinäisen ecun jostakin ja laittaa orkkis purkkiinkin.
En sitten tiedä kuinka paljon kikkailemalla tehoa tai kulutusta voi muuttaa, mutta ainakin kaiken saa säädetttyä sinne mihin tahtoo. Jonkin verran tehoa voi kyllä tulla jo sillä, kun ilmamäärämittarin saa heittää pellolle. Myös datalogin sun muut on hauskoja optioita ja turbolle tuo käy ihan suoraan. Onnistuu sytkäennakon säädöt jne. kädenkäänteessä.
Täytyy pitää mielessä.Jos sitä alkaa ahdinta FiestaXR2:een tunkemaan(EFI-kone).Tarviiko ton lisäksi vain vaihtaa map sellaiseen joka ymmärtää ahtopainetta.Löytyykö tarvikemappeja vai pitääkö hankkia esim Fiesta turbon map:i.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Tammikuu 28. 16:51:53 2004

Megasquirtissä on ecussa map anturi. Siihen vaan letku.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

megatuiskis

Viesti Kirjoittaja Ari » Ke Tammikuu 28. 23:25:37 2004

JesseT kirjoitti:Megasquirtissä on ecussa map anturi. Siihen vaan letku.
Ompas epeli peli.En ole tätä topicia kovin aktiivisesti seurannut mutta nyt alkoi kiinnostamaan.Turbotus ei ihan ajankohtaista mutta on hyvä miettiä tuo ohjauspuoli valmiiksi niin sitten aikanaan projekti etenee jouheammin.Mulla on portattu EFI-kansi ja suht vähän ajettu, nokkasarjana kent cams CVH32 ruiskunokka.Mitenköhän tuo nokan ominaisuudet toimii ahtimen kanssa.Ei ole hirveitä eroja CVH34 turbo-nokkaan mutta venttiilin jouset ja seuraajat on sarjassa ainakin erilaiset.Lähteenä autoracingin katalogi.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Tammikuu 29. 10:02:08 2004

Mulla on itsellä myös pari CVH32 nokkaa ollut, kun auto oli vielä vapari ja silloin eräs Stockmann-auton mekaanikko ja RST guru minua valisti, että se olisi hyvä turbonokka sellaisenaan. Mitä itse muistelen, niin ainakin overlap on suhteellisen pieni.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

megaruiskis

Viesti Kirjoittaja Ari » To Tammikuu 29. 13:02:16 2004

JesseT kirjoitti:Mulla on itsellä myös pari CVH32 nokkaa ollut, kun auto oli vielä vapari ja silloin eräs Stockmann-auton mekaanikko ja RST guru minua valisti, että se olisi hyvä turbonokka sellaisenaan. Mitä itse muistelen, niin ainakin overlap on suhteellisen pieni.
Hyvä tietää.Luettelon mukaankin nostot ja overlap liki samoja mutta nostimet ja jouset ovat erilaiset,mutta ilmeisesti ei tuota ongelmaa.

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » Pe Tammikuu 30. 13:03:15 2004

Tollaset kolahti postiluukusta alas.
Ei kestäny ku n. 1.5 viikkoo maksun suoritin verkkopankista ja sieltä maksu ulkomaille SWIFT shekillä.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Tammikuu 30. 14:44:55 2004

Kumpi maksoi enemmän, osat vai shekki?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » Pe Tammikuu 30. 19:48:48 2004

Noh kyllähän ne osat vielä vei suurimman osan hinnasta :lol: mutta n. 20€ :oops: makso rahan "siirto" jenkkeihin.
Kun ei ollu pokkaa pistää käteisellä kirjeessä.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Helmikuu 1. 17:54:24 2004

Uutta tuulta projektin siipien alle!
Sain vihdosta ja viimein Turtanan kiinni ja tilasin siltä sen piirilevyn. Hintaa 10€ ja ilmeisesti kilahtaa laatikkoon alkavan viikon aikana.

Muut osat on jo paitti mappi ja prossu. Ohjelmointikalu pitäs valmistaa jossain vaiheessa, kun nyt kerkee.

Omavalmisteisia tuplakaasarien tilalle tulevia läppärunkoja oon suunnitellu käyttäväni, ja EDIS-sytkää. Näillä näkymin kampuran hihnapyörään tulee levennys, jossa on 36/1 hammastus.
Jäsen #606

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Helmikuu 3. 11:52:12 2004

turtanalta viestiä tähän aiheeseen.

Koska en ole ns. maksava jäsen tumpaan tiedot tänne enkä tekniikka osastolle.

elikkä uusi piirilevymalli osasijoittelu ja kaavio.

http://www.saunalahti.fi/~turtana/

täällä oli joskus muistaakseni enemmänkin keskustelua värkistä, mahtaako kyseinen keskustelu elää vielä tekniikka puolella.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Helmikuu 3. 14:49:42 2004

Nuo näin jo FFP foorumin puolella. Turtanalle iso käsi, kun on jaksanut tehdä yksipuoleisesta piirilevystä toimivamman version ja laittaa kuparipiirros nettiin kaikkien käytettäväksi. Vielä jos joku tietää mistä löytää siistejä alumiinisia koteloita Suomesta kohtuuhintaan, niin saa kertoa, ja mieluiten tarkan mallin. Voisin minäkin ehkä tehdä jonkun erän noita bokseja klubilaisille jos on kiinnostusta. Kotelossa olisi hyvä olla tilaa toisellekin levylle esim. nakutuksen tunnistusta tai vastaavaa varten.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Sammy
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Sammy » Ti Helmikuu 3. 15:48:54 2004

Yleiselektroniikka Oy:ltä saa suht edullisia alumiinikoteloita.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Helmikuu 3. 16:46:53 2004

Mitään järkevää en vaan sieltä löytänyt.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin