Megaruiskis
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tuossa edelleen omat säädöt joihin olen varsin tyytyväinen. Käynnistyksen jälkeisen rikastuksen yksikkö on muutettu sekunneiksi muualta, koska 254 (maksimi) sytytystä ei tahdo riittää mihinkään ajassa.
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... hments.jpg
edit: millisekunti arvot noin 400cc suuttimille.
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... hments.jpg
edit: millisekunti arvot noin 400cc suuttimille.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
Käyntiongelmat
Auto on xr3i johon vaihdettu pelkästään efin imusarja Vw 1-johtoinen lambda ja siinä on ihan normaali kärjetön sytytys. Käy tyhjäkäyntiä reilut 3000rpm ja kaasua painaessa "röpöttää" vain ja olen koittanut 3 päivää säätää muttei tahdo toimia.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Miten ihmeessä olet saanut tyjäkäynnin noin korkealle kaasuläpän allessa kiinni. Itse ole saanut porata sen kaasuläpän reiänkin isommaksi, jotta kävisi tyhjäkäyntiä oikeilla kierroksilla. Ettei vaan esim. 1. ja 4. pytty vetäisi ilmaa esim. huohotuksen kautta? Itse olen ainakin ne huohotuksen letkulähdöt poistanut kokonaan tuosta imusarjasta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Vai onko niin, ettei kone suostu käymään tyhjäkäyntiä alle 3000 kiekan?
itse ainakin aloitin säätämisen aikanaan sillä, että kunhan sain koneen jotenkin käymaan normaalilämpöiseksi, poistin kaikki rikastuspiirit ja aloin säätämään pelkkää VE taulua. Tutkailin lambda anturin arvoa ja etsin kohdan jossa mennään laihalle. Siitä sitten vähän lisää jotta kone oli suht reilusti rikkaan puolella.
Kun kone alkoi käymään sen verran siedettävästi, että sillä pystyi ajamaan liikenteen seassa, aloin logaamaan dataa ja MS-Tweakilla (vai mikäs sen nimi olikaan?) hain aina uudet VE-arvot ja taas uus lenkki.
Tällä pääs aika nopeasti lähelle oikeita arvoja. Säätäessä kannattaa vaan yrittää mahdollisuuksien mukaan pysyä tasakaasulla. Sitten kun VE taulu on joten kuten kohdallaan niin katsoo sitten kiihdytysrikastukset.
Kun kone on kylmä seuraavana aamuna on hyvä tilaisuus katsoa kohdalleen kylmäkäynnistysasetukset.
Ja vanha lambda-anturi voi olla aika hidas reagoimaan, joten pitkät tasakaasulla ajettavat ylämäet voi olla hyviä säätöpaikkoja.
Tolla sain oman kotteron liikenteeseen. Varmasti on parempiakin tapoja saada alkusäädöt kohdalleen. Netissäkin on olemassa VE taulun arvailusivuja jotka jopa tuottaa suoraan .vex tiedoston MegaTunea varten: http://www.megasquirt.info/manual/vetable.htm
-k
itse ainakin aloitin säätämisen aikanaan sillä, että kunhan sain koneen jotenkin käymaan normaalilämpöiseksi, poistin kaikki rikastuspiirit ja aloin säätämään pelkkää VE taulua. Tutkailin lambda anturin arvoa ja etsin kohdan jossa mennään laihalle. Siitä sitten vähän lisää jotta kone oli suht reilusti rikkaan puolella.
Kun kone alkoi käymään sen verran siedettävästi, että sillä pystyi ajamaan liikenteen seassa, aloin logaamaan dataa ja MS-Tweakilla (vai mikäs sen nimi olikaan?) hain aina uudet VE-arvot ja taas uus lenkki.
Tällä pääs aika nopeasti lähelle oikeita arvoja. Säätäessä kannattaa vaan yrittää mahdollisuuksien mukaan pysyä tasakaasulla. Sitten kun VE taulu on joten kuten kohdallaan niin katsoo sitten kiihdytysrikastukset.
Kun kone on kylmä seuraavana aamuna on hyvä tilaisuus katsoa kohdalleen kylmäkäynnistysasetukset.
Ja vanha lambda-anturi voi olla aika hidas reagoimaan, joten pitkät tasakaasulla ajettavat ylämäet voi olla hyviä säätöpaikkoja.
Tolla sain oman kotteron liikenteeseen. Varmasti on parempiakin tapoja saada alkusäädöt kohdalleen. Netissäkin on olemassa VE taulun arvailusivuja jotka jopa tuottaa suoraan .vex tiedoston MegaTunea varten: http://www.megasquirt.info/manual/vetable.htm
-k
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Re: imuvuoto
hihnala, täytyy tehdä vaan "homemade" tiiviste.hihnala kirjoitti:Huomasin just että kannen ja imusarjan välistä suuttimien yläkohdasta vuotaa, ku tiiviste tekee niin ison lenkin suuttimien kohdalla ettei kannessa riitä tavara. Eli väärä tiiviste vai efiä ei pysty pistään vanhemman kanteen?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Re: tiiviste
tiivistepaperia, varaosaliikkeistä kautta maan.hihnala kirjoitti:Mistähän se kannattais tehä et kestää?
(hitto, kuulosti ihan mainoslauseelta

VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
- Paikkakunta: Vaasa
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Noita laajakaista lambda juttuja selatessa huomasin tämmöisen.
http://www.megasquirt2.com/PWC/
Liekö jo vanha juttu, mutta laitan nyt kuitenkin tänne jos jotain kiinnostaa.
...no joo, taitaa olla jo wanha juttu.
http://www.megasquirt2.com/PWC/
Liekö jo vanha juttu, mutta laitan nyt kuitenkin tänne jos jotain kiinnostaa.
...no joo, taitaa olla jo wanha juttu.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
- Paikkakunta: Vammala
Mulla on tossa laatikossa vielä se "vanhanaikainen" edis.Eli sytkälle ja pensalle on eri ohjelmat.Tais olla joku Msne3005.Ajattelin vähän päivittää sitä, niin voikos sen extra koodin vaan työntää tohon purkkiin vai tarviiko piirilevyä taas alkaa muutteleen?Pikkusen tippuu äkkiä kärryiltä kun ei vähään aikaan seuraile 

20m 2.9 -65 ms&edis
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ei tarvitse koskea piirilevyyn ollenkaan. Jos on vanhanmaailman edis softa purkissa ja sen ajan ohjeiden mukaan modattu levy, niin muista sitten sytkäasetuksissa laittaa trigger angleksi 23 ja output inverted. Ohjeet neuvovat nykyään toista, mutta piirin modauskin on tehty eri lailla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
- Paikkakunta: Vammala
Mikäs toi trigger angle olikaan edis6:lle?JesseT kirjoitti:Ei tarvitse koskea piirilevyyn ollenkaan. Jos on vanhanmaailman edis softa purkissa ja sen ajan ohjeiden mukaan modattu levy, niin muista sitten sytkäasetuksissa laittaa trigger angleksi 23 ja output inverted. Ohjeet neuvovat nykyään toista, mutta piirin modauskin on tehty eri lailla.

20m 2.9 -65 ms&edis
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Vanhat ohjeet:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... l-old.html
Uudet ohjeet:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-edis.html
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... dware.html
Tee ihan kummalla vaan, mutta älä vaan sekoita. Tämä oli se pointti.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... l-old.html
Uudet ohjeet:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-edis.html
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... dware.html
Tee ihan kummalla vaan, mutta älä vaan sekoita. Tämä oli se pointti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Viimein oli taas iltavapaa ja pääs tallille....
Jälleen kiitos Jesselle kärsivällisistä neuvoista. Tosiaan noiden softien mukana tuli ohjeet kuinka tuo Extra versio käännetään noiden Easuthermillä tehtyjen .inc tiedostojen kanssa. Homma toimii ku elokuvissa!
Ainoa seikka joka hiukan harhautti tuossa testausvaiheessa, oli USB-Sarjaportti-palikan käyttö läppärissä jolla tuota purkkia säätelin. Osa säädöistä meni läpi niinkuin piti, mutta osa taas ei... Ensin luulin päivityksen menneen munilleen, mutta kun kokeilin toisella koneella jossa on oikea perinteinen sarjaportti, niin kaikki pelas just niinkuin pitikin!
Nyt kipinä iskee iloisesti ediksen voimalla ja koko kone tuntuu olevan kun eri vuosikymmeneltä!
Nyt ainoaksi murheeksi jäi vanha kierroslukumittari joka on saanut signaalin puolan miinus navasta. Nyt kun tuota vanhaa yksittäistä puolaa ei ole koko koneessa, niin mittari näyttää alakuloisesti nollaa vaikka kuinka seisois pedaalin päällä... Onko tuohon olemassa jotain yksinkertaista kikkaa jolla mittarin saa taas henkiin?
Kokeilin Edis-purkin pin-11 (Clean tach) vetää suoraan mittarille, mutta ei auttanut. Ilmeisesti tuolta tulee 12v kanttiaaltoa ja peruskiekkamittari haluaa puolalta korkeampia piikkejä.
Jossain törmäsin kytkentään jossa otetaan tuo clean-tach ja muutetaan se jollain taajuus-jännite-muunnin-logiikkapiirillä jännite-eroiksi joka taas saadaan jollain kytkennällä suoraan mittarin neulaa ohjaavalle piirille. Kuulostaa aika vaikeelle, enkä haluais mennä kokeileen omilla rakkailla mittareilla
Jälleen kiitos Jesselle kärsivällisistä neuvoista. Tosiaan noiden softien mukana tuli ohjeet kuinka tuo Extra versio käännetään noiden Easuthermillä tehtyjen .inc tiedostojen kanssa. Homma toimii ku elokuvissa!
Ainoa seikka joka hiukan harhautti tuossa testausvaiheessa, oli USB-Sarjaportti-palikan käyttö läppärissä jolla tuota purkkia säätelin. Osa säädöistä meni läpi niinkuin piti, mutta osa taas ei... Ensin luulin päivityksen menneen munilleen, mutta kun kokeilin toisella koneella jossa on oikea perinteinen sarjaportti, niin kaikki pelas just niinkuin pitikin!
Nyt kipinä iskee iloisesti ediksen voimalla ja koko kone tuntuu olevan kun eri vuosikymmeneltä!
Nyt ainoaksi murheeksi jäi vanha kierroslukumittari joka on saanut signaalin puolan miinus navasta. Nyt kun tuota vanhaa yksittäistä puolaa ei ole koko koneessa, niin mittari näyttää alakuloisesti nollaa vaikka kuinka seisois pedaalin päällä... Onko tuohon olemassa jotain yksinkertaista kikkaa jolla mittarin saa taas henkiin?
Kokeilin Edis-purkin pin-11 (Clean tach) vetää suoraan mittarille, mutta ei auttanut. Ilmeisesti tuolta tulee 12v kanttiaaltoa ja peruskiekkamittari haluaa puolalta korkeampia piikkejä.
Jossain törmäsin kytkentään jossa otetaan tuo clean-tach ja muutetaan se jollain taajuus-jännite-muunnin-logiikkapiirillä jännite-eroiksi joka taas saadaan jollain kytkennällä suoraan mittarin neulaa ohjaavalle piirille. Kuulostaa aika vaikeelle, enkä haluais mennä kokeileen omilla rakkailla mittareilla

-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Itsellä toimii suoraan tuosta "clean tach outista", mutta jos ei toimi, niin vaihtoehtona on tämä:
http://www.megasquirt.info/ms2/EDIS_tach.gif
Asiasta on käyty paljon keskustelua MS-foorumilla ja jokainen on ilmeisen kivuttomasti löytänyt toimivan vaihtoehdon.
http://www.megasquirt.info/ms2/EDIS_tach.gif
Asiasta on käyty paljon keskustelua MS-foorumilla ja jokainen on ilmeisen kivuttomasti löytänyt toimivan vaihtoehdon.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 674
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
- Paikkakunta: Akaa
Kimmo´s: tällaiseen törmäsin http://picasso.org/mjlj/?q=node/view/2
sivun alalaidassa "interfacing with oem tach"
edit: ...kele Jesse oli nopeampi!
sivun alalaidassa "interfacing with oem tach"
edit: ...kele Jesse oli nopeampi!

-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Megaruiskun kasaus käynnissä ohjeiden mukaan ja nyt ollaan kohdassa 19, jossa tarkistetaan että prosessorin kannalle tulee jännite.
No tuleehan sinne, mutta yleismittari näyttää 5,48V!
Megaruisku on partcon sarja ja jänniteregulaattorina on oikea palikka eli LM2937ET-5,0.
Kestääkö ruutta tuollaisen jännitteen vai mikä neuvoksi?
No tuleehan sinne, mutta yleismittari näyttää 5,48V!
Megaruisku on partcon sarja ja jänniteregulaattorina on oikea palikka eli LM2937ET-5,0.
Kestääkö ruutta tuollaisen jännitteen vai mikä neuvoksi?
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
No hyvä että kestää. Kiitos.
Yleismittarina muuten ihan kait puoli-laadukas http://www.alfaelectronics.com/DMM122.htm
Yleismittarina muuten ihan kait puoli-laadukas http://www.alfaelectronics.com/DMM122.htm
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
-
- Viestit: 409
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002
Olisiko kellään sopivia sytytyskarttoja jakajalliseen megaruuttaan RST:lle?
Kokoonpanona amw-cooleri, luultavimmin vakio turbo, tulossa piperT2 nokka, avarrettu kansi rst-venttiilein, ehkä turbolle jotain.
Ruutta kun olisi kasattuna tullen ainakin aluksi pelkäksi sytytyksen ohjaimeksi ja tarvittaessa lisäsuuttimen.
Karttojen lisäksi arvot "CLT/IAT related ignition" ennakonsäädöissä kiinnostaisi.
Suurimmaksi osaksi kiinnostaa itse tuon toimintakuntoon laitto sen jälkeen kun johdot on kytketty, tarviiko jakajalle tehdä jotain ja muut hommelit...
Lisäksi vielä pari asiaa - tarviiko tuossa piirilevyssä XG1 yhdistää X11:sta vai riittääkö se ohjeissa ollut maadoitus XG2:een?
Niin ja tuo puolan miinuspiuha vedetään ilmeisesti kumpaankin, sekä sytytyksenvahvistimeen, että megaruuttaan?
Kokoonpanona amw-cooleri, luultavimmin vakio turbo, tulossa piperT2 nokka, avarrettu kansi rst-venttiilein, ehkä turbolle jotain.
Ruutta kun olisi kasattuna tullen ainakin aluksi pelkäksi sytytyksen ohjaimeksi ja tarvittaessa lisäsuuttimen.
Karttojen lisäksi arvot "CLT/IAT related ignition" ennakonsäädöissä kiinnostaisi.
Suurimmaksi osaksi kiinnostaa itse tuon toimintakuntoon laitto sen jälkeen kun johdot on kytketty, tarviiko jakajalle tehdä jotain ja muut hommelit...
Lisäksi vielä pari asiaa - tarviiko tuossa piirilevyssä XG1 yhdistää X11:sta vai riittääkö se ohjeissa ollut maadoitus XG2:een?
Niin ja tuo puolan miinuspiuha vedetään ilmeisesti kumpaankin, sekä sytytyksenvahvistimeen, että megaruuttaan?
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
_P_:
Tuossa on ennakot:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... dvance.jpg
40C jälkeen otetaan muistaakseni 2 astetta per 10C aina pois. En kyllä tiedä onko moisiin lämpöihin ikinä vielä menty. Nuo taulukon ennakot on ehkä vähän ronskinlaiset ja pienellä cuulerilla tai väärillä seoksilla kannattaa ottaa ihan vähän pois.
HEI moduleista ei ole kokemusta, mutta opelit ja us autot on kuulemma potentiaalisia. Eiköhän ohjeista selviä.
MS2 on valmis, mutta ei vielä rahaa vastaan jakelussa. Parikymmentä kokenutta käyttäjää on saanut omansa jo aikaa sitten kokeiltavaksi ja iolmeisen hyvin ovat toimineet, joten virallinen lanseeraus on varmasti lähellä. Alussa MS2 ei tosin tuo mitään etua vanhaan, koska MS2:sen kehityksen aikana MS1:sen extra koodi on mennyt niin paljon eteenpäin. Kun MS2 saadaan ulos, niin ominaisuuksia alkaa varmasti tulla enemmän.
Tuossa on ennakot:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... dvance.jpg
40C jälkeen otetaan muistaakseni 2 astetta per 10C aina pois. En kyllä tiedä onko moisiin lämpöihin ikinä vielä menty. Nuo taulukon ennakot on ehkä vähän ronskinlaiset ja pienellä cuulerilla tai väärillä seoksilla kannattaa ottaa ihan vähän pois.
HEI moduleista ei ole kokemusta, mutta opelit ja us autot on kuulemma potentiaalisia. Eiköhän ohjeista selviä.
MS2 on valmis, mutta ei vielä rahaa vastaan jakelussa. Parikymmentä kokenutta käyttäjää on saanut omansa jo aikaa sitten kokeiltavaksi ja iolmeisen hyvin ovat toimineet, joten virallinen lanseeraus on varmasti lähellä. Alussa MS2 ei tosin tuo mitään etua vanhaan, koska MS2:sen kehityksen aikana MS1:sen extra koodi on mennyt niin paljon eteenpäin. Kun MS2 saadaan ulos, niin ominaisuuksia alkaa varmasti tulla enemmän.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
-
- Viestit: 1284
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
- Paikkakunta: Sastamala
Jees, nyt on boksin hardis modattu MSnS-E:tä varten, Fidle säilytettiin ja sytkän ohjaukselle laitettiin oma lähtö. Pienellä lisäkortilla myös kaksi uutta ohjelmoitavaa lähtöä. Oikopiuhat on valmiina ettei tarvitse kuin kytkeä ne kun laitan hall-anturillisen lukitun jakajan paikoilleen. 2AO diy-kit on tulossa, 7057 anturi on jo hankittu. Enää softapäivitys ja sitten todellista säätöä 
Kun tuo koodipuoli on hiukan vieraampaa, niin millainen homma olisi ohjata ilmastoinnin releen maadoitusta (uusi lähtö X4 tai X5) siten, että kompura lähtee käyntiin vasta joku sekunti starttauksen jälkeen, irroitetaan täyskaasulla ja silloin jos CLT nousee liikaa? Siis kolme parametriä.

Kun tuo koodipuoli on hiukan vieraampaa, niin millainen homma olisi ohjata ilmastoinnin releen maadoitusta (uusi lähtö X4 tai X5) siten, että kompura lähtee käyntiin vasta joku sekunti starttauksen jälkeen, irroitetaan täyskaasulla ja silloin jos CLT nousee liikaa? Siis kolme parametriä.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
On tutkailtu muutamaa turbo CVH/ZVH karttaa, RST originaalikartaa, XR3i virranjakajan ennakoita. ja turbokoneiden karttoja näin yleensäkin. Sitten on hierottu sieltä täältä ja nakurajakin silloin tällöin kohdattu, jolloin otettu taas taaksepäin. Ajettavuus/teho/kulutus on mielestäni nyt kaikki kohdallaan ja tehoa alkaa olemaan todella paljon jo kohtuullisemmillakin ahdoilla (~1 bar). Olen tullut tehtyä paineen kanssa myös reiluja kartan ylityksiä (~2 bar) ja tehoa tulee vaan lisää ja kaikki toimii kuin elokuvissa. Mitään pysyvää viritystä aktiiviseen nakutuksen tunnistukseen ei ole vieläkään jaksettu laittaa.Kimmo's kirjoitti:JesseT:
Millä systeemillä olet hakenut nuo ennakot kohdalleen? Ajelemalla vai rullilla? Onko sulla nakutunnistin käytössä? Yleensäkin kiinnostais menetelmät jolla tuon ennakkotaulun sais säädeltyä kohdilleen...
-k
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
mikähän mahtaa olla wbo2 mittarissa vikana,kun lambdan lämmitys lähtee vain silloin tällöin päälle ja oranssi ledi palaa yhtenäisesti eikä vilku? ja kun virran laittaa päälle niin näytön luvut lähtee9.36- kelautumaan pikkuhiljaa lukemaan 45.l ? kalibrointia en ole vielä kokeillut,kun saan kannettavan tietokoneen käyttöön vasta ens viikolla.. Ei taida toi olla ihan normaalia?? 

ford escort´79 tic
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Millä syötät siihen virtaa?
Kun ite kokeilin omalla powerilla, niin se meni polvilleen ja lämmitys ei käynnistyny ollenkaan. No mutta vilkutti kyllä ihan oikein vikaa.
Kun pistin akkuun kiinni, niin teki just noin eli lähtee alhaalta ja päätyy 45.l joka on siis 'vapaa ilma' arvo. Meni ennemminkin nopeesti kuin pikkuhiljaa.
Tuntus tossa jotain häikkää olevan. Onko jumpperit oikein ja kaapeli ehjä ilman oikareita/katkoja?
Kun ite kokeilin omalla powerilla, niin se meni polvilleen ja lämmitys ei käynnistyny ollenkaan. No mutta vilkutti kyllä ihan oikein vikaa.
Kun pistin akkuun kiinni, niin teki just noin eli lähtee alhaalta ja päätyy 45.l joka on siis 'vapaa ilma' arvo. Meni ennemminkin nopeesti kuin pikkuhiljaa.
Tuntus tossa jotain häikkää olevan. Onko jumpperit oikein ja kaapeli ehjä ilman oikareita/katkoja?
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
korjasin anturikaapelin.. nyt kun anturi on kylmä punainen ledi vilkkuu ja oranssi palaa kokoajan.kun anturi lämpenee,punainen palaa kokoajan ja oranssi ei varsinaisesti vilku, vaan väreilee. lukemat seilailee rikkaalta laihalle,ilman mitään järkeä.. en ole vielä kokeillut kalibroida, mut tuskin se korjaa ongelmaa?? oiskohan "softapiiri palanut"JesseT kirjoitti:Lämmitysledi vilkkuu muistaakseni sen ajan kunnes lämpötila on stabiloitunut (n. 15s). Tämän jälkeen ledi palaa kokoajan.
nimim. ite tinasin,kaiken pilasin

ford escort´79 tic
-
- Ylläpitäjä
Ei välttämättä.. Jos se väreilee, niin katsoppa että kaikki vastukset ym. näyttää ehjiltä, eikä mitään ylimääräistä tinamälliä ole eksynyt mihinkään komponentin jalkaan.. Myös, että diodit ja konkat on oikeinpäinadh kirjoitti:korjasin anturikaapelin.. nyt kun anturi on kylmä punainen ledi vilkkuu ja oranssi palaa kokoajan.kun anturi lämpenee,punainen palaa kokoajan ja oranssi ei varsinaisesti vilku, vaan väreilee. lukemat seilailee rikkaalta laihalle,ilman mitään järkeä.. en ole vielä kokeillut kalibroida, mut tuskin se korjaa ongelmaa?? oiskohan "softapiiri palanut"JesseT kirjoitti:Lämmitysledi vilkkuu muistaakseni sen ajan kunnes lämpötila on stabiloitunut (n. 15s). Tämän jälkeen ledi palaa kokoajan.
nimim. ite tinasin,kaiken pilasin
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tuo arvojen päätön seilailu kuulostaa tietenkin huolestuttavalta, mutta sen lämmitysledin kuuluukin kyllä mielestäni "väreillä". Lisää tietoa ja apua saattaisi löytyä Techedgen omasta foorumista:
(ei löytynytkään foorumia enää...)
Tuollainen kuitenkin:
http://autos.groups.yahoo.com/group/oz-diy-wb/
Tuon olet varmaan jo sitten käynyt läpi?
http://wbo2.com/2a0/debug.htm
Pitikö kaikki kutinsa?
(ei löytynytkään foorumia enää...)
Tuollainen kuitenkin:
http://autos.groups.yahoo.com/group/oz-diy-wb/
Tuon olet varmaan jo sitten käynyt läpi?

http://wbo2.com/2a0/debug.htm
Pitikö kaikki kutinsa?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ledien vilkunta kuulostaa ihan oikealta, mutta ei arvojen pitäisi seilata, sieltä ne lähtee jostain ysin paikkeilta rullaamaan ja näyttöön jää 45L, kun anturi on kuuma ja vapaassa ilmassa.
Onko kukaan rakentanut Megajolt Jr sytytystä?
Onko noita EDIS-4 moduleita romiksilla?
Onko kukaan rakentanut Megajolt Jr sytytystä?
Onko noita EDIS-4 moduleita romiksilla?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
eipä juuri.SLEI kirjoitti:Onko noita EDIS-4 moduleita romiksilla?
www.ebay.co.uk
www.ebay.de
auttaa

-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kyllä mä niitä maailmalta olen löytänyt, mutta kai niitä täälläkin johonkin Ford koneisiin on eksynyt.jive kirjoitti:eipä juuri.SLEI kirjoitti:Onko noita EDIS-4 moduleita romiksilla?
www.ebay.co.uk
www.ebay.de
auttaa
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
oho! enpä ole vielä mittaillut niitä jännitteitä. täytyykin mitata ja raapia taas lisää päätä....JesseT kirjoitti:Tuo arvojen päätön seilailu kuulostaa tietenkin huolestuttavalta, mutta sen lämmitysledin kuuluukin kyllä mielestäni "väreillä". Lisää tietoa ja apua saattaisi löytyä Techedgen omasta foorumista:
(ei löytynytkään foorumia enää...)
Tuollainen kuitenkin:
http://autos.groups.yahoo.com/group/oz-diy-wb/
Tuon olet varmaan jo sitten käynyt läpi?![]()
http://wbo2.com/2a0/debug.htm
Pitikö kaikki kutinsa?

ford escort´79 tic