Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Ti Tammikuu 25. 8:30:59 2005

Kiitos Jesse jälleen kerran avusta!

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Tammikuu 25. 9:59:45 2005

Hessu kirjoitti: Ehdotuksia kytkennäksi?
IGBT tai NMOS....

hihnala
Ylläpitäjä

Säädöistä

Viesti Kirjoittaja hihnala » Ti Tammikuu 25. 13:29:39 2005

Elikkä olisiko kellään mitään vinkkejä Cvh Efin säätämiseen johon asennettu megasquirt järjestelmä. Auto ei meinaa käydä kunnolla ja enrichments osasto tuottaa pahimmat ongelmat säädössä.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Tammikuu 25. 13:48:17 2005

Tuossa edelleen omat säädöt joihin olen varsin tyytyväinen. Käynnistyksen jälkeisen rikastuksen yksikkö on muutettu sekunneiksi muualta, koska 254 (maksimi) sytytystä ei tahdo riittää mihinkään ajassa.
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... hments.jpg

edit: millisekunti arvot noin 400cc suuttimille.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

hihnala
Ylläpitäjä

Käyntiongelmat

Viesti Kirjoittaja hihnala » Ti Tammikuu 25. 14:17:22 2005

Auto on xr3i johon vaihdettu pelkästään efin imusarja Vw 1-johtoinen lambda ja siinä on ihan normaali kärjetön sytytys. Käy tyhjäkäyntiä reilut 3000rpm ja kaasua painaessa "röpöttää" vain ja olen koittanut 3 päivää säätää muttei tahdo toimia.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Tammikuu 25. 14:22:54 2005

Miten ihmeessä olet saanut tyjäkäynnin noin korkealle kaasuläpän allessa kiinni. Itse ole saanut porata sen kaasuläpän reiänkin isommaksi, jotta kävisi tyhjäkäyntiä oikeilla kierroksilla. Ettei vaan esim. 1. ja 4. pytty vetäisi ilmaa esim. huohotuksen kautta? Itse olen ainakin ne huohotuksen letkulähdöt poistanut kokonaan tuosta imusarjasta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Ti Tammikuu 25. 16:33:44 2005

Vai onko niin, ettei kone suostu käymään tyhjäkäyntiä alle 3000 kiekan?

itse ainakin aloitin säätämisen aikanaan sillä, että kunhan sain koneen jotenkin käymaan normaalilämpöiseksi, poistin kaikki rikastuspiirit ja aloin säätämään pelkkää VE taulua. Tutkailin lambda anturin arvoa ja etsin kohdan jossa mennään laihalle. Siitä sitten vähän lisää jotta kone oli suht reilusti rikkaan puolella.

Kun kone alkoi käymään sen verran siedettävästi, että sillä pystyi ajamaan liikenteen seassa, aloin logaamaan dataa ja MS-Tweakilla (vai mikäs sen nimi olikaan?) hain aina uudet VE-arvot ja taas uus lenkki.

Tällä pääs aika nopeasti lähelle oikeita arvoja. Säätäessä kannattaa vaan yrittää mahdollisuuksien mukaan pysyä tasakaasulla. Sitten kun VE taulu on joten kuten kohdallaan niin katsoo sitten kiihdytysrikastukset.

Kun kone on kylmä seuraavana aamuna on hyvä tilaisuus katsoa kohdalleen kylmäkäynnistysasetukset.

Ja vanha lambda-anturi voi olla aika hidas reagoimaan, joten pitkät tasakaasulla ajettavat ylämäet voi olla hyviä säätöpaikkoja.


Tolla sain oman kotteron liikenteeseen. Varmasti on parempiakin tapoja saada alkusäädöt kohdalleen. Netissäkin on olemassa VE taulun arvailusivuja jotka jopa tuottaa suoraan .vex tiedoston MegaTunea varten: http://www.megasquirt.info/manual/vetable.htm

-k

hihnala
Ylläpitäjä

imuvuoto

Viesti Kirjoittaja hihnala » Ke Tammikuu 26. 21:32:18 2005

Huomasin just että kannen ja imusarjan välistä suuttimien yläkohdasta vuotaa, ku tiiviste tekee niin ison lenkin suuttimien kohdalla ettei kannessa riitä tavara. Eli väärä tiiviste vai efiä ei pysty pistään vanhemman kanteen?

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Tammikuu 26. 21:33:57 2005

Tuota tutkailin silloin omassakin ja siksi tein 30mm välikappaleen turbon kannen ja efi:n imusarjan väliin. Samalla sai näppärästi kohdistettua kanavat... :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re: imuvuoto

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ke Tammikuu 26. 22:07:46 2005

hihnala kirjoitti:Huomasin just että kannen ja imusarjan välistä suuttimien yläkohdasta vuotaa, ku tiiviste tekee niin ison lenkin suuttimien kohdalla ettei kannessa riitä tavara. Eli väärä tiiviste vai efiä ei pysty pistään vanhemman kanteen?
hihnala, täytyy tehdä vaan "homemade" tiiviste.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

hihnala
Ylläpitäjä

tiiviste

Viesti Kirjoittaja hihnala » Ke Tammikuu 26. 22:12:40 2005

Mistähän se kannattais tehä et kestää?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Tammikuu 26. 22:23:44 2005

Ei ihme että kävi huonosti.

Jos siis sovitat efi:n imusarjan vakio lovettuun kanteen, niin homma hoituu hyvin, mutta EI fordin tiivisteellä. Se tosiaan tekee liian kovan lenkin. Itse pitää tiivistepahvista askarrella hiukan naftimpi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re: tiiviste

Viesti Kirjoittaja Stefa » To Tammikuu 27. 3:25:03 2005

hihnala kirjoitti:Mistähän se kannattais tehä et kestää?
tiivistepaperia, varaosaliikkeistä kautta maan.

(hitto, kuulosti ihan mainoslauseelta :D )
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Ti Helmikuu 1. 12:44:26 2005

vielä ku tän kaiken sais suomeks :lol:

itellä olis kans lähdös projektiks ohc turboon tollanen laittaa, mutta meinaa siihen tyssätä kun ei oo minkäänlaista hajuakaan noista kaiken maailman pisteistä mistä täälä on ollut puhetta, mutta tekemällähän sitä oppii 8)
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Helmikuu 2. 20:26:55 2005

Noita laajakaista lambda juttuja selatessa huomasin tämmöisen.
http://www.megasquirt2.com/PWC/
Liekö jo vanha juttu, mutta laitan nyt kuitenkin tänne jos jotain kiinnostaa.

...no joo, taitaa olla jo wanha juttu.

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ke Helmikuu 2. 22:13:36 2005

mites se megaruisku toimiikos se laajakaistan kanssa ja millasta kikkaulua tarvii?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Helmikuu 2. 23:26:56 2005

Escort mk3 + 2x Focus mk1

olski
Viestit: 67
Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja olski » Ke Helmikuu 2. 23:38:02 2005

Mulla on tossa laatikossa vielä se "vanhanaikainen" edis.Eli sytkälle ja pensalle on eri ohjelmat.Tais olla joku Msne3005.Ajattelin vähän päivittää sitä, niin voikos sen extra koodin vaan työntää tohon purkkiin vai tarviiko piirilevyä taas alkaa muutteleen?Pikkusen tippuu äkkiä kärryiltä kun ei vähään aikaan seuraile :oops:
20m 2.9 -65 ms&edis

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Helmikuu 3. 0:01:41 2005

Ei tarvitse koskea piirilevyyn ollenkaan. Jos on vanhanmaailman edis softa purkissa ja sen ajan ohjeiden mukaan modattu levy, niin muista sitten sytkäasetuksissa laittaa trigger angleksi 23 ja output inverted. Ohjeet neuvovat nykyään toista, mutta piirin modauskin on tehty eri lailla.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olski
Viestit: 67
Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja olski » To Helmikuu 3. 0:19:12 2005

JesseT kirjoitti:Ei tarvitse koskea piirilevyyn ollenkaan. Jos on vanhanmaailman edis softa purkissa ja sen ajan ohjeiden mukaan modattu levy, niin muista sitten sytkäasetuksissa laittaa trigger angleksi 23 ja output inverted. Ohjeet neuvovat nykyään toista, mutta piirin modauskin on tehty eri lailla.
Mikäs toi trigger angle olikaan edis6:lle? :oops:
20m 2.9 -65 ms&edis

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Helmikuu 3. 0:31:05 2005

Escort mk3 + 2x Focus mk1

olski
Viestit: 67
Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja olski » To Helmikuu 3. 0:44:15 2005

Jees eli se vissiin on toi 0 astetta.Täytyy huomenna kokeilla. :) Nukkuun/suunnitteleen välillä 8) Kiitos avusta!
20m 2.9 -65 ms&edis

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » To Helmikuu 3. 0:44:32 2005

Viimein oli taas iltavapaa ja pääs tallille....

Jälleen kiitos Jesselle kärsivällisistä neuvoista. Tosiaan noiden softien mukana tuli ohjeet kuinka tuo Extra versio käännetään noiden Easuthermillä tehtyjen .inc tiedostojen kanssa. Homma toimii ku elokuvissa!

Ainoa seikka joka hiukan harhautti tuossa testausvaiheessa, oli USB-Sarjaportti-palikan käyttö läppärissä jolla tuota purkkia säätelin. Osa säädöistä meni läpi niinkuin piti, mutta osa taas ei... Ensin luulin päivityksen menneen munilleen, mutta kun kokeilin toisella koneella jossa on oikea perinteinen sarjaportti, niin kaikki pelas just niinkuin pitikin!

Nyt kipinä iskee iloisesti ediksen voimalla ja koko kone tuntuu olevan kun eri vuosikymmeneltä!

Nyt ainoaksi murheeksi jäi vanha kierroslukumittari joka on saanut signaalin puolan miinus navasta. Nyt kun tuota vanhaa yksittäistä puolaa ei ole koko koneessa, niin mittari näyttää alakuloisesti nollaa vaikka kuinka seisois pedaalin päällä... Onko tuohon olemassa jotain yksinkertaista kikkaa jolla mittarin saa taas henkiin?

Kokeilin Edis-purkin pin-11 (Clean tach) vetää suoraan mittarille, mutta ei auttanut. Ilmeisesti tuolta tulee 12v kanttiaaltoa ja peruskiekkamittari haluaa puolalta korkeampia piikkejä.

Jossain törmäsin kytkentään jossa otetaan tuo clean-tach ja muutetaan se jollain taajuus-jännite-muunnin-logiikkapiirillä jännite-eroiksi joka taas saadaan jollain kytkennällä suoraan mittarin neulaa ohjaavalle piirille. Kuulostaa aika vaikeelle, enkä haluais mennä kokeileen omilla rakkailla mittareilla ;)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Helmikuu 3. 8:45:45 2005

Itsellä toimii suoraan tuosta "clean tach outista", mutta jos ei toimi, niin vaihtoehtona on tämä:
http://www.megasquirt.info/ms2/EDIS_tach.gif

Asiasta on käyty paljon keskustelua MS-foorumilla ja jokainen on ilmeisen kivuttomasti löytänyt toimivan vaihtoehdon.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

PasiL
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 19:08:31 2001
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja PasiL » To Helmikuu 3. 8:50:42 2005

Kimmo´s: tällaiseen törmäsin http://picasso.org/mjlj/?q=node/view/2

sivun alalaidassa "interfacing with oem tach"

edit: ...kele Jesse oli nopeampi! :evil:

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » To Helmikuu 3. 9:07:40 2005

Hienoa! Täytyy kokeilla tuota kolmen diodin systeemiä. Vaikuttaa sopivan yksinkertaiselta meikäläiselle!

Törmäsin kanssa tuolla MSEFI foorumilla mainintaan tuosta, mutta jostain syystä en löytänyt varsinaista kytkentää (Puusilmä?) :oops:

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » To Helmikuu 3. 18:56:01 2005

Megaruiskun kasaus käynnissä ohjeiden mukaan ja nyt ollaan kohdassa 19, jossa tarkistetaan että prosessorin kannalle tulee jännite.
No tuleehan sinne, mutta yleismittari näyttää 5,48V!
Megaruisku on partcon sarja ja jänniteregulaattorina on oikea palikka eli LM2937ET-5,0.
Kestääkö ruutta tuollaisen jännitteen vai mikä neuvoksi?

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » To Helmikuu 3. 19:38:40 2005

mikä mahtaa olla yleismittarin merkki ? motonet-luokan vehkeellä mitattuna tuo on vielä mittaustarkkuuden rajoissa...

joo, vaikka oikeasti olisikin tuo jännite, niin kyllä se prosu kestää, ja kaikki muukin. ei kun roinat nippuun ja mittaat uudestaan kun kaikki asennettu.

p.

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » To Helmikuu 3. 19:52:34 2005

No hyvä että kestää. Kiitos.
Yleismittarina muuten ihan kait puoli-laadukas http://www.alfaelectronics.com/DMM122.htm

kondis
Viestit: 77
Liittynyt: Su Huhtikuu 6. 1:44:47 2003
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja kondis » Pe Helmikuu 4. 7:35:57 2005

mua mietityttää sellanen täs lambda hommas et tarviiko hommata 2 anturia, toinen ms:lle ja omansa sitten seossuhde näytölle? vai onnistuuko kaikki tolla yhdellä?
Ford Sierra is -86 projekt
Jäsen #1001

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » Ma Helmikuu 7. 5:12:22 2005

Mitä mieltä raati on: Kuinka mahtaa tavan vaparikoneessa L-jetin alkuperäinen suutintukissa oleva polttoaineen paineensäädin toimia ahdetussa koneessa? Käykö niin, että paine ei enää ahdoilla nouse imusarjan painetta vastaavalla määrällä?
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Helmikuu 9. 12:46:43 2005

Tuli sivusilmällä huomattua, että Burtonilla on 36-1 kiekkoja kahdella eri halkaisijalla tarjolla.

Myyntiosiossa on myös The nimimerkillä valmis Megasquirtti 250e.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Ke Helmikuu 9. 19:34:51 2005

Olisiko kellään sopivia sytytyskarttoja jakajalliseen megaruuttaan RST:lle?
Kokoonpanona amw-cooleri, luultavimmin vakio turbo, tulossa piperT2 nokka, avarrettu kansi rst-venttiilein, ehkä turbolle jotain.

Ruutta kun olisi kasattuna tullen ainakin aluksi pelkäksi sytytyksen ohjaimeksi ja tarvittaessa lisäsuuttimen.
Karttojen lisäksi arvot "CLT/IAT related ignition" ennakonsäädöissä kiinnostaisi.

Suurimmaksi osaksi kiinnostaa itse tuon toimintakuntoon laitto sen jälkeen kun johdot on kytketty, tarviiko jakajalle tehdä jotain ja muut hommelit...

Lisäksi vielä pari asiaa - tarviiko tuossa piirilevyssä XG1 yhdistää X11:sta vai riittääkö se ohjeissa ollut maadoitus XG2:een?
Niin ja tuo puolan miinuspiuha vedetään ilmeisesti kumpaankin, sekä sytytyksenvahvistimeen, että megaruuttaan?

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Ke Helmikuu 9. 21:19:58 2005

Mistä sais tuon GM 7-pin HEI moduulin?
Onko kukaan laittanut kyseistä vempainta?

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Helmikuu 9. 22:45:56 2005

jokos sitä ms2.sta saa? mitä kaikkea uutta ja parempaa siiinä on?
ford escort´79 tic

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Helmikuu 9. 23:25:25 2005

_P_:

Tuossa on ennakot:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... dvance.jpg
40C jälkeen otetaan muistaakseni 2 astetta per 10C aina pois. En kyllä tiedä onko moisiin lämpöihin ikinä vielä menty. Nuo taulukon ennakot on ehkä vähän ronskinlaiset ja pienellä cuulerilla tai väärillä seoksilla kannattaa ottaa ihan vähän pois.

HEI moduleista ei ole kokemusta, mutta opelit ja us autot on kuulemma potentiaalisia. Eiköhän ohjeista selviä.

MS2 on valmis, mutta ei vielä rahaa vastaan jakelussa. Parikymmentä kokenutta käyttäjää on saanut omansa jo aikaa sitten kokeiltavaksi ja iolmeisen hyvin ovat toimineet, joten virallinen lanseeraus on varmasti lähellä. Alussa MS2 ei tosin tuo mitään etua vanhaan, koska MS2:sen kehityksen aikana MS1:sen extra koodi on mennyt niin paljon eteenpäin. Kun MS2 saadaan ulos, niin ominaisuuksia alkaa varmasti tulla enemmän.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » To Helmikuu 10. 9:53:07 2005

JesseT:

Millä systeemillä olet hakenut nuo ennakot kohdalleen? Ajelemalla vai rullilla? Onko sulla nakutunnistin käytössä? Yleensäkin kiinnostais menetelmät jolla tuon ennakkotaulun sais säädeltyä kohdilleen...

-k

Hessu
Viestit: 1284
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 8:25:15 2002
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja Hessu » To Helmikuu 10. 9:59:47 2005

Jees, nyt on boksin hardis modattu MSnS-E:tä varten, Fidle säilytettiin ja sytkän ohjaukselle laitettiin oma lähtö. Pienellä lisäkortilla myös kaksi uutta ohjelmoitavaa lähtöä. Oikopiuhat on valmiina ettei tarvitse kuin kytkeä ne kun laitan hall-anturillisen lukitun jakajan paikoilleen. 2AO diy-kit on tulossa, 7057 anturi on jo hankittu. Enää softapäivitys ja sitten todellista säätöä :)

Kun tuo koodipuoli on hiukan vieraampaa, niin millainen homma olisi ohjata ilmastoinnin releen maadoitusta (uusi lähtö X4 tai X5) siten, että kompura lähtee käyntiin vasta joku sekunti starttauksen jälkeen, irroitetaan täyskaasulla ja silloin jos CLT nousee liikaa? Siis kolme parametriä.
Ford Orion 1.6 GL aut. -83 MR, Fiesta Mk1 Jester Kitcar

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Helmikuu 10. 13:21:15 2005

Kimmo's kirjoitti:JesseT:

Millä systeemillä olet hakenut nuo ennakot kohdalleen? Ajelemalla vai rullilla? Onko sulla nakutunnistin käytössä? Yleensäkin kiinnostais menetelmät jolla tuon ennakkotaulun sais säädeltyä kohdilleen...

-k
On tutkailtu muutamaa turbo CVH/ZVH karttaa, RST originaalikartaa, XR3i virranjakajan ennakoita. ja turbokoneiden karttoja näin yleensäkin. Sitten on hierottu sieltä täältä ja nakurajakin silloin tällöin kohdattu, jolloin otettu taas taaksepäin. Ajettavuus/teho/kulutus on mielestäni nyt kaikki kohdallaan ja tehoa alkaa olemaan todella paljon jo kohtuullisemmillakin ahdoilla (~1 bar). Olen tullut tehtyä paineen kanssa myös reiluja kartan ylityksiä (~2 bar) ja tehoa tulee vaan lisää ja kaikki toimii kuin elokuvissa. Mitään pysyvää viritystä aktiiviseen nakutuksen tunnistukseen ei ole vieläkään jaksettu laittaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Pe Helmikuu 11. 21:25:53 2005

mikähän mahtaa olla wbo2 mittarissa vikana,kun lambdan lämmitys lähtee vain silloin tällöin päälle ja oranssi ledi palaa yhtenäisesti eikä vilku? ja kun virran laittaa päälle niin näytön luvut lähtee9.36- kelautumaan pikkuhiljaa lukemaan 45.l ? kalibrointia en ole vielä kokeillut,kun saan kannettavan tietokoneen käyttöön vasta ens viikolla.. Ei taida toi olla ihan normaalia?? :oops:
ford escort´79 tic

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Pe Helmikuu 11. 22:59:06 2005

Millä syötät siihen virtaa?
Kun ite kokeilin omalla powerilla, niin se meni polvilleen ja lämmitys ei käynnistyny ollenkaan. No mutta vilkutti kyllä ihan oikein vikaa.
Kun pistin akkuun kiinni, niin teki just noin eli lähtee alhaalta ja päätyy 45.l joka on siis 'vapaa ilma' arvo. Meni ennemminkin nopeesti kuin pikkuhiljaa.
Tuntus tossa jotain häikkää olevan. Onko jumpperit oikein ja kaapeli ehjä ilman oikareita/katkoja?
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » La Helmikuu 12. 11:18:57 2005

suoraan akulta olen sitä virtaa syöttänyt! tosiaan ne luvut nousee alhaalta ylös noin 10sek ehkä allekkin.kuitenkin välilukemista saa selvää.. niin kuuluuko sen lämmitys ledin vilkkua? jumppereiden laitto ei vaikuta mitään.. :oops:
ford escort´79 tic

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Helmikuu 12. 12:55:46 2005

Lämmitysledi vilkkuu muistaakseni sen ajan kunnes lämpötila on stabiloitunut (n. 15s). Tämän jälkeen ledi palaa kokoajan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Helmikuu 15. 22:02:44 2005

JesseT kirjoitti:Lämmitysledi vilkkuu muistaakseni sen ajan kunnes lämpötila on stabiloitunut (n. 15s). Tämän jälkeen ledi palaa kokoajan.
korjasin anturikaapelin.. nyt kun anturi on kylmä punainen ledi vilkkuu ja oranssi palaa kokoajan.kun anturi lämpenee,punainen palaa kokoajan ja oranssi ei varsinaisesti vilku, vaan väreilee. lukemat seilailee rikkaalta laihalle,ilman mitään järkeä.. en ole vielä kokeillut kalibroida, mut tuskin se korjaa ongelmaa?? oiskohan "softapiiri palanut"

nimim. ite tinasin,kaiken pilasin :oops:
ford escort´79 tic

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ke Helmikuu 16. 21:47:18 2005

adh kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Lämmitysledi vilkkuu muistaakseni sen ajan kunnes lämpötila on stabiloitunut (n. 15s). Tämän jälkeen ledi palaa kokoajan.
korjasin anturikaapelin.. nyt kun anturi on kylmä punainen ledi vilkkuu ja oranssi palaa kokoajan.kun anturi lämpenee,punainen palaa kokoajan ja oranssi ei varsinaisesti vilku, vaan väreilee. lukemat seilailee rikkaalta laihalle,ilman mitään järkeä.. en ole vielä kokeillut kalibroida, mut tuskin se korjaa ongelmaa?? oiskohan "softapiiri palanut"

nimim. ite tinasin,kaiken pilasin :oops:
Ei välttämättä.. Jos se väreilee, niin katsoppa että kaikki vastukset ym. näyttää ehjiltä, eikä mitään ylimääräistä tinamälliä ole eksynyt mihinkään komponentin jalkaan.. Myös, että diodit ja konkat on oikeinpäin

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Helmikuu 17. 7:54:36 2005

Tuo arvojen päätön seilailu kuulostaa tietenkin huolestuttavalta, mutta sen lämmitysledin kuuluukin kyllä mielestäni "väreillä". Lisää tietoa ja apua saattaisi löytyä Techedgen omasta foorumista:
(ei löytynytkään foorumia enää...)
Tuollainen kuitenkin:
http://autos.groups.yahoo.com/group/oz-diy-wb/


Tuon olet varmaan jo sitten käynyt läpi? :roll:
http://wbo2.com/2a0/debug.htm

Pitikö kaikki kutinsa?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Helmikuu 17. 10:15:42 2005

Ledien vilkunta kuulostaa ihan oikealta, mutta ei arvojen pitäisi seilata, sieltä ne lähtee jostain ysin paikkeilta rullaamaan ja näyttöön jää 45L, kun anturi on kuuma ja vapaassa ilmassa.

Onko kukaan rakentanut Megajolt Jr sytytystä?
Onko noita EDIS-4 moduleita romiksilla?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » To Helmikuu 17. 16:42:45 2005

SLEI kirjoitti:Onko noita EDIS-4 moduleita romiksilla?
eipä juuri.

www.ebay.co.uk
www.ebay.de

auttaa :wink:

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Helmikuu 17. 17:47:47 2005

jive kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Onko noita EDIS-4 moduleita romiksilla?
eipä juuri.

www.ebay.co.uk
www.ebay.de

auttaa :wink:
Kyllä mä niitä maailmalta olen löytänyt, mutta kai niitä täälläkin johonkin Ford koneisiin on eksynyt.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » To Helmikuu 17. 18:22:29 2005

JesseT kirjoitti:Tuo arvojen päätön seilailu kuulostaa tietenkin huolestuttavalta, mutta sen lämmitysledin kuuluukin kyllä mielestäni "väreillä". Lisää tietoa ja apua saattaisi löytyä Techedgen omasta foorumista:
(ei löytynytkään foorumia enää...)
Tuollainen kuitenkin:
http://autos.groups.yahoo.com/group/oz-diy-wb/


Tuon olet varmaan jo sitten käynyt läpi? :roll:
http://wbo2.com/2a0/debug.htm

Pitikö kaikki kutinsa?
oho! enpä ole vielä mittaillut niitä jännitteitä. täytyykin mitata ja raapia taas lisää päätä.... :lol:
ford escort´79 tic

Vastaa Viestiin