Megaruiskis
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
- Paikkakunta: Vammala
jep tilasin muutaman tommosen.JesseT kirjoitti:olski:
Tuossa kuva tuosta SP-elektroniikan kotelosta:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... kotelo.jpg
täytyy töissä suihkia vedellä viä noi päädyt

20m 2.9 -65 ms&edis
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
http://www.wbo2.com/order.htm
tuolla ja sit siihen order now juttuun ja sieltä kun kelaa vähän alaspäin ni
tulee rakennussarjoja vastaan[/b]
tuolla ja sit siihen order now juttuun ja sieltä kun kelaa vähän alaspäin ni
tulee rakennussarjoja vastaan[/b]
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Eli 194 AU$ itse yksikkö 2.6 m kaapelilla, 9 AU$ liitin, 70 AU$ näyttö, postitus 24 AU$. Yhteensä 297 AU$. Australian dollarin kurssi euroon on 1,75 AU$/€, eli hinnaksi tulee 170€. Tähän summaan tulee tulli ja ALV päälle eli noin 2% ja 22% --> 210€. Itse anturin saa vaikka VPV-motor-racingiltä hintaan 88€. Tämä on hyvä hinta jos tilaa yhden kappaleen. Maailmalta näitä saa jopa 25€ hintaan, mutta yhtä ei kannata tilata.
Ei tämä nyt niin hankalaan ollut....
Ei tämä nyt niin hankalaan ollut....
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tästä voi olla iloa joillekin. Tämän hepun kautta voisi löytyä myös EDIS-6 puolia ja EDIS-8 moduuleja. 36-1 hammaspyörät on ilmeisesti suoraan jenkkien CVH koneesta kuvan perusteella. 2.0 CVH kampiakin voisi kaveri toimittaa ehkäpä...
http://home.earthlink.net/~beanbooger/b ... gineering/
http://home.earthlink.net/~beanbooger/b ... gineering/
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
- Paikkakunta: Vammala
Tilasin edis6 modulin tuolta.näyttää ihan hyvältä.JesseT kirjoitti:Tästä voi olla iloa joillekin. Tämän hepun kautta voisi löytyä myös EDIS-6 puolia ja EDIS-8 moduuleja. 36-1 hammaspyörät on ilmeisesti suoraan jenkkien CVH koneesta kuvan perusteella. 2.0 CVH kampiakin voisi kaveri toimittaa ehkäpä...
http://home.earthlink.net/~beanbooger/b ... gineering/
maksoi vähän reilu 100US dollaria koko roska osa+toimitus kotiovelle(fedex) noin viikon kesti tulla.toivottavasti se viä pelittää.
20m 2.9 -65 ms&edis
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Onko kukaan tälläistä koittanut http://www.vems-group.org/. Itse meinasin tuota tutkia, koska Avr on huomattavasti paremmin hanskassa kuin Motorolan kanssa kikkailu. Käsittääkseni tuo on täysin vastaava versio kuin originaali Megasquirt, mutta se on vaan toteutettu Atmelin piirillä. Kommentteja?
edit: Fordi-clubin sivuilla tuosta luinkin...
edit2: Mitäköhän taas sekoilin, siis tarkoitin Atmelin piiriä.
edit: Fordi-clubin sivuilla tuosta luinkin...
edit2: Mitäköhän taas sekoilin, siis tarkoitin Atmelin piiriä.
Viimeksi muokannut Yrkesman, Ma Heinäkuu 19. 16:46:18 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Jos ajatellaan motorola vs. AVR noin niinkuin luotettavuusmielessä, NASA käyttää motorolaa edelleen, miksei AVR:ää...Yrkesman kirjoitti:Onko kukaan tälläistä koittanut http://www.vems-group.org/. Itse meinasin tuota tutkia, koska Avr on huomattavasti paremmin hanskassa kuin Motorolan kanssa kikkailu. Käsittääkseni tuo on täysin vastaava versio kuin originaali Megasquirt, mutta se on vaan toteutettu Texasin piirillä. Kommentteja?
edit: Fordi-clubin sivuilla tuosta luinkin...
En kyllä pistäis mitään atmelin paskaa noin kriittiseen paikkaan.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Nyt pitäs olla tulossa muutama Motorolan MCF5234 piiri postissa. Teen sittenkin sen UltraMegasquirt version kunhan se joskus julkaistaan. Tarkoitus olisi joskus tuo sovittaa Escortin Zetecci koneen EEC-IV järjestelmän tilalle. Ohjaako tuo EEC-IV muuten jotain muutakin kuin ruiskutusta ja EDIS:iä, jos ei niin sitten tuo onnistuu varmaan suht koht helposti (auto on siis 93vm Escort). Oliko se niin, että sillä vanhalla Megasquirtilla ei pystynyt ohjaamaan tyhjäkäyntiventtiiliä, onkohan näin vielä UMS:llä?
-
- Viestit: 730
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
- Paikkakunta: Vaasa
Atmelista puhuttaessa on hyvä tietää tarkoitetaanko uusimpia vai vähä vanhempia malleja koska vanhemmat eivät menneet millään läpi EMC testeistä kun taas uusimmat mallit menevät helposti eli laadussa vissiin tapahtunut suuri muutos..
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70
Plymouth Duster -70
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Saakos noita motorolan 3bar map-antureita Suomesta mistään? Ja hintakin täytyis kai tietää...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Tarkoitin suorituksen luotettavuutta (unidentified breaks / clock tics)GYRUS kirjoitti:Atmelista puhuttaessa on hyvä tietää tarkoitetaanko uusimpia vai vähä vanhempia malleja koska vanhemmat eivät menneet millään läpi EMC testeistä kun taas uusimmat mallit menevät helposti eli laadussa vissiin tapahtunut suuri muutos..
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
jokos näitä on monella käytössä.aattelin jos tollasen valmiina ostaa turbotettuun sierraan.kuinkahan pelaa ?autossa vakio is:n ruisku 2:lla lisäsuuttimella 390cc olis kyllä laittaa vakiosuuttimien tilalle noita 390cc ja jättäs pois noi alkuperäset pois,ahdot nyt 1.2,cosan välkkäri.onko jollain vastaavanlaista kulkinetta megasquirtilla?
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Ei oo mutta iS:n ruiskulla on... Paljos tehua irtoo 1.2 paineilla??rs11 kirjoitti:jokos näitä on monella käytössä.aattelin jos tollasen valmiina ostaa turbotettuun sierraan.kuinkahan pelaa ?autossa vakio is:n ruisku 2:lla lisäsuuttimella 390cc olis kyllä laittaa vakiosuuttimien tilalle noita 390cc ja jättäs pois noi alkuperäset pois,ahdot nyt 1.2,cosan välkkäri.onko jollain vastaavanlaista kulkinetta megasquirtilla?
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 23
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 23:13:25 2003
- Paikkakunta: Hyvinkää
asiasta en mitään tiiä, mutta partcolla näytti olevan joku valmis rakennussarja tähän liittyen;
http://www.partco.fi/raksarjat/
http://www.partco.fi/raksarjat/
Viimeksi muokannut lamppu, Su Elokuu 1. 2:19:55 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tuolla Partcon sarjalla oli näköjään hintaa 106 €, mutta siinä oli prosessori, valoherkkä piirilevy, kotelo, map ja fet-driver myös mukana. Näille pelkästään kertyi hintaa yli 70€ ja presessorikin on varmasti ohjelmoimaton. Järkevintä on varmasti tilata tuolta ne loput 37€:n osat, sitten "partial kit" (eli valmis piirilevy, ohjelmoitu prosessori, fet-driver ja MAP-anturi) jenkeistä ~50€ hintaan ja lopuksi pieni musta alu-kotelo sp-elektroniikasta 5€.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
-
- Ylläpitäjä
varmaan toimiiki huonosti kiinteellä ennakolla,mutta kun sais ton kampiakselin tiedon niin eiks sitten megaruutalla vois ohjata tota sytkää.meniköhän ajatukseni ihan persiilleen
jesset nyt en juuri pääse tyyppiä katsoon,onko niitä moniakin erilaisia.boxi on jo laitettu is:n koteloon ja imuilman lämpötilatieto tulee ilmamäärämittarin johtoja myöten ja ne 2 lisäulostuloa on erillisellä liittimellä boxissa kiinni.sytkäpuoli ku selviää niin kokeillaan kuinka futaa.toivottavasti onnistus tolla omalla jakajalla niin ei tarvis ruveta kikkaileen siivapyörään mitään himmeleitä.

jesset nyt en juuri pääse tyyppiä katsoon,onko niitä moniakin erilaisia.boxi on jo laitettu is:n koteloon ja imuilman lämpötilatieto tulee ilmamäärämittarin johtoja myöten ja ne 2 lisäulostuloa on erillisellä liittimellä boxissa kiinni.sytkäpuoli ku selviää niin kokeillaan kuinka futaa.toivottavasti onnistus tolla omalla jakajalla niin ei tarvis ruveta kikkaileen siivapyörään mitään himmeleitä.
-
- Viestit: 414
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
- Paikkakunta: Koskenkorva
Perus megasquirtissa ei ole sytkän säätöä, mikä versio sulla on.rs11 kirjoitti:varmaan toimiiki huonosti kiinteellä ennakolla,mutta kun sais ton kampiakselin tiedon niin eiks sitten megaruutalla vois ohjata tota sytkää.meniköhän ajatukseni ihan persiilleen![]()
jesset nyt en juuri pääse tyyppiä katsoon,onko niitä moniakin erilaisia.boxi on jo laitettu is:n koteloon ja imuilman lämpötilatieto tulee ilmamäärämittarin johtoja myöten ja ne 2 lisäulostuloa on erillisellä liittimellä boxissa kiinni.sytkäpuoli ku selviää niin kokeillaan kuinka futaa.toivottavasti onnistus tolla omalla jakajalla niin ei tarvis ruveta kikkaileen siivapyörään mitään himmeleitä.
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Nimen omaan puolanohjausyksikkö magneettireluktanssi tyyppiselle virranjakajalle.
Lisätietoa: http://www.megasquirt.info/ms2/Ignition.htm
Lisätietoa: http://www.megasquirt.info/ms2/Ignition.htm
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
nyt ois hyvät neuvot tarpeen.riesa kyllä valillä lähtee käyntiin,mutta ei oo ku kerran käyny pidempään ja ku sammutin ja jonku ajan päästä käynnistin niin ei taas luvannukkaa eli onko toi kylmäkäynnistyksen ja seosten alkusetapi kuinka tarkat?löytyskö joltain is:n ruiskulle jotain suuntaa antavia arvoja.auto is sierra turbotettu ja tällä hetkellä vielä is:n omilla suuttimilla ja sytkän tieto otettu hallilta.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jos ei kone käy, niin se luultavasti johtuu seossuhteista. Jos ne on jossakin 9-16 välillä, niin koneen luulisi pysyvän käynnissä. Erehtymisvaraa on siis aika runsaasti, varsinkin rikkaaseen päin. Toivottavasti sulla jokin laite on millä seokset näet? Vielä asiaa helpottaa, jos se toimii ensisekunneilta lähtien. Sanoinko jo että laajakaistalambda on jokaisen tee-se-itse-säätäjän pakollinen työkalu.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
on kyllä seossuhde mittari ,mutta ei laajakaista ja ei näe heti käynnistäessä.siltä tuntus et se on seoksista kii mut ku ei tunnu vaan löytyvän semmosta sopivaa setuppia.eli siellähän on se kylmäkäynnistys ja sit nää normaalit seoskartat niin laitetaanko tonne kylmäkäynnistykseen toi 9-16 väliltä ja mitäs tonne normaalille puolelle.tuleeko kierosten/mapin alkupäähän kans jotain vastaavia lukuja.mitäs noi laajakaista lamdat maksaa ja käykö se tavalliseen seossuhdemittariin?onko kellään heittää jotain sopivaa karttaa varsinki tosta kylmäkäynnistyksestä ja 1000-2000 kierrosten kohdat kartasta luulisi käyvän mulle vaikka olis vaparinki,niin sais sen käymään>sen jälkeen toi olis helpompaa.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ei nyt sitten sekoiteta yksiköitä! Käynnistysarvot annetaan millisekunteina. Itsellä on 5 ja 16 ms lämpötilaskaalan ääripäissä. Kartta on sitten täytöslukuina eli prosenttia VE:tä. Kylmäkäyntirikastus on sitten taas prosenttia kartan arvon päälle. Eli niin kauan kun autoa startataan (kierrokset alle ~300rpm) mennään käynnistysarvojen mukaan. Heti kun hörähtää, mennään kartan ja rikastusten mukaan. Kartan alkupään VE arvot eivät ole lähelläkään käynnistysarvoja.
edit:
Niin joo ja sitten on se käynnistyksen jälkeinen rikastus. Eli itsellä esim. 254 ensimmäistä sytytystä 120% rikastuksella (siis 20% lisää).
Hyväksi koettuja laajakaistamittareita/ajureita löytyy ainakin tuolta edulliseen hintaan:
http://wbo2.com
Kasaa-se-itse noin 200e ja valmiiksi kasatut sitten jonnin verran lisää. Enää ei voi ymmärtää miten on joskus pystynyt harrastamaan autoja ilman moista.
edit:
Niin joo ja sitten on se käynnistyksen jälkeinen rikastus. Eli itsellä esim. 254 ensimmäistä sytytystä 120% rikastuksella (siis 20% lisää).
Hyväksi koettuja laajakaistamittareita/ajureita löytyy ainakin tuolta edulliseen hintaan:
http://wbo2.com
Kasaa-se-itse noin 200e ja valmiiksi kasatut sitten jonnin verran lisää. Enää ei voi ymmärtää miten on joskus pystynyt harrastamaan autoja ilman moista.
Escort mk3 + 2x Focus mk1