Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Kesäkuu 12. 12:31:48 2004

olski:
Tuossa kuva tuosta SP-elektroniikan kotelosta:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... kotelo.jpg
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olski
Viestit: 67
Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja olski » Su Kesäkuu 13. 2:41:25 2004

JesseT kirjoitti:olski:
Tuossa kuva tuosta SP-elektroniikan kotelosta:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... kotelo.jpg
jep tilasin muutaman tommosen.
täytyy töissä suihkia vedellä viä noi päädyt :P
20m 2.9 -65 ms&edis

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Kesäkuu 16. 17:34:47 2004

olikos se edis4 systeemin käypä asentoanturi induktiivinen?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Kesäkuu 16. 20:47:15 2004

Öööö... Ilmeisesti. Siis rautaa se tunnustelee ja on kaksijohtoinen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » La Kesäkuu 19. 16:47:31 2004

onko joku tilaamassa laajakaistalambdaa tai
megaruiskista?? jos sais jonkun kimppatilauksen
kasaan???
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Su Kesäkuu 20. 17:55:35 2004

Rahtinalle kirjoitti:onko joku tilaamassa laajakaistalambdaa tai
megaruiskista?? jos sais jonkun kimppatilauksen
kasaan???
mitäköhän laajakaistalambda rakennussarja maksais?

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Kesäkuu 20. 22:19:45 2004

empäs tiä mut se olis aika oiva
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Su Kesäkuu 20. 22:42:27 2004

Rahtinalle kirjoitti:onko joku tilaamassa laajakaistalambdaa tai
megaruiskista?? jos sais jonkun kimppatilauksen
kasaan???
onkohan hinta arviota sellaselle mittari+anturi paketille.
niin tietäs kertoa tuleeko mukaan vai ei..

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Kesäkuu 20. 23:06:23 2004

http://www.wbo2.com/order.htm

tuolla ja sit siihen order now juttuun ja sieltä kun kelaa vähän alaspäin ni
tulee rakennussarjoja vastaan[/b]
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Kesäkuu 20. 23:09:35 2004

eli varmaa joku 313+pk
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Kesäkuu 21. 8:36:52 2004

Eli 194 AU$ itse yksikkö 2.6 m kaapelilla, 9 AU$ liitin, 70 AU$ näyttö, postitus 24 AU$. Yhteensä 297 AU$. Australian dollarin kurssi euroon on 1,75 AU$/€, eli hinnaksi tulee 170€. Tähän summaan tulee tulli ja ALV päälle eli noin 2% ja 22% --> 210€. Itse anturin saa vaikka VPV-motor-racingiltä hintaan 88€. Tämä on hyvä hinta jos tilaa yhden kappaleen. Maailmalta näitä saa jopa 25€ hintaan, mutta yhtä ei kannata tilata.

Ei tämä nyt niin hankalaan ollut....
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Kesäkuu 21. 23:49:32 2004

Tästä voi olla iloa joillekin. Tämän hepun kautta voisi löytyä myös EDIS-6 puolia ja EDIS-8 moduuleja. 36-1 hammaspyörät on ilmeisesti suoraan jenkkien CVH koneesta kuvan perusteella. 2.0 CVH kampiakin voisi kaveri toimittaa ehkäpä...
http://home.earthlink.net/~beanbooger/b ... gineering/
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olski
Viestit: 67
Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja olski » Ma Heinäkuu 5. 12:47:52 2004

JesseT kirjoitti:Tästä voi olla iloa joillekin. Tämän hepun kautta voisi löytyä myös EDIS-6 puolia ja EDIS-8 moduuleja. 36-1 hammaspyörät on ilmeisesti suoraan jenkkien CVH koneesta kuvan perusteella. 2.0 CVH kampiakin voisi kaveri toimittaa ehkäpä...
http://home.earthlink.net/~beanbooger/b ... gineering/
Tilasin edis6 modulin tuolta.näyttää ihan hyvältä.
maksoi vähän reilu 100US dollaria koko roska osa+toimitus kotiovelle(fedex) noin viikon kesti tulla.toivottavasti se viä pelittää.
20m 2.9 -65 ms&edis

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Heinäkuu 5. 14:44:14 2004

Jaa sinä sen veit. Ylimark kun ihmetteli että mihin se meni. Toivottavasti kokonaisuus toimii hyvin. Olisi kiva kuulla kommenttia niiltäkin ihmisiltä, jotka ovat saaneet jotakin valmiiksi asti.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ma Heinäkuu 5. 17:06:31 2004

Joo, työreissulla ku ei paljon nettiin päässy ja sitten oliki jo myöhästä... :(
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ma Heinäkuu 19. 10:50:35 2004

Onko kukaan tälläistä koittanut http://www.vems-group.org/. Itse meinasin tuota tutkia, koska Avr on huomattavasti paremmin hanskassa kuin Motorolan kanssa kikkailu. Käsittääkseni tuo on täysin vastaava versio kuin originaali Megasquirt, mutta se on vaan toteutettu Atmelin piirillä. Kommentteja?

edit: Fordi-clubin sivuilla tuosta luinkin...
edit2: Mitäköhän taas sekoilin, siis tarkoitin Atmelin piiriä.
Viimeksi muokannut Yrkesman, Ma Heinäkuu 19. 16:46:18 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Heinäkuu 19. 15:01:29 2004

Yrkesman kirjoitti:Onko kukaan tälläistä koittanut http://www.vems-group.org/. Itse meinasin tuota tutkia, koska Avr on huomattavasti paremmin hanskassa kuin Motorolan kanssa kikkailu. Käsittääkseni tuo on täysin vastaava versio kuin originaali Megasquirt, mutta se on vaan toteutettu Texasin piirillä. Kommentteja?

edit: Fordi-clubin sivuilla tuosta luinkin...
Jos ajatellaan motorola vs. AVR noin niinkuin luotettavuusmielessä, NASA käyttää motorolaa edelleen, miksei AVR:ää...

En kyllä pistäis mitään atmelin paskaa noin kriittiseen paikkaan.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Heinäkuu 28. 11:54:20 2004

Nyt pitäs olla tulossa muutama Motorolan MCF5234 piiri postissa. Teen sittenkin sen UltraMegasquirt version kunhan se joskus julkaistaan. Tarkoitus olisi joskus tuo sovittaa Escortin Zetecci koneen EEC-IV järjestelmän tilalle. Ohjaako tuo EEC-IV muuten jotain muutakin kuin ruiskutusta ja EDIS:iä, jos ei niin sitten tuo onnistuu varmaan suht koht helposti (auto on siis 93vm Escort). Oliko se niin, että sillä vanhalla Megasquirtilla ei pystynyt ohjaamaan tyhjäkäyntiventtiiliä, onkohan näin vielä UMS:llä?

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Ke Heinäkuu 28. 15:03:27 2004

Atmelista puhuttaessa on hyvä tietää tarkoitetaanko uusimpia vai vähä vanhempia malleja koska vanhemmat eivät menneet millään läpi EMC testeistä kun taas uusimmat mallit menevät helposti eli laadussa vissiin tapahtunut suuri muutos..
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Heinäkuu 28. 15:41:46 2004

Saakos noita motorolan 3bar map-antureita Suomesta mistään? Ja hintakin täytyis kai tietää...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Heinäkuu 29. 1:34:49 2004

GYRUS kirjoitti:Atmelista puhuttaessa on hyvä tietää tarkoitetaanko uusimpia vai vähä vanhempia malleja koska vanhemmat eivät menneet millään läpi EMC testeistä kun taas uusimmat mallit menevät helposti eli laadussa vissiin tapahtunut suuri muutos..
Tarkoitin suorituksen luotettavuutta (unidentified breaks / clock tics)
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Heinäkuu 29. 8:50:32 2004

jokos näitä on monella käytössä.aattelin jos tollasen valmiina ostaa turbotettuun sierraan.kuinkahan pelaa ?autossa vakio is:n ruisku 2:lla lisäsuuttimella 390cc olis kyllä laittaa vakiosuuttimien tilalle noita 390cc ja jättäs pois noi alkuperäset pois,ahdot nyt 1.2,cosan välkkäri.onko jollain vastaavanlaista kulkinetta megasquirtilla?

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » To Heinäkuu 29. 13:42:07 2004

rs11 kirjoitti:jokos näitä on monella käytössä.aattelin jos tollasen valmiina ostaa turbotettuun sierraan.kuinkahan pelaa ?autossa vakio is:n ruisku 2:lla lisäsuuttimella 390cc olis kyllä laittaa vakiosuuttimien tilalle noita 390cc ja jättäs pois noi alkuperäset pois,ahdot nyt 1.2,cosan välkkäri.onko jollain vastaavanlaista kulkinetta megasquirtilla?
Ei oo mutta iS:n ruiskulla on... Paljos tehua irtoo 1.2 paineilla??
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Heinäkuu 30. 13:33:33 2004

ei oo jarrussa vielä käyty,perstuntumalla 250-300hv välissä ollaan.
voiko tolla megawievillä säätää sekä ruiskua,että sytkää?

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Pe Heinäkuu 30. 20:16:34 2004

kukaan ei tiedä? :shock:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Heinäkuu 31. 11:02:22 2004

Megaviewllä ei voi säätää sytkää.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » La Heinäkuu 31. 19:03:54 2004

JesseT kirjoitti:Megaviewllä ei voi säätää sytkää.
ok.kiitti vastauksesta.eli ei välttämättä semmosta kannata hommata ku sytkä on kumminki säädettävä läppärillä.

lamppu
Viestit: 23
Liittynyt: To Toukokuu 1. 23:13:25 2003
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lamppu » La Heinäkuu 31. 21:25:18 2004

asiasta en mitään tiiä, mutta partcolla näytti olevan joku valmis rakennussarja tähän liittyen;
http://www.partco.fi/raksarjat/
Viimeksi muokannut lamppu, Su Elokuu 1. 2:19:55 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Su Elokuu 1. 1:03:09 2004

Laitoin partcolle kysymyksen sarjasta,eli pitääkö tuon lisäksi tilata vielä osia jostain muualta. Aikalailla tulisi halvemmaksi kuin tilata jenkkilästä.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Elokuu 1. 10:17:21 2004

Tuolla Partcon sarjalla oli näköjään hintaa 106 €, mutta siinä oli prosessori, valoherkkä piirilevy, kotelo, map ja fet-driver myös mukana. Näille pelkästään kertyi hintaa yli 70€ ja presessorikin on varmasti ohjelmoimaton. Järkevintä on varmasti tilata tuolta ne loput 37€:n osat, sitten "partial kit" (eli valmis piirilevy, ohjelmoitu prosessori, fet-driver ja MAP-anturi) jenkeistä ~50€ hintaan ja lopuksi pieni musta alu-kotelo sp-elektroniikasta 5€.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Su Elokuu 1. 10:23:42 2004

Glen's Garagesta saa täydellistä kokoamatonta sarjaa 140 $, ja voi maksaa paypalin kautta visalla, prossu on ohjelmoitu ja kotelo tulee mukana.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Pe Elokuu 6. 13:05:35 2004

JesseT kirjoitti:90-95 Escortit ja Fiestat sekä automaattilaatikkoiset mondeot. Ei varmasti ole missään brassiescoissa. Myöhäsimmissä versioissa on multispark ominaisuus lisätty.
eikö manuaali mondeosta sovellu?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 6. 13:08:20 2004

Niissä on vuosimallista riippuen eri ecu, joissa siis EDIS on integroitu ecuun. Jos löydät edis-moduulin, niin se käy. Uusissa ei ole, paitsi automaateissa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Elokuu 6. 19:46:00 2004

Noniin, oma Megaruiskisprojekti jatkuu taas. Pistän sen Cossukutosen paimentajaksi. Kyseessä on siis MS&EDIS, Turtanan piirilevyversiolla. Seuraava operaatio on anturien ostaminen ja relekortin teko loppuun.
Jäsen #606

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Pe Elokuu 6. 22:29:14 2004

Partcolta tuli vastaus :"Olennaisin puute on piirilevy, jota toistaiseksi emme pysty toimittamaan valmiiksi tehtynä. "

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » La Elokuu 7. 1:26:00 2004

Pappacosworth kirjoitti:Partcolta tuli vastaus :"Olennaisin puute on piirilevy, jota toistaiseksi emme pysty toimittamaan valmiiksi tehtynä. "
kyllä mä sinne kuvat piirilevystä lähetin. ja ovat mulle piirilevyt tehny pitäs se lähde koodi lähettää myös sinne.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Elokuu 10. 8:49:58 2004

tietääkö kukaan voiko is-sierran kärjettömästä virranjakajasta saada kampiakselin asentotietoa tuolle megaruutalle,mites ootte toteuttanu,olisko kellään ohc-koneeseen sopivaa 36-1 siivapyörää ylimääräsenä tehtynnä jollei tuolta jakajasta sitä tietoa saa.

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ti Elokuu 10. 8:52:05 2004

Joudut käyttämään jotain muunnosta, esim. megasquirt'n'spark löytyy linkki megasquirtin pääsivuilta.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 10. 9:45:14 2004

Millainen jakaja siinä sitten on? Aivan varmasti onnistuu, kunhan tietää jakajan tyypin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ti Elokuu 10. 9:48:57 2004

is:n jakajassa ei ole ennakon säätöä, sen takia joku sellainen muunnos jossa on sytkän säätö. Toki tuossahan kysyttiin vain kampiakseliasennon saantitietoa mutta heikosti Ohc toimii kiinteällä ennakolla.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Elokuu 10. 10:06:24 2004

varmaan toimiiki huonosti kiinteellä ennakolla,mutta kun sais ton kampiakselin tiedon niin eiks sitten megaruutalla vois ohjata tota sytkää.meniköhän ajatukseni ihan persiilleen :?:
jesset nyt en juuri pääse tyyppiä katsoon,onko niitä moniakin erilaisia.boxi on jo laitettu is:n koteloon ja imuilman lämpötilatieto tulee ilmamäärämittarin johtoja myöten ja ne 2 lisäulostuloa on erillisellä liittimellä boxissa kiinni.sytkäpuoli ku selviää niin kokeillaan kuinka futaa.toivottavasti onnistus tolla omalla jakajalla niin ei tarvis ruveta kikkaileen siivapyörään mitään himmeleitä.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 10. 10:33:16 2004

Jotakuinkin näin joka tapaukssessa:
Hall: suoraan kiinni
optinen: suoraan kiinni
reluktanssi: GM:n HEI-yksiköllä (ei tietoa saatavuudesta (US-parts ?))
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Ti Elokuu 10. 11:15:51 2004

rs11 kirjoitti:varmaan toimiiki huonosti kiinteellä ennakolla,mutta kun sais ton kampiakselin tiedon niin eiks sitten megaruutalla vois ohjata tota sytkää.meniköhän ajatukseni ihan persiilleen :?:
jesset nyt en juuri pääse tyyppiä katsoon,onko niitä moniakin erilaisia.boxi on jo laitettu is:n koteloon ja imuilman lämpötilatieto tulee ilmamäärämittarin johtoja myöten ja ne 2 lisäulostuloa on erillisellä liittimellä boxissa kiinni.sytkäpuoli ku selviää niin kokeillaan kuinka futaa.toivottavasti onnistus tolla omalla jakajalla niin ei tarvis ruveta kikkaileen siivapyörään mitään himmeleitä.
Perus megasquirtissa ei ole sytkän säätöä, mikä versio sulla on.

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ti Elokuu 10. 12:02:26 2004

versio on ihan uusimpia jossa on sytkän ohjaus.
mikä tämä reluktanssi: GM:n HEI-yksikö on selitättekö tyhmemmälle :oops: .olisko tämä puolanohjaus yksikkö>villi arvaus :roll:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 10. 12:08:45 2004

Nimen omaan puolanohjausyksikkö magneettireluktanssi tyyppiselle virranjakajalle.
Lisätietoa: http://www.megasquirt.info/ms2/Ignition.htm
Escort mk3 + 2x Focus mk1

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » Ke Elokuu 25. 21:47:38 2004

nyt ois hyvät neuvot tarpeen.riesa kyllä valillä lähtee käyntiin,mutta ei oo ku kerran käyny pidempään ja ku sammutin ja jonku ajan päästä käynnistin niin ei taas luvannukkaa eli onko toi kylmäkäynnistyksen ja seosten alkusetapi kuinka tarkat?löytyskö joltain is:n ruiskulle jotain suuntaa antavia arvoja.auto is sierra turbotettu ja tällä hetkellä vielä is:n omilla suuttimilla ja sytkän tieto otettu hallilta.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 25. 23:51:55 2004

Jos ei kone käy, niin se luultavasti johtuu seossuhteista. Jos ne on jossakin 9-16 välillä, niin koneen luulisi pysyvän käynnissä. Erehtymisvaraa on siis aika runsaasti, varsinkin rikkaaseen päin. Toivottavasti sulla jokin laite on millä seokset näet? Vielä asiaa helpottaa, jos se toimii ensisekunneilta lähtien. Sanoinko jo että laajakaistalambda on jokaisen tee-se-itse-säätäjän pakollinen työkalu.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

turbiiniriesa
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa » To Elokuu 26. 7:31:37 2004

on kyllä seossuhde mittari ,mutta ei laajakaista ja ei näe heti käynnistäessä.siltä tuntus et se on seoksista kii mut ku ei tunnu vaan löytyvän semmosta sopivaa setuppia.eli siellähän on se kylmäkäynnistys ja sit nää normaalit seoskartat niin laitetaanko tonne kylmäkäynnistykseen toi 9-16 väliltä ja mitäs tonne normaalille puolelle.tuleeko kierosten/mapin alkupäähän kans jotain vastaavia lukuja.mitäs noi laajakaista lamdat maksaa ja käykö se tavalliseen seossuhdemittariin?onko kellään heittää jotain sopivaa karttaa varsinki tosta kylmäkäynnistyksestä ja 1000-2000 kierrosten kohdat kartasta luulisi käyvän mulle vaikka olis vaparinki,niin sais sen käymään>sen jälkeen toi olis helpompaa.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Elokuu 26. 9:01:07 2004

Ei nyt sitten sekoiteta yksiköitä! Käynnistysarvot annetaan millisekunteina. Itsellä on 5 ja 16 ms lämpötilaskaalan ääripäissä. Kartta on sitten täytöslukuina eli prosenttia VE:tä. Kylmäkäyntirikastus on sitten taas prosenttia kartan arvon päälle. Eli niin kauan kun autoa startataan (kierrokset alle ~300rpm) mennään käynnistysarvojen mukaan. Heti kun hörähtää, mennään kartan ja rikastusten mukaan. Kartan alkupään VE arvot eivät ole lähelläkään käynnistysarvoja.

edit:
Niin joo ja sitten on se käynnistyksen jälkeinen rikastus. Eli itsellä esim. 254 ensimmäistä sytytystä 120% rikastuksella (siis 20% lisää).

Hyväksi koettuja laajakaistamittareita/ajureita löytyy ainakin tuolta edulliseen hintaan:
http://wbo2.com
Kasaa-se-itse noin 200e ja valmiiksi kasatut sitten jonnin verran lisää. Enää ei voi ymmärtää miten on joskus pystynyt harrastamaan autoja ilman moista.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » To Elokuu 26. 11:17:46 2004

Kannattaa myös tarkistaa MegaTunen ikkunan oikeasta alareunasta ettei tule ylimääräisiä resettejä....

Vastaa Viestiin