Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Maaliskuu 8. 2:14:54 2004

Oli perskeles jäänyt yksi jumpperi pois ja nyt laite toimii niin kuin pitääkin. WBo2 laitteessahan on datan tallennus: seokselle, kierrosluvulle, 3kpl k-tyypin lämpöantureille ja 3kpl 0-5V eli esim. Cossusta saa TPS:n ja MAPin arvot tallennettua. Pitäisi olla aika mukava säädellä konetta, kun pakokaasun, imuilman ja vaikka veden lämmöt saa käppyränä, seoksen, paineiden ja läpän asennon lisäksi.
Härvelistä saa ulos myös simuloidun narrowband signaalin tavanomaisiin ECUihin, jotka ei ymmärrä laajakaistan jännitettä.

Pitäisköhän noi piirilevyt lakata ettei ne hapetu jos laitteet on koko ajan autossa kiinni, suositellaanko noiden Megasquirtin piirilevyjen lakkaamista?

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Maaliskuu 8. 14:53:09 2004

No nyt olis ittellekkin tilaus lähteny megaruutasta. Onko kellä tollasta cossussa ja mistähän tuohon voisi jonkinlaista toimivaa karttaa sytkälle ja bensalle hamuta? Sitten pitäis vielä 2.9 efi koneellekkin saada karttoja. Käviskö tähän haltec, hestec tai joku muu karttta soveltaen ja mistä niitä voisi kysellä?
Entä onko kenellä tuttavaa sorvaria tai itsellä työstökonetta, jolla voisi tehdä cossuun kampiakselin hihnapyörän, jossa on 4:n sakaran tilalla tuo 36-1 hammastus? Ei kai ammattimiehelle olis paha rasti... Olis sitten jo lohkossa asentoanturi valmiina :shock:

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Maaliskuu 8. 16:30:18 2004

Tossa olisi sulle Cossun (level 8 (T34 Esco Cossu)) sytkäkartta:
http://img4.photobucket.com/albums/0603 ... dvance.jpg
ja sama kuvana:
http://img4.photobucket.com/albums/0603 ... g/p83d.jpg
Tuo "load" on siis 2.5bar map anturin jännite, joten se pitää kertoa 50:llä jotta sen saa kPa yksiköihin.

40 imuilma-asteen jälkeen jälkeen alkaa sytkän myöhäistys, jota myöhäistetään noin 6:lla asteella 90 asteeseen mennessä. Tätä optiota ei Megasquirtissa ole, joten kannattaa miettiä hieman IC:n kaliperia. Isolla IC:lla kiinteä kartta on ihan passeli, pienellä coolerilla karttaa kannattaa korjata pari astetta turvallisemman puolelle.
Viimeksi muokannut JesseT, Ti Maaliskuu 9. 8:01:00 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Maaliskuu 8. 16:36:17 2004

Onko kenelläkään tietoa millon se UltraMegaSquirt tulee saataville? vai onko jo?
Toyota Supra TT

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Maaliskuu 8. 16:50:24 2004

Kiitän ja kumarran taasen JesseT:ä :wink:
Kamu innostui kanssa asiasta ja Hänellä on se 2.9 efi kahdella puhaltimella, joten vaatii oman ruiskunsa kanssa melkoista kikkailua jo pienellä paineella. Tuo sqruittu vois ratkaista monta onkelmaa...
Jostain jos sattuu vastaavaa karttaa sellaiseen koneeseen jonkun silmiin, niin voi laittaa tänne tai privana mulle. 8)

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Maaliskuu 10. 22:42:50 2004

dudek kirjoitti:Juu niitä matalampia on kuulemma vielä varastossa.
Nyt tuli tilatut kotelot ja näyttää todella hyvältä. Jos joku näitä kaipaa omaansa, niin multakin sitten löytyy näitä PK-seudulta. Myös muita osia voi kysellä, niin järjestän.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Maaliskuu 15. 14:44:38 2004

Kasaan omaani jäähdytysrivan päälle, ja siihen sitten pellit ympärille. Kyseessä on siis se turtanan variaatio, eli rekku on levyn alla. D-liitinten reijät sain vanhasta, ilmeisesti lähiverkkolaitteesta, romulavalta kähvelsin sen. Pitäis jostain löytää 15-20 johtimista kaapelia. Esimerkiksi 17x1.5mm2 olis aika helmi. Johtimia siis kuitenkin vähintään 15, mutta suuttimille ajattelin tuplajohtoja.
Jäsen #606

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ma Maaliskuu 15. 14:52:49 2004

Niin olen vieläkin vailla kaveria, joka tunkisi mulla tohon tyhjään prosessoriin ton softan. Ei viittis sitä varten kyhätä sitä ohjelmointilaitetta.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Maaliskuu 16. 0:02:46 2004

Mulla on prommeri nyt, mutta mielelläni koeponnistan sen tohon omaan piiriini jottei tuu mitään murheita :)
Jäsen #606

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Ke Maaliskuu 17. 9:51:53 2004

Eilen heräsi vanha OHC eloon MegaSquirtin voimalla!

Peruskone on siis vanha kaasari-OHC johon ruuvasin kiinni iS-sierran imusarjan. MS:n ruuvailin kiinni vakio antureihin. Moottorin lämpötila-anturille täyty vielä tehdä se 'resistanssi - lämpötila - vastaavuustaulukko', tällä hetkellä anturi näyttää mitä sattuu.
(Ruiskun mukaan jäähdytysveden lämpötila oli käynnistettäessä -33C ;) )

Väärästä anturitiedosta huolimatta kone käynnistyi kolmannella starttauksella ja kävi heti suht hyvää tyhjäkäyntiä. Ajamalla en päässyt systeemiä testaamaan kun kulkineesta puuttuu katto. Pitää vielä odotella parempia kelejä....

Imuilman lämpötila-anturin (mallia Cosworth) kävin hakeen Motonetistä hintaan 10,90€. Kysyin samaa osaa myös Stockalta, hinta oli siellä 139€! Piti hakea Motonetistä vaikka Stockmann auto olis ollu matkan varrella :)

Jos muuten jollain on mittailtuna noita vastusarvoja eri lämpötiloille nimenomaan tuolle jäähdytysveden anturille(joka on kiinni imusarjassa), niin niistä olisi mulle kovasti apua!

Tarvetta olisi myös sille kaasuvaijerin kiinnityshökötykselle. Ostamastani imusarjasta puuttuu kaikki vaijerin kiinnittämiseen tarvittavat hilut.... Saa tarjota!

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Maaliskuu 17. 19:25:57 2004

Onko Sulla sytkä miten toteutettu? MS:n vai oman jakajan kautta?

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Ke Maaliskuu 17. 20:15:10 2004

Onko Sulla sytkä miten toteutettu? MS:n vai oman jakajan kautta?
Toi oli vissiin osoitettu mulle?

Mulla on tällä hetkellä ihan perus-sytkä (kärjellinen, vanha kun taivas...)
En halunnu ottaa liian isoa kakkua kerralla ja yrittää saada kaikkee toimimaan samaan aikaan. Kone tuli muutenkin purettua atomeiksi tuossa talvella ja alkaa oleen liikaa epävarmuustekijöitä jos tuohon nokan ajoitusten sun muiden lisäksi olis ottany sytkän mukaan....

Nyt jos saan tuon pelkän ruiskuttelupuolen toimimaan kunnolla niin tarkoitus olis päivitellä tuohon MegaSquirt'nSpark versioon.

Pitää vaan tehdä pientä tutkimusta aiheesta. Esimerkiksi mistä sais kätevästi tuon kampiasentotriggauksen yms...

Mulla olis kyllä hyllyssä Sierrasta peräisin oleva kärjetön jakaja ja siihen tarvittavat boksit, mutta en ole niihin kerinny paneutumaan vielä. Mahtaakohan kyseessä olla paljon puhuttu EDIS-4 systeemi??

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Maaliskuu 17. 21:17:52 2004

Ensinnækin onnittelut! Tietæækseni missææn OHC:ssa ei ole ollut EDIS jærjestelmææ. Sierran DOHC koneissa on moisia kyllæ nækynyt. Kyllæhæn tuon sytkæn voi laittaa toimimaan ton jakajan katkojan kautta, mutta sitten ei ole mitææn takeita, kuinka kauan sæædøt pysyy kohdallaan, kun kærjet ja laahauspala kuluu. Suosittelen kyllæ læmpimæsti EDIS-4 sytytystæ. Sitten kun pææset ajelemaan muutamia pætkiæ tuolla datalog pæællæ, niin sitten saa bensansyøttøn sæædettyæ juuri kohdalleen.
Itsellæ oli kans hetken ohjelmaa noiden læmpøtilojen sæædøn kanssa, mutta kyllæ se sitten onnistui. Arvotkin olisi Fordin antureille, mutta kotikoneella. Ette muuten ikinæ arvaa missæ maassa olen nyt tyømatkalla :lol:.
Helpointa nuo anturit on kalibroida, kun laittaa ne ensin jææveteen, huoneenlæmpøøn ja sitten kiehuvaan veteen. Næin suurinpiirtein muistelisin ettæ:
0C 100kOhm
21C 22 kOhm (tai 33kOhm)
100C noin 3kOhm
Escort mk3 + 2x Focus mk1

BDG
Viestit: 220
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja BDG » To Maaliskuu 18. 17:10:18 2004

olafu kirjoitti: Pitäis jostain löytää 15-20 johtimista kaapelia. Esimerkiksi 17x1.5mm2 olis aika helmi. Johtimia siis kuitenkin vähintään 15, mutta suuttimille ajattelin tuplajohtoja.
Multa löytys muutama metri Ölflex 25x1.5 kaapelia
RapajuoppoPutkiMies*469*

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Maaliskuu 18. 22:07:23 2004

Hena kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa millon se UltraMegaSquirt tulee saataville? vai onko jo?
Edelleen tietoa vaille.. :)
Toyota Supra TT

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Maaliskuu 18. 23:04:28 2004

Olettaisin ettæ aikaisintaan loppuvuodesta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Maaliskuu 19. 11:02:42 2004

Nyt oli Megasquirtnspark listalle tullut mielenkiintoinen ilmoitus onnistuneesta asennuksesta. Kohde oli mk1 Capri jossa 2.8 Cologne, kaksi mitsun ahdinta ja EDIS-6 sytytys. Ajattelin ettæ joitakin saattaa kiinnostaa seurata tai ottaa yhteyttæ jos on vastaavia projekteja itsellæ liikkeellæ.
http://autos.groups.yahoo.com/group/meg ... ssage/2286
Escort mk3 + 2x Focus mk1

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 19. 21:35:36 2004

Ihan mielenkiintoista; noihan voi vaikka toimia.
Jesse on naemmae vielae toereissulla....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » La Huhtikuu 24. 21:36:04 2004

mitens herroilla valmiit ruiskut toimii? mitä kustantaisi sellainen lähinnä valmista oleva paketti?

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Su Huhtikuu 25. 13:13:17 2004

mikä noista mahtais sopia parhaiten ja mistä saa :?: (katoin kyl kaikki noi paikat mitä ed. sivuil oli mut kaikki näytti olevan jotenki erilaisii ku ei toi inglissi oikee taivu kauhee hyvi)

eli autoon tulee läppärungot ja suorasytkä kuten myös fööni, oliko siin kaikki tarv. tieto :?: , arvatenkin escoämkookaks on asennuskohde
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Huhtikuu 25. 13:28:29 2004

adh kirjoitti:mitens herroilla valmiit ruiskut toimii? mitä kustantaisi sellainen lähinnä valmista oleva paketti?
Ei mitään moitteen sanaa ruiskun toiminnassa. Kone muuten hakee vielä vähän säätöjään. Varmaan vähän turhan kiree nokka, kun juuri mitään ei tapahdu ennen 3000rpm. 3000rpm tulee ahdot täysillä mukaan. 4000 rpm tulee sitten repäisy ja onkin sitten kiirus vaihtaa isompaa. Cossun siniset suuttimet eivät myöskään pitkälle riittäneet. 0.9 barilla on jo suuttimet 100% ajasta auki. Polttoaineen paineeseen ei ole vielä koskettu. Kipinä tuntuu olevan aika voimakas tuolla Fordin waisted-spark puolalla, kun todella kylmiä tulppiakin voi pitää millin raolla. Imuilman lämpöanturille (= RSTn = vapari EFIn) pitää tehdä jotakin koska se on aivan liian hidas ja mittaa lähinnä imusarjan lämpötilaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » Su Huhtikuu 25. 19:01:11 2004

JesseT kirjoitti:Imuilman lämpöanturille (= RSTn = vapari EFIn) pitää tehdä jotakin koska se on aivan liian hidas ja mittaa lähinnä imusarjan lämpötilaa.
K-tyypin termopari anturi ajais asiansa ainakin nopeuden puolesta mutta MS tarttee vissiin NTC/PTC vastus tyyppisen anturin

tollei sanotaan MS:än sivuilla:
Turbocharged or supercharged engines should use an open-element air temperature sensor for a faster response time.

tollanenhan open-element se RST:n anturi onkin.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Huhtikuu 25. 19:09:22 2004

JesseT kirjoitti: Kone muuten hakee vielä vähän säätöjään. Varmaan vähän turhan kiree nokka, kun juuri mitään ei tapahdu ennen 3000rpm. 3000rpm tulee ahdot täysillä mukaan. 4000 rpm tulee sitten repäisy ja onkin sitten kiirus vaihtaa isompaa.
Oletko kokeillut vielä nokkakepin säätöä? Voinee auttaa asiaan.
Tai turbo mitoitukseltaan ei optimaalinen. Myös sytytysennakon rämppääminen vaikuttaa paljonkin ahtimen heräämiseen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Huhtikuu 25. 21:38:51 2004

Oletko kokeillut vielä nokkakepin säätöä? Voinee auttaa asiaan.
Tai turbo mitoitukseltaan ei optimaalinen. Myös sytytysennakon rämppääminen vaikuttaa paljonkin ahtimen heräämiseen.
Tein just tänään kokeiluja siirtä tuota cossun asento anturia myöhäsemmälle niin huomasin et vaikuttaa paljon ahtimen mukaan tuloon(eikä kyllä kestä enää paineitakaann samaan malliin)
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Toukokuu 4. 20:45:35 2004

mistä foordeista löytyy edis 4 sytytys? onko se siis se suora sytkä joka on cvh efi koneessa? eikös jossain brassi eskortteissakin ollut suora sytkä?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Toukokuu 5. 8:58:30 2004

90-95 Escortit ja Fiestat sekä automaattilaatikkoiset mondeot. Ei varmasti ole missään brassiescoissa. Myöhäsimmissä versioissa on multispark ominaisuus lisätty.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ke Toukokuu 5. 21:55:35 2004

minkälainen on wasted spark sytkä hcs-escortissa ? osaako ms säätää ennakkoa?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Toukokuu 6. 8:21:14 2004

HCS escossa on kartat sisäänrakennettu siihen DIS-moduuliin, eikä sitä voi ohjata ulkoisella ruiskulla. Eli boksiin tulee suoraan alipaine ja kampiasentotieto ja sitten se ohjaa tuplapuolaa itsekseen.
Kampianturi ja puola on kyllä ilmeisesti käypää tavaraa MS projekteihin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Toukokuu 6. 15:19:11 2004

Katos perkelettä! Megasquirt foorumi:

http://www.msefi.com/index.php
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » Ti Kesäkuu 8. 22:05:02 2004

onko kellään mitään hajua missä hinnoissa liikkuu edis4 sytkät? Ja oliskohan kellään tiedossa ylimääräistä?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Kesäkuu 8. 23:05:17 2004

Itse tilasin suoraan www.varaosahaku.fi kautta niin oli joku 50e halvin minkä löysin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » To Kesäkuu 10. 21:21:15 2004

yhdeltä purkaamolta löytyy sytkä osia! mitä siis tarkalleen tarviin? ainakin puola,kipinänvahvistin,asentoanturi+36-1 pyörä,johdot ja jäikö jotain vielä puuttumaan?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Kesäkuu 10. 21:32:54 2004

Kerros nyt auto ja moottori jotka on virityksen kohteena kun ei jaksa tehdä salapoliisityötä. Ne on muuten kätevää laittaa tohon signatureen, niin on sitten aina näkyvissä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » To Kesäkuu 10. 21:38:08 2004

JesseT kirjoitti:Kerros nyt auto ja moottori jotka on virityksen kohteena kun ei jaksa tehdä salapoliisityötä. Ne on muuten kätevää laittaa tohon signatureen, niin on sitten aina näkyvissä.
ford escort mk1+is ohc-moottori+ahdin.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Kesäkuu 10. 21:52:16 2004

No tuon 36-1 pyörän saa sitten varmaan aivan itse patentoida, koska missään OHC:ssä ei moista varmaan ole ollut. Lisäksi tarvitaan EDIS-4, kampiasentoanturi, puola, sytkäjohdot, sekä sopivat liittimet EDIS-4 yksikköön ja puolalle. Häiriönpoistokondensaattori jos tuntuu tarvetta. Itselläni ei ole.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » To Kesäkuu 10. 21:57:56 2004

JesseT kirjoitti:No tuon 36-1 pyörän saa sitten varmaan aivan itse patentoida, koska missään OHC:ssä ei moista varmaan ole ollut. Lisäksi tarvitaan EDIS-4, kampiasentoanturi, puola, sytkäjohdot, sekä sopivat liittimet EDIS-4 yksikköön ja puolalle. Häiriönpoistokondensaattori jos tuntuu tarvetta. Itselläni ei ole.
36-1 pyörän patentointi oli jo tiedossa! onko cvh-moottorissa se pyörä kampiakselin ja vauhtipyörän välissä?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Kesäkuu 10. 22:03:40 2004

Eurooppalaisissa CVH moottoreissa on vauhtipyörään kaiverrettu ne kolot:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... ywheel.jpg
ja tuossa anturi:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_kuvat/CPS.JPG
Jenkki ja Sierra CVH koneissa taas pykälät on laturin hihnapyörässä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Kesäkuu 10. 22:10:45 2004

adh kirjoitti:
JesseT kirjoitti:No tuon 36-1 pyörän saa sitten varmaan aivan itse patentoida, koska missään OHC:ssä ei moista varmaan ole ollut. Lisäksi tarvitaan EDIS-4, kampiasentoanturi, puola, sytkäjohdot, sekä sopivat liittimet EDIS-4 yksikköön ja puolalle. Häiriönpoistokondensaattori jos tuntuu tarvetta. Itselläni ei ole.
36-1 pyörän patentointi oli jo tiedossa! onko cvh-moottorissa se pyörä kampiakselin ja vauhtipyörän välissä?
Toinen vaihtoehto on vw golffin apuakselin hihnapyörä. Siinä on 44 hammasta. Voiko käykö sitten tähän projektiin, sitä en tiedä. Hammaspyörästä keskiö pois ja kaventaa sorvissa (että mahtuu laturin hihna) ja pulttaa ohc:n hihnapyörän päähän. Näin me tehtiin Dta:n kanssa, koska siinä voi/pitää määrittää hammasluku ja puuttuvien hampaiden määrä erikseen. http://personal.inet.fi/koti/valkonen/r ... scort8.JPG
Viimeksi muokannut paperman, To Kesäkuu 10. 22:17:42 2004. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » To Kesäkuu 10. 22:10:46 2004

haittaako se tässä käytössä jos muuttaa kolojen kehää? eli jos sen tekis kampiakselinpäähän hihnapyörään?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Kesäkuu 11. 1:25:24 2004

Jotkut olivat tehneet 72-2 rattaan radio-ohjattavat auton rattaasta ja asentaneet sen virranjakajan sisälle. Toimi kuulemma hyvin. Jos tämä viritys toimi, niin eiköhän kehän koko voi olla lähes mitä vain. Valmiita 36-1 rattaita saa myös ihan Fordilta, mutta ei siis OHC koneeseen. Mikään muu hammasluku ei tule kysymykseen, koska muuten Fordin sytkäyksikkö voi olla hieman ihmeissään. Signaali 36-1 pyörästä ei siis tule ruiskulle, vaan EDIS-4 yksikölle. Tämän takia järjestelmää ei voi ohjelmoida toiselle hammasmäärälle.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Pe Kesäkuu 11. 1:30:43 2004

mites kun kuulin että siihen triggaukseen riittää kaksitappia.
siis 2*180astetta turtana se oli kun niin kertoi...

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Kesäkuu 11. 1:53:37 2004

Nyt menee taas puurot ja vellit sekaisin. Rubberduck ajattelee ilmeisesti Megasquirt'n'spark koodiversiota, kun puhutaan Megasquirt'n'EDIS versiosta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olski
Viestit: 67
Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja olski » Pe Kesäkuu 11. 7:29:22 2004

Vähän aihetta sivuten.
Mistä ootte muuten hommannu koteloita MS-eculle?
puuttuis viä semmonen. :?
20m 2.9 -65 ms&edis

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Pe Kesäkuu 11. 7:38:08 2004

http://www.spelektroniikka.fi/ kts tämän topicin sivu 5. Itse tilasin sieltä niitä litteämpiä SRF-1 alukoteloita, joihin menee tuo vakiokokoinen piirilevy, jos kotelosta ottaa sentin verran pois päästä.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

olski
Viestit: 67
Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja olski » Pe Kesäkuu 11. 7:53:52 2004

dudek kirjoitti:http://www.spelektroniikka.fi/ kts tämän topicin sivu 5. Itse tilasin sieltä niitä litteämpiä SRF-1 alukoteloita, joihin menee tuo vakiokokoinen piirilevy, jos kotelosta ottaa sentin verran pois päästä.
kiitän :)
20m 2.9 -65 ms&edis

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Kesäkuu 11. 9:51:19 2004

Ja laittaa suosiolla MAP-anturin levyn yläpuolelle. Koteloita on kuulemma vielä PALJON kun sinne suuntaan juuri toissapäivänä olin yhteydessä. Koteloa saa todellakin lyhentää sen ~6mm ja päätylevyt saa askarrella itse esim. 30mm korkeasta alumiiniprofiilista.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

RubberDuck
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Pe Kesäkuu 11. 10:10:24 2004

JesseT kirjoitti:Nyt menee taas puurot ja vellit sekaisin. Rubberduck ajattelee ilmeisesti Megasquirt'n'spark koodiversiota, kun puhutaan Megasquirt'n'EDIS versiosta.
voi hyvinkin olla, turtana mulle vain noin kertoi mallista tosin ei ollu puhetta. onneks en tehny reisille se sit olis menny....

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » La Kesäkuu 12. 9:15:44 2004

JesseT kirjoitti:Itse tilasin suoraan www.varaosahaku.fi kautta niin oli joku 50e halvin minkä löysin.
mitä tolla 50 eurolla sai? ite löysin: puolan,ohjaimen, liittimet ja anturin 120e. Onko liian kallis?

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja adh » La Kesäkuu 12. 9:19:03 2004

mistä fordista tämä on kotoisin? http://www.jsm-net.demon.co.uk/megasqui ... 523986.jpg
sopis hyvin mun projektiin!

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » La Kesäkuu 12. 11:12:30 2004

I4, eli DOHC
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin