Megaruiskis
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Oli perskeles jäänyt yksi jumpperi pois ja nyt laite toimii niin kuin pitääkin. WBo2 laitteessahan on datan tallennus: seokselle, kierrosluvulle, 3kpl k-tyypin lämpöantureille ja 3kpl 0-5V eli esim. Cossusta saa TPS:n ja MAPin arvot tallennettua. Pitäisi olla aika mukava säädellä konetta, kun pakokaasun, imuilman ja vaikka veden lämmöt saa käppyränä, seoksen, paineiden ja läpän asennon lisäksi.
Härvelistä saa ulos myös simuloidun narrowband signaalin tavanomaisiin ECUihin, jotka ei ymmärrä laajakaistan jännitettä.
Pitäisköhän noi piirilevyt lakata ettei ne hapetu jos laitteet on koko ajan autossa kiinni, suositellaanko noiden Megasquirtin piirilevyjen lakkaamista?
Härvelistä saa ulos myös simuloidun narrowband signaalin tavanomaisiin ECUihin, jotka ei ymmärrä laajakaistan jännitettä.
Pitäisköhän noi piirilevyt lakata ettei ne hapetu jos laitteet on koko ajan autossa kiinni, suositellaanko noiden Megasquirtin piirilevyjen lakkaamista?
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
No nyt olis ittellekkin tilaus lähteny megaruutasta. Onko kellä tollasta cossussa ja mistähän tuohon voisi jonkinlaista toimivaa karttaa sytkälle ja bensalle hamuta? Sitten pitäis vielä 2.9 efi koneellekkin saada karttoja. Käviskö tähän haltec, hestec tai joku muu karttta soveltaen ja mistä niitä voisi kysellä?
Entä onko kenellä tuttavaa sorvaria tai itsellä työstökonetta, jolla voisi tehdä cossuun kampiakselin hihnapyörän, jossa on 4:n sakaran tilalla tuo 36-1 hammastus? Ei kai ammattimiehelle olis paha rasti... Olis sitten jo lohkossa asentoanturi valmiina
Entä onko kenellä tuttavaa sorvaria tai itsellä työstökonetta, jolla voisi tehdä cossuun kampiakselin hihnapyörän, jossa on 4:n sakaran tilalla tuo 36-1 hammastus? Ei kai ammattimiehelle olis paha rasti... Olis sitten jo lohkossa asentoanturi valmiina

-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tossa olisi sulle Cossun (level 8 (T34 Esco Cossu)) sytkäkartta:
http://img4.photobucket.com/albums/0603 ... dvance.jpg
ja sama kuvana:
http://img4.photobucket.com/albums/0603 ... g/p83d.jpg
Tuo "load" on siis 2.5bar map anturin jännite, joten se pitää kertoa 50:llä jotta sen saa kPa yksiköihin.
40 imuilma-asteen jälkeen jälkeen alkaa sytkän myöhäistys, jota myöhäistetään noin 6:lla asteella 90 asteeseen mennessä. Tätä optiota ei Megasquirtissa ole, joten kannattaa miettiä hieman IC:n kaliperia. Isolla IC:lla kiinteä kartta on ihan passeli, pienellä coolerilla karttaa kannattaa korjata pari astetta turvallisemman puolelle.
http://img4.photobucket.com/albums/0603 ... dvance.jpg
ja sama kuvana:
http://img4.photobucket.com/albums/0603 ... g/p83d.jpg
Tuo "load" on siis 2.5bar map anturin jännite, joten se pitää kertoa 50:llä jotta sen saa kPa yksiköihin.
40 imuilma-asteen jälkeen jälkeen alkaa sytkän myöhäistys, jota myöhäistetään noin 6:lla asteella 90 asteeseen mennessä. Tätä optiota ei Megasquirtissa ole, joten kannattaa miettiä hieman IC:n kaliperia. Isolla IC:lla kiinteä kartta on ihan passeli, pienellä coolerilla karttaa kannattaa korjata pari astetta turvallisemman puolelle.
Viimeksi muokannut JesseT, Ti Maaliskuu 9. 8:01:00 2004. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Kiitän ja kumarran taasen JesseT:ä
Kamu innostui kanssa asiasta ja Hänellä on se 2.9 efi kahdella puhaltimella, joten vaatii oman ruiskunsa kanssa melkoista kikkailua jo pienellä paineella. Tuo sqruittu vois ratkaista monta onkelmaa...
Jostain jos sattuu vastaavaa karttaa sellaiseen koneeseen jonkun silmiin, niin voi laittaa tänne tai privana mulle.

Kamu innostui kanssa asiasta ja Hänellä on se 2.9 efi kahdella puhaltimella, joten vaatii oman ruiskunsa kanssa melkoista kikkailua jo pienellä paineella. Tuo sqruittu vois ratkaista monta onkelmaa...
Jostain jos sattuu vastaavaa karttaa sellaiseen koneeseen jonkun silmiin, niin voi laittaa tänne tai privana mulle.

-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Kasaan omaani jäähdytysrivan päälle, ja siihen sitten pellit ympärille. Kyseessä on siis se turtanan variaatio, eli rekku on levyn alla. D-liitinten reijät sain vanhasta, ilmeisesti lähiverkkolaitteesta, romulavalta kähvelsin sen. Pitäis jostain löytää 15-20 johtimista kaapelia. Esimerkiksi 17x1.5mm2 olis aika helmi. Johtimia siis kuitenkin vähintään 15, mutta suuttimille ajattelin tuplajohtoja.
Jäsen #606
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eilen heräsi vanha OHC eloon MegaSquirtin voimalla!
Peruskone on siis vanha kaasari-OHC johon ruuvasin kiinni iS-sierran imusarjan. MS:n ruuvailin kiinni vakio antureihin. Moottorin lämpötila-anturille täyty vielä tehdä se 'resistanssi - lämpötila - vastaavuustaulukko', tällä hetkellä anturi näyttää mitä sattuu.
(Ruiskun mukaan jäähdytysveden lämpötila oli käynnistettäessä -33C
)
Väärästä anturitiedosta huolimatta kone käynnistyi kolmannella starttauksella ja kävi heti suht hyvää tyhjäkäyntiä. Ajamalla en päässyt systeemiä testaamaan kun kulkineesta puuttuu katto. Pitää vielä odotella parempia kelejä....
Imuilman lämpötila-anturin (mallia Cosworth) kävin hakeen Motonetistä hintaan 10,90€. Kysyin samaa osaa myös Stockalta, hinta oli siellä 139€! Piti hakea Motonetistä vaikka Stockmann auto olis ollu matkan varrella
Jos muuten jollain on mittailtuna noita vastusarvoja eri lämpötiloille nimenomaan tuolle jäähdytysveden anturille(joka on kiinni imusarjassa), niin niistä olisi mulle kovasti apua!
Tarvetta olisi myös sille kaasuvaijerin kiinnityshökötykselle. Ostamastani imusarjasta puuttuu kaikki vaijerin kiinnittämiseen tarvittavat hilut.... Saa tarjota!
Peruskone on siis vanha kaasari-OHC johon ruuvasin kiinni iS-sierran imusarjan. MS:n ruuvailin kiinni vakio antureihin. Moottorin lämpötila-anturille täyty vielä tehdä se 'resistanssi - lämpötila - vastaavuustaulukko', tällä hetkellä anturi näyttää mitä sattuu.
(Ruiskun mukaan jäähdytysveden lämpötila oli käynnistettäessä -33C

Väärästä anturitiedosta huolimatta kone käynnistyi kolmannella starttauksella ja kävi heti suht hyvää tyhjäkäyntiä. Ajamalla en päässyt systeemiä testaamaan kun kulkineesta puuttuu katto. Pitää vielä odotella parempia kelejä....
Imuilman lämpötila-anturin (mallia Cosworth) kävin hakeen Motonetistä hintaan 10,90€. Kysyin samaa osaa myös Stockalta, hinta oli siellä 139€! Piti hakea Motonetistä vaikka Stockmann auto olis ollu matkan varrella

Jos muuten jollain on mittailtuna noita vastusarvoja eri lämpötiloille nimenomaan tuolle jäähdytysveden anturille(joka on kiinni imusarjassa), niin niistä olisi mulle kovasti apua!
Tarvetta olisi myös sille kaasuvaijerin kiinnityshökötykselle. Ostamastani imusarjasta puuttuu kaikki vaijerin kiinnittämiseen tarvittavat hilut.... Saa tarjota!
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Toi oli vissiin osoitettu mulle?Onko Sulla sytkä miten toteutettu? MS:n vai oman jakajan kautta?
Mulla on tällä hetkellä ihan perus-sytkä (kärjellinen, vanha kun taivas...)
En halunnu ottaa liian isoa kakkua kerralla ja yrittää saada kaikkee toimimaan samaan aikaan. Kone tuli muutenkin purettua atomeiksi tuossa talvella ja alkaa oleen liikaa epävarmuustekijöitä jos tuohon nokan ajoitusten sun muiden lisäksi olis ottany sytkän mukaan....
Nyt jos saan tuon pelkän ruiskuttelupuolen toimimaan kunnolla niin tarkoitus olis päivitellä tuohon MegaSquirt'nSpark versioon.
Pitää vaan tehdä pientä tutkimusta aiheesta. Esimerkiksi mistä sais kätevästi tuon kampiasentotriggauksen yms...
Mulla olis kyllä hyllyssä Sierrasta peräisin oleva kärjetön jakaja ja siihen tarvittavat boksit, mutta en ole niihin kerinny paneutumaan vielä. Mahtaakohan kyseessä olla paljon puhuttu EDIS-4 systeemi??
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ensinnækin onnittelut! Tietæækseni missææn OHC:ssa ei ole ollut EDIS jærjestelmææ. Sierran DOHC koneissa on moisia kyllæ nækynyt. Kyllæhæn tuon sytkæn voi laittaa toimimaan ton jakajan katkojan kautta, mutta sitten ei ole mitææn takeita, kuinka kauan sæædøt pysyy kohdallaan, kun kærjet ja laahauspala kuluu. Suosittelen kyllæ læmpimæsti EDIS-4 sytytystæ. Sitten kun pææset ajelemaan muutamia pætkiæ tuolla datalog pæællæ, niin sitten saa bensansyøttøn sæædettyæ juuri kohdalleen.
Itsellæ oli kans hetken ohjelmaa noiden læmpøtilojen sæædøn kanssa, mutta kyllæ se sitten onnistui. Arvotkin olisi Fordin antureille, mutta kotikoneella. Ette muuten ikinæ arvaa missæ maassa olen nyt tyømatkalla
.
Helpointa nuo anturit on kalibroida, kun laittaa ne ensin jææveteen, huoneenlæmpøøn ja sitten kiehuvaan veteen. Næin suurinpiirtein muistelisin ettæ:
0C 100kOhm
21C 22 kOhm (tai 33kOhm)
100C noin 3kOhm
Itsellæ oli kans hetken ohjelmaa noiden læmpøtilojen sæædøn kanssa, mutta kyllæ se sitten onnistui. Arvotkin olisi Fordin antureille, mutta kotikoneella. Ette muuten ikinæ arvaa missæ maassa olen nyt tyømatkalla

Helpointa nuo anturit on kalibroida, kun laittaa ne ensin jææveteen, huoneenlæmpøøn ja sitten kiehuvaan veteen. Næin suurinpiirtein muistelisin ettæ:
0C 100kOhm
21C 22 kOhm (tai 33kOhm)
100C noin 3kOhm
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 220
- Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 21:05:44 2003
- Paikkakunta: Jämsä
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Nyt oli Megasquirtnspark listalle tullut mielenkiintoinen ilmoitus onnistuneesta asennuksesta. Kohde oli mk1 Capri jossa 2.8 Cologne, kaksi mitsun ahdinta ja EDIS-6 sytytys. Ajattelin ettæ joitakin saattaa kiinnostaa seurata tai ottaa yhteyttæ jos on vastaavia projekteja itsellæ liikkeellæ.
http://autos.groups.yahoo.com/group/meg ... ssage/2286
http://autos.groups.yahoo.com/group/meg ... ssage/2286
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
mikä noista mahtais sopia parhaiten ja mistä saa
(katoin kyl kaikki noi paikat mitä ed. sivuil oli mut kaikki näytti olevan jotenki erilaisii ku ei toi inglissi oikee taivu kauhee hyvi)
eli autoon tulee läppärungot ja suorasytkä kuten myös fööni, oliko siin kaikki tarv. tieto
, arvatenkin escoämkookaks on asennuskohde

eli autoon tulee läppärungot ja suorasytkä kuten myös fööni, oliko siin kaikki tarv. tieto

#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ei mitään moitteen sanaa ruiskun toiminnassa. Kone muuten hakee vielä vähän säätöjään. Varmaan vähän turhan kiree nokka, kun juuri mitään ei tapahdu ennen 3000rpm. 3000rpm tulee ahdot täysillä mukaan. 4000 rpm tulee sitten repäisy ja onkin sitten kiirus vaihtaa isompaa. Cossun siniset suuttimet eivät myöskään pitkälle riittäneet. 0.9 barilla on jo suuttimet 100% ajasta auki. Polttoaineen paineeseen ei ole vielä koskettu. Kipinä tuntuu olevan aika voimakas tuolla Fordin waisted-spark puolalla, kun todella kylmiä tulppiakin voi pitää millin raolla. Imuilman lämpöanturille (= RSTn = vapari EFIn) pitää tehdä jotakin koska se on aivan liian hidas ja mittaa lähinnä imusarjan lämpötilaa.adh kirjoitti:mitens herroilla valmiit ruiskut toimii? mitä kustantaisi sellainen lähinnä valmista oleva paketti?
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
K-tyypin termopari anturi ajais asiansa ainakin nopeuden puolesta mutta MS tarttee vissiin NTC/PTC vastus tyyppisen anturinJesseT kirjoitti:Imuilman lämpöanturille (= RSTn = vapari EFIn) pitää tehdä jotakin koska se on aivan liian hidas ja mittaa lähinnä imusarjan lämpötilaa.
tollei sanotaan MS:än sivuilla:
Turbocharged or supercharged engines should use an open-element air temperature sensor for a faster response time.
tollanenhan open-element se RST:n anturi onkin.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Oletko kokeillut vielä nokkakepin säätöä? Voinee auttaa asiaan.JesseT kirjoitti: Kone muuten hakee vielä vähän säätöjään. Varmaan vähän turhan kiree nokka, kun juuri mitään ei tapahdu ennen 3000rpm. 3000rpm tulee ahdot täysillä mukaan. 4000 rpm tulee sitten repäisy ja onkin sitten kiirus vaihtaa isompaa.
Tai turbo mitoitukseltaan ei optimaalinen. Myös sytytysennakon rämppääminen vaikuttaa paljonkin ahtimen heräämiseen.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Tein just tänään kokeiluja siirtä tuota cossun asento anturia myöhäsemmälle niin huomasin et vaikuttaa paljon ahtimen mukaan tuloon(eikä kyllä kestä enää paineitakaann samaan malliin)Oletko kokeillut vielä nokkakepin säätöä? Voinee auttaa asiaan.
Tai turbo mitoitukseltaan ei optimaalinen. Myös sytytysennakon rämppääminen vaikuttaa paljonkin ahtimen heräämiseen.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Itse tilasin suoraan www.varaosahaku.fi kautta niin oli joku 50e halvin minkä löysin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
No tuon 36-1 pyörän saa sitten varmaan aivan itse patentoida, koska missään OHC:ssä ei moista varmaan ole ollut. Lisäksi tarvitaan EDIS-4, kampiasentoanturi, puola, sytkäjohdot, sekä sopivat liittimet EDIS-4 yksikköön ja puolalle. Häiriönpoistokondensaattori jos tuntuu tarvetta. Itselläni ei ole.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
36-1 pyörän patentointi oli jo tiedossa! onko cvh-moottorissa se pyörä kampiakselin ja vauhtipyörän välissä?JesseT kirjoitti:No tuon 36-1 pyörän saa sitten varmaan aivan itse patentoida, koska missään OHC:ssä ei moista varmaan ole ollut. Lisäksi tarvitaan EDIS-4, kampiasentoanturi, puola, sytkäjohdot, sekä sopivat liittimet EDIS-4 yksikköön ja puolalle. Häiriönpoistokondensaattori jos tuntuu tarvetta. Itselläni ei ole.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Eurooppalaisissa CVH moottoreissa on vauhtipyörään kaiverrettu ne kolot:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... ywheel.jpg
ja tuossa anturi:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_kuvat/CPS.JPG
Jenkki ja Sierra CVH koneissa taas pykälät on laturin hihnapyörässä.
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_ ... ywheel.jpg
ja tuossa anturi:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.huotari/JT_kuvat/CPS.JPG
Jenkki ja Sierra CVH koneissa taas pykälät on laturin hihnapyörässä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Toinen vaihtoehto on vw golffin apuakselin hihnapyörä. Siinä on 44 hammasta. Voiko käykö sitten tähän projektiin, sitä en tiedä. Hammaspyörästä keskiö pois ja kaventaa sorvissa (että mahtuu laturin hihna) ja pulttaa ohc:n hihnapyörän päähän. Näin me tehtiin Dta:n kanssa, koska siinä voi/pitää määrittää hammasluku ja puuttuvien hampaiden määrä erikseen. http://personal.inet.fi/koti/valkonen/r ... scort8.JPGadh kirjoitti:36-1 pyörän patentointi oli jo tiedossa! onko cvh-moottorissa se pyörä kampiakselin ja vauhtipyörän välissä?JesseT kirjoitti:No tuon 36-1 pyörän saa sitten varmaan aivan itse patentoida, koska missään OHC:ssä ei moista varmaan ole ollut. Lisäksi tarvitaan EDIS-4, kampiasentoanturi, puola, sytkäjohdot, sekä sopivat liittimet EDIS-4 yksikköön ja puolalle. Häiriönpoistokondensaattori jos tuntuu tarvetta. Itselläni ei ole.
Viimeksi muokannut paperman, To Kesäkuu 10. 22:17:42 2004. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Jotkut olivat tehneet 72-2 rattaan radio-ohjattavat auton rattaasta ja asentaneet sen virranjakajan sisälle. Toimi kuulemma hyvin. Jos tämä viritys toimi, niin eiköhän kehän koko voi olla lähes mitä vain. Valmiita 36-1 rattaita saa myös ihan Fordilta, mutta ei siis OHC koneeseen. Mikään muu hammasluku ei tule kysymykseen, koska muuten Fordin sytkäyksikkö voi olla hieman ihmeissään. Signaali 36-1 pyörästä ei siis tule ruiskulle, vaan EDIS-4 yksikölle. Tämän takia järjestelmää ei voi ohjelmoida toiselle hammasmäärälle.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 215
- Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
- Paikkakunta: Vantaa
http://www.spelektroniikka.fi/ kts tämän topicin sivu 5. Itse tilasin sieltä niitä litteämpiä SRF-1 alukoteloita, joihin menee tuo vakiokokoinen piirilevy, jos kotelosta ottaa sentin verran pois päästä.
Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST
-
- Viestit: 67
- Liittynyt: La Maaliskuu 20. 20:15:57 2004
- Paikkakunta: Vammala
kiitändudek kirjoitti:http://www.spelektroniikka.fi/ kts tämän topicin sivu 5. Itse tilasin sieltä niitä litteämpiä SRF-1 alukoteloita, joihin menee tuo vakiokokoinen piirilevy, jos kotelosta ottaa sentin verran pois päästä.

20m 2.9 -65 ms&edis
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
mitä tolla 50 eurolla sai? ite löysin: puolan,ohjaimen, liittimet ja anturin 120e. Onko liian kallis?JesseT kirjoitti:Itse tilasin suoraan www.varaosahaku.fi kautta niin oli joku 50e halvin minkä löysin.
-
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
mistä fordista tämä on kotoisin? http://www.jsm-net.demon.co.uk/megasqui ... 523986.jpg
sopis hyvin mun projektiin!
sopis hyvin mun projektiin!