Megaruiskis
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Pitää kyllä antaa kaikki pointsit turtanalle, vaikka vielä sunnuntaina vähän meinas ettei laittas niitä foliokuvia nettiin. Kuitenkin sitten laitto.
Kyllä noitten tekemiseen menee sen verran aikaa ettei ihan kuka tahansa kyllä toisille ilman korvausta niitä kuvia jaa.
No, eipähän tarvi itte alkaa valotteleen ja syövytteleen.
Kyllä noitten tekemiseen menee sen verran aikaa ettei ihan kuka tahansa kyllä toisille ilman korvausta niitä kuvia jaa.
No, eipähän tarvi itte alkaa valotteleen ja syövytteleen.
Jäsen #606
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Mittailen tällä viikolla ton piirilevyn. On ittellä siinä vaiheessa toi rojekti, että muutamat komponentit on jo itse ruiskiksen levyllä, ja ohjelmointilaite on kidettä ja ZIF-kantaa vaille valmis.
Prossu puuttuu ja aikapaljon muutakin, mutta kyllä ne jossain vaiheessa ilmaantuu.
Tässä vielä linkki tonne turtanan sivuille:
http://www.saunalahti.fi/turtana/
Prossu puuttuu ja aikapaljon muutakin, mutta kyllä ne jossain vaiheessa ilmaantuu.
Tässä vielä linkki tonne turtanan sivuille:
http://www.saunalahti.fi/turtana/
Jäsen #606
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Yksi laite riittää. Jos haluat suorasytkän, niin silloin täytyy hommata purkaamolta tai ostaa uusi Edis yksikkö+puola+36-1 pyörä ja anturi. Jos autossasi ei jo ole näitä. Mutta normaaliin Efi sytytykseen ei tarvitse muuta. Turtanan modaama levy on ensisijaisesti tolle Edikselle. Mutta testattu toimivaksi jakaja versionakin Clic.
Jäsen 488
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Itsellä kanssa rakennettuna kyseinen vehje. Samalla rakensin tuon Stimulatorin jolla voi matkia moottorin anturitietoja ja testata vehkeen toiminnan jo kolvin ääressä. Sen perusteella vehjes tuntuis toimivan ok. Totuushan paljastuu vasta kun se on autossa kinni...
Tarkoitus olisi laittaa se kaasari-OHC koneeseen kunhan saan koneen takaisin auton nokalle. Imusarja + muut hilut on puretusta iS Sierran koneesta. Laittelen kanssa lisää infoa kunhan on jotain kerrottavaa.
Kotelot tilasin muuten suoraan LMB Heeger nimisestä kioskista jenkeistä. Tilasin 3 koteloa kerralla ja postikuluineen, tulleineen ym. hintaa tuli 28e kpl. Kotelo on todella siisti, mustaksi eloksoitua alumiinia ja tuo originaali piirilevy istuu siihen kuin nakutettu. Jos jotain kiinnostaa, niin voin katsoa huomenna tuon kotelon tarkan mallin ja tilausosoitteen...
k
Tarkoitus olisi laittaa se kaasari-OHC koneeseen kunhan saan koneen takaisin auton nokalle. Imusarja + muut hilut on puretusta iS Sierran koneesta. Laittelen kanssa lisää infoa kunhan on jotain kerrottavaa.
Kotelot tilasin muuten suoraan LMB Heeger nimisestä kioskista jenkeistä. Tilasin 3 koteloa kerralla ja postikuluineen, tulleineen ym. hintaa tuli 28e kpl. Kotelo on todella siisti, mustaksi eloksoitua alumiinia ja tuo originaali piirilevy istuu siihen kuin nakutettu. Jos jotain kiinnostaa, niin voin katsoa huomenna tuon kotelon tarkan mallin ja tilausosoitteen...
k
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Outo juttu. Itse kun yritin kysellä heiltä täkäläistä jälleenmyyjää niin ehdottelivat oma-aloitteisesti että myisivät suoraan. Ja oli todella nopeaa palvelua, vastauksen meiliin 20 minuutissa.JesseT kirjoitti:Tuolta itsekin yritin tilata koteloita aikoinaan, mutta eivät vaivautuneet ikinä vastaamaan tilaus meiliin.
Kaivelen huomenissa sulle suoran meiliosoitteen ja tuotenumerot niin voit yrittää uudelleen jos vielä on intoa. Kotelot eivät tosiaan olleet kalliita, muistaakseni n. 17$ kpl. Jos saa tilattua useampia kimpassa niin postikulutkaan ei vie vararikkoon...
-
- Ylläpitäjä
väliaikareportti
kohta alkaa ruutan laitto cossuun, onko heimolaisia?
pari ongelmaa kuitenkin matkassa vielä niinkuin aina.
sekä sivut olisi tarkoitus niistä tehdä.....
pari ongelmaa kuitenkin matkassa vielä niinkuin aina.
sekä sivut olisi tarkoitus niistä tehdä.....
-
- Viestit: 294
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
- Paikkakunta: Nurmijärvi
LMB Heegerillä tuota tilausasiaa hoiti Christine Avila (christineavila@lmbheeger.com), kotelon tyyppi oli EAF 300 Black ja kappalehinta 17.96$. Koteloa saa myös kirkkaana jolloin se oli pari taalaa halvempi.
Postikulut oli 35$ ja tulli kokonaishinnasta (ml. postikulut) 6% josta sitten vielä alv 22%
k
Postikulut oli 35$ ja tulli kokonaishinnasta (ml. postikulut) 6% josta sitten vielä alv 22%
k
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: väliaikareportti
Joskus oli jossakin juttua, varmaan MS sähköpostilistalla, että jollakin oli Megasquirtitettu Cossu. Muistaakseni britteinmaalla. Jos vaan jaksaa, niin voisi olla hyötyä kaivaa kaveri kiinni, niin helpottuu säätöjen löytäminen.RubberDuck kirjoitti:kohta alkaa ruutan laitto cossuun, onko heimolaisia?
pari ongelmaa kuitenkin matkassa vielä niinkuin aina.
sekä sivut olisi tarkoitus niistä tehdä.....
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
SP-Elektroniikka http://www.spelektroniikka.fi/ Oulussa myy alumiinikoteloa joihon MS:n levy sopii. Päädyt pitää tehdä itse ja lyhentää koteloa vajaa 10mm niin on just passeli. Ja hintaa jotain 5 euroa.
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
No mitähän siitä nyt kertoisi. Kone on vakiopalikoilla varustettu, kansi+imusarja kaikkine hiluineen EFi-CVH:sta. Suuttimet vielä vakio-EFi:n, menevät vaihtoon kun ensin saadaan pelaamaan vakiopaineilla. Kytkennät on tehty suoraan ohjeiden mukaan, ei mitään ihmeellistä. Perus VE-kartta laskettu netissä olevalla ohjelmalla, sytkäkartta tehty vakaalla kokemusperäisellä tietotaidolla. Eli arvottu hatusta.
Käyntiin lähti ilman mitään kommervenkkejä, heti kun saatiin sytytyksen ajoitus kohdalleen niin alkoi käymään 800 rpm tyhjäkäyntiä tasaisesti. Ajossa pelaa hyvin, seoksia on säädelty apuna laajakaistalambda joka on sivumennen sanoen aika hyvä peli. Kaasuunvastaavuus on KE-Jettiin verrattuna toiselta planeetalta, vetoakin tuntui olevan 0,3 barilla paremmin kuin vakiossa 0,5:llä.

Käyntiin lähti ilman mitään kommervenkkejä, heti kun saatiin sytytyksen ajoitus kohdalleen niin alkoi käymään 800 rpm tyhjäkäyntiä tasaisesti. Ajossa pelaa hyvin, seoksia on säädelty apuna laajakaistalambda joka on sivumennen sanoen aika hyvä peli. Kaasuunvastaavuus on KE-Jettiin verrattuna toiselta planeetalta, vetoakin tuntui olevan 0,3 barilla paremmin kuin vakiossa 0,5:llä.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003
Sivumennen kysyisin. Tälläkö säätelet vai, jollain muulla?JesseT kirjoitti:No tuo on kyllä totta. Helpottaa tällaisia projekteja todella paljon. Suosittelen jokaiselle, joka autoaan itse säätelee, eli jokaiselle klubilaiselle.Ilpo kirjoitti:seoksia on säädelty apuna laajakaistalambda joka on sivumennen sanoen aika hyvä peli.
Jäsen 488
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
No mulla on ainakin tuo, Ilposta en tiedä. Helvetin hyvä värkki. Toiminta ja laatu todella ensiluokkaista vaikka tee-se-itse laite onkin. Mukana tulee aivan KAIKKI mahdollinen. Prikan prikkaa ei tarvitse etsiä mistään. Kaikki palikat on valmiiksi loppuun työstetty, ja jokainen osa on merkitty. Näin laite valmistuu yhdessä illassa, eikä ole pahan hintainenkaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
terve
olisin kiinnostunut kuulemaan mielipiteitä miten onnistuisi cossun antureiden käyttö tollaseen megaruisku boxiin.
koska laitteet on mutta kielitaitoa ei.
toivon että tästä topikista olisi muillekin apua.
3Bar map kuulema käy mutta näyttää mitä sattuu, mutta toimiiko?.
Kampuran anturi pyörä 4x90astetta(RPM/TDC).
Ilman lämpötila anturi (ACT).
Moottorin lämpötila anturi (ECT).
Kaasuläpän asentotunnistin (TPS).
Joutokäynti anturi (ISC).
8-suuttimen ohjaus.
Ystävällisin terveisin.
mika
ps. laajakaistalambdojen hintoja/sijaintia
jotain löyty http://www.innovatemotorsports.com
Bosch LSU4.2 5-wire, wide-band O2 sensor. Our price: $ 59.00
http://www.innovatemotorsports.com/xcar ... 250&page=1
koska laitteet on mutta kielitaitoa ei.
toivon että tästä topikista olisi muillekin apua.
3Bar map kuulema käy mutta näyttää mitä sattuu, mutta toimiiko?.
Kampuran anturi pyörä 4x90astetta(RPM/TDC).
Ilman lämpötila anturi (ACT).
Moottorin lämpötila anturi (ECT).
Kaasuläpän asentotunnistin (TPS).
Joutokäynti anturi (ISC).
8-suuttimen ohjaus.
Ystävällisin terveisin.
mika
ps. laajakaistalambdojen hintoja/sijaintia
jotain löyty http://www.innovatemotorsports.com
Bosch LSU4.2 5-wire, wide-band O2 sensor. Our price: $ 59.00
http://www.innovatemotorsports.com/xcar ... 250&page=1
Viimeksi muokannut RubberDuck, Ma Maaliskuu 1. 21:43:45 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 730
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
- Paikkakunta: Vaasa
katselin noita sivuja tuosta mittausboxista laajakaista lambdalle mutta en päässyt selville mitä kaikkea pitäisi tilata jos tommosen haluis ite väsätä ja mitä maksais... jotenkin sekavat sivut...
eikä missään kerrottu(tai en löytänyt) että miten nuo muut mittaus tiedot saa näyttöön vai saako vain kannettavaan? ja miten liitos kannettavaan tapahtuu saako valmista softaa vai pitääkö softa tehtä ite?
olisin kiitollinen jos joku viitsisi valaista vähän..
olis mielenkiintoista väsätä tollanen jos vaikka oppis vähä omaa alaakin lisää..
eikä missään kerrottu(tai en löytänyt) että miten nuo muut mittaus tiedot saa näyttöön vai saako vain kannettavaan? ja miten liitos kannettavaan tapahtuu saako valmista softaa vai pitääkö softa tehtä ite?
olisin kiitollinen jos joku viitsisi valaista vähän..
olis mielenkiintoista väsätä tollanen jos vaikka oppis vähä omaa alaakin lisää..
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70
Plymouth Duster -70
-
- Ylläpitäjä
Onko kuinka paha juottaa kasaan? Jos Megaruiskiksen osaa juottaa, niin onnistuuko tollasen juottaminen kans? Meinaa vaan luin jostain, että olisi vaikeampi tapausJesseT kirjoitti:No mulla on ainakin tuo, Ilposta en tiedä. Helvetin hyvä värkki. Toiminta ja laatu todella ensiluokkaista vaikka tee-se-itse laite onkin. Mukana tulee aivan KAIKKI mahdollinen. Prikan prikkaa ei tarvitse etsiä mistään. Kaikki palikat on valmiiksi loppuun työstetty, ja jokainen osa on merkitty. Näin laite valmistuu yhdessä illassa, eikä ole pahan hintainenkaan.

-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Juotoksiltaan aika saman tasoinen, nopeammin vain valmis, kun kaikki tuodaan kuin tarjottimella.EK kirjoitti:Onko kuinka paha juottaa kasaan? Jos Megaruiskiksen osaa juottaa, niin onnistuuko tollasen juottaminen kans? Meinaa vaan luin jostain, että olisi vaikeampi tapausJesseT kirjoitti:No mulla on ainakin tuo, Ilposta en tiedä. Helvetin hyvä värkki. Toiminta ja laatu todella ensiluokkaista vaikka tee-se-itse laite onkin. Mukana tulee aivan KAIKKI mahdollinen. Prikan prikkaa ei tarvitse etsiä mistään. Kaikki palikat on valmiiksi loppuun työstetty, ja jokainen osa on merkitty. Näin laite valmistuu yhdessä illassa, eikä ole pahan hintainenkaan.
Noita Boschin LSU-4 antureita saa jenkeistä alle 30$ kappale, mutta yhtä ei kannata tilata posti- ja tullikulujen takia. Itse tilasin niitä muutaman silloin ja ylimääräiset meni heti käsistä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
Noita Boschin laajakaista-antureita saa myös tuolta:
www.vpv-motorracing.com
-7057 70€
On kalliimpi kuin jenkeista tilatessa mutta saatavana Suomesta.
www.vpv-motorracing.com
-7057 70€
On kalliimpi kuin jenkeista tilatessa mutta saatavana Suomesta.
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: Su Joulukuu 16. 11:51:11 2001
- Paikkakunta: Nummela
Laajakaistaa myös http://www.plxdevices.com Valmis paketti postikuluineen 359$ + tulli. Minäkin olen kiinostunut myös jonkin laajakaistan kimppatilauksesta.
Jyrki
Jyrki
-
- Viestit: 1480
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Voisin kanssa kiinostua vaikka tuossa on jo 2kpl normaaleita lämmitettäviä.
Mitenkäs nuo kestää normaalissa ajossa? lyijyn korviketta?
Mitenkäs nuo kestää normaalissa ajossa? lyijyn korviketta?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Asiasta hieman sivuun. Uuteen Ultramegasquirtiin on tulossa integroituna kunnon laajakaista-ajuri samalle Boschin anturille. Asiasta tekee vielä mielenkiintoisemman se, että se käyttää myös K-tyypin termoparia pakokaasujen lämpötilan mittaukseen ja sillä myös jotenkin korjaa lukemaa. Sillä saisi kolme kärpästä samalla iskulla, jos malttaa odottaa johonkin hamaan tulevaisuuteen. Pelkkä WB-controllerikin on jo alustavasti julkistettu:
http://www.megasquirt2.com/PWC/
Jos joku on tuolta jenkkilästä noita antureita tilaamassa, niin mullekin yksi.
http://www.megasquirt2.com/PWC/
Jos joku on tuolta jenkkilästä noita antureita tilaamassa, niin mullekin yksi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Yksi boschin -057 anturi tännekin.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 730
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
- Paikkakunta: Vaasa
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ilpo ja JesseT mitä teidän laajakaistat näyttää sytkäkaasulla?
WBO2:sta kasatessa tarvitaan kunnon kolvi ja kielitaito, mutta satsi on kyllä tosi hyvin dokumentoitu ja kaikki nippelit löytyy ja vähän ylimääräisiäkin. Kasauksessa ei kyllä pääse tuntipalkoille, kun vertaa valmiin ja sarjan hintoja, niitä kymmeniä vastuksia ja konkkia juottaessa menee älyttömästi aikaa. Tuli vielä testattua ettei vastukset, konkat ja diodit ole rikki ennen asennusta, joten rakentamisessa meni kymmeniä tunteja. Kalibrointikaan ei jostain syystä onnistu sillä yhdellä ohjelmalla?
Laajakaista-antureiden tilaajien kannattaa sitten huomioida, että se tarvitsee ihan oman ohjausyksikkönsä, lämmitys tapahtuu erilailla ja signaalikaan ei ole yhteensopiva muiden lambdojen kanssa.
WBO2:sta kasatessa tarvitaan kunnon kolvi ja kielitaito, mutta satsi on kyllä tosi hyvin dokumentoitu ja kaikki nippelit löytyy ja vähän ylimääräisiäkin. Kasauksessa ei kyllä pääse tuntipalkoille, kun vertaa valmiin ja sarjan hintoja, niitä kymmeniä vastuksia ja konkkia juottaessa menee älyttömästi aikaa. Tuli vielä testattua ettei vastukset, konkat ja diodit ole rikki ennen asennusta, joten rakentamisessa meni kymmeniä tunteja. Kalibrointikaan ei jostain syystä onnistu sillä yhdellä ohjelmalla?
Laajakaista-antureiden tilaajien kannattaa sitten huomioida, että se tarvitsee ihan oman ohjausyksikkönsä, lämmitys tapahtuu erilailla ja signaalikaan ei ole yhteensopiva muiden lambdojen kanssa.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kyllä minä olen ymmärtänyt ohjeista, että se pitäisi sillä yhdellä ohjelmalla kalibroida? Mulla näyttää vaan se kalibrointiohjelma niin korkeaa lukemaa, joka pitäisi syöttää ohjelmalle, että se ei ota sitä säätöä vastaan. Debuggausohjeissa oli jännitearvoja joita pitäisi näyttää mittapisteistä, kun laskee sytkäkaasua anturiin, mutta ne jännitearvot on niin pieniä, että en oikein luota halpaan yleismittariini. Kaasulla näyttää 11.6 ja ilmassa noin 30 vai oliko vähän yli. Loggauksessa sarjaportin kautta lienee jotain vikaa, kun en saa k-tyypin anturilla lämpötiloja näkyviin?JesseT kirjoitti:Miksi ihmeessä moista olisi pitänyt kokeilla? Liittyykö tuo jotenkin tuohon mainitsemaasi kalibrointiin? Ohjeissa kyllä selkeästi sanottiin, että mitään kalibrointia ei tarvitse laitteelle tehdä.SLEI kirjoitti:Ilpo ja JesseT mitä teidän laajakaistat näyttää sytkäkaasulla?
-
- Viestit: 640
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001
Itse kalibroin ohjeen http://www.wbo2.com/sw/cal.htm mukaan puhtaassa ilmassa niin että sai sen näyttämään lähelle tota 8192:a. Näytön kuuluu näyttää lämpenemisvaiheessa "14.7" ja sitten kun anturi on lämmennyt näytössä on "45L" jos anturi on puhtaassa ilmassa. Sytkärikaasulla näyttö menee jonnekin 9-10 tienoille riippuen tietysti että kuinka paljon sitä kaasua on ilmassa anturin kohdalla. Sinänäsä tolla kaasutestillä ei kai voi kuin todeta että mittari reagoi siihen, mitään "oikeaa" lukuarvoa ei ole.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja