Megaruiskis

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Helmikuu 3. 22:38:51 2004

Pitää kyllä antaa kaikki pointsit turtanalle, vaikka vielä sunnuntaina vähän meinas ettei laittas niitä foliokuvia nettiin. Kuitenkin sitten laitto.
Kyllä noitten tekemiseen menee sen verran aikaa ettei ihan kuka tahansa kyllä toisille ilman korvausta niitä kuvia jaa.

No, eipähän tarvi itte alkaa valotteleen ja syövytteleen.
Jäsen #606

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Viesti Kirjoittaja potsi » Pe Helmikuu 13. 8:30:46 2004

No uusi yritys. Minkä kokoista koteloa tarvisi, sen sisä mitat p*l*s.
Jäsen 488

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Viesti Kirjoittaja potsi » Ma Helmikuu 16. 8:25:04 2004

Kukaan ei tarvitse koteloa, OK. :?
Jäsen 488

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 16. 12:53:19 2004

Mittailen tällä viikolla ton piirilevyn. On ittellä siinä vaiheessa toi rojekti, että muutamat komponentit on jo itse ruiskiksen levyllä, ja ohjelmointilaite on kidettä ja ZIF-kantaa vaille valmis.

Prossu puuttuu ja aikapaljon muutakin, mutta kyllä ne jossain vaiheessa ilmaantuu.

Tässä vielä linkki tonne turtanan sivuille:
http://www.saunalahti.fi/turtana/
Jäsen #606

RubberDuck
Ylläpitäjä

iltaa...

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ma Helmikuu 16. 23:59:48 2004

onko toi nyt niin et jos ostan kaksi kertaa levyt plus nippelit.
niin mulla mulla voi hyvällä tuurilla olla ruisku sekä sytkä autossa.
vai saiko sen yhden laitteen sisään.
turtanalle kiitos

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Viesti Kirjoittaja potsi » Ti Helmikuu 17. 8:09:32 2004

Yksi laite riittää. Jos haluat suorasytkän, niin silloin täytyy hommata purkaamolta tai ostaa uusi Edis yksikkö+puola+36-1 pyörä ja anturi. Jos autossasi ei jo ole näitä. Mutta normaaliin Efi sytytykseen ei tarvitse muuta. Turtanan modaama levy on ensisijaisesti tolle Edikselle. Mutta testattu toimivaksi jakaja versionakin Clic.
Jäsen 488

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Ma Helmikuu 23. 23:30:19 2004

Itsellä kanssa rakennettuna kyseinen vehje. Samalla rakensin tuon Stimulatorin jolla voi matkia moottorin anturitietoja ja testata vehkeen toiminnan jo kolvin ääressä. Sen perusteella vehjes tuntuis toimivan ok. Totuushan paljastuu vasta kun se on autossa kinni...

Tarkoitus olisi laittaa se kaasari-OHC koneeseen kunhan saan koneen takaisin auton nokalle. Imusarja + muut hilut on puretusta iS Sierran koneesta. Laittelen kanssa lisää infoa kunhan on jotain kerrottavaa.

Kotelot tilasin muuten suoraan LMB Heeger nimisestä kioskista jenkeistä. Tilasin 3 koteloa kerralla ja postikuluineen, tulleineen ym. hintaa tuli 28e kpl. Kotelo on todella siisti, mustaksi eloksoitua alumiinia ja tuo originaali piirilevy istuu siihen kuin nakutettu. Jos jotain kiinnostaa, niin voin katsoa huomenna tuon kotelon tarkan mallin ja tilausosoitteen...

k

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Helmikuu 24. 0:08:12 2004

Tuolta itsekin yritin tilata koteloita aikoinaan, mutta eivät vaivautuneet ikinä vastaamaan tilaus meiliin.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Ti Helmikuu 24. 1:08:57 2004

JesseT kirjoitti:Tuolta itsekin yritin tilata koteloita aikoinaan, mutta eivät vaivautuneet ikinä vastaamaan tilaus meiliin.
Outo juttu. Itse kun yritin kysellä heiltä täkäläistä jälleenmyyjää niin ehdottelivat oma-aloitteisesti että myisivät suoraan. Ja oli todella nopeaa palvelua, vastauksen meiliin 20 minuutissa.

Kaivelen huomenissa sulle suoran meiliosoitteen ja tuotenumerot niin voit yrittää uudelleen jos vielä on intoa. Kotelot eivät tosiaan olleet kalliita, muistaakseni n. 17$ kpl. Jos saa tilattua useampia kimpassa niin postikulutkaan ei vie vararikkoon...

RubberDuck
Ylläpitäjä

väliaikareportti

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ti Helmikuu 24. 1:41:27 2004

kohta alkaa ruutan laitto cossuun, onko heimolaisia?
pari ongelmaa kuitenkin matkassa vielä niinkuin aina.
sekä sivut olisi tarkoitus niistä tehdä.....

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Ti Helmikuu 24. 8:56:42 2004

LMB Heegerillä tuota tilausasiaa hoiti Christine Avila (christineavila@lmbheeger.com), kotelon tyyppi oli EAF 300 Black ja kappalehinta 17.96$. Koteloa saa myös kirkkaana jolloin se oli pari taalaa halvempi.

Postikulut oli 35$ ja tulli kokonaishinnasta (ml. postikulut) 6% josta sitten vielä alv 22%

k

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: väliaikareportti

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Helmikuu 24. 9:39:28 2004

RubberDuck kirjoitti:kohta alkaa ruutan laitto cossuun, onko heimolaisia?
pari ongelmaa kuitenkin matkassa vielä niinkuin aina.
sekä sivut olisi tarkoitus niistä tehdä.....
Joskus oli jossakin juttua, varmaan MS sähköpostilistalla, että jollakin oli Megasquirtitettu Cossu. Muistaakseni britteinmaalla. Jos vaan jaksaa, niin voisi olla hyötyä kaivaa kaveri kiinni, niin helpottuu säätöjen löytäminen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Helmikuu 24. 10:40:09 2004

tällainen sivu löytyi: http://mini-ms.com/
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Helmikuu 24. 10:50:36 2004

SP-Elektroniikka http://www.spelektroniikka.fi/ Oulussa myy alumiinikoteloa joihon MS:n levy sopii. Päädyt pitää tehdä itse ja lyhentää koteloa vajaa 10mm niin on just passeli. Ja hintaa jotain 5 euroa.

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » Ke Helmikuu 25. 16:15:51 2004

Muuten hyvä, mutta sanoivat että loppuneet varastosta, eikä uusia ole tulossa.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Helmikuu 25. 16:44:21 2004

Harmi, näytti jo lupaavalta. Oliko kummatkin korkeudet loppu 32 ja 47 mm?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

dudek
Viestit: 215
Liittynyt: To Helmikuu 7. 17:00:26 2002
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dudek » To Helmikuu 26. 9:24:26 2004

Juu niitä matalampia on kuulemma vielä varastossa.

Jäsen #245
Turbo-Escort -74
Focus ST

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Helmikuu 26. 9:50:20 2004

No mutta sehän olisi vaan parempi. Voinee joutua tilaamaan jokusen.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » To Helmikuu 26. 10:27:16 2004

Ei oikeen mahtunu siihen pienempään, muistaakseni MAP-anturi otti kiinni. Tai ainakin melko ahtaaksi menee.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Helmikuu 26. 11:15:25 2004

Mulla on ainakin itsellä MAP yläpuolella levyä, kun ei se muuten olisi mahtunut omaan koteloonikaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » La Helmikuu 28. 11:08:22 2004

Nyt on muutama sata kilometriä ajeltu megasquirt-Escortilla ja kokemukset on pääosin positiivisia. Auto on siis RST-tekniikkainen Mk3, sytytys hoidettu squirt'nspark-softalla, triggaus alkuperäisellä jakajalla.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Helmikuu 29. 10:18:08 2004

Kerro nyt ihmeessä hieman enemmän.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Su Helmikuu 29. 13:32:49 2004

No mitähän siitä nyt kertoisi. Kone on vakiopalikoilla varustettu, kansi+imusarja kaikkine hiluineen EFi-CVH:sta. Suuttimet vielä vakio-EFi:n, menevät vaihtoon kun ensin saadaan pelaamaan vakiopaineilla. Kytkennät on tehty suoraan ohjeiden mukaan, ei mitään ihmeellistä. Perus VE-kartta laskettu netissä olevalla ohjelmalla, sytkäkartta tehty vakaalla kokemusperäisellä tietotaidolla. Eli arvottu hatusta. :)
Käyntiin lähti ilman mitään kommervenkkejä, heti kun saatiin sytytyksen ajoitus kohdalleen niin alkoi käymään 800 rpm tyhjäkäyntiä tasaisesti. Ajossa pelaa hyvin, seoksia on säädelty apuna laajakaistalambda joka on sivumennen sanoen aika hyvä peli. Kaasuunvastaavuus on KE-Jettiin verrattuna toiselta planeetalta, vetoakin tuntui olevan 0,3 barilla paremmin kuin vakiossa 0,5:llä.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Maaliskuu 1. 9:50:27 2004

Ilpo kirjoitti:seoksia on säädelty apuna laajakaistalambda joka on sivumennen sanoen aika hyvä peli.
No tuo on kyllä totta. Helpottaa tällaisia projekteja todella paljon. Suosittelen jokaiselle, joka autoaan itse säätelee, eli jokaiselle klubilaiselle.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Viesti Kirjoittaja potsi » Ma Maaliskuu 1. 12:45:11 2004

JesseT kirjoitti:
Ilpo kirjoitti:seoksia on säädelty apuna laajakaistalambda joka on sivumennen sanoen aika hyvä peli.
No tuo on kyllä totta. Helpottaa tällaisia projekteja todella paljon. Suosittelen jokaiselle, joka autoaan itse säätelee, eli jokaiselle klubilaiselle.
Sivumennen kysyisin. Tälläkö säätelet vai, jollain muulla?
Jäsen 488

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Maaliskuu 1. 14:14:07 2004

No mulla on ainakin tuo, Ilposta en tiedä. Helvetin hyvä värkki. Toiminta ja laatu todella ensiluokkaista vaikka tee-se-itse laite onkin. Mukana tulee aivan KAIKKI mahdollinen. Prikan prikkaa ei tarvitse etsiä mistään. Kaikki palikat on valmiiksi loppuun työstetty, ja jokainen osa on merkitty. Näin laite valmistuu yhdessä illassa, eikä ole pahan hintainenkaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

potsi
Viestit: 125
Liittynyt: Ma Maaliskuu 31. 6:29:45 2003

Viesti Kirjoittaja potsi » Ma Maaliskuu 1. 14:46:13 2004

Ja näyttönä? PC, Palm vai niiden oma numero näyttö? Edut ja haitat valinnassasi?
Jäsen 488

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Maaliskuu 1. 17:05:14 2004

Näyttönä on se oma numeronäyttö ja toki sama tieto menee sitten halutessa pc:lle livenä tai datalogina ruiskun kautta.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

RubberDuck
Ylläpitäjä

terve

Viesti Kirjoittaja RubberDuck » Ma Maaliskuu 1. 19:52:02 2004

olisin kiinnostunut kuulemaan mielipiteitä miten onnistuisi cossun antureiden käyttö tollaseen megaruisku boxiin.
koska laitteet on mutta kielitaitoa ei.
toivon että tästä topikista olisi muillekin apua.
3Bar map kuulema käy mutta näyttää mitä sattuu, mutta toimiiko?.
Kampuran anturi pyörä 4x90astetta(RPM/TDC).
Ilman lämpötila anturi (ACT).
Moottorin lämpötila anturi (ECT).
Kaasuläpän asentotunnistin (TPS).
Joutokäynti anturi (ISC).
8-suuttimen ohjaus.

Ystävällisin terveisin.
mika

ps. laajakaistalambdojen hintoja/sijaintia
jotain löyty http://www.innovatemotorsports.com
Bosch LSU4.2 5-wire, wide-band O2 sensor. Our price: $ 59.00
http://www.innovatemotorsports.com/xcar ... 250&page=1
Viimeksi muokannut RubberDuck, Ma Maaliskuu 1. 21:43:45 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ma Maaliskuu 1. 20:20:17 2004

Sama laajakaista on myös minulla. Mukava ominaisuus on myös mahdollisuus tiedonkeruuseen kolmella omalla mittauskanavalla + 3 lämpötilaa ja kierrosluku.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Ma Maaliskuu 1. 20:28:51 2004

katselin noita sivuja tuosta mittausboxista laajakaista lambdalle mutta en päässyt selville mitä kaikkea pitäisi tilata jos tommosen haluis ite väsätä ja mitä maksais... jotenkin sekavat sivut...

eikä missään kerrottu(tai en löytänyt) että miten nuo muut mittaus tiedot saa näyttöön vai saako vain kannettavaan? ja miten liitos kannettavaan tapahtuu saako valmista softaa vai pitääkö softa tehtä ite?

olisin kiitollinen jos joku viitsisi valaista vähän..

olis mielenkiintoista väsätä tollanen jos vaikka oppis vähä omaa alaakin lisää..
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

EK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja EK » Ma Maaliskuu 1. 21:19:55 2004

JesseT kirjoitti:No mulla on ainakin tuo, Ilposta en tiedä. Helvetin hyvä värkki. Toiminta ja laatu todella ensiluokkaista vaikka tee-se-itse laite onkin. Mukana tulee aivan KAIKKI mahdollinen. Prikan prikkaa ei tarvitse etsiä mistään. Kaikki palikat on valmiiksi loppuun työstetty, ja jokainen osa on merkitty. Näin laite valmistuu yhdessä illassa, eikä ole pahan hintainenkaan.
Onko kuinka paha juottaa kasaan? Jos Megaruiskiksen osaa juottaa, niin onnistuuko tollasen juottaminen kans? Meinaa vaan luin jostain, että olisi vaikeampi tapaus :?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Maaliskuu 1. 23:34:20 2004

EK kirjoitti:
JesseT kirjoitti:No mulla on ainakin tuo, Ilposta en tiedä. Helvetin hyvä värkki. Toiminta ja laatu todella ensiluokkaista vaikka tee-se-itse laite onkin. Mukana tulee aivan KAIKKI mahdollinen. Prikan prikkaa ei tarvitse etsiä mistään. Kaikki palikat on valmiiksi loppuun työstetty, ja jokainen osa on merkitty. Näin laite valmistuu yhdessä illassa, eikä ole pahan hintainenkaan.
Onko kuinka paha juottaa kasaan? Jos Megaruiskiksen osaa juottaa, niin onnistuuko tollasen juottaminen kans? Meinaa vaan luin jostain, että olisi vaikeampi tapaus :?
Juotoksiltaan aika saman tasoinen, nopeammin vain valmis, kun kaikki tuodaan kuin tarjottimella.
Noita Boschin LSU-4 antureita saa jenkeistä alle 30$ kappale, mutta yhtä ei kannata tilata posti- ja tullikulujen takia. Itse tilasin niitä muutaman silloin ja ylimääräiset meni heti käsistä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Ma Maaliskuu 1. 23:44:51 2004

Jos joku on sitä laajakaistalambdahärveliä tilailemassa niin olen mukana kimppatilauksessa. Kannattaa varmaan hommata porukka ja tilata kimpassa ni säästää ainaki postikuluissa...

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Ti Maaliskuu 2. 0:19:40 2004

mä lähden kans kimppatilaukseen :)

EK
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja EK » Ti Maaliskuu 2. 1:26:13 2004

Noita Boschin laajakaista-antureita saa myös tuolta:

www.vpv-motorracing.com

-7057 70€

On kalliimpi kuin jenkeista tilatessa mutta saatavana Suomesta.

jiipee
Viestit: 70
Liittynyt: Su Joulukuu 16. 11:51:11 2001
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jiipee » Ti Maaliskuu 2. 8:11:40 2004

Laajakaistaa myös http://www.plxdevices.com Valmis paketti postikuluineen 359$ + tulli. Minäkin olen kiinostunut myös jonkin laajakaistan kimppatilauksesta.

Jyrki

Kimmo's
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Kesäkuu 4. 15:01:22 2002
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Kimmo's » Ti Maaliskuu 2. 9:27:11 2004

Olen myös kiinnostunut kimppatilauksesta.

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ti Maaliskuu 2. 10:19:09 2004

Voisin kanssa kiinostua vaikka tuossa on jo 2kpl normaaleita lämmitettäviä.

Mitenkäs nuo kestää normaalissa ajossa? lyijyn korviketta?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

Tomba
Viestit: 173
Liittynyt: To Huhtikuu 3. 14:42:27 2003
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomba » Pe Maaliskuu 5. 4:00:37 2004

Kiinnostunut oon yks mullekin noita antureita :)

PS. olen vaan Jyväskylästä päin mut postihan kulettaa perille asti.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Maaliskuu 5. 8:18:11 2004

Asiasta hieman sivuun. Uuteen Ultramegasquirtiin on tulossa integroituna kunnon laajakaista-ajuri samalle Boschin anturille. Asiasta tekee vielä mielenkiintoisemman se, että se käyttää myös K-tyypin termoparia pakokaasujen lämpötilan mittaukseen ja sillä myös jotenkin korjaa lukemaa. Sillä saisi kolme kärpästä samalla iskulla, jos malttaa odottaa johonkin hamaan tulevaisuuteen. Pelkkä WB-controllerikin on jo alustavasti julkistettu:
http://www.megasquirt2.com/PWC/

Jos joku on tuolta jenkkilästä noita antureita tilaamassa, niin mullekin yksi.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Maaliskuu 5. 10:03:20 2004

Yksi boschin -057 anturi tännekin.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

GYRUS
Viestit: 730
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 20:23:21 2002
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja GYRUS » Pe Maaliskuu 5. 10:15:59 2004

oisin kans kiinnostunu jos jotain kimppa tilausta tehään
Ford Sierra Sedan 2.0i
Plymouth Duster -70

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Maaliskuu 5. 10:33:45 2004

Eilen tuli prossu. Enää pitäs väsätä relekortti. 8)
Jäsen #606

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Maaliskuu 5. 13:21:45 2004

Itse jätin tuon vaiheen ihan välistä. Pari relettä ja sulaketta vaan konehuoneeseen lisää. Ei mitään piirilevyjä eikä koteloita.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Maaliskuu 7. 12:22:04 2004

Huomattavasti yksinkertasempaa kun on tommonen kortti. Sen piirtää Dalo-kynällä hetkessä, ja kaikki releet ja sulakkeet on kättyvillä. Sitä kautta on helppo mittaillakkin jos tulee jotain häikkää.
Jäsen #606

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Maaliskuu 7. 13:31:29 2004

Ilpo ja JesseT mitä teidän laajakaistat näyttää sytkäkaasulla?

WBO2:sta kasatessa tarvitaan kunnon kolvi ja kielitaito, mutta satsi on kyllä tosi hyvin dokumentoitu ja kaikki nippelit löytyy ja vähän ylimääräisiäkin. Kasauksessa ei kyllä pääse tuntipalkoille, kun vertaa valmiin ja sarjan hintoja, niitä kymmeniä vastuksia ja konkkia juottaessa menee älyttömästi aikaa. Tuli vielä testattua ettei vastukset, konkat ja diodit ole rikki ennen asennusta, joten rakentamisessa meni kymmeniä tunteja. Kalibrointikaan ei jostain syystä onnistu sillä yhdellä ohjelmalla?

Laajakaista-antureiden tilaajien kannattaa sitten huomioida, että se tarvitsee ihan oman ohjausyksikkönsä, lämmitys tapahtuu erilailla ja signaalikaan ei ole yhteensopiva muiden lambdojen kanssa.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Maaliskuu 7. 14:40:33 2004

SLEI kirjoitti:Ilpo ja JesseT mitä teidän laajakaistat näyttää sytkäkaasulla?
Miksi ihmeessä moista olisi pitänyt kokeilla? Liittyykö tuo jotenkin tuohon mainitsemaasi kalibrointiin? Ohjeissa kyllä selkeästi sanottiin, että mitään kalibrointia ei tarvitse laitteelle tehdä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Maaliskuu 7. 14:52:05 2004

JesseT kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Ilpo ja JesseT mitä teidän laajakaistat näyttää sytkäkaasulla?
Miksi ihmeessä moista olisi pitänyt kokeilla? Liittyykö tuo jotenkin tuohon mainitsemaasi kalibrointiin? Ohjeissa kyllä selkeästi sanottiin, että mitään kalibrointia ei tarvitse laitteelle tehdä.
Kyllä minä olen ymmärtänyt ohjeista, että se pitäisi sillä yhdellä ohjelmalla kalibroida? Mulla näyttää vaan se kalibrointiohjelma niin korkeaa lukemaa, joka pitäisi syöttää ohjelmalle, että se ei ota sitä säätöä vastaan. Debuggausohjeissa oli jännitearvoja joita pitäisi näyttää mittapisteistä, kun laskee sytkäkaasua anturiin, mutta ne jännitearvot on niin pieniä, että en oikein luota halpaan yleismittariini. Kaasulla näyttää 11.6 ja ilmassa noin 30 vai oliko vähän yli. Loggauksessa sarjaportin kautta lienee jotain vikaa, kun en saa k-tyypin anturilla lämpötiloja näkyviin?

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Su Maaliskuu 7. 20:08:42 2004

Itse kalibroin ohjeen http://www.wbo2.com/sw/cal.htm mukaan puhtaassa ilmassa niin että sai sen näyttämään lähelle tota 8192:a. Näytön kuuluu näyttää lämpenemisvaiheessa "14.7" ja sitten kun anturi on lämmennyt näytössä on "45L" jos anturi on puhtaassa ilmassa. Sytkärikaasulla näyttö menee jonnekin 9-10 tienoille riippuen tietysti että kuinka paljon sitä kaasua on ilmassa anturin kohdalla. Sinänäsä tolla kaasutestillä ei kai voi kuin todeta että mittari reagoi siihen, mitään "oikeaa" lukuarvoa ei ole.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

Vastaa Viestiin