BOA manuaalilaatikolla ,EEC-iv johdotuksista

Tekninen keskustelu liittyen auton sähköihin sekä moottorin ohjainlaitteisiin (alkuperäiset ja jälkiasenteiset)

Valvoja: CRSC Hallitus

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

BOA manuaalilaatikolla ,EEC-iv johdotuksista

Viesti Kirjoittaja el_reino » Pe Elokuu 24. 9:02:26 2018

Olikos jollakulla käsitystä BOA:n oman ecun käytöstä manuaali askilla. Kampesin Sierraan moottorin omalla ECUlla. Muuten kaikki hienosti mutta käyntiin ei lähde. Primääri pumppauksen tekee. Luulen että vaihteistolle lähtevistä pihoista joku estää starttauksen. Olen hakenut tietoa, todella paljon löytyy vain BOB asiaa jossa laatikon johdotus on monimutkaisempi. Edes kunnollista kytkentäkaaviota en ole löytänyt, jossa olisi johtimien värit.

Moottorin mukana tuli johtosarja josta laatikolle lähtee 6, 4 , ja konehuoneesta 2napainen liitin. Joihinkin piuhoihin oli merkattu "käynnistyksen esto" , "nopeustieto" jne.

FoMoCoille olis kiva päästä ajamaan :) joten kaikki apu olisi hyödyksi.

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: BOA manuaalilaatikolla ,EEC-iv johdotuksista

Viesti Kirjoittaja el_reino » Pe Elokuu 24. 17:02:36 2018

On the auto box range selector switch you will have a row of 4 wires in a line and a row with 2 in the middle

The row with 4 wires, the outer 2 are the start inhibit, just chop and join these two together, the middle 2 wires are the reverse switch connection

The row with 2 wires is the engine control, my wire colours were Brown/yellow and white/black, this needs a resistance of 737R between it (simulating the neutral position in the range switch)

So

Start - 0
Rev - 0 - 0 - eng
Rev - 0 - 0 - eng --- range selector plug
Start - 0

Now you have to sort the solenoid plug which is the square shaped one

This one is a little tricky but if you hold the plug so that the catch part is on the right pin one is bottom right and pin 16 top left

Pin 16
V
0 0 0 0 pin 4
0 0 0 0
0 0 0 0 catch side
0 0 0 0 pin 1
^
pin 13

Right then

EPC (use the solenoid out the box or a power relay) uses pins 11 and 12

Temp pins 4 and 8 - use a resistor can’t remember the value of hand but I think it was around 4 K ohms

Lock up pins 1 and 5 again use a resistor 8.7 Ohm

Then the shift sols

Pins 7 , 9 , 14, 16 are the one side of the relays (use the Yellow ones out the fuse box) and pin 10 is the common

EDIT 26.8.18
Tämä on ihan hyödyllinen juttu, ainoo että itsellä ei ole ko liittimiä tallessa. Johtosarja on poikennut jo aiemmin. Jos jollakulla olisi kertoa piuhojen värejä niin voisi tehdä tämän omaankin autoon täydellisen toimivuuden toivossa.
Viimeksi muokannut el_reino, Su Elokuu 26. 11:21:35 2018. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: BOA manuaalilaatikolla ,EEC-iv johdotuksista

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Elokuu 24. 18:14:32 2018

On niin kauan kun tuommosen johdotin mutta tuleeko kipunaa? Muistaakseni sytkäkiven jokin epämääräinen johto piti saada virtaa myös ja se oli johtosarjassa ihan erillään.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

el_reino
Viestit: 372
Liittynyt: Pe Helmikuu 1. 19:31:46 2008
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: BOA manuaalilaatikolla ,EEC-iv johdotuksista

Viesti Kirjoittaja el_reino » Pe Elokuu 24. 18:36:31 2018

Juuri näin! Puolan läheisydessä oli huomaamaton liitin johon piti saada virtaa. Nyt käy :P kiitos !

Vastaa Viestiin