V6 cologne kannenpulti.

Tekninen keskustelu liittyen moottoreihin, voimansiirron komponentteihin, tekniikanvaihtoihin, turboihin ja turbotuksiin.

Valvoja: CRSC Hallitus

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

V6 cologne kannenpulti.

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Huhtikuu 11. 10:47:20 2012

Varaosaliikeistä ei saa venyvää eikä kovaa, fordilta löytys saksasta venyvää ~8€ kpl hintaan, tilausaika noin viikko.

Onko joku soveltanu jostain muusta koneesta tai hakenu ihan pulttiliikeestä vastaavia ? jos on niin kovuudet ja mitat olis tervetulleita.

welhox
Viestit: 589
Liittynyt: To Heinäkuu 22. 23:51:23 2010

Re: V6 cologne kannenpulti.

Viesti Kirjoittaja welhox » Ke Huhtikuu 11. 11:19:56 2012

Pulttiliikkeestä M12x90 12.9 kuuskolo pultti.
Kannen ohjurien reikien pultit joutuu lyhentämään, muut menee tuoltaan.
Kolmas kone kasassa noilla pulteilla ja hyvin on toiminu.
Jos pyörä ei vedä niin se jarruttaa.

XR4x4 -91
Cossu -86
2.0 IS -86, jäärata lelu, myyty pois tekniikanluovuttujaksi.
1.6 laser
Lynx

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: V6 cologne kannenpulti.

Viesti Kirjoittaja henu » Ke Huhtikuu 11. 14:02:18 2012

welhox kirjoitti:Pulttiliikkeestä M12x90 12.9 kuuskolo pultti.
Kannen ohjurien reikien pultit joutuu lyhentämään, muut menee tuoltaan.
Kolmas kone kasassa noilla pulteilla ja hyvin on toiminu.
Milläs nousulla ko pultti on ku ei satu olemaan entiset jemmassa.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: V6 cologne kannenpulti.

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Huhtikuu 11. 20:53:23 2012

Eiks colognessa o tavallisella nousulla eli M12x1.75? Tästä on joku topicci ollu joskus ja niitä pultteja mettästettiin ensin maat ja mannut väärällä nousulla... Taisi olla 4.0 kone, mutta liekkö nousussa eroa. OHC:ssakin on jotain 90mm ne pultin pituudet ja M12x1.75.
Jäsen #606

Sultzi
Viestit: 4849
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: V6 cologne kannenpulti.

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ke Huhtikuu 11. 22:20:11 2012

Perus nousulla on, itellä samanlaiset tossa colognessa myös. Sekä alakerrassa runkopukeissakin.

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: V6 cologne kannenpulti.

Viesti Kirjoittaja henu » To Huhtikuu 12. 16:58:41 2012

Colognen omat kovat pultit löyty puolivahingossa paikallisen fordin työntekiältä jemmasta.
Ihan hyvä vaan koska paikallisista pulttiliikeistä oli nuo peruspultit loppunu ja ei löytyny ku 120mm pitkinä.

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: V6 cologne kannenpulti.

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Huhtikuu 22. 16:53:39 2012

Jos joku tarvitsee vielä venyviä alkup. Fordin pultteja (2.8 EFi-malliin, torx-kannalla), niin niitä löytyy multa pussillinen kahteen kanteen. Jäi joskus käyttämättä, kun ei sitten tarvinnutkaan kansia vaihtaa. Muistikuva, että maksoivat ihan hemmetisti...

samiharju
CRSC Jäsen 2025
Viestit: 8042
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: V6 cologne kannenpulti.

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Toukokuu 9. 7:38:20 2012

mä kyselin about vuosi sitten samaa aihetta, ja sain samoja vastauksia, mutta kaikkien Cologne -versioiden kannenpultit ei oo perus nousulla... kaivan jostain sen topicin.

EDIT:
24.4. Tilasin aiemmin viikolla kannenpultit USA-Varaosat Koskiselta Hartolasta. Olihan hintavat, kuluineen 113,20e setti, eli 16 kpl venyviä 90mm pitkiä M12 pultteja erikoisella 1,5mm nousulla (vakionousu M12 on 1,75mm). Mutta sai kuitenkin, paketti tuli perille eilen.
näin kirjoittelin 2011 keväällä kotisivulleni. Kyseessä siis 4.0 Cologne -96 mallia Ford Explorer. Ei sopinu diesel volkkarin pultit eikä mitkään muutkaan halvat :-/

Vastaa Viestiin