pari kysymystä st focuksesta

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » La Toukokuu 23. 15:19:42 2009

Jep ;)

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ma Kesäkuu 1. 20:35:36 2009

Mikähän on kun asennettiin tuo Eibach alustasatsi niin nyt alkoi kuulua lievää kolinaa oikealta edestä kun ratti on käännettynä täysin vasemmalle ja ajaa hiljaa? Mahtaako tuo kuulua vetarista vai koiranluusta? Ei saatu selkoa tarkemmin kuulumispaikkasta. Mikään ei kummiskaan tuntunut väljältä nosturilla.
Jos ei muuten selviä niin 2 viikon päästä on määräaikaishuolto Viescarilla joten kait siitä pitää kysyä myös sieltä.

Muuten tuo alustasatsi toi aivan uuden ulottuvuuden ST:n ajo-ominaisuuksiin. Todella mahtava päästellä nyt mutkatietä ja tuntuma tiehen on ihan eri luokkaa.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Kesäkuu 1. 20:45:46 2009

Koiranluu,alatukivarsi,pyöränlaakeri,iskari,raidetangon pää ja lista on pitkä...

Laitas kuvaa kiesistäs ,että kuinkapaljon lohkesit laskea?

hitto voisko olla että jousi on huonosti paikallaan? taikka se on väärinpäin? voisko sillon kuulua ääntä? mut kait se kuuluis jokapaikassa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ti Kesäkuu 2. 17:50:46 2009

Juu laitan kuvia kuhan saan pestyä auton.

Btw, millasta pakettia suosittelette jos haluais esmes 300-320hp ja 430-450nm vääntöö ST:stä?
Mimmosta turbo / pakosarjaa ja mistä kannattas hommata? Karalan kanssa oon jonku verran vaihdellu posteja ja tuntuu siltä että 250-260hp on aikalailla maksimi vakio turbon kanssa. Ei auta vaikka ois putkistoo, välijäähyä ja imupuolta paranneltu. Ainooksi vaihtoehdoksi jää siis turbon vaihtaminen, tietenkään en lähtisi niin kovia tehoja hakemaa että pitäs kaikki palikat koneessa ja voimansiirrossa vaihtaa. Ulkomailta en viittis alkaa tilata nuin kalliita palikoita, pitäs löytää joku suomalainen pulju joka myös asentas turbon paikalleen (ja samalla räätälöis softan)
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Kesäkuu 2. 20:26:48 2009

Pumaspeed,pumabuild,europarts,Graham Goode Racing myy Stagena noita juttuja ästeeseen. Niissä on stage 3 ,mikä maksaa jonku 2000-5000e ,niin sillä saa sen +330hv.

BSR myy Stage 3 ,missä on 278hv 441nm. Vakioturbolla.

GGR esimerkiksi on räätälöinyt turbon silleen että sillä saa voimaa ton +330hv ja kuitenkin voimansiirto on otettu siinä huomioon,ettei mitään säry.

tuollaisena 330hv ST focus kiihtyy nollasta sataan 5.8sekunnissa.

pumabuildilta esimerkiksi saat uudelleen koneistettuja kansia,paremmin virtaavia maksaa n.2000e. vakiokansi virtaa +450hv.

Googlaat noita firmoja mitä laitoin tohon niin saat enempi tietoa,jos et ole asioihin jo perehtynyt. Mutta kannattaa unohtaa toi BSR stage 3,muuten hyvä mutta katti on aika ahistava.

niin ja jos et halua tilata tosiaan ulkomailta mitään. Niin kyllä Martelius tekee pakosarjan&Downpipen&Putkiston. Ja Marteliuksesta saat myös esimerkiksi GT30 ahtimia. Karala tekee ohjelmoinnin.

Cosworth123 :sella oli vakiturbolla 291hv 499nm,mutta tietenkin vakioturbolle just toi 250-280hv on se että käy kovilla eikä ole kestävä.

Itselläni oli räätälöity turbo,ja coolerit + muut. tehoja oli 315hv 540nm.

nyt on tulossa Marteliukselta 4" kamat ja isompi turbo. Haen sitä +380hv tehoja.

Karala kyllä laittaa vaikka sun kokoautos jos siitä on kiinni ettei ite osaa taikka ei jouda. Esimerkiksi tekevät mäntien vaihtelua ja sylinteriputkien vaihtoja.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ti Kesäkuu 2. 21:20:00 2009

Kattelin tuossa tämmöstä:

http://www.pumaspeed.co.uk/showdetails.php?id=407&pic=4

Toinen mitä löysin taitaa olla aikalailla sama mutta ei tarvitse lähettää vanhaa vaihdossa:

http://www.pumabuild.co.uk/catalog/prod ... 6a9760ab67



Nuo ei ois kyllä pahan hintasia verrattuna niihin 2000-3000e paketteihin.
Viimeksi muokannut RS2000_mk5, Ti Kesäkuu 2. 21:32:36 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja escorvet » Ti Kesäkuu 2. 21:24:59 2009

Kerjäätte ihmiset ongelmia jos meinaatte pumagreediltä tilailla. :shock:

Ite tilasin tuolta ja aivan liian paljon ongelmia koitui.
Ja kun niitä ongelmia tulee, asiakaspalvelu loppuu.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Kesäkuu 2. 22:06:57 2009

escorvet kirjoitti:Kerjäätte ihmiset ongelmia jos meinaatte pumagreediltä tilailla. :shock:

Ite tilasin tuolta ja aivan liian paljon ongelmia koitui.
Ja kun niitä ongelmia tulee, asiakaspalvelu loppuu.

Itse tilasin GGR:ltä osia ja kaikki tuli niinku pitikin,mutta tossa oon samaa mieltä,niin kauan ku oot tilaamassa ja maksamassa e-mailin vaihtaminen suuntaan ja toiseen onnistuu.
mutta jos et oo ostamassa ja haluat kysyä jotain ni on kyllä vastaaminen tiukassa.

entiedä miksi,onko se joku englantilainen asia? Suosittelen GGR:ärrää.. eniten noista.

Edit: Onko Escorvet pumabuildin ja pumaspeedin tilauksissa ollut jotai häppeninkiä,ettei tilaamasi tuote ole tullut perille ??
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ke Kesäkuu 3. 16:01:39 2009

Tuossa pari kuvaa autosta, otettu hetki sitten kaatosateessa :D

http://www.minunauto.com/auto/14805
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Kesäkuu 3. 17:14:05 2009

RS2000_mk5 kirjoitti:Tuossa pari kuvaa autosta, otettu hetki sitten kaatosateessa :D

http://www.minunauto.com/auto/14805

Sehän on aivan tyylikäs,mitenkäs tuo putkisto onko kokonaan vai cat-back ainoastaan? jotain 280hv tällähetkellä?
mitenkäs forgen cooleri meni paikallaan? 100% bolt-on? onkos se samaa kokoluokkaa ,kuin esimerkiksi Radtec?

Edit: Kävin tänään Voortiliikkeessä kysymässä RS-focuksen Ahtopainemittaria+ ne kaks mittaria. Niin 450e maksaa. Pumabuildilla oli kokosatsi jonku reilu 300 puntaa.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

focst
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 17:22:16 2007
Paikkakunta: Oulu

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja focst » Ke Kesäkuu 3. 17:23:24 2009

pitääpä kysyä töistä paljonko maksais ne mittarit tuskin enempää kun 350e
Mondeo 1.6 ecoboost 2014

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ke Kesäkuu 3. 17:23:56 2009

RsTuning kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Tuossa pari kuvaa autosta, otettu hetki sitten kaatosateessa :D

http://www.minunauto.com/auto/14805

Sehän on aivan tyylikäs,mitenkäs tuo putkisto onko kokonaan vai cat-back ainoastaan? jotain 280hv tällähetkellä?
mitenkäs forgen cooleri meni paikallaan? 100% bolt-on? onkos se samaa kokoluokkaa ,kuin esimerkiksi Radtec?


Milltekin katti+takaosa, epäilen että on jotain 260+hp, vakio putkistolla ja imupuolella sekä stage 2:lla oli 251hp. Ei varmaan enempää irtoa ilman että alkaa turboa isontaan (Ainaki Karalan mielestä)
Forge meni pienen punnertamisen jälkeen paikalleen. Aika iso jööti se kyllä on, ei jää paljoo tilaa mihkään suuntaan. Muuten kiinniikkeet ja putket osuu hyvin kohdilleen vakiopaikoille.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Kesäkuu 3. 17:46:22 2009

Joo kyllä karala ammattimiehenä on oikeassa. mutta niinku sanoin,yllättävän kauan se cosworth123 ajo niillä 291hv tehoilla ,"eikä vanha ahdinkaan kerennyt mun tietääkseni antautua,mutta tuskin sekään kaukana ole"nythän se on vaihtanut isomman ahtimen.Tilaat vaan englannista taikka sitten suomesta turbon ,niin alkaa hengittämään. Sylinteriputket on sitten se 2.5 moottorin surma,kun tehot nousee yli 520-550nm .. silloin kannattaa jo vaihtaa myös veivit,männät sitten viimisenä.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja escorvet » Ke Kesäkuu 3. 17:48:43 2009

RsTuning kirjoitti:
escorvet kirjoitti:Kerjäätte ihmiset ongelmia jos meinaatte pumagreediltä tilailla. :shock:

Ite tilasin tuolta ja aivan liian paljon ongelmia koitui.
Ja kun niitä ongelmia tulee, asiakaspalvelu loppuu.

Itse tilasin GGR:ltä osia ja kaikki tuli niinku pitikin,mutta tossa oon samaa mieltä,niin kauan ku oot tilaamassa ja maksamassa e-mailin vaihtaminen suuntaan ja toiseen onnistuu.
mutta jos et oo ostamassa ja haluat kysyä jotain ni on kyllä vastaaminen tiukassa.

entiedä miksi,onko se joku englantilainen asia? Suosittelen GGR:ärrää.. eniten noista.

Edit: Onko Escorvet pumabuildin ja pumaspeedin tilauksissa ollut jotai häppeninkiä,ettei tilaamasi tuote ole tullut perille ??
GGR on ihan asiallinen firma, ainakin jos brittien ford harrastajia uskoo.

Itelle tosiaan tuli väärää tavaraa ja osa ei tullut lainkaan. Sit saa sata viestiä lähettää ennen kuin vastaavat.
Kun osto aikeissa viestiä lähettelin, vastaukset tuli lähes heti.
Ja tosiaan se Dreamscience ongelma. Ei paljo apua pumaspeedin suunnalta herunut. Sitten vasta vaivaantuivat edes vastaamaan kun sanoin että otatte tän muuten takas jos ei ala toimimaan. Sit vähän jotain kyseltiin ja todettiin että ei tietoa mikä on.

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ke Kesäkuu 3. 18:42:04 2009

Vähä huonosti löytyy tuolta GGR:n sivulta infoa kamoista, en esmes löytäny ollenkaan turboja mitä niillä on myynnissä?
Oisko kellään suoraa linkkiä vai kysynkö sähköpostilla sieltä?
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

escorvet
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 3164
Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja escorvet » Ke Kesäkuu 3. 19:02:52 2009

RS2000_mk5 kirjoitti:Vähä huonosti löytyy tuolta GGR:n sivulta infoa kamoista, en esmes löytäny ollenkaan turboja mitä niillä on myynnissä?
Oisko kellään suoraa linkkiä vai kysynkö sähköpostilla sieltä?
Kannattaa kysyä s-postilla. Pitäis löytyä paljon muuta mitä ei ole sivuilla listattu.

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » To Kesäkuu 4. 15:40:47 2009

RsTuning kirjoitti:Joo kyllä karala ammattimiehenä on oikeassa. mutta niinku sanoin,yllättävän kauan se cosworth123 ajo niillä 291hv tehoilla ,"eikä vanha ahdinkaan kerennyt mun tietääkseni antautua,mutta tuskin sekään kaukana ole"nythän se on vaihtanut isomman ahtimen.Tilaat vaan englannista taikka sitten suomesta turbon ,niin alkaa hengittämään. Sylinteriputket on sitten se 2.5 moottorin surma,kun tehot nousee yli 520-550nm .. silloin kannattaa jo vaihtaa myös veivit,männät sitten viimisenä.

Juu ja vakio turbo edelleenkin kuin uusi. Ei minkäänlaista jälkeä että olisi käynyt jotenkin "kovilla" vaikka sitä ehkä hieman olikin...??

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Kesäkuu 4. 23:52:43 2009

GGR myy niitä räätälöityjä turboja ,mutta niilläkään ei ole "pakosarjoja" tehtynä. eli se sama paketti ku alkuperäinenkin , mutta sinne tarttee sitten lähettää se vanha turbo välissä. hintaa tuolle tulee n.900 puntaa

GGF594 - GGR uprated turbo for FOCUS ST

löytyy sieltä technical spec sivulta.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Kesäkuu 7. 10:32:12 2009

Laitan sen Quailifen tasauspyörästönlukon omaan Focceriin,ni minkälaista öljyä sinne pitäs kipata samalla? Kelpaako ihan tavallinen ST-vaihteistoöljy? vai pitäskö olla joku Race?

Edit: Tilaan sen Sachs Kisakytkin&asetelma&vauhtipyärän ni kokeillaan onko autosta sitten enään katuajoon vai onko se sitte rata-auto.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ma Kesäkuu 8. 20:18:20 2009

RsTuning kirjoitti:Laitan sen Quailifen tasauspyörästönlukon omaan Focceriin,ni minkälaista öljyä sinne pitäs kipata samalla? Kelpaako ihan tavallinen ST-vaihteistoöljy? vai pitäskö olla joku Race?

Edit: Tilaan sen Sachs Kisakytkin&asetelma&vauhtipyärän ni kokeillaan onko autosta sitten enään katuajoon vai onko se sitte rata-auto.

Kyllä se kytkin kadulla pelaa hienosti. ;)

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Kesäkuu 10. 21:57:41 2009

Ford Focus ST225 M66 Quaife ATB Helical LSD differential

Onko kellään tietoja tuosta ATB:n lukosta? Takavetoisissa autoissakin käytetty lukko,kuinka paljon kestää voimaa ennenkö tulee romut pihalle?

Englannissa ajaneet 350hv ST-Focuksella 0-160km/h 1.4 sekunttia nopeammin kuin orkkiksella. 0-100km/h nipistäneet ajasta 0.3sec (jossa on siis ollut kyseinen murikka paikallaan)
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja siebro » Pe Kesäkuu 12. 14:53:54 2009

kävin eilen näyttään autooni automaassa, kun pyysivät poikkeen näyttämään takalokarin/puskurin saumoja molemmin puolin kun on maalia lähteny, no tänää sit tuli maahantuojalta vastaus että maalitakuu 2 v ei korvata mitään.

olen nähnyt todella monessa st:ssä samaa ongelmaa, mutta onko muilla klupilaisilla maalia irti ? ahvenistolla juttelin sen kenellä on se sininen st niin hänellä ainakin oli samanlailla maali lähteny kun minullakin.
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Pe Kesäkuu 12. 19:46:57 2009

Ford, Suomen paskin takuu. Vai miten siinä yhdessä ST:ssä lukikaan? :lol:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Pe Kesäkuu 12. 21:03:51 2009

RsTuning kirjoitti:Ford Focus ST225 M66 Quaife ATB Helical LSD differential

Onko kellään tietoja tuosta ATB:n lukosta? Takavetoisissa autoissakin käytetty lukko,kuinka paljon kestää voimaa ennenkö tulee romut pihalle?

Englannissa ajaneet 350hv ST-Focuksella 0-160km/h 1.4 sekunttia nopeammin kuin orkkiksella. 0-100km/h nipistäneet ajasta 0.3sec (jossa on siis ollut kyseinen murikka paikallaan)
Mää sanon että toi vakio voimansiirto kestää todella pitkälle ihan oikeasti. Se pyörä kun lyö tyhjää niin rasitus on olematon. Sliksit alla sit aivan toinen asia. Silloin alkaa käymään voimansiirron päälle. Omanikin vetari hajosi vain ja ainoastaan sen takia kun v.tun suojakumi kerkisi oleen hetken rikki ennen kun huomasin sen.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Su Kesäkuu 14. 12:15:41 2009

Kyllä se Karala sano , tuntuu että kyllä ne tietää = 600nm voima hajottaa voimansiirron. Vetoakselit & nivelet.

Mutta aivan varmastihan sitä saa paikat romuiksi jos etuvetosta suttaa aina kun lähtee liikkeelle,mutta jos pyärä jo pyörii ni kyl se varmaan silloin jonku aikaa kestää.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Su Kesäkuu 14. 18:32:16 2009

siebro kirjoitti:kävin eilen näyttään autooni automaassa, kun pyysivät poikkeen näyttämään takalokarin/puskurin saumoja molemmin puolin kun on maalia lähteny, no tänää sit tuli maahantuojalta vastaus että maalitakuu 2 v ei korvata mitään.

olen nähnyt todella monessa st:ssä samaa ongelmaa, mutta onko muilla klupilaisilla maalia irti ? ahvenistolla juttelin sen kenellä on se sininen st niin hänellä ainakin oli samanlailla maali lähteny kun minullakin.
Oisko sulla kuvaa tuosta ongelmapaikasta? Omassa ST:ssä ainoat maalivauriot on keulan kiveniskemiä. Ja nekin edellisen omistajan jäljiltä (eteläsuomen ruuhkat ja hiekkasuihkut) :x
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ma Kesäkuu 15. 20:18:34 2009

Nonnii, nyt on käytetty auto 60tkm huollossa, ja yllätys yllätys vetareissa on alkavaa "klappia", vielä ei haittaa mutta kuitenkin :x
Kysymys: Kun tulee tarve hommata uudet niin mistä kannattaa ostaa? Viescarissa katottiin hintoja niin 600e toinen ja 550e toinen ! Aika helvetin kallista jos sanoisin ja jos ne tosiaan on nuin heikkoja.

Muutenkin noi huoltohinnat näyttävät karkaavan käsistä, 500e pelkästä öljynvaihdosta,tulpista sun muusta tilpehööistä sekä ilmastoinnin huollosta.

BTW, 22-23 keur ois about saanu vaihdossa RS:ään tosta mun ST:stä, eipä taida siltikään kannattaa, Mustangi menis kans myyntiin.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ma Kesäkuu 15. 20:45:17 2009

Jaa 1000e ne vetarit täälläpäin maksaa. Paperia ne on,se on Räsän parempipuoli että siinä on vahvemmat vetarit. Oliko ne suojakumit sitten kuiten OK.??

Automaa Konalassa käytin omaa autoa 40tkm huollossa ni makso alennuksineen 230e.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ma Kesäkuu 15. 22:02:23 2009

RsTuning kirjoitti:Jaa 1000e ne vetarit täälläpäin maksaa. Paperia ne on,se on Räsän parempipuoli että siinä on vahvemmat vetarit. Oliko ne suojakumit sitten kuiten OK.??

Automaa Konalassa käytin omaa autoa 40tkm huollossa ni makso alennuksineen 230e.


Kumit oli ok. Karvalakkimallin fokkeriin vetarit on 300e zipale, niin ainakin kertoivat Viescarilla.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ti Kesäkuu 16. 15:33:58 2009

Käytin tänään Oulussa Tehosäätö firmassa (entinen jäälin autosäätö) Focusta, erinäisten ongelmien jälkeen saatiin mitattua koneesta 488Nm 3130rpm ja 190kw 4590rpm:llä !!!!!!!! SIIS 4590rpm:llä suurin teho !

En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa, niin ihmeellisiltä nuo arvot näyttävät.

Viimevuonna sentään samassa dynossa saatiin suurin teho about 6500rpm:llä.

Varasin sitten huomiselle ajan Ylivieskan autosähköön uudelle mittaukselle. Muuten en saa öitäni nukuttua rauhassa :wink:
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ti Kesäkuu 16. 15:51:55 2009

RS2000_mk5 kirjoitti:Käytin tänään Oulussa Tehosäätö firmassa (entinen jäälin autosäätö) Focusta, erinäisten ongelmien jälkeen saatiin mitattua koneesta 488Nm 3130rpm ja 190kw 4590rpm:llä !!!!!!!! SIIS 4590rpm:llä suurin teho !

En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa, niin ihmeellisiltä nuo arvot näyttävät.

Viimevuonna sentään samassa dynossa saatiin suurin teho about 6500rpm:llä.

Varasin sitten huomiselle ajan Ylivieskan autosähköön uudelle mittaukselle. Muuten en saa öitäni nukuttua rauhassa :wink:
Teho 315hv 4790 rpm Ahtop. 1,0bar
vääntö 540nm 4070 rpm

Mulla siis oli näin,muistaakseni oon kadottanut kansion,taikka sitten se on isänluona.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Kesäkuu 16. 16:00:13 2009

RsTuning kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Käytin tänään Oulussa Tehosäätö firmassa (entinen jäälin autosäätö) Focusta, erinäisten ongelmien jälkeen saatiin mitattua koneesta 488Nm 3130rpm ja 190kw 4590rpm:llä !!!!!!!! SIIS 4590rpm:llä suurin teho !

En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa, niin ihmeellisiltä nuo arvot näyttävät.

Viimevuonna sentään samassa dynossa saatiin suurin teho about 6500rpm:llä.

Varasin sitten huomiselle ajan Ylivieskan autosähköön uudelle mittaukselle. Muuten en saa öitäni nukuttua rauhassa :wink:
Teho 315hv 4790 rpm Ahtop. 1,0bar
vääntö 540nm 4070 rpm

Mulla siis oli näin,muistaakseni oon kadottanut kansion,taikka sitten se on isänluona.
Aika matalilla kierroksilla noista pitäisi teho ja vääntö tullakin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ti Kesäkuu 16. 16:04:22 2009

http://www.superchips.co.uk/curves/Focu ... Stage3.pdf


Tuollaiset käyrät antaa superchips tuolle stage 3 softalle, 6000rpm:n huiteille menee tuossa maxteho.
Ihmehommaa kyllä, noh huomenna saa vertailukohtaa eri dynossa.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ke Kesäkuu 17. 8:01:01 2009

RS2000_mk5 kirjoitti:Käytin tänään Oulussa Tehosäätö firmassa (entinen jäälin autosäätö) Focusta, erinäisten ongelmien jälkeen saatiin mitattua koneesta 488Nm 3130rpm ja 190kw 4590rpm:llä !!!!!!!! SIIS 4590rpm:llä suurin teho !

En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa, niin ihmeellisiltä nuo arvot näyttävät.

Viimevuonna sentään samassa dynossa saatiin suurin teho about 6500rpm:llä.

Varasin sitten huomiselle ajan Ylivieskan autosähköön uudelle mittaukselle. Muuten en saa öitäni nukuttua rauhassa :wink:

No vertaillaas vähän osia. Eli mulla oli lähes kaikki kilkkeet aika hyvää luokkaa ja vakio turbo paino sen 300hv. Mikä putki sulla on se vois olla eka pullon kaula jos se on joku ns "biltema" 2,5". Ei piisaa enää 5 pyttysessä. Vääntö on ihan kohtis ja noi ohjelmat on sellaisia että alkaa painaan rikkaalle yläkierroksilla ainakin mun teki niin siksi teho tulee aika alhaalta ja laskee kierroksilla. Focusta jotkut penkaa vitosvaihteella ja jotkun nelos. Siinäkin saattaa olla ihan hitunen eroa???

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ke Kesäkuu 17. 8:02:18 2009

RsTuning kirjoitti:Kyllä se Karala sano , tuntuu että kyllä ne tietää = 600nm voima hajottaa voimansiirron. Vetoakselit & nivelet.

Mutta aivan varmastihan sitä saa paikat romuiksi jos etuvetosta suttaa aina kun lähtee liikkeelle,mutta jos pyärä jo pyörii ni kyl se varmaan silloin jonku aikaa kestää.

No kaikki uskoo mitä tahtoo. Kaikki kuluu mikä hemppuu.

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ke Kesäkuu 17. 8:34:19 2009

cosworth123 kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Käytin tänään Oulussa Tehosäätö firmassa (entinen jäälin autosäätö) Focusta, erinäisten ongelmien jälkeen saatiin mitattua koneesta 488Nm 3130rpm ja 190kw 4590rpm:llä !!!!!!!! SIIS 4590rpm:llä suurin teho !

En tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa, niin ihmeellisiltä nuo arvot näyttävät.

Viimevuonna sentään samassa dynossa saatiin suurin teho about 6500rpm:llä.

Varasin sitten huomiselle ajan Ylivieskan autosähköön uudelle mittaukselle. Muuten en saa öitäni nukuttua rauhassa :wink:

No vertaillaas vähän osia. Eli mulla oli lähes kaikki kilkkeet aika hyvää luokkaa ja vakio turbo paino sen 300hv. Mikä putki sulla on se vois olla eka pullon kaula jos se on joku ns "biltema" 2,5". Ei piisaa enää 5 pyttysessä. Vääntö on ihan kohtis ja noi ohjelmat on sellaisia että alkaa painaan rikkaalle yläkierroksilla ainakin mun teki niin siksi teho tulee aika alhaalta ja laskee kierroksilla. Focusta jotkut penkaa vitosvaihteella ja jotkun nelos. Siinäkin saattaa olla ihan hitunen eroa???

Juu eli Milltekin putkisto(cat+catback), vakio downpipe. Sitte se Forgen välijäähy ja K&N Gen2 kitti. Ja softa sitten tuo Bluefin stage 3. Nuilla hepat näyttäs jäävän sinne 255 tienoille :( mutta vääntö olis aika kova. Joku tuossa penkityksessä meni pieleen, en sitte tiedä mikä. Tänään Ylivieskan autosähköön ottaan uusi dynotus, jospa eri penkki (ja penkittäjä) kertois totuuden.

Edit: Eikait tuo vakio downpipe voi aiheuttaa sitä että huipputeho tulee nuin matalilla kierroksilla? 275e pitäs sijottaa downpipeen, mutta jos siitä ei ole mitään hyötyä niin rahat on menee hukkaan.
Edit2: Nonnii laitoin sitte tilaukseen Milltekin 76mm downpipen european partsista, pannaan nyt sitte kaikki rahat haisemaan mokomaan peltilehmään :burn
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Kesäkuu 17. 12:56:11 2009

cosworth123 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Kyllä se Karala sano , tuntuu että kyllä ne tietää = 600nm voima hajottaa voimansiirron. Vetoakselit & nivelet.

Mutta aivan varmastihan sitä saa paikat romuiksi jos etuvetosta suttaa aina kun lähtee liikkeelle,mutta jos pyärä jo pyörii ni kyl se varmaan silloin jonku aikaa kestää.

No kaikki uskoo mitä tahtoo. Kaikki kuluu mikä hemppuu.
Alt-Control on rakentanut jo aika monta Ästeetä niin tuntuu olevan ammattitaitoa ja tietämystä asioihin.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ke Kesäkuu 17. 14:33:41 2009

RsTuning kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Kyllä se Karala sano , tuntuu että kyllä ne tietää = 600nm voima hajottaa voimansiirron. Vetoakselit & nivelet.

Mutta aivan varmastihan sitä saa paikat romuiksi jos etuvetosta suttaa aina kun lähtee liikkeelle,mutta jos pyärä jo pyörii ni kyl se varmaan silloin jonku aikaa kestää.

No kaikki uskoo mitä tahtoo. Kaikki kuluu mikä hemppuu.
Alt-Control on rakentanut jo aika monta Ästeetä niin tuntuu olevan ammattitaitoa ja tietämystä asioihin.
No mites ne on ne rakentanut??? Missäpäin moisia liikkuu. Ja kyllä tiiän et ne monia on lastúttanut, mut mä olin varmaan ainoa kellä vielä tähänkin päivään asti on vetari antautunut.... Et mitähän tehoja ne on niistä ulos sitten ottanut???????

Täytyy varmaan itse oikein soittaa sinne. ;)

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Kesäkuu 17. 16:33:41 2009

Mun ymmärtääkseni ne on rakentanut sen UK-1 :senkin
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ke Kesäkuu 17. 17:05:12 2009

RsTuning kirjoitti:Mun ymmärtääkseni ne on rakentanut sen UK-1 :senkin

Näin voi asia olla sillähän ei varmaan kovin kauaa ajettu ku siellä oli ne palikat kiinni. Vakio-osiahan siinäkin tietääkseni vetarit yms. Aika vähillä päivityksillä noin niinkun muuten.

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Kesäkuu 17. 17:21:02 2009

cosworth123 kirjoitti:
RsTuning kirjoitti:Mun ymmärtääkseni ne on rakentanut sen UK-1 :senkin

Näin voi asia olla sillähän ei varmaan kovin kauaa ajettu ku siellä oli ne palikat kiinni. Vakio-osiahan siinäkin tietääkseni vetarit yms. Aika vähillä päivityksillä noin niinkun muuten.
ja kait ne on sen S-maxinki tehny niistä "viritys" osista mitä oli siin foccerissa.. näin mä asian oon ymmärtäny,jos joku tietää asiasta enempi ni valasee. Niin eihän ne oo kauan ajellu näillä omilla ,mutta paljon oli tietämystä mitä tuossa rajanaapurissa on tapahtunut noille Ästeille.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ke Kesäkuu 17. 17:29:09 2009

Nonnii Ylivieskan reissu takana ja dynolappu kourassa. Ei voi kyllä olla kovin tyytyväinen lukemiin...

247,5hv/5050rpm
438,8Nm/3200rpm.

Vääntö on kohillaan mutta tehoa ei vaan saa tuosta ulos enempää, dynottaja sanoi että selkeästi turbo alkaa ahdistaa juuri tuossa 5000rpm jälkeen eikä käyrä nouse enempää.

Että semmosta, kait sit on nyt sitten kaikki tehty ilman turbon vaihtamista. Tosin downpipe laitetaan vielä, mutten jaksa uskoa että lukemat tuosta kovin hurjasti muuttuvat.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ke Kesäkuu 17. 19:13:00 2009

RS2000_mk5 kirjoitti:Nonnii Ylivieskan reissu takana ja dynolappu kourassa. Ei voi kyllä olla kovin tyytyväinen lukemiin...

247,5hv/5050rpm
438,8Nm/3200rpm.

Vääntö on kohillaan mutta tehoa ei vaan saa tuosta ulos enempää, dynottaja sanoi että selkeästi turbo alkaa ahdistaa juuri tuossa 5000rpm jälkeen eikä käyrä nouse enempää.

Että semmosta, kait sit on nyt sitten kaikki tehty ilman turbon vaihtamista. Tosin downpipe laitetaan vielä, mutten jaksa uskoa että lukemat tuosta kovin hurjasti muuttuvat.

Piru. On se kyl ihme. Harmittaa oikein sun puolesta. Kyl se downpipe varmasti vaikuttaa asiaan ainakin vähän. Teho siis hv:t jää kyl pirun alas. Paljonko se ahto??? Kun mun vakio vinkalla tuli 291hv ja paineet 1,2bar. Ja mun anto jo 0,7bar paineilla 264hv mut vääntö jäi selkeästi heikommaksi pienemmillä paineilla.

Mietimme asiaa mikä siel painaa. :(

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » Ke Kesäkuu 17. 21:23:35 2009

cosworth123 kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Nonnii Ylivieskan reissu takana ja dynolappu kourassa. Ei voi kyllä olla kovin tyytyväinen lukemiin...

247,5hv/5050rpm
438,8Nm/3200rpm.

Vääntö on kohillaan mutta tehoa ei vaan saa tuosta ulos enempää, dynottaja sanoi että selkeästi turbo alkaa ahdistaa juuri tuossa 5000rpm jälkeen eikä käyrä nouse enempää.

Että semmosta, kait sit on nyt sitten kaikki tehty ilman turbon vaihtamista. Tosin downpipe laitetaan vielä, mutten jaksa uskoa että lukemat tuosta kovin hurjasti muuttuvat.

Piru. On se kyl ihme. Harmittaa oikein sun puolesta. Kyl se downpipe varmasti vaikuttaa asiaan ainakin vähän. Teho siis hv:t jää kyl pirun alas. Paljonko se ahto??? Kun mun vakio vinkalla tuli 291hv ja paineet 1,2bar. Ja mun anto jo 0,7bar paineilla 264hv mut vääntö jäi selkeästi heikommaksi pienemmillä paineilla.

Mietimme asiaa mikä siel painaa. :(
Mä sanon, että se on siinä softassa vika,tuollainen "virityspajan"lastu ei ole yksilöllinen ja autot on joskus yksilöllisiä. piru kuule vie se kunnon säätöön ja kunnon softa 5% enempi jo saa sillä enempi tehoa ku lastu tehdään penkissä.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Ke Kesäkuu 17. 21:55:23 2009

Juu jotain softavikaa vois kyllä epäillä, meinasin Karalalle soittaa mutta näyttäs olevan 2.8. asti kesälomalla. Noh heillä on kyllä jälleenmyyjiä ja JTM motors näyttäs olevan lähin jossa myös dyno.
Jos käyttäs autoa siellä sitten.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » Ke Kesäkuu 17. 22:45:28 2009

RsTuning kirjoitti:
cosworth123 kirjoitti:
RS2000_mk5 kirjoitti:Nonnii Ylivieskan reissu takana ja dynolappu kourassa. Ei voi kyllä olla kovin tyytyväinen lukemiin...

247,5hv/5050rpm
438,8Nm/3200rpm.

Vääntö on kohillaan mutta tehoa ei vaan saa tuosta ulos enempää, dynottaja sanoi että selkeästi turbo alkaa ahdistaa juuri tuossa 5000rpm jälkeen eikä käyrä nouse enempää.

Että semmosta, kait sit on nyt sitten kaikki tehty ilman turbon vaihtamista. Tosin downpipe laitetaan vielä, mutten jaksa uskoa että lukemat tuosta kovin hurjasti muuttuvat.

Piru. On se kyl ihme. Harmittaa oikein sun puolesta. Kyl se downpipe varmasti vaikuttaa asiaan ainakin vähän. Teho siis hv:t jää kyl pirun alas. Paljonko se ahto??? Kun mun vakio vinkalla tuli 291hv ja paineet 1,2bar. Ja mun anto jo 0,7bar paineilla 264hv mut vääntö jäi selkeästi heikommaksi pienemmillä paineilla.

Mietimme asiaa mikä siel painaa. :(
Mä sanon, että se on siinä softassa vika,tuollainen "virityspajan"lastu ei ole yksilöllinen ja autot on joskus yksilöllisiä. piru kuule vie se kunnon säätöön ja kunnon softa 5% enempi jo saa sillä enempi tehoa ku lastu tehdään penkissä.

Niin no sama bluefin softa mulla oli kiinni silloin penkissa (stage 2) ja antoi sen 291hv ja 499nm. Mikäs sulla oli kun 315hv ja 540nm oli?

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » To Kesäkuu 18. 6:50:38 2009

Ompas kyllä erikoista jos mulla antaa stage 3(ja stage2 suunnilleen samanverran ehkä vähä enempi !) vaan sen 247hv/438Nm. Ei ummarra ei...
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

RStuning
CRSC jäsen 2016
Viestit: 3820
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 16:10:41 2003
Paikkakunta: Kaukasus

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja RStuning » To Kesäkuu 18. 8:02:06 2009

Voimaa.com ,vakio-osillakin otettu 265 Hp, 385 Nm

Ja hommahan menee silleen,että paikkakunnan tyyppi lukee sen koneen softan ja lähettää sen Norjaan ja sieltä se sit tulee takas ja sit laitetaan modifoitu lastu paikalleen.

Eli kuitenkin loppujenlopuks parempi viedä hariselle tai karalalle ni ne tekee penkissä kunnon softan.
* Tuut lappiin niin saan sun levikset repeemään *

* Takaveto? Onko se joku ruotsalainen piirileikki? *

* Rstuning@suomi24.fi *

Ford Focus Mk2 ST 20v Turbo Not for sale through PayPal!

Euro Truck Simulator 2 Kukapa meistä ei olisi lapsena halunnut olla rekkakuski?

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » To Kesäkuu 18. 13:09:55 2009

Paljonko se ahto siellä penkissä se sun laittesi. Mulla oli ainakin lähes kaikki siinä koneen ruudulla mistä itse katselin kun penkittäjä ajoi mun autoa. Mulla on stg2:n ja stg3:n välillä taas se ero että pitää paineet loppuun asti kun stg2 tiputti yläkierroksilla 0,9bar:iin. Eli mulla merkittävä ero yläkierroksilla tällä stg3:lla kakkoseen verrattuna.

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Re: pari kysymystä st focuksesta

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » To Kesäkuu 18. 13:10:47 2009

Ja hommahan menee silleen,että paikkakunnan tyyppi lukee sen koneen softan ja lähettää sen Norjaan ja sieltä se sit tulee takas ja sit laitetaan modifoitu lastu paikalleen.



Sorry tätä mä en hiffannut?

Vastaa Viestiin