xr2i fiestan tyhjäkäynti

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

fooordi
Ylläpitäjä

xr2i fiestan tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja fooordi » Ma Huhtikuu 11. 9:02:36 2005

mistähän kannattas rueta vikaa ettimään,ku ei kylmänä pyöri tyjäkäyntiä!!??auto on vm-90

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ari » Ma Huhtikuu 11. 19:31:37 2005

käykö kylmänä kuitenkin kaasua painamalla? Jos käy saattaappi lisäilmaventtiili (tyhjäkäyntiventtiili) olla jumissa.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Huhtikuu 11. 20:49:50 2005

Tyyppivika, lisäilmaluisti takertelee. 2 erilaista, "Ford" ja Hitachi. Jälkimmäinen(?) korvattiin muutossarjalla takuuaikana toimivammaksi.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

fooordi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja fooordi » Ma Huhtikuu 11. 21:09:52 2005

missäs se lisäilma luisti on ja paljonko kustantaa???

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ari » Ti Huhtikuu 12. 0:19:16 2005

Weberin venttiili sijaitsee ilmanputsarikotelossa. Näkyy kyllä siinä kyljessä semmoinen metallimurikka jossa punainen pääty, siitä murikasta lähtee letku imusarjaan. Jos on tämä malli niin on sama kuin cossussa ja putsaus auttaa aina vain hetkeksi ja uusi maksaa mansikoita. Ohjeet putsaukseen löytyy FAQ-osiosta.

Hitachi sijaitsee jossain malleissa rintapellissä, apparin puolella. Kiiltävä murikka jossa lukee sinisellä Hitachi ja siitä lähtee letku imusarjaan ja ilmanputsarikoteloon tai vaihtoehtoisesti siihen mustaan imutrunkkiin.

Viimeisimmissä versioissa Hiatchi-venttiilli sijaitsee kaasuläppäkotelossa. Apparin puolella ja letkuja ei tarvita kun kanavat ovat valettu kaasuläppäkoteloon.

Hitachi-venttiilin voi kyllä myös puhdistaa, mutta kulunut vanha venttiili toimii putsattuna hyvin vain jonkin aikaa.

Hitachi-venttiili maksoi markkaaikana n.500mk.

Tein omaan autoon itse tuon JJS:n mainitseman muutostyön kun en sitä takuuseen saanut. Muutossetti maksoi aikoinaan 4000mk. Itse tehtynä tuo 500mk ja hiukka letkua.

fooordi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja fooordi » Ti Huhtikuu 12. 11:12:29 2005

paljonkohan se maksaa??saako tarvikkeena vai vaan fordilta??

fooordi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja fooordi » Ti Huhtikuu 12. 17:07:43 2005

just kysyin fordilta ni 152€ eli aika kallis. mut mikkelin motorteamilta löyty vähän ajetusta efi fiestasta käypänen 50€

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ti Huhtikuu 12. 17:15:29 2005

voisikohan luistin korvata Ke-Jetronicin luistilla? Meni hetki ennenkuin tajusin, mistä puhutaan, kun en ole koskaan edes nähnyt 8V XR2i osia :D

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ari » Ti Huhtikuu 12. 23:23:56 2005

Taitaa noi venttiilit olla ongelma vähän kaikissa vanhoissa ruiskukoneissa. Voihan sen nakata kuuseen ja säännöstellä ilmaa kaasulpän ohi ihan mekaanisesti että saa koneen käymään tyhjäkäyntiä, mekaaninen luisti, pitää kaasuläpän raollaan tai poraa siihen reiän. Talvikäytössä tosin toimiva tyhjäkäyntiventtiili on mukava.

Vastaa Viestiin