RS 2000 hukkaa öljyä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Art.
Ylläpitäjä

RS 2000 hukkaa öljyä

Viesti Kirjoittaja Art. » Ti Maaliskuu 22. 21:02:26 2005

Morjenstuksia kaikille.
Ongelmana on -96 RS 2-tontun moottoriöljyn hukkuminen. Alleen ei seistessä valuta ja epäilen vahvasti, ettei ajossa tielle valuta tuota määrää mikä tällähetkellä häviää. Moottorin ala-osa on helvetin märkä moottorin ja laatikon väliltä. (Sierrassa taannoin kampuran stefa päästi öljyt läpi ja tällöin maahankin jäi yön jälkeen lätäkkö.) Eihän ole mahdollista että vain ajossa ko. stefa kusee 1l/2000km ja silti yön yli parkissa hankeen ei tiputtele mitään :?:

Viimeksi vaihdoin moottoriöljyt tohon kuukausi sitten ja öljyä oli kulunu puoli tikullista 10000km. Öljyä on tuon jälkeen hiljalleen alkanu hävitä enemmän. Viikon aikana nyt on kulunu jo tikullinen. Lisäsin öljyä koneeseen ett pääsen huomen viemään ton tallille. Öljynä käytän (Mobilin 5w50)

Voiko kannentiivisteen läpi hävitä tuota määrää öljyä ilman että näkyis millään tavalla päästöarvoissa ja savutuksena? Pirssin katsastin viikko sitten ja päästöarvot oli pirun hyvät. Jäähdytysnesteetkin on ihan terveen väriset. Polttaako fordissa lohkolämmittimen vastus kannentiivistettä samaten kuin joissain volkkarin moottoreissa? (esim. 1.3 Jetassa)

Kumpaa täällä väki pitää todennäköisempänä kampuran tiivistettä, vaiko kansipahvia? Tai jotain muuta, jos niin mitä? Aikaa ja mahdollisuutta ei ole ollut vielä perehtyä tähän ropleemaan... :(
Kiitoksia jo ennakkoon :)

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ti Maaliskuu 22. 21:31:03 2005

Katto öljypohjan tiivistys ja kehottaisin tekemään vähän suuremman työn ja tarkistamaan öljypumpun :!:
Ford Fiesta ST 2013
#727

Art.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Art. » Ti Maaliskuu 22. 21:46:49 2005

Huolestuneena luin taannoin, että öljypunpun kanssa on ollut täällä monellakin ongelmia. Pääsiäisenä olisin mitannut tuosta öljynpaineet, mutta näyttää tulevan muutakin remonttia.

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ke Maaliskuu 23. 18:00:58 2005

Mulla on kans laatikon ja koneen väli kostee. Mut ei se oo kyl viel näkyny öljytikussa.!? Jos tollasia määriä alkaa häviään öljyy stefan kautta kytkimen sekaan nii pitäs sen ruveta tuntumaan jo kytkimessä.

ps. kato se öljy pumppu. maksaa vaivan!
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

RS2000_mk5
CRSC jäsen 2014
Viestit: 450
Liittynyt: La Maaliskuu 2. 11:06:08 2002
Paikkakunta: Pattijoki

Viesti Kirjoittaja RS2000_mk5 » Pe Maaliskuu 25. 14:20:08 2005

Tsekkaappa öljykello. Minulla kyseinen kapistus valskasi ja kasteli konetta. Ilmeisesti kun kone on kylmänä paineet ovat suuremmat ja kellon kumiosaan kohdistuu suurempi paine ja se ajanmittaa aiheuttaa halkeman siihen kumiin.
- Ford Taunus 1980 -ex
- Ford Escort RS2000 1992 -ex
- Ford Focus ST 2005 (12/05) -ex
- Ford Mustang HT 289 1966

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Pe Maaliskuu 25. 19:32:36 2005

Ford Fiesta ST 2013
#727

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » La Maaliskuu 26. 3:49:27 2005

Mulla taitaa DOHC oireilla tota samaa öljynpainevikaa, valo ei sammu heti starttaamisen jälkeen ja taitaa naputuskin olla liiallista.
Kiva tuollainen itse tuhoava alakerta naftissa 300tkm.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Art.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Art. » Su Maaliskuu 27. 0:22:15 2005

Voi perskuta. Tuo sama ilmiö, ettei öljynpainevalo sammu heti startin jälkeen vaivasi täälläkin. Vaihdan tuohon suosiolla ton öljypumpun. Fordilta tuskin kannattaa ostaa "pa**aa" alkuperäisosaa, vaikka se seuraavat 200tkm jaksaisi pumpatakkin? Mitä öljypumppua olette tuonne tilalle pistäneet?

Vuotokohta löytyi ja sijaitsee juurikin öljykellon kohdalta.

Onneks on jääkaappi ladattu kaljalla :wink: Tiistaita odotellessa...

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » Ma Huhtikuu 24. 10:23:36 2006

Joko sait vian korjattua ja öljyn kulutuksen kuriin?
Jos niin, mikä oli probleema?
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

Vastaa Viestiin