Huomio RS2K:n omistajat !!!!

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Huomio RS2K:n omistajat !!!!

Viesti Kirjoittaja mvla » Su Helmikuu 27. 16:59:16 2005

Joo elikkäs. Tarkkailkaa omista autoistanne öljynpaineita.!!!

peruste: Ollaan purettu ihan äskettäin kaks RS2K:n konetta (SamiH:n ja mun oma) erinäkösistä syistä. Molemmissa on havaittu öljypumpussa olevan ruuvi/jousen, joka pitää öljynpaineet oikeina, löystyneen!! Tämä ko. Ruuvi on päässyt peruuntumaan kierteillään n. 3-4mm lohkoon asti. Jonka seurauksena öljynpaineet ei nouse oikeisiin lukemiin.!? Ruuvi ei pysty peruuntumaan enempää, (ottaa lohkoonkiinni), mutta ilmeisestikkin riittävästi aiheuttamaan ongelmia.

Riittämättömiin öljynpaineisiin viittaavaa oli havaittavissa molemmissa koneissa ennen ongelmien ilmaantumista. Minun kone ei esim. pystynyt tyhjäkäynnillä saamaan aikaseks sellasta öljynpainetta ettei nostajat ois pitäny ääntä. Ennen kun kone oli täysin lämmin. SamiH:n kone taas oli vissiin jossain vaiheessa leikannu lievästi kiinni.... yms.. pikku PIKKU hässäkkää.!!!!

Elikkäs!? Onko muut RS2k:ta purkaneet havainnut saman homman. Vai onko tää nyt vaan tuurista kiinni, että samalla paikkakunnalla kaks eri konetta ja sama "vika". Vai onko tää joku "maksettu ominaisuus" eli tyyppivika. :!: :?:
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Su Helmikuu 27. 18:31:59 2005

Juu, kallis oli se pultin aukeeminen joo...

Mittailkaahan vaan mahdollisuuksien mukaan öljynpaineet jos nostajat pitää ääntä. Kylmänä paineet n. 3-3.5 ja lämpimänä (öljyn lämpö 80-100 C) 1.8-2 bar, niin silloin pitäs olla homma kunnossa.

Edit: Ihan vaan tarkennukseksi vielä että nuo paineet on siis tyhjäkäynnillä. Ajossa paineet n. 2.8-3 bar.
Viimeksi muokannut SamiH, Ma Helmikuu 28. 12:24:00 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Fiesta ST 2013
#727

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

JOO

Viesti Kirjoittaja ParDe » Su Helmikuu 27. 21:51:29 2005

Joo...



16kpl nostajia paskana, 4 mäntää uusiksi....


Kallista.


mullakin oli leikannu hieman kiinni, imupuolelta.

insane
Viestit: 632
Liittynyt: Pe Kesäkuu 20. 23:24:17 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja insane » Su Helmikuu 27. 22:05:27 2005

Hmmm, Nostajat kyllä raksuttaa aika kivasti kylmänä. Mutta sitten kun lämpiää jonkin aikaa niin kyllä sitten pelittää ihan hyvin eli ei isompia ääniä.

Mistäs nuo öljynpaineet ois helpoin mitata?

Riittääkö öljypohjan irroittaminen tuon ruuvin paikallistamiseen/kiristämiseen?, kun on tuo öljypohjan tiiviisteen vaihto edessä niin samalla täytyy ehdottomasti katsoa tuo.

Minkäslaisen patentin olette omiinne tehneet että olette saanet ongelman poistettua?
EX-Escort 2.0 '94 ● Satunnainen työsuhde-Ford ● #653 ●

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ma Helmikuu 28. 7:58:20 2005

insane kirjoitti:Hmmm, Nostajat kyllä raksuttaa aika kivasti kylmänä. Mutta sitten kun lämpiää jonkin aikaa niin kyllä sitten pelittää ihan hyvin eli ei isompia ääniä.

Mistäs nuo öljynpaineet ois helpoin mitata?

Riittääkö öljypohjan irroittaminen tuon ruuvin paikallistamiseen/kiristämiseen?, kun on tuo öljypohjan tiiviisteen vaihto edessä niin samalla täytyy ehdottomasti katsoa tuo.

Minkäslaisen patentin olette omiinne tehneet että olette saanet ongelman poistettua?
jos otat öljypohjan irti ni samoilla lämpimillä kannattaa tarkistaa se öljypumppu. maksaa varmasti vaivan.!

öljypumppu löytyy jakopuolelta, mutta ei öljypohjan kautta. siellä on sellanen kansi josta tulee kampura läpi ja kampuran päässä massapyörä. öljypumpun löydät ko. kannen alta. ja sitten kun saat öljypumpun näkyviin ota sen käyttöketjupyörä irti että saat näkyviin sen ruuvin. se on aika iso torks ruuvi ... et voi olla huomaamatta ja siinä pitäs olla kupari tiiviste.

jos tuntuu nii mulla ainakin on iso nippu valokuvia aiheesta jos ketä kiinnostaa...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Ma Helmikuu 28. 20:25:23 2005

Taitaa vähän oireilla tuo vika jo tai sitten on nostajat muuten ihan loppu. Tosin ne on kyllä lämpimänä hiljaset joten mahtaa olla avauksen paikka piakkoin.
Tarvii varmaan ensin saada nuo paineet mitattua.

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ma Helmikuu 28. 20:34:10 2005

insane kirjoitti:Mistäs nuo öljynpaineet ois helpoin mitata?
Koneen oma öljykello pois ja siihen mittari paikalleen, en oikeen muuta keksi.
Ford Fiesta ST 2013
#727

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Helmikuu 28. 21:21:35 2005

Tältä näytti SamiH:n öljypumppu moottoria purettaessa. Mustapää mutteri vähän löysällä... :shock:

MASter
Viestit: 751
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 10:50:34 2002
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja MASter » Ma Huhtikuu 24. 10:31:39 2006

Ei toimi toi Sinen linkki enää!
Jos mahdollista niin vois laittaa vähän lisäinfoo tai ainakin niitä kuvia tähän topicin jatkoks?
..:: Escort 2.0 '75 :: Xsara VTR '03 ::..

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Huhtikuu 25. 0:53:29 2006

Laitoin kuvan takaisin. Olin todennäköisesti poistanut, koska tila oli vähissä.

S.M.E.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja S.M.E. » Ke Toukokuu 3. 1:14:55 2006

minulla oli kans pyöriny auki se mutteri, laitoin lukko liimaa väliin ja väänsin niin lujaan ku jaksoin ja vielä vartin, luulis pysyvän. mulla oli siinä mutterissa alumiini tiiviste jonka luulen olevan syynä sen aukenemiseen.

ossi
Viestit: 55
Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
Paikkakunta: Hauho

Viesti Kirjoittaja ossi » La Elokuu 5. 23:19:26 2006

Mulle vois laittaa kuvia postiin tarkemmin kyseisest hommast ku ehitte. os. oskarirk62@hotmail.com
Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » La Elokuu 5. 23:28:45 2006

Ja 8v dohc-koneisissa sierroissa samaa ongelmaa

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Elokuu 7. 16:37:02 2006

mullakin kylmäkäynnistyksen jälkeen rallattaa joskus hetkenaikaa mutta ei sen kauempaa.
mitenkäs herkästi se öljynpainevalo oikeen syttyy? oliko esim. teidän tilanteissa syttynyt kertaakaan?

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Ma Elokuu 7. 23:01:48 2006

Ei syttynyt kertaakaan, toi öljypumppu on mun ecceristä. Siis entisestä koneesta.
Ford Fiesta ST 2013
#727

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Elokuu 8. 12:26:42 2006

Jos öljynpaine valo syttyy niin peli on jo pelattu.! Lämpimänä paineet pitäs olla tyhjäkäynti/2000rmp 1.6 / 3.1bar. valo syttyy vasta 0.3-0.5bar!!!! :!: :!: :!: Voit kuvitella mitä siellä on jo tapahtunut...
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ti Elokuu 8. 17:48:42 2006

no mikähän vitun järki tolla öljynpainevalolla oikeen on jos kone on jo kerenny korkata enen kun se syttyy :evil:

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Ti Elokuu 8. 22:34:19 2006

No semmonen hienous vaan kuuluu olla autossa. Jos siinä on ajateltu että se mitä ei näe/tiedä ei voi vahingoittaa.

Nimim. öljynpaine - ja lämpömittari hyllyssä....
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Elokuu 9. 11:01:14 2006

pitäs melkeen omaankin hommata noi mittarit :?
mut luulis että siitä öljynmerkkivalosta ois enemmän hyötyä jos se syttyis jo vähän ennen kun vahinkoa rupee syntymään :wink:

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Ke Elokuu 9. 19:46:06 2006

mvla kirjoitti: Nimim. öljynpaine - ja lämpömittari hyllyssä....
Mihis ajattelit tuon lämpöanturin sijottaa?

Nimim. öljynpaine mittari on jo :wink:

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ke Elokuu 9. 21:12:30 2006

mihkäs ootte sen öljynpaineanturin laittanu? ootteko vaan korvannu sen merkkivalon anturin vai mitenkä? missäs se merkkivalon anturi muuten on? entäs mihinkä ootte sen itse mittarin sijoittanut?

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » To Elokuu 10. 0:37:38 2006

hanta kirjoitti:
mvla kirjoitti: Nimim. öljynpaine - ja lämpömittari hyllyssä....
Mihis ajattelit tuon lämpöanturin sijottaa?

Nimim. öljynpaine mittari on jo :wink:
lämpöanturin laitoin surutta sovitepalalla öljypropun paikalle. Ja paine on y-haaralla orig.paine anturan reijässä. Sovite/muunnos/yhaarapaloja saa hyvin varustelluista varaosaliikkeistä.

Niin tosin omassa on jo anturit paikallaan mutta mittarit odottaa asennus motivaatiota... :roll:
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Elokuu 11. 8:08:46 2006

pitäs tänään asentaa toi painemittari niin missäpäin konetta se orkkispaineanturi on? ja voiko sen ottaa kooknaan pois ja yhdistää vaan ne anturin johdot niin ei syty merkkivalokaan? ja onko se minkälaisella jengalla et tietää varata sopivat adabterit :wink:

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Pe Elokuu 11. 14:46:49 2006

jesse1987 kirjoitti:pitäs tänään asentaa toi painemittari niin missäpäin konetta se orkkispaineanturi on? ja voiko sen ottaa kooknaan pois ja yhdistää vaan ne anturin johdot niin ei syty merkkivalokaan? ja onko se minkälaisella jengalla et tietää varata sopivat adabterit :wink:
Orig. anturi on imusarjan alla keskellä lohkoa. Kierrettä en muista mutta oli muistaakseen joku tuumakoko. Kannattaa hommata y-haara sille orkkis anturille ja paineanturille. Eipähän tule sitten vahingossakaan sitä ongelmaa jos jotain särkyy ja ei just sillon älynnyt katsoa mittariin onko siellä painetta vai ei. Se valo kuitenkin herättää nopeemmin kun mittari joka ei näytä mitään. Esim. mittari menee rikki tai johto irtoo. Arvo siinä sitten onko mittarissa vai koneessa vika.... :?: :!: :idea:
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » Pe Elokuu 11. 17:02:45 2006

Löysin omaani painemittarille ihan biltemasta sopivan y-haaran, kun joskus ~vuosi sitten tuon asensin. Mittari on toistaiseksi radion alapuolella olevassa lokerossa/kolossa. Öljyn lömpömittari olis vielä joskus tarkoitus laitta, anturille ei taida oikeen muuta paikkaa olla kuin tuo öljyropun reikä jos ei halua paineanturin reikään lisää haaroittimia.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Elokuu 11. 17:20:48 2006

joo itekkin ostin äsken biltemasta haarottimen pitänee kohta koittaa käykö se. on se tosiaan ihan hyvä olla se merkkivalokin, ihan vaan varmuuden vuoks :wink:

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Elokuu 11. 18:20:32 2006

saatanan saatana kun joku törppö asentaja on laittanu lämppärin just siihen anturin viereen niin eihän siihen enää mitään muuta mahdu :evil: mitenköhän hyvällä todennäköisyydellä ton vanhan lämmitysvastuksen saa irti ja vielä takaisin?

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Pe Elokuu 11. 20:17:53 2006

Onko lyötävä malli vai ruuvattava?
Jäsen #1112

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Elokuu 11. 21:09:39 2006

AnttiR kirjoitti:Onko lyötävä malli vai ruuvattava?
ruuvattava. tai siis siinä on siinä keskellä semmonen pien pultti mitä kun ruuvaa niin se levittää ne ''siivet'' sinne sisäpuolelle.
mistähän vois saada 4cm mittasen jatkotapin jonka laittas siihen lohkon ja yhaaran väliin? se on oikeestaan ainut keino millä ton anturin tohon sais mahtumaan.

mistä muuten ootte vetäny sen signaali piuhan sisälle?? ja minkävärinen johto virtalukossa on se piuha mihinkä tulee virrat kun sytytysvirta on päällä? kun eikös toi mittari kannata siihen kytkeä :roll:

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » La Elokuu 12. 9:47:23 2006

Mulla on vastaava viritys tallissa rosvolaipalla, mutta tarttis siihen tulppaan saada joku tiiviste vielä kun on mahdollista ottaa öljyn kierto siitä, niin siinä on kaksi reikää. Asennetaan suodattimen eteen ja laippaan taas suodatin. Mitäköhän tonne uskaltais tulpan jenkoihin lyödä tiivisteeksi?

Tai sitten tarvii mennä vaan biiltemaan ja hakee toi haaroitin, minkäs kokoisen jesse haki, että saa kerralla oikein :wink:
Tarttee uus flektikin hakee sieltä jos ne vielä niitä oikein herkkuja malleja myy.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » La Elokuu 12. 10:57:48 2006

se oli se 1/4'' x 18
kävin äsken työkaluässästä hakemassa vähän jatkokappaleita tohon ja toivotaan että nyt sen mahtuu laittamaan :wink:

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » La Elokuu 12. 14:13:29 2006

jesse1987 kirjoitti:
AnttiR kirjoitti:Onko lyötävä malli vai ruuvattava?
ruuvattava. tai siis siinä on siinä keskellä semmonen pien pultti mitä kun ruuvaa niin se levittää ne ''siivet'' sinne sisäpuolelle.
mistähän vois saada 4cm mittasen jatkotapin jonka laittas siihen lohkon ja yhaaran väliin? se on oikeestaan ainut keino millä ton anturin tohon sais mahtumaan.

mistä muuten ootte vetäny sen signaali piuhan sisälle?? ja minkävärinen johto virtalukossa on se piuha mihinkä tulee virrat kun sytytysvirta on päällä? kun eikös toi mittari kannata siihen kytkeä :roll:
Omasta otin vaan raakasti lohkolämppärin pois anturin asennuksen ajaksi. Taivuttelin siivet taas kohdilleen ja töks takas..

Läpivientejä köytyy molemmilta puolilta sisälokareiden alta. Jos haluaa näprätä niin taitaa nopeusmittarin vaijerin reijästäkin sopia pari pikku piuhaa.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » La Elokuu 12. 16:36:12 2006

mistäs otte hommanuun tiivisteitä rs2000:seen ,kaveri tarvis yläpään sarjan
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

tuning11
Viestit: 14
Liittynyt: Su Heinäkuu 10. 23:01:12 2005
Paikkakunta: Hattula

Viesti Kirjoittaja tuning11 » La Elokuu 12. 20:20:00 2006

pylvis kirjoitti:mistäs otte hommanuun tiivisteitä rs2000:seen ,kaveri tarvis yläpään sarjan
varmaankin Fordin varaosatiskiltä mutta hinta voi pikkasen yllättää..
ainakin ite yllätyin.. :D
Escort RS 2000 -92
Sierra 1.6 -86
Sierra 1.6 Stockmann turbo -89
#1143

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » La Elokuu 12. 21:21:49 2006

perskele kun ei meinaa millään saada tota y-haaran liitosta tiiviiks :evil:
työkaluässästä sain semmosen 6osan rakennussarjan millä sai tuotua tota systeemiä vähän ulospäin ja se on ihan tiivis mutta tuo y-haaraa ei :x montakertaa oon jo ottanu sen auki ja putsannu liitokset ja pistäny semmosta tiivistemassaa sinne väliin. pitää viel huomenna yrittää ja vääntää se haara niin tiukkaan kuin suinkin mahdollista. sinäällään jännä et nyt vikalla kerralla se kesti olla jo about minuutin tyhjäkäynnillä enen kun rupes vähän tihkuamaan. sekin on semmosta että tippa 10sekunnissa. pystyykös noita liittimiä juottamaan tai hitsaamaan? onko noi messinkiä vai mitä?

sain kuitenkin sen öljynpainemittarin pelittämään ihan ok ja paineiksi näyttää kylmällä koneella tyhjäkäynnillä vajaa 3.5bar ja 2000rpm reilut 4baaria. ihan lämpimäkse en sitä ton vuodon takia kerenny käyttää mutta tyhjäkäynnillä ne paineet laski noin 3baariin kun kone oli jo melkeen lämmin. eli noiden perusteella kaikki pitäs olla vielä kunnossa :roll:

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » La Elokuu 12. 21:23:55 2006

tuning11 kirjoitti:
pylvis kirjoitti:mistäs otte hommanuun tiivisteitä rs2000:seen ,kaveri tarvis yläpään sarjan
varmaankin Fordin varaosatiskiltä mutta hinta voi pikkasen yllättää..
ainakin ite yllätyin.. :D
ei ainakaan lahden fordilta meinaa saada ja autoracingista ei oo et meinaa kiven alla olla
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Su Elokuu 13. 0:57:01 2006

jesse1987 kirjoitti:perskele kun ei meinaa millään saada tota y-haaran liitosta tiiviiks :evil:
työkaluässästä sain semmosen 6osan rakennussarjan millä sai tuotua tota systeemiä vähän ulospäin ja se on ihan tiivis mutta tuo y-haaraa ei :x montakertaa oon jo ottanu sen auki ja putsannu liitokset ja pistäny semmosta tiivistemassaa sinne väliin.
Käyt semmosta putkimiehen putkiliitosteippiä rullan, sillä varmaan onnistuu paremmin kun millään tiivistemassalla.
Ford Fiesta ST 2013
#727

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Elokuu 13. 1:09:05 2006

SamiH kirjoitti:
jesse1987 kirjoitti:perskele kun ei meinaa millään saada tota y-haaran liitosta tiiviiks :evil:
työkaluässästä sain semmosen 6osan rakennussarjan millä sai tuotua tota systeemiä vähän ulospäin ja se on ihan tiivis mutta tuo y-haaraa ei :x montakertaa oon jo ottanu sen auki ja putsannu liitokset ja pistäny semmosta tiivistemassaa sinne väliin.
Käyt semmosta putkimiehen putkiliitosteippiä rullan, sillä varmaan onnistuu paremmin kun millään tiivistemassalla.
joo putkaria alle ja sit kittiä päälle jos epäilee että se nauha ei pidä..voin kyllä kertoa että pitää...
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Su Elokuu 13. 14:06:35 2006

mitenkäs monta kierrosta sitä putkiteippiä pitää laittaa? on niin kauan kun oon semmosta käyttäny :?

Trooper82
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Su Elokuu 13. 22:10:18 2006

SamiH kirjoitti:
jesse1987 kirjoitti:perskele kun ei meinaa millään saada tota y-haaran liitosta tiiviiks :evil:
työkaluässästä sain semmosen 6osan rakennussarjan millä sai tuotua tota systeemiä vähän ulospäin ja se on ihan tiivis mutta tuo y-haaraa ei :x montakertaa oon jo ottanu sen auki ja putsannu liitokset ja pistäny semmosta tiivistemassaa sinne väliin.
Käyt semmosta putkimiehen putkiliitosteippiä rullan, sillä varmaan onnistuu paremmin kun millään tiivistemassalla.
Jaa sekö valkonen sheisse kestää, no mikäpä siinä laitetaan menemään :)

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Ma Elokuu 14. 8:47:04 2006

Trooper82 kirjoitti:
SamiH kirjoitti:
jesse1987 kirjoitti:perskele kun ei meinaa millään saada tota y-haaran liitosta tiiviiks :evil:
työkaluässästä sain semmosen 6osan rakennussarjan millä sai tuotua tota systeemiä vähän ulospäin ja se on ihan tiivis mutta tuo y-haaraa ei :x montakertaa oon jo ottanu sen auki ja putsannu liitokset ja pistäny semmosta tiivistemassaa sinne väliin.
Käyt semmosta putkimiehen putkiliitosteippiä rullan, sillä varmaan onnistuu paremmin kun millään tiivistemassalla.
Jaa sekö valkonen sheisse kestää, no mikäpä siinä laitetaan menemään :)
joo pistin just tota valkosta teippiä pari kierrosta väliin ja vielä tahnaa päälle niin johan tuli tiivis :wink: täytyy kuitenkin vielä vähän tarkkailla tota öljyn määrää et jos se vielä rupee jostain vuotamaan :?

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » La Elokuu 19. 12:51:04 2006

kaveri tasvis jelppiä taas , nyt se kaipais jakoketjun kiristäjää sais olla uus , lahdesta ei meinaa saada mikä ei oo yllätys :roll:
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » La Elokuu 19. 18:06:42 2006

Kyllä luulis Fordilta saavan, Joensuusta olen useamman viralliselta tiskiltä ostanut.
Ford Fiesta ST 2013
#727

pylvis
Viestit: 687
Liittynyt: Su Lokakuu 6. 17:44:16 2002
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja pylvis » Su Elokuu 20. 10:05:18 2006

SamiH kirjoitti:Kyllä luulis Fordilta saavan, Joensuusta olen useamman viralliselta tiskiltä ostanut.
saa mut kaveri olisi halunnut saada koneen kasaan nopeesti , lahden fordi tekee muuttoa parhaillaan ja sieltä ei paljoo palvelua heru , toivottavasti uuden omistajan myötä palvelu paranee jos vaikka siellä pystys asioimaan
#415
vapari on vaihtoehto
on mielivajaa kun fordilla-ajaa
http://www.speedimports.net/

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Lokakuu 20. 22:33:04 2006

mvla kirjoitti:Molemmissa on havaittu öljypumpussa olevan ruuvi/jousen, joka pitää öljynpaineet oikeina, löystyneen!! Tämä ko. Ruuvi on päässyt peruuntumaan kierteillään n. 3-4mm lohkoon asti.

Elikkäs!? Onko muut RS2k:ta purkaneet havainnut saman homman.
Sine kirjoitti:Tältä näytti SamiH:n öljypumppu moottoria purettaessa. Mustapää mutteri vähän löysällä... :shock:
Purin tuossa iltapäivällä öljypumpun irti tallin lattialla olevasta RS2K-koneesta ja samainen ruuvi oli paennut lohkoon asti... putsailin kierteet ja lukkoliiman kanssa tiukalle kiinni. Oma pumputin oli hieman puhtaampi ja muutenkin ihmeen puhtaalta näytti sisukset.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » Pe Lokakuu 20. 22:59:21 2006

perskele pitäs varmaan itekkin koittaa saada talven aikana katottua tuo pultti, kun tuntuu olevan aika yleinen vika :? mitenkäs paljon tota nyt joutuu purkamaan? ja onko mitenkä paha homma?

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Lokakuu 20. 23:20:07 2006

jesse1987 kirjoitti:perskele pitäs varmaan itekkin koittaa saada talven aikana katottua tuo pultti, kun tuntuu olevan aika yleinen vika :? mitenkäs paljon tota nyt joutuu purkamaan? ja onko mitenkä paha homma?
Ei mikään kovin paha. Apulaitteiden hihna ja kampiakselin hihnapyörä irti (olisiko 18mm ja ulosvedin on kiva apu). Sen takaa 10mm pulteilla kiinni oleva luukku pois ja sen takaa paljastuu ketjut. Öljypumpun käyttöratas ja ketju irti (Torx). Sen takaa neljä 8mm pulttia auki millä öljypumppu on kiinni. Pumppu tulee ulos vetämällä. Kun pumppu on kädessä niin ruuvaa jo valmiiksi auki oleva ;) pultti irti ja putsaa rasvat pois +lisää kierrelukitetta. Kootaan vastakkaisessa järjestyksessä.

escovainaa
Viestit: 515
Liittynyt: Ti Syyskuu 21. 5:09:10 2004
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja escovainaa » La Lokakuu 21. 20:43:22 2006

koskar kirjoitti:
jesse1987 kirjoitti:perskele pitäs varmaan itekkin koittaa saada talven aikana katottua tuo pultti, kun tuntuu olevan aika yleinen vika :? mitenkäs paljon tota nyt joutuu purkamaan? ja onko mitenkä paha homma?
Ei mikään kovin paha. Apulaitteiden hihna ja kampiakselin hihnapyörä irti (olisiko 18mm ja ulosvedin on kiva apu). Sen takaa 10mm pulteilla kiinni oleva luukku pois ja sen takaa paljastuu ketjut. Öljypumpun käyttöratas ja ketju irti (Torx). Sen takaa neljä 8mm pulttia auki millä öljypumppu on kiinni. Pumppu tulee ulos vetämällä. Kun pumppu on kädessä niin ruuvaa jo valmiiksi auki oleva ;) pultti irti ja putsaa rasvat pois +lisää kierrelukitetta. Kootaan vastakkaisessa järjestyksessä.
Niin no... Ei paha kun kone on irti! Vähän kattelin tuota kauppakassi ärässää, kun nastarenkaita vaihdoin ja totesin ettei sinne ainakaan liikaa ylimääräistä tilaa jää. Täytyy ens viikolla kattoa onnistuuko samainen operaatio, kun kone on paikallaan.

sesse
Viestit: 848
Liittynyt: To Kesäkuu 9. 23:56:43 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja sesse » La Lokakuu 21. 21:07:10 2006

joo no moottorin irrotus ei kyllä tuu kyseeseen mutta kait sitä vähäsen vois laskee tms. jos ihan välttämätön on. just tänään sain auton lämpöseen talliin jossa on monttu alla niin ruveta asiaa vähän tuumittelemaan kunhan kerkiää. pitäs samalla vähän modata tota pakosarjaakin.

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja hanta » La Lokakuu 21. 21:13:32 2006

escovainaa kirjoitti:Niin no... Ei paha kun kone on irti! Vähän kattelin tuota kauppakassi ärässää, kun nastarenkaita vaihdoin ja totesin ettei sinne ainakaan liikaa ylimääräistä tilaa jää. Täytyy ens viikolla kattoa onnistuuko samainen operaatio, kun kone on paikallaan.
Muistaakseni konetta tarvi hieman puhottaa että sai tuon luukun irti, eli yksi pultti ei mahtunut tulemaan pois jos kone oli normaalisti paikoillaan. Eli jakopään puoleinen koneen kiinnike irti ja konetta vähän alaspäin, muistaaksini ei ollut kovin monesta sentistä kiinni.

Vastaa Viestiin