OHC sierraa rs2000 kone

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

pekuzi
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 20:47:16 2003
Paikkakunta: Turku

OHC sierraa rs2000 kone

Viesti Kirjoittaja pekuzi » To Tammikuu 27. 19:45:12 2005

Mitenköhän mahtaisi onnistua.

RS2000 lohko on ulkoisesti identtinen dohc sierran lohkon kanssa joten dokkilaisen sierran korvakkeilla luultavasti saa kakstonnisen koneen paikalleen.

Vaihteistoksi tarvitaan luultavasti MT-75 ja jarruiksi XR4:sen romut. (10" rumpu taakse ja eteen ??)



Miten on?

Saako mt-75 laatikkoon suoraan kiinni vakion ohc:n kardaanin? Entä takana jarrupolemiikki? Tarvitseeko vaihtaa siis perä vetareineen vai käyko ohc:n perä?



T. Parde
Sierra 2.0i 4x4 -90
Sierra Cosworth 4x4 -90

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » To Tammikuu 27. 19:59:41 2005

Joo kannattaako sitä koko konetta ostaa kun se kannen voi siihen dochin päälle vain laittaa? Männissä on lovet 16 venttiiliselle!
Mt75 laatikkoon tulee kardaani laipalla kiinni joten joudut sen ostamaan sopivan tietysti. Type-9 olisivat halvempia...

Xr4 jarrut on ihan hyvät. 260mm levyt+xr puristajat eteen ja taakse ne 10" rummut tosin voisi ehkä harkita vaihtaa samantien sierra abs 250mm levyt taakse ja unohtaa rummut jos ei sitten noita 10" rumpuja saa lähes ilmatteeksi(kaupan päälle) etujarrujen mukana...
Taakse levyjarrujen asentamisessa on huomattavasti enemmän työtä laittaa, mutta ne olis siltikin mun valinta.

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » To Tammikuu 27. 21:47:41 2005

Ares kirjoitti:Joo kannattaako sitä koko konetta ostaa kun se kannen voi siihen dochin päälle vain laittaa? Männissä on lovet 16 venttiiliselle!
Mt75 laatikkoon tulee kardaani laipalla kiinni joten joudut sen ostamaan sopivan tietysti. Type-9 olisivat halvempia...

Xr4 jarrut on ihan hyvät. 260mm levyt+xr puristajat eteen ja taakse ne 10" rummut tosin voisi ehkä harkita vaihtaa samantien sierra abs 250mm levyt taakse ja unohtaa rummut jos ei sitten noita 10" rumpuja saa lähes ilmatteeksi(kaupan päälle) etujarrujen mukana...
Taakse levyjarrujen asentamisessa on huomattavasti enemmän työtä laittaa, mutta ne olis siltikin mun valinta.
Eikös se ollut OHCn tilalle...
Levyjarrujen kanssa on kai oltava laippavetariperä, tavallisiin vetareihin olis sorvattava holkit isompien pyöränlaakereiden sisään tai tehtävä itse jarrusatulan kiinnityspisteet.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » To Tammikuu 27. 21:51:56 2005

ja luullakseni rs2000 imusarja ei käy että se pitää vaihtaa 16v dohc scorpion imusarjaan

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » To Tammikuu 27. 23:15:56 2005

tumi kirjoitti:
Ares kirjoitti:Joo kannattaako sitä koko konetta ostaa kun se kannen voi siihen dochin päälle vain laittaa? Männissä on lovet 16 venttiiliselle!
Mt75 laatikkoon tulee kardaani laipalla kiinni joten joudut sen ostamaan sopivan tietysti. Type-9 olisivat halvempia...

Xr4 jarrut on ihan hyvät. 260mm levyt+xr puristajat eteen ja taakse ne 10" rummut tosin voisi ehkä harkita vaihtaa samantien sierra abs 250mm levyt taakse ja unohtaa rummut jos ei sitten noita 10" rumpuja saa lähes ilmatteeksi(kaupan päälle) etujarrujen mukana...
Taakse levyjarrujen asentamisessa on huomattavasti enemmän työtä laittaa, mutta ne olis siltikin mun valinta.
Eikös se ollut OHCn tilalle...
Levyjarrujen kanssa on kai oltava laippavetariperä, tavallisiin vetareihin olis sorvattava holkit isompien pyöränlaakereiden sisään tai tehtävä itse jarrusatulan kiinnityspisteet.
Joo :oops:

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » To Tammikuu 27. 23:20:15 2005

JP kirjoitti:ja luullakseni rs2000 imusarja ei käy että se pitää vaihtaa 16v dohc scorpion imusarjaan
Minäpä olen saanut tietoa että 8v:n kamat vain heittää paikalle...(luotettavalta henkilöltä vieläpä)
Kuulostaa ehkä hullulta, mutta jos joku homman TEHNYT henkilö ilmoittautuisi poistamaan turhat luulot ja arvailut?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Tammikuu 27. 23:21:00 2005

Taas kerran ehdotan suoraan kokonaisen Scorpion 2.3i 16v koneen laittamista. Ei tarvi pelata imu- ja pakosarjojen kanssa. Tällaisenhan joku tässä vähän aikaa sitten kehui tehneensä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » To Tammikuu 27. 23:29:41 2005

Jaa mä oon ainakin ollut sitten täysin pihalla...
Linkki?

DiiJayJay
Viestit: 1207
Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
Paikkakunta: Kuusamo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DiiJayJay » To Tammikuu 27. 23:37:29 2005

På där http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... highlight=

Täällä kuusamossakin on yksi musta sierra, cossun puskureilla ja muilla hilpeillä ja henget kertovat, että siinä olis scorpion 2.3 kone. Pitää joskus jututtaa omistajaa.

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Parde is back

Viesti Kirjoittaja ParDe » Pe Tammikuu 28. 4:13:10 2005

elikkä

1. Miksi muka kakstonnisen imusarja ei mene?????


ALUSTA:


-Ford sierra OHC 2,0 Weberin sähkövirityksellä vm 88, loppuvuosi
-260 jäähdytetyt laikat edessä, 9" rumpu takana
-Kardaanissa on heti laatikon jälkeen hardyn nivel(kumilimppu), jonka jälkeen tukilaakeri ja ristikko. Eli onko tämä mt 75 kardaani? Vaikka onkin kiinni type 9:ssä!

-Kotona on jakolaatikkovikainen nelkku kakstonninen, koneessa on potentiaalia :)


Menikö näin:

Kone menee paikoilleen mt75 laatikon kanssa heittämällä(kaikki on suhteellista)?
Jarrut: Muuten vakio, 10" taakse
Vakio alusta ok (-30mm)
Kardaanin joutuu ehkä vaihtaan
PERÄ?

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

16v ja dokkilainen

Viesti Kirjoittaja ParDe » Pe Tammikuu 28. 4:17:06 2005

RS2000 kansi ei mee sierran kasivenasen dokkilohkon päälle heittämällä, kohditustapit erikohdilla.


Muuten dokkisierran ja kakstonnisen lohkot identtisiä. Kakstonnisen alakerrassa on öljykanavia suurennettu. Esim: Dokkisierran kiertokangen ja kampuran väliin tulevassa laakerissa on noin 5mm öljyreikä, kakstonnisen vastaavassa noin 7mm

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Tammikuu 28. 4:24:17 2005

Parde, mikset korjaa sitä rs2k4x4:sta?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

miksen

Viesti Kirjoittaja ParDe » Pe Tammikuu 28. 4:34:43 2005

Jakolootaa ei oo ihan lähiaikoina tulossa, sierrasta saa ihan jees kulkineen
kakstonnisen tekniikalla


Ja kakstonninen tulee joskus liikenteeseen, sen koriin tehdään vaan ensin *vähän* muutoksia.... ja muutenkin, hitsattavaa on..

Ekkeri tulee nelkkuna ajoon, mutta aikaa en tiedä.

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Pe Tammikuu 28. 8:38:15 2005

Ares kirjoitti:Männissä on lovet 16 venttiiliselle!
Siis Sierran 2 l lohkossa on tommoset männät? Mitähän kokoa ne mahtaa olla, käykö ne kenties sitten rs2k:n ja jos käy niin sierraan varmaan löytyy ylikokosta mäntää?
Ford Fiesta ST 2013
#727

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Tammikuu 28. 9:35:30 2005

SamiH kirjoitti:
Ares kirjoitti:Männissä on lovet 16 venttiiliselle!
Siis Sierran 2 l lohkossa on tommoset männät? Mitähän kokoa ne mahtaa olla, käykö ne kenties sitten rs2k:n ja jos käy niin sierraan varmaan löytyy ylikokosta mäntää?
Jepulis. On RS2K kannelle männissä lovet. Kaikissa noissa doch 8v:ssä on! Kummastuttaaa vain nyt tämä että olisi tuollaisia eroja alakerrassa rs2kn ja 8v välillä kuin mainittiin...
Kokoa en muista nyt juuri, mutta kait sulla korjausopas tai kaksi löytyy?

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Pe Tammikuu 28. 10:08:11 2005

Ja yksi ongelma on kanssa RS2000:n termostaattikotelon sovittaminen jonnekkin kun sitä tilaa ei jää sinne koneen taakse jää ja Dohc:ssahan se on imusarjassa. Kansipahveja vertaillessani en löytänyt mitään muuta eroa kun juurikin nuo öljyreikien koot, elikkä sen puolesta pitäisi mennä.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Tammikuu 28. 10:18:03 2005

Perkele kirjoitti:Ja yksi ongelma on kanssa RS2000:n termostaattikotelon sovittaminen jonnekkin kun sitä tilaa ei jää sinne koneen taakse jää ja Dohc:ssahan se on imusarjassa. Kansipahveja vertaillessani en löytänyt mitään muuta eroa kun juurikin nuo öljyreikien koot, elikkä sen puolesta pitäisi mennä.
Ai siis kansipahvista vertailit? Ööööö nyt tulee se hassu kohta. Mä kävin foortilta NIMENOMAAN RS2K:n pahvin ostamassa :D ja kun sen tohon lohkon päälle lykkäs niin ei ollut reijissä eroja!
Syy siihen miksi rs2kn pahvin ostin oli se että se on vakiona 3-kerros tiiviste ja laadukkaampi kuin mitä dohc 8v:n alkuperäinen olisi ollut...

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Re: miksen

Viesti Kirjoittaja andyman » Pe Tammikuu 28. 10:40:32 2005

ParDe kirjoitti:Jakolootaa ei oo ihan lähiaikoina tulossa, sierrasta saa ihan jees kulkineen
kakstonnisen tekniikalla


Ja kakstonninen tulee joskus liikenteeseen, sen koriin tehdään vaan ensin *vähän* muutoksia.... ja muutenkin, hitsattavaa on..

Ekkeri tulee nelkkuna ajoon, mutta aikaa en tiedä.
Kerropas parde vähän tarinaa tuosta sinun rs2000 escosta.
Laita vaikka kuvia nykytilasta.
Seurailin sun projekteja innolla sillon parivuotta sitten mutta nyt ei oo kuulunut mitään.
Jakolaatikon oot vissiin ainakin ruopinut paskaksi?
====RS2K====

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Pe Tammikuu 28. 11:31:46 2005

Ares kirjoitti:
SamiH kirjoitti:
Ares kirjoitti:Männissä on lovet 16 venttiiliselle!
Siis Sierran 2 l lohkossa on tommoset männät? Mitähän kokoa ne mahtaa olla, käykö ne kenties sitten rs2k:n ja jos käy niin sierraan varmaan löytyy ylikokosta mäntää?
Jepulis. On RS2K kannelle männissä lovet. Kaikissa noissa doch 8v:ssä on! Kummastuttaaa vain nyt tämä että olisi tuollaisia eroja alakerrassa rs2kn ja 8v välillä kuin mainittiin...
Kokoa en muista nyt juuri, mutta kait sulla korjausopas tai kaksi löytyy?
Mjaha! Asiaa tarvitsee tutkia :!: Minkähän halavatun takia sitten vakio männät rs2k:ssa on tasalakiset? Sais säädettyä nokkia vähän reilummin jos löytys lovet...

Mulla on nyt 2000:sen lohko "ylimääräsenä" mitä vois pikkuhiljaa rueata restauroimaan. Mullehan tuli englannista uus lohko jossa oli muutama ero mitkä ihmetyttää.

Ei yhen yhtä vesiproppua lohkossa ja jakopäässä ketjunohjurin pultin vieressä ylimääränen kierteellä oleva reikä mikä menee kampikammioon.
Ford Fiesta ST 2013
#727

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

joojoo

Viesti Kirjoittaja ParDe » Pe Tammikuu 28. 12:57:57 2005

FAKTOJA


Kakstonnisen alakerran öljykierto parannettu dokkiin nähden
Männissä ei ole koloja, vaan ne on tasalakiset, myös 05 ylikoko.



Andyman, Faktoja tulossa, ja kuvia kanssa.
240Nm.... n. 200hp

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Re: joojoo

Viesti Kirjoittaja Ares » Pe Tammikuu 28. 16:44:53 2005

ParDe kirjoitti:FAKTOJA


Kakstonnisen alakerran öljykierto parannettu dokkiin nähden
Männissä ei ole koloja, vaan ne on tasalakiset, myös 05 ylikoko.



Andyman, Faktoja tulossa, ja kuvia kanssa.
240Nm.... n. 200hp
Mistähän syystä toi johtuu että 16v ei ole lovia niille ja 8v on 16v lovet? : :shock: Päätöntä touhua :D

tumi
Viestit: 201
Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004

Viesti Kirjoittaja tumi » La Tammikuu 29. 2:29:25 2005

8v koneessa venttiilit limittäin palotilassa ja joka toinen palotila peilikuvia. Tästä johtuen tarvittaisiin kahta erilaista mäntää. Tämän välttämiseksi männissä kahdet kolot. 16v koneessa varmaan nokissa nostoa vähemmän niin koloja ei tarvita tai palotilan muoto vaan niin paljon erilainen.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro

Ares
Viestit: 1323
Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja Ares » La Tammikuu 29. 2:44:39 2005

tumi kirjoitti:8v koneessa venttiilit limittäin palotilassa ja joka toinen palotila peilikuvia. Tästä johtuen tarvittaisiin kahta erilaista mäntää. Tämän välttämiseksi männissä kahdet kolot. 16v koneessa varmaan nokissa nostoa vähemmän niin koloja ei tarvita tai palotilan muoto vaan niin paljon erilainen.
Juu eipä tullut muuten tota ajateltua. Näin se muuten täytyy olla...

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » La Tammikuu 29. 23:59:00 2005

DiiJayJay kirjoitti:På där http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... highlight=

Täällä kuusamossakin on yksi musta sierra, cossun puskureilla ja muilla hilpeillä ja henget kertovat, että siinä olis scorpion 2.3 kone. Pitää joskus jututtaa omistajaa.
:wink:

Vastaa Viestiin