OHC sierraa rs2000 kone
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 6
- Liittynyt: Ma Joulukuu 15. 20:47:16 2003
- Paikkakunta: Turku
OHC sierraa rs2000 kone
Mitenköhän mahtaisi onnistua.
RS2000 lohko on ulkoisesti identtinen dohc sierran lohkon kanssa joten dokkilaisen sierran korvakkeilla luultavasti saa kakstonnisen koneen paikalleen.
Vaihteistoksi tarvitaan luultavasti MT-75 ja jarruiksi XR4:sen romut. (10" rumpu taakse ja eteen ??)
Miten on?
Saako mt-75 laatikkoon suoraan kiinni vakion ohc:n kardaanin? Entä takana jarrupolemiikki? Tarvitseeko vaihtaa siis perä vetareineen vai käyko ohc:n perä?
T. Parde
RS2000 lohko on ulkoisesti identtinen dohc sierran lohkon kanssa joten dokkilaisen sierran korvakkeilla luultavasti saa kakstonnisen koneen paikalleen.
Vaihteistoksi tarvitaan luultavasti MT-75 ja jarruiksi XR4:sen romut. (10" rumpu taakse ja eteen ??)
Miten on?
Saako mt-75 laatikkoon suoraan kiinni vakion ohc:n kardaanin? Entä takana jarrupolemiikki? Tarvitseeko vaihtaa siis perä vetareineen vai käyko ohc:n perä?
T. Parde
Sierra 2.0i 4x4 -90
Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 4x4 -90
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Joo kannattaako sitä koko konetta ostaa kun se kannen voi siihen dochin päälle vain laittaa? Männissä on lovet 16 venttiiliselle!
Mt75 laatikkoon tulee kardaani laipalla kiinni joten joudut sen ostamaan sopivan tietysti. Type-9 olisivat halvempia...
Xr4 jarrut on ihan hyvät. 260mm levyt+xr puristajat eteen ja taakse ne 10" rummut tosin voisi ehkä harkita vaihtaa samantien sierra abs 250mm levyt taakse ja unohtaa rummut jos ei sitten noita 10" rumpuja saa lähes ilmatteeksi(kaupan päälle) etujarrujen mukana...
Taakse levyjarrujen asentamisessa on huomattavasti enemmän työtä laittaa, mutta ne olis siltikin mun valinta.
Mt75 laatikkoon tulee kardaani laipalla kiinni joten joudut sen ostamaan sopivan tietysti. Type-9 olisivat halvempia...
Xr4 jarrut on ihan hyvät. 260mm levyt+xr puristajat eteen ja taakse ne 10" rummut tosin voisi ehkä harkita vaihtaa samantien sierra abs 250mm levyt taakse ja unohtaa rummut jos ei sitten noita 10" rumpuja saa lähes ilmatteeksi(kaupan päälle) etujarrujen mukana...
Taakse levyjarrujen asentamisessa on huomattavasti enemmän työtä laittaa, mutta ne olis siltikin mun valinta.
-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
Eikös se ollut OHCn tilalle...Ares kirjoitti:Joo kannattaako sitä koko konetta ostaa kun se kannen voi siihen dochin päälle vain laittaa? Männissä on lovet 16 venttiiliselle!
Mt75 laatikkoon tulee kardaani laipalla kiinni joten joudut sen ostamaan sopivan tietysti. Type-9 olisivat halvempia...
Xr4 jarrut on ihan hyvät. 260mm levyt+xr puristajat eteen ja taakse ne 10" rummut tosin voisi ehkä harkita vaihtaa samantien sierra abs 250mm levyt taakse ja unohtaa rummut jos ei sitten noita 10" rumpuja saa lähes ilmatteeksi(kaupan päälle) etujarrujen mukana...
Taakse levyjarrujen asentamisessa on huomattavasti enemmän työtä laittaa, mutta ne olis siltikin mun valinta.
Levyjarrujen kanssa on kai oltava laippavetariperä, tavallisiin vetareihin olis sorvattava holkit isompien pyöränlaakereiden sisään tai tehtävä itse jarrusatulan kiinnityspisteet.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Jootumi kirjoitti:Eikös se ollut OHCn tilalle...Ares kirjoitti:Joo kannattaako sitä koko konetta ostaa kun se kannen voi siihen dochin päälle vain laittaa? Männissä on lovet 16 venttiiliselle!
Mt75 laatikkoon tulee kardaani laipalla kiinni joten joudut sen ostamaan sopivan tietysti. Type-9 olisivat halvempia...
Xr4 jarrut on ihan hyvät. 260mm levyt+xr puristajat eteen ja taakse ne 10" rummut tosin voisi ehkä harkita vaihtaa samantien sierra abs 250mm levyt taakse ja unohtaa rummut jos ei sitten noita 10" rumpuja saa lähes ilmatteeksi(kaupan päälle) etujarrujen mukana...
Taakse levyjarrujen asentamisessa on huomattavasti enemmän työtä laittaa, mutta ne olis siltikin mun valinta.
Levyjarrujen kanssa on kai oltava laippavetariperä, tavallisiin vetareihin olis sorvattava holkit isompien pyöränlaakereiden sisään tai tehtävä itse jarrusatulan kiinnityspisteet.

-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Minäpä olen saanut tietoa että 8v:n kamat vain heittää paikalle...(luotettavalta henkilöltä vieläpä)JP kirjoitti:ja luullakseni rs2000 imusarja ei käy että se pitää vaihtaa 16v dohc scorpion imusarjaan
Kuulostaa ehkä hullulta, mutta jos joku homman TEHNYT henkilö ilmoittautuisi poistamaan turhat luulot ja arvailut?
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Taas kerran ehdotan suoraan kokonaisen Scorpion 2.3i 16v koneen laittamista. Ei tarvi pelata imu- ja pakosarjojen kanssa. Tällaisenhan joku tässä vähän aikaa sitten kehui tehneensä.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- Viestit: 1207
- Liittynyt: Su Toukokuu 25. 14:57:04 2003
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
På där http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... highlight=
Täällä kuusamossakin on yksi musta sierra, cossun puskureilla ja muilla hilpeillä ja henget kertovat, että siinä olis scorpion 2.3 kone. Pitää joskus jututtaa omistajaa.
Täällä kuusamossakin on yksi musta sierra, cossun puskureilla ja muilla hilpeillä ja henget kertovat, että siinä olis scorpion 2.3 kone. Pitää joskus jututtaa omistajaa.
WWW.ATKTARVIKE.FI
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
Jäsen #76 Ford Sierra 2.3i 16 v Dohc Ghia -90 *vittu myyty*, Ford Escort STW 1.8 td -98 Official member of Pussypatrol
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
Parde is back
elikkä
1. Miksi muka kakstonnisen imusarja ei mene?????
ALUSTA:
-Ford sierra OHC 2,0 Weberin sähkövirityksellä vm 88, loppuvuosi
-260 jäähdytetyt laikat edessä, 9" rumpu takana
-Kardaanissa on heti laatikon jälkeen hardyn nivel(kumilimppu), jonka jälkeen tukilaakeri ja ristikko. Eli onko tämä mt 75 kardaani? Vaikka onkin kiinni type 9:ssä!
-Kotona on jakolaatikkovikainen nelkku kakstonninen, koneessa on potentiaalia
Menikö näin:
Kone menee paikoilleen mt75 laatikon kanssa heittämällä(kaikki on suhteellista)?
Jarrut: Muuten vakio, 10" taakse
Vakio alusta ok (-30mm)
Kardaanin joutuu ehkä vaihtaan
PERÄ?
1. Miksi muka kakstonnisen imusarja ei mene?????
ALUSTA:
-Ford sierra OHC 2,0 Weberin sähkövirityksellä vm 88, loppuvuosi
-260 jäähdytetyt laikat edessä, 9" rumpu takana
-Kardaanissa on heti laatikon jälkeen hardyn nivel(kumilimppu), jonka jälkeen tukilaakeri ja ristikko. Eli onko tämä mt 75 kardaani? Vaikka onkin kiinni type 9:ssä!
-Kotona on jakolaatikkovikainen nelkku kakstonninen, koneessa on potentiaalia

Menikö näin:
Kone menee paikoilleen mt75 laatikon kanssa heittämällä(kaikki on suhteellista)?
Jarrut: Muuten vakio, 10" taakse
Vakio alusta ok (-30mm)
Kardaanin joutuu ehkä vaihtaan
PERÄ?
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
16v ja dokkilainen
RS2000 kansi ei mee sierran kasivenasen dokkilohkon päälle heittämällä, kohditustapit erikohdilla.
Muuten dokkisierran ja kakstonnisen lohkot identtisiä. Kakstonnisen alakerrassa on öljykanavia suurennettu. Esim: Dokkisierran kiertokangen ja kampuran väliin tulevassa laakerissa on noin 5mm öljyreikä, kakstonnisen vastaavassa noin 7mm
Muuten dokkisierran ja kakstonnisen lohkot identtisiä. Kakstonnisen alakerrassa on öljykanavia suurennettu. Esim: Dokkisierran kiertokangen ja kampuran väliin tulevassa laakerissa on noin 5mm öljyreikä, kakstonnisen vastaavassa noin 7mm
-
- Viestit: 889
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
- Paikkakunta: Turku
miksen
Jakolootaa ei oo ihan lähiaikoina tulossa, sierrasta saa ihan jees kulkineen
kakstonnisen tekniikalla
Ja kakstonninen tulee joskus liikenteeseen, sen koriin tehdään vaan ensin *vähän* muutoksia.... ja muutenkin, hitsattavaa on..
Ekkeri tulee nelkkuna ajoon, mutta aikaa en tiedä.
kakstonnisen tekniikalla
Ja kakstonninen tulee joskus liikenteeseen, sen koriin tehdään vaan ensin *vähän* muutoksia.... ja muutenkin, hitsattavaa on..
Ekkeri tulee nelkkuna ajoon, mutta aikaa en tiedä.
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Jepulis. On RS2K kannelle männissä lovet. Kaikissa noissa doch 8v:ssä on! Kummastuttaaa vain nyt tämä että olisi tuollaisia eroja alakerrassa rs2kn ja 8v välillä kuin mainittiin...SamiH kirjoitti:Siis Sierran 2 l lohkossa on tommoset männät? Mitähän kokoa ne mahtaa olla, käykö ne kenties sitten rs2k:n ja jos käy niin sierraan varmaan löytyy ylikokosta mäntää?Ares kirjoitti:Männissä on lovet 16 venttiiliselle!
Kokoa en muista nyt juuri, mutta kait sulla korjausopas tai kaksi löytyy?
-
- Viestit: 694
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Ja yksi ongelma on kanssa RS2000:n termostaattikotelon sovittaminen jonnekkin kun sitä tilaa ei jää sinne koneen taakse jää ja Dohc:ssahan se on imusarjassa. Kansipahveja vertaillessani en löytänyt mitään muuta eroa kun juurikin nuo öljyreikien koot, elikkä sen puolesta pitäisi mennä.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Ai siis kansipahvista vertailit? Ööööö nyt tulee se hassu kohta. Mä kävin foortilta NIMENOMAAN RS2K:n pahvin ostamassaPerkele kirjoitti:Ja yksi ongelma on kanssa RS2000:n termostaattikotelon sovittaminen jonnekkin kun sitä tilaa ei jää sinne koneen taakse jää ja Dohc:ssahan se on imusarjassa. Kansipahveja vertaillessani en löytänyt mitään muuta eroa kun juurikin nuo öljyreikien koot, elikkä sen puolesta pitäisi mennä.

Syy siihen miksi rs2kn pahvin ostin oli se että se on vakiona 3-kerros tiiviste ja laadukkaampi kuin mitä dohc 8v:n alkuperäinen olisi ollut...
-
- Viestit: 1344
- Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
- Paikkakunta: VRK
Re: miksen
Kerropas parde vähän tarinaa tuosta sinun rs2000 escosta.ParDe kirjoitti:Jakolootaa ei oo ihan lähiaikoina tulossa, sierrasta saa ihan jees kulkineen
kakstonnisen tekniikalla
Ja kakstonninen tulee joskus liikenteeseen, sen koriin tehdään vaan ensin *vähän* muutoksia.... ja muutenkin, hitsattavaa on..
Ekkeri tulee nelkkuna ajoon, mutta aikaa en tiedä.
Laita vaikka kuvia nykytilasta.
Seurailin sun projekteja innolla sillon parivuotta sitten mutta nyt ei oo kuulunut mitään.
Jakolaatikon oot vissiin ainakin ruopinut paskaksi?
====RS2K====
-
- Viestit: 973
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
- Paikkakunta: Espoo
Mjaha! Asiaa tarvitsee tutkiaAres kirjoitti:Jepulis. On RS2K kannelle männissä lovet. Kaikissa noissa doch 8v:ssä on! Kummastuttaaa vain nyt tämä että olisi tuollaisia eroja alakerrassa rs2kn ja 8v välillä kuin mainittiin...SamiH kirjoitti:Siis Sierran 2 l lohkossa on tommoset männät? Mitähän kokoa ne mahtaa olla, käykö ne kenties sitten rs2k:n ja jos käy niin sierraan varmaan löytyy ylikokosta mäntää?Ares kirjoitti:Männissä on lovet 16 venttiiliselle!
Kokoa en muista nyt juuri, mutta kait sulla korjausopas tai kaksi löytyy?

Mulla on nyt 2000:sen lohko "ylimääräsenä" mitä vois pikkuhiljaa rueata restauroimaan. Mullehan tuli englannista uus lohko jossa oli muutama ero mitkä ihmetyttää.
Ei yhen yhtä vesiproppua lohkossa ja jakopäässä ketjunohjurin pultin vieressä ylimääränen kierteellä oleva reikä mikä menee kampikammioon.
Ford Fiesta ST 2013
#727
#727
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Re: joojoo
Mistähän syystä toi johtuu että 16v ei ole lovia niille ja 8v on 16v lovet? :ParDe kirjoitti:FAKTOJA
Kakstonnisen alakerran öljykierto parannettu dokkiin nähden
Männissä ei ole koloja, vaan ne on tasalakiset, myös 05 ylikoko.
Andyman, Faktoja tulossa, ja kuvia kanssa.
240Nm.... n. 200hp


-
- Viestit: 201
- Liittynyt: Su Marraskuu 7. 21:45:51 2004
8v koneessa venttiilit limittäin palotilassa ja joka toinen palotila peilikuvia. Tästä johtuen tarvittaisiin kahta erilaista mäntää. Tämän välttämiseksi männissä kahdet kolot. 16v koneessa varmaan nokissa nostoa vähemmän niin koloja ei tarvita tai palotilan muoto vaan niin paljon erilainen.
-84 Sierra 2,0@3.0 twinturbo ms tfi
-07 Audi A8 4.2 quattro
-07 Audi A8 4.2 quattro
-
- Viestit: 1323
- Liittynyt: Ma Joulukuu 22. 11:02:48 2003
- Paikkakunta: Laihia
Juu eipä tullut muuten tota ajateltua. Näin se muuten täytyy olla...tumi kirjoitti:8v koneessa venttiilit limittäin palotilassa ja joka toinen palotila peilikuvia. Tästä johtuen tarvittaisiin kahta erilaista mäntää. Tämän välttämiseksi männissä kahdet kolot. 16v koneessa varmaan nokissa nostoa vähemmän niin koloja ei tarvita tai palotilan muoto vaan niin paljon erilainen.
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
DiiJayJay kirjoitti:På där http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... highlight=
Täällä kuusamossakin on yksi musta sierra, cossun puskureilla ja muilla hilpeillä ja henget kertovat, että siinä olis scorpion 2.3 kone. Pitää joskus jututtaa omistajaa.
