Mikä on kun veto loppuu kun seinään, kun lähtee esim. ykkösel hapettamaan paikoilta. Missä mahtaa olla vika... sytkässä??

Kiitos vastauksista etukäteen!!
Valvoja: CRSC Hallitus
Onko paljon ahtoja tällä hetkellä? Ettei vaan boxi katkase menoa??KU5Ti kirjoitti: Mikä on kun veto loppuu kun seinään, kun lähtee esim. ykkösel hapettamaan paikoilta. Missä mahtaa olla vika... sytkässä??![]()
kaverin Rst:ssä vakio boksi, ahdot oli 0.7 luokkaa. Sitten asensi kierrättävän bypassin, ahdot nousi tämän jälkeen hetkellisesti 0.9 (miksi?) ja venttiili ei edes sihahda ollenkaan. Ei kuitenkaan boksi katkase sytkää..JesseT kirjoitti:Lastuttamaton sytkäboksi tosiaan katkaisee sytytyksen, jos ahdot menee yli ~0.7 bar. Tyssää muuten aika ilkeästi.
Ahdot nousee 0.7bar ja sit laskee 0.4-0,5bar, eli kyl ahdot nousee. Veto lopppuu vaan ykkösel paikalta lähdettäessä, vika ei tuu joka kerta mut välil tulee. Jos lähen pienestä vauhdista niin sillon ei oo ongelmia. Arsyttävää kun ei tiedä millon lähtee ja millon ei. Häviääkö vika jos laitan lastun?samiharju kirjoitti:ettei ois alkuperäinen ahtopainekello finaalissa.. tällöin ainakin ahtoa on aluksi se vakio 0,5bar mutta laskee siitä vedon pituudesta riippuen jopa 0,2bar paineeseen jolloin vetoja ei todellakaan ole..
No eihän sitä vääntöö koskaan liikaa ooJesseT kirjoitti:Lastuttamaton sytkäboksi tosiaan katkaisee sytytyksen, jos ahdot menee yli ~0.7 bar. Tyssää muuten aika ilkeästi.
Kerros vähän millainen kone on tavoitteena? Vääntökone/kierroskone, rääkkäystä kestävä ratapäiville, vai halpaa hetkellistä tehoa yleisille teille? Onko kulutuksella väliä?
by pasissa on se putki mihin saa liitettyy sen letkun joka kierrättää ilmaa ilman putsarilleHectori kirjoitti:joo, aivan näin olikin että wastegate on se hukkaportti.
mutta mitä kautta se by-pass venttiili mitään mihinkään kierrättää. ainakin mulla se puhaltaa paineet suoraan ilmaan. mullon amworksin by-passi.
ja mitäs se dumppi nyt sitten tekee, ja mitä eroa sillä on oikeasti siihen by-passiin?
Itse ainakin ajelen peitettynä, jos kone edes vähän nopeammin lämpeäisi.Kannattaako muuten talveksi peittää konepellissä olevat jäähdytysritilät?
No itsellä melko samanlainen kokoonpano, se amw:n cooleri, paineet 0,7bar, 2.5" putki, ilmansuodatin ja turbon pakopesä (luultavasti) hieman isompi. Tehoa siinä ~170hp. Nokka kun pysyy samana ei koneen luonne käytönnössä noilla muutoksilla suuremmin muutu. Teho ei tule tyhjästä, joten kulutuskin ainakin poljettaessa luonnollisesti nousee, ei se tosin mikään 454cid v8 ole lähelläkään.... aika vähiillä kulkee edelleen.Paljonkohan mahtais about tehoa löytyä näillä osilla?
Ei häivy, kalvomallisella ja löysällä jousella häipyy. Itsellä 1 mäntänen pate ja hyvin toimi.samiharju kirjoitti: niin ja RS turbossa pitää olla 2-mäntäinen dumppi, esimerkiksi Bailey Motorsport EVO DV26 joka mulla oli. 1-mäntäisellä häipyy tyhjäkäynti ilmamäärämittarillisista autoista.
No jos löytäis jostain käytetyn ja toimivan ahtimen niin miks ei, mut kun ei oikeen tuppaa löytymään tai sit en osaa etsiä. Jos ostaa jonkun takuukunnostetun niin nekin maksaa maltaita.lauri kirjoitti:42mm on imusiipi. Ahdin on niin pieni jo alkujaan että virittely kannattaa aloittaa siitä. Vertailuna minulla 0,8bar ja muuten vakio 155hv, tutulla sama mutta asiallisella ahtimella 170hv.
Niitä hyviähän on vaikka kuinka paljon täälläkin myynnissä.KU5Ti kirjoitti:No jos löytäis jostain käytetyn ja toimivan ahtimen niin miks ei, mut kun ei oikeen tuppaa löytymään tai sit en osaa etsiä. Jos ostaa jonkun takuukunnostetun niin nekin maksaa maltaita.lauri kirjoitti:42mm on imusiipi. Ahdin on niin pieni jo alkujaan että virittely kannattaa aloittaa siitä. Vertailuna minulla 0,8bar ja muuten vakio 155hv, tutulla sama mutta asiallisella ahtimella 170hv.
HX40:nen Pro Turbolta alk. 950€..Dob kirjoitti:kiinnostas tuo hx 40nen, hintaa vaan tosin tulee kuitenkin ihan kivasti: 849$= 639€ ja jos siihen joutuu vielä lisäämään +22alv +tullit ja rahdit päälle niin aletaan olla siellä 800€ mihin tuo jo suomestakin irtoaa?
Olisko porukka kiinnostunut turbojen kimppatilauksesta??? Kaikille vaan kunnon ahtimet:DJesseT kirjoitti:Ei ole hinnalla pilattu:
http://www.turbocalculator.com/sale-garrett.php
voi jättää tuon 'internal wastegate' kohdan ruksimatta ja sitten laittaa vanhasta ahtimesta sen mutkapätkän siihen, niin 329$ plus rahti (50€?) + alv 22% + tulli ~2% saa juuri sopivan ahtimen. Kimppatilausta vaan pystyyn.
Olen itse käyttänyt Motocraft-AGPR071C (=701 nykyään?) kesätulppina ja Motocraft-AGPR901C1 (kuumemmat) talvitulppina. Huoltoväli on aika laaja käsite, mutta öljyt vaihtuu noin 4 kertaa vuodessa. Paljon muuta säännöllistä ei olekaan kun muistaa kaataa bensaa tankkiin ja laittaa uutta kumia alle kun vanhat käy vähiinKU5Ti kirjoitti:Mitkä on hyvät tulpat rst:hen? Kannattaako laittaa aina motorgraftit... vai kenties jotkut muut? Mitkä tulpat on hyvät viritykseen... ootteko huomannut jotain eroja tulpissa? Mitäs pidätte yleensä huoltovälinä... 5000km vai enemmän? Mitä öljyjä käytätte?
http://www.vpv-motorracing.com ominaisuuksiensa puolesta parempi ja halvempi kuin FMI:n vastaavat (Hinta siis vain 180 euroa, en tiedä kauanko tuo tarjous on voimassa)....KU5Ti kirjoitti:Kun laitan bleederin ja -31 kellon kiinni, niin varmaan pitää käydä säädätttämässä seokset kohdilleen. Jos liike säätää esim. 1bar paineilla seokset kohdilleen, niin voinko säätää ruuvista paineet huoletta vaikka 0,6bar??Eikös käy sillon ihan liian rikkaalla. Miten saan silleen ettei tartte koskea mihinkään muuhun kuin bleederiiin, jotta voisi säätää jossain valoissa paineet kovemmalle? Vai onko rst vm-89:ssä joku seoksen "tarkkailija"?
![]()
Entä kun laitan amworksin coolerin niin pitääkö sillon säädättä seokset? Mites vaparin kanssa?
Paljon maksaa seosmittari(kaikki lambdat mukaan lukien)? Oisko joku tietty malli hyvä? Kuka myy?
Kiitos jo etukäteen??
Mites teillä on toiminut ABS:t eskoissa? Mulle ei oikeen tunnu skulaavan noi ABSit.KU5Ti kirjoitti: Mut mikä olis hyvä ratkaisu tohon sytkä ongelmaan?
Itsellä kans hieman sytkäongelmia.... vaihtoehtoina miettinyt joko vakioboksia mutta se bleederi väliin, lastuttu boksi (mielestäni kallis vaihtoehto ominaisuuksiin nähden) tai ohjelmoitava sytty esim megasquirt'n'spark, SMT6 tms.... lähinnä tuo mega kiinnostaa kohta jo liikaa....Mut mikä olis hyvä ratkaisu tohon sytkä ongelmaan?