
rs2000 nykiminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
rs2000 nykiminen
Mikähän mahtaa olla vikana Escortissa (rs2000-96), kun kiihdyttäessä nykii/pätkii välillä?Pienellä kaasulla kiihdyttäessä ei yleensäkään ole ongelmaa,ei käynnistämisessä tai tyhjäkäynnissä....mutta joskus tasakaasulla ajaessa vähän nyhtää ja täyskaasulla kiihdyttäessä välillä nykii,joskus vähän,toisinaan enemmän.Saattaa myös välillä toimia ihan normaalisti.Tuossa talvella kävi niin että auto ei pyörinyt "kaikilla pytyillä" tyhjäkäynnillä, jos antoi kunnolla kierroksia,kone kierti kyllä vaikka rajoittajaan,mutta röpelti kummasti.Ajossa ei ollut kyseistä ongelmaa.Sitten sama ongelma tuli myös kiihdyttäessä, eikä auto tosiaankaan kiihtynyt mihinkään, päristi vaan eteenpäin.Tuohon temppuiluun auttoi kun otin ilmanputsarin vieressä olevan boxin(ohjainlaite?motorgraft)liittimen irti ja laitoin takasi...temppuili loppui siihen paikkaan
Olen kokeillut nyt samaa jippoa muutamaan otteeseen ja putsannut liittimen(oli hapettumaa),mutta ongelma ei ole hävinnyt.Kuitenkin se pätkiminen muuttu liittimen irrotuksen jälkeen...saattaa vähäksi aikaa korjaantua tai jopa pahentua tilanne.Tuossa toissa iltana putsailin liitintä ja kävin motarilla muutamaan otteeseen kiihdyttelemässä täysillä,toimi kuin unelma,aamulla töihin mennessä taas pätki p..kele!!Onko kellään ollut moista ongelmaa tai löytyykö hyviä ideoita asian korjaamiseen?

-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
No niin...löytyhän se vika viimeinkin!Ykköspytyn tulpanjohtohan se oli epäkuntoinen,oli lyönyt sen verran läpi että tulpan yläpäähän oli polttanut jäljen.Siitä olikin helppo päätellä että siinä on vika.Vaihoin uuden johdon ja laitoin kaiken varalta vielä uudet ja ALKUPERÄISET Motorgraftin tulpat.(olen kuullut monelta taholta puhetta että toimisi alkuperäistulpilla parhaiten,tiedä sitten moista!?)Nyt toimii Rs:ssä tosi hyvin,ei pätki eikä katko yhtään
(paitsi rajottajassa
)
Se oli se boxi juttu melko mysteeri...oisko ollut ihan tuurin tynkää se liittimen irrotuksen jälkeinen muutos autossa.Tulipahan putsattua hapettumasta ainakin!



Se oli se boxi juttu melko mysteeri...oisko ollut ihan tuurin tynkää se liittimen irrotuksen jälkeinen muutos autossa.Tulipahan putsattua hapettumasta ainakin!
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
Vielä olisin yhtä tietoa vailla, jos joku viisaampi ja asiasta tietävä osaisi antaa infoa....mitenkä rs:stä resetoidaan yksikkö ja onko siitä mitään hyötyä?Lähinnä ajattelin jos laitan katinkorvausputken paikalleen,kannattaako yksikkö nollata ja ajaa sitten ilman kattia se "sisään"?Pystyykö se siten muuttamaan moottorin asetuksia mitenkään parempaan suuntaan?
-
- Viestit: 98
- Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003
Oliko kalliit tulpan johdot?momocorse kirjoitti:No niin...löytyhän se vika viimeinkin!Ykköspytyn tulpanjohtohan se oli epäkuntoinen,oli lyönyt sen verran läpi että tulpan yläpäähän oli polttanut jäljen.Siitä olikin helppo päätellä että siinä on vika.Vaihoin uuden johdon ja laitoin kaiken varalta vielä uudet ja ALKUPERÄISET Motorgraftin tulpat.(olen kuullut monelta taholta puhetta että toimisi alkuperäistulpilla parhaiten,tiedä sitten moista!?)Nyt toimii Rs:ssä tosi hyvin,ei pätki eikä katko yhtään![]()
(paitsi rajottajassa
)
Se oli se boxi juttu melko mysteeri...oisko ollut ihan tuurin tynkää se liittimen irrotuksen jälkeinen muutos autossa.Tulipahan putsattua hapettumasta ainakin!
Ex Ford Escort RS2000 -92
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 98
- Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003
Jeps. Kiitoksia!momocorse kirjoitti:Tulpanjohdot oli jotain vajaat 15€ kipale ja niitähän siinä on vaan 2 kpl. Itse asiassa lopullinen vikahan silloin oli noissa puolissa, joita sieltä löytyy myös 2 kpl. Ostin uudet puolat ja siihen loppu lopullisesti ongelmat. Makso n. 100€ kpl.
Nuo puolat ja tulpan johdot on vissiin suht helpot ite vaihtaa??
Ex Ford Escort RS2000 -92
-
- Ylläpitäjä