rs2000 nykiminen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

momocorse
Ylläpitäjä

rs2000 nykiminen

Viesti Kirjoittaja momocorse » To Heinäkuu 8. 22:24:35 2004

Mikähän mahtaa olla vikana Escortissa (rs2000-96), kun kiihdyttäessä nykii/pätkii välillä?Pienellä kaasulla kiihdyttäessä ei yleensäkään ole ongelmaa,ei käynnistämisessä tai tyhjäkäynnissä....mutta joskus tasakaasulla ajaessa vähän nyhtää ja täyskaasulla kiihdyttäessä välillä nykii,joskus vähän,toisinaan enemmän.Saattaa myös välillä toimia ihan normaalisti.Tuossa talvella kävi niin että auto ei pyörinyt "kaikilla pytyillä" tyhjäkäynnillä, jos antoi kunnolla kierroksia,kone kierti kyllä vaikka rajoittajaan,mutta röpelti kummasti.Ajossa ei ollut kyseistä ongelmaa.Sitten sama ongelma tuli myös kiihdyttäessä, eikä auto tosiaankaan kiihtynyt mihinkään, päristi vaan eteenpäin.Tuohon temppuiluun auttoi kun otin ilmanputsarin vieressä olevan boxin(ohjainlaite?motorgraft)liittimen irti ja laitoin takasi...temppuili loppui siihen paikkaan :!: Olen kokeillut nyt samaa jippoa muutamaan otteeseen ja putsannut liittimen(oli hapettumaa),mutta ongelma ei ole hävinnyt.Kuitenkin se pätkiminen muuttu liittimen irrotuksen jälkeen...saattaa vähäksi aikaa korjaantua tai jopa pahentua tilanne.Tuossa toissa iltana putsailin liitintä ja kävin motarilla muutamaan otteeseen kiihdyttelemässä täysillä,toimi kuin unelma,aamulla töihin mennessä taas pätki p..kele!!Onko kellään ollut moista ongelmaa tai löytyykö hyviä ideoita asian korjaamiseen?

momocorse
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja momocorse » To Heinäkuu 8. 22:41:03 2004

Tulpat on vaihdettu muutama kuukausi sitten ja puolat/tulpanjohdot olivat silloin ainakin silmämääräisesti kunnossa.Itellä kävi mielessä että oisko sitten puolissa tai tulpanjohdoissa kuitenkin jotain vikaa?Outoa vaan sen boxin liittimen irrotuksen jälkeiset muutokset auton käyttäytymisessä :shock:

momocorse
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja momocorse » Ke Heinäkuu 14. 20:23:43 2004

No niin...löytyhän se vika viimeinkin!Ykköspytyn tulpanjohtohan se oli epäkuntoinen,oli lyönyt sen verran läpi että tulpan yläpäähän oli polttanut jäljen.Siitä olikin helppo päätellä että siinä on vika.Vaihoin uuden johdon ja laitoin kaiken varalta vielä uudet ja ALKUPERÄISET Motorgraftin tulpat.(olen kuullut monelta taholta puhetta että toimisi alkuperäistulpilla parhaiten,tiedä sitten moista!?)Nyt toimii Rs:ssä tosi hyvin,ei pätki eikä katko yhtään :!: :D (paitsi rajottajassa :wink:)
Se oli se boxi juttu melko mysteeri...oisko ollut ihan tuurin tynkää se liittimen irrotuksen jälkeinen muutos autossa.Tulipahan putsattua hapettumasta ainakin!

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Heinäkuu 14. 20:30:38 2004

Jostain syystä noi tulpanjohdon "katkeamiset" on aika yleisiä rs:issä...ykkösen tai nelosen johdot yleensä kärähtää. Hyvä että vika löytyi.

momocorse
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja momocorse » Ke Heinäkuu 14. 22:14:51 2004

Vielä olisin yhtä tietoa vailla, jos joku viisaampi ja asiasta tietävä osaisi antaa infoa....mitenkä rs:stä resetoidaan yksikkö ja onko siitä mitään hyötyä?Lähinnä ajattelin jos laitan katinkorvausputken paikalleen,kannattaako yksikkö nollata ja ajaa sitten ilman kattia se "sisään"?Pystyykö se siten muuttamaan moottorin asetuksia mitenkään parempaan suuntaan?

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » To Heinäkuu 15. 7:55:08 2004

Eipä siihen muuta nollausta taida olla kun akunkengät irti. Itte tein tuon muutama kk sitten ja hjyvin toimii.
Ford Fiesta ST 2013
#727

Tomppeli
Viestit: 98
Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003

Viesti Kirjoittaja Tomppeli » Ma Heinäkuu 18. 15:55:26 2005

momocorse kirjoitti:No niin...löytyhän se vika viimeinkin!Ykköspytyn tulpanjohtohan se oli epäkuntoinen,oli lyönyt sen verran läpi että tulpan yläpäähän oli polttanut jäljen.Siitä olikin helppo päätellä että siinä on vika.Vaihoin uuden johdon ja laitoin kaiken varalta vielä uudet ja ALKUPERÄISET Motorgraftin tulpat.(olen kuullut monelta taholta puhetta että toimisi alkuperäistulpilla parhaiten,tiedä sitten moista!?)Nyt toimii Rs:ssä tosi hyvin,ei pätki eikä katko yhtään :!: :D (paitsi rajottajassa :wink:)
Se oli se boxi juttu melko mysteeri...oisko ollut ihan tuurin tynkää se liittimen irrotuksen jälkeinen muutos autossa.Tulipahan putsattua hapettumasta ainakin!
Oliko kalliit tulpan johdot?
Ex Ford Escort RS2000 -92

momocorse
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja momocorse » Ma Heinäkuu 18. 20:31:03 2005

Tulpanjohdot oli jotain vajaat 15€ kipale ja niitähän siinä on vaan 2 kpl. Itse asiassa lopullinen vikahan silloin oli noissa puolissa, joita sieltä löytyy myös 2 kpl. Ostin uudet puolat ja siihen loppu lopullisesti ongelmat. Makso n. 100€ kpl.

Tomppeli
Viestit: 98
Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003

Viesti Kirjoittaja Tomppeli » Ma Heinäkuu 18. 20:59:05 2005

momocorse kirjoitti:Tulpanjohdot oli jotain vajaat 15€ kipale ja niitähän siinä on vaan 2 kpl. Itse asiassa lopullinen vikahan silloin oli noissa puolissa, joita sieltä löytyy myös 2 kpl. Ostin uudet puolat ja siihen loppu lopullisesti ongelmat. Makso n. 100€ kpl.
Jeps. Kiitoksia!
Nuo puolat ja tulpan johdot on vissiin suht helpot ite vaihtaa??
Ex Ford Escort RS2000 -92

momocorse
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja momocorse » Ma Heinäkuu 18. 21:59:12 2005

Ne on tosi helppo vaihtaa. Siitä venttiilikopan keskeltä vaan se suojapelti pois, sitten puolista irti ne tulpanjohtojen liittimet. Sen jälkeen ruuvaa vaan puolien kiinnitysruuvit irti ja vetäisee ne pois.

Vastaa Viestiin