Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » La Heinäkuu 3. 21:41:07 2004
Eli ajelin tuossa kylillä, kunnes virtavalo syttyi. Noin 10 minuuttia siitä, syttyi abs:n merkkivalo ja heti perään turvatyynyn merkkivalo. Mankka sammui, jonka jälkeen ajoin kotipihaan ja annoin auton käydä tyhjäkäyntiä. Kävi hyvin noin minuutin, jonka jälkeen sammui, eikä suostunut lähtemään enää uudelleen käyntiin....
Johtuiskohan tämä nyt siitä surullisen kuuluisasta sulakerasian pohjasta, vai olisko akku tehnyt totaalisen hyytymisen??
Jollain vastaavanlaisia kokemuksia?
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » La Heinäkuu 3. 21:44:15 2004
Tai sitten vaan laturin hiilet ovat matkansa päässä. On alkanut lataus pikkuhiljaa hyytymään ja sitten virtaa onkin alkanut virrata akusta järjestelmälle kunnes virta on loppunut tyystin. Voihan olla kotelonpohjakin mutta katso ensin laturi.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
rstLate
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rstLate » La Heinäkuu 3. 21:45:39 2004
saattais hyvin pitkälti viitata tuohon Erittäin Kuuluisaan Sähköpääkeskukseen...(lue. sulakerasia)
ja sen pystyy kyllä ittekkin tinailemaan kuntoon... nyt en muista paljon uus sellanen maksaa!
mittaa nyt kumminkin varuilta Akunjännite.
-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » La Heinäkuu 3. 21:46:43 2004
Kiitos nopeasta vastauksesta! Täytyy alkaa huomenna tutkimaan, joten taidan ottaa ensimmäisenä tuon laturin työn alle.....
-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » La Heinäkuu 3. 21:47:45 2004
rstLate kirjoitti:saattais hyvin pitkälti viitata tuohon Erittäin Kuuluisaan Sähköpääkeskukseen...(lue. sulakerasia)
ja sen pystyy kyllä ittekkin tinailemaan kuntoon... nyt en muista paljon uus sellanen maksaa!
mittaa nyt kumminkin varuilta Akunjännite.
Tehdään myös tuo

-
Hannez
- Viestit: 1172
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
- Paikkakunta: Stadi
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hannez » Su Heinäkuu 4. 13:38:55 2004
Sulakerasia maksaa sen runsaan satasen ja vaihto on yhtä helppoa kuin lapsen hakkaaminen.
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...
-
J_R
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja J_R » Su Heinäkuu 4. 14:37:06 2004
Itselläni tuli kans sähköongelmia ton rs2000:n kans. Parkit, takavalot, mittarinvalot ja ovisummeri ei toimi. Onko vika tuossa sulakerasiassa vai missä? Kuinka kova homma on korjata tuo sulakerasia itse?
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Su Heinäkuu 4. 14:39:50 2004
Hannez kirjoitti:Sulakerasia maksaa sen runsaan satasen ja vaihto on yhtä helppoa kuin lapsen hakkaaminen.
Mistä satasella?
Höpisivät jotakin 300 euron hinnasta tuolla voortilla

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
rstLate
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja rstLate » Su Heinäkuu 4. 15:25:10 2004
Ford_RS2000 kirjoitti:Itselläni tuli kans sähköongelmia ton rs2000:n kans. Parkit, takavalot, mittarinvalot ja ovisummeri ei toimi. Onko vika tuossa sulakerasiassa vai missä? Kuinka kova homma on korjata tuo sulakerasia itse?
tuo kyllä viittaa tuohon Sulakerasiaan...
Eipä tuo kovin vaikea ole Itse Korjata, kun omistaa vaan kunnon tinakolvin ja tarkansilmän ja kattelee mistä on Nastanpäät mustuneet ja eikun tinailemaan...!
mulla ois tuossa yks tollanen Escortin sulakerasia korjausta oottamassa, kun vaan joskus kerkeis!
-
escortx2
- Viestit: 126
- Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003
Viesti
Kirjoittaja escortx2 » Su Heinäkuu 4. 15:34:55 2004
itse en kyllä usko että se olisi sulakerasiasta tuo vika, mittaappas ekana laturin ja akun kunto.
-
J_R
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja J_R » Ti Heinäkuu 6. 23:31:57 2004
ukormi kirjoitti:Hannez kirjoitti:Sulakerasia maksaa sen runsaan satasen ja vaihto on yhtä helppoa kuin lapsen hakkaaminen.
Mistä satasella?
Höpisivät jotakin 300 euron hinnasta tuolla voortilla

Mä haluun tietää kans
-
Hectori
- Viestit: 2567
- Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
- Paikkakunta: Mä missään asu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Hectori » Ke Heinäkuu 7. 0:14:34 2004
mä pistän rahat kanssa ton laturin puoleen. kattele lataako se ja onko akku kunnossa.
-
PasiZ
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja PasiZ » Ke Heinäkuu 7. 2:00:29 2004
Melko varmasti laturin hiilisilta on paskana, oireet ainakin sopisivat suoraan.... mittailehan tuleeko sähkyä kun lataa akun ja starttailee...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
-
Markki
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Viesti
Kirjoittaja Markki » La Heinäkuu 24. 19:44:23 2004
Eli vika ratkaistu. Ostin uuden akun, oireet jatkuivat pari päivää, mittailin akun jännitettä ja huomasin lataavan minimaalisesti vasta isoilla kierroksilla. Seuraavana päivänä virtavalo sammui, mittailin taas ja sain ilokseni huomata laturin lataavan normaalisti. Ilmeisesti oli rankkasateet ja tiellä olleet suuret lätäköt tehneet kiusaa, vettä lentänyt laturiin, josta aiheutui kosteutta suurissa määrin.
Kiitos kaikille asian tiimoilta vastanneille

-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » La Heinäkuu 24. 21:23:59 2004
Peset sen laturin totaalisesti, muuten se alkaa sohlaamaan uudestaan, jos se suolavettä on saanu paljon. Kannattas melkein silti irrottaa se ja tutkia kunnolla, epäilisin että sieltä on hiilet likimain loppu.
Jäsen #606