RS 2000:n kanssa sähköhuolia....

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

RS 2000:n kanssa sähköhuolia....

Viesti Kirjoittaja Markki » La Heinäkuu 3. 21:41:07 2004

Eli ajelin tuossa kylillä, kunnes virtavalo syttyi. Noin 10 minuuttia siitä, syttyi abs:n merkkivalo ja heti perään turvatyynyn merkkivalo. Mankka sammui, jonka jälkeen ajoin kotipihaan ja annoin auton käydä tyhjäkäyntiä. Kävi hyvin noin minuutin, jonka jälkeen sammui, eikä suostunut lähtemään enää uudelleen käyntiin.... :cry:

Johtuiskohan tämä nyt siitä surullisen kuuluisasta sulakerasian pohjasta, vai olisko akku tehnyt totaalisen hyytymisen??

Jollain vastaavanlaisia kokemuksia?
Escort Cosworth
Jäsen 33

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Heinäkuu 3. 21:44:15 2004

Tai sitten vaan laturin hiilet ovat matkansa päässä. On alkanut lataus pikkuhiljaa hyytymään ja sitten virtaa onkin alkanut virrata akusta järjestelmälle kunnes virta on loppunut tyystin. Voihan olla kotelonpohjakin mutta katso ensin laturi.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

rstLate
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rstLate » La Heinäkuu 3. 21:45:39 2004

saattais hyvin pitkälti viitata tuohon Erittäin Kuuluisaan Sähköpääkeskukseen...(lue. sulakerasia)
ja sen pystyy kyllä ittekkin tinailemaan kuntoon... nyt en muista paljon uus sellanen maksaa!

mittaa nyt kumminkin varuilta Akunjännite.

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » La Heinäkuu 3. 21:46:43 2004

Kiitos nopeasta vastauksesta! Täytyy alkaa huomenna tutkimaan, joten taidan ottaa ensimmäisenä tuon laturin työn alle.....
Escort Cosworth
Jäsen 33

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » La Heinäkuu 3. 21:47:45 2004

rstLate kirjoitti:saattais hyvin pitkälti viitata tuohon Erittäin Kuuluisaan Sähköpääkeskukseen...(lue. sulakerasia)
ja sen pystyy kyllä ittekkin tinailemaan kuntoon... nyt en muista paljon uus sellanen maksaa!

mittaa nyt kumminkin varuilta Akunjännite.
Tehdään myös tuo :wink:
Escort Cosworth
Jäsen 33

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » Su Heinäkuu 4. 13:38:55 2004

Sulakerasia maksaa sen runsaan satasen ja vaihto on yhtä helppoa kuin lapsen hakkaaminen.
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

J_R
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja J_R » Su Heinäkuu 4. 14:37:06 2004

Itselläni tuli kans sähköongelmia ton rs2000:n kans. Parkit, takavalot, mittarinvalot ja ovisummeri ei toimi. Onko vika tuossa sulakerasiassa vai missä? Kuinka kova homma on korjata tuo sulakerasia itse?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Heinäkuu 4. 14:39:50 2004

Hannez kirjoitti:Sulakerasia maksaa sen runsaan satasen ja vaihto on yhtä helppoa kuin lapsen hakkaaminen.
Mistä satasella?

Höpisivät jotakin 300 euron hinnasta tuolla voortilla :shock: :shock:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

rstLate
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rstLate » Su Heinäkuu 4. 15:25:10 2004

Ford_RS2000 kirjoitti:Itselläni tuli kans sähköongelmia ton rs2000:n kans. Parkit, takavalot, mittarinvalot ja ovisummeri ei toimi. Onko vika tuossa sulakerasiassa vai missä? Kuinka kova homma on korjata tuo sulakerasia itse?
tuo kyllä viittaa tuohon Sulakerasiaan...
Eipä tuo kovin vaikea ole Itse Korjata, kun omistaa vaan kunnon tinakolvin ja tarkansilmän ja kattelee mistä on Nastanpäät mustuneet ja eikun tinailemaan...!
mulla ois tuossa yks tollanen Escortin sulakerasia korjausta oottamassa, kun vaan joskus kerkeis!

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Su Heinäkuu 4. 15:34:55 2004

itse en kyllä usko että se olisi sulakerasiasta tuo vika, mittaappas ekana laturin ja akun kunto.

J_R
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja J_R » Ti Heinäkuu 6. 23:31:57 2004

ukormi kirjoitti:
Hannez kirjoitti:Sulakerasia maksaa sen runsaan satasen ja vaihto on yhtä helppoa kuin lapsen hakkaaminen.
Mistä satasella?

Höpisivät jotakin 300 euron hinnasta tuolla voortilla :shock: :shock:
Mä haluun tietää kans

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Heinäkuu 7. 0:14:34 2004

mä pistän rahat kanssa ton laturin puoleen. kattele lataako se ja onko akku kunnossa.

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ke Heinäkuu 7. 2:00:29 2004

Melko varmasti laturin hiilisilta on paskana, oireet ainakin sopisivat suoraan.... mittailehan tuleeko sähkyä kun lataa akun ja starttailee...
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » La Heinäkuu 24. 19:44:23 2004

Eli vika ratkaistu. Ostin uuden akun, oireet jatkuivat pari päivää, mittailin akun jännitettä ja huomasin lataavan minimaalisesti vasta isoilla kierroksilla. Seuraavana päivänä virtavalo sammui, mittailin taas ja sain ilokseni huomata laturin lataavan normaalisti. Ilmeisesti oli rankkasateet ja tiellä olleet suuret lätäköt tehneet kiusaa, vettä lentänyt laturiin, josta aiheutui kosteutta suurissa määrin.

Kiitos kaikille asian tiimoilta vastanneille :)
Escort Cosworth
Jäsen 33

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Heinäkuu 24. 21:23:59 2004

Peset sen laturin totaalisesti, muuten se alkaa sohlaamaan uudestaan, jos se suolavettä on saanu paljon. Kannattas melkein silti irrottaa se ja tutkia kunnolla, epäilisin että sieltä on hiilet likimain loppu.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin