RS2000:sta joutavia?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

RS2000:sta joutavia?

Viesti Kirjoittaja Perkele » Pe Tammikuu 9. 17:54:28 2004

Tässä saksan tuontiauto rojektin edetessä on tullut vastaan seuraavia kysymysksiä. Ensinnä jouset minkähän väriset mahtaa oli mk5 rs2000:n jouset vakiona, tällä hetkellä alla siniset joissa tekstiä "2000 RS 29869 VA" ja jouset näyttävät olevan liian hyvässä kunnossa ollakseen alkuperäiset sekä auto kulkee mielestäni hiukan matalempana kun mitä olen joistain kuvista nähnyt, että voisiko siinä olla joku hiljattain vaihdettu madallus-sarja? Toinen asia öljyistä, vaihteistoon ei varmaan kannata laittaa mitään muuta kun fortin omaa mt-75 öljyä joka on vaan niin pirun kallista n.16€/l. Sitten moottoriin kelpaa varmaan hyvin joku 5w-50 öljy kumma vaan kun tuolla www.rs2000-16v.co.uk tyrkyttävät kovasti mottiin jotain 5w-30 - 15w-40 välille sijoittuvaa öljyä.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Tammikuu 9. 20:40:32 2004

no näin suomen oloissa laittaisin 5W-40, "kestää" tuo 5W -25C (ainakin listojen mukaan) merkillä ei kai niin merkitystä ainakaan tohon mun katiskaan :lol:
eli käypää Suomen oloihin...
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Pe Tammikuu 9. 23:31:40 2004

omassa 2 tonnisessa oli mustat alkuperäiset jouset, sulla varmaan on madallus-satsi alla. vaihteistoon laittaisin voortin omaa liukastetta, 5w-50 on ihan passelia tohon myllyyn.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Tammikuu 10. 22:33:16 2004

eipä sitä vaihteistoöljyä kovin paljoa mene.

Hannez
Viestit: 1172
Liittynyt: Ke Heinäkuu 17. 17:29:34 2002
Paikkakunta: Stadi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannez » Su Tammikuu 11. 13:52:06 2004

MTX-75 lootaan joka räsässä on menee muistaakseni noin 2,6 litraa MT-75 laatikkoöljyä. Muuta öljyä on turha edes miettiä, vaikkakin on hieman hinnakasta. Mottiöljy perus 5w-50.

Jotkut madallusvietärit nuo ovat, mut toi numerosarja ei ainakaan mulle kerro mitään. Kannattas olla TUV-todistus katastamaan mennessä, muutoin voi tulla ongelmia.
Ford Focus RS
VW Golf Gti Endurance saloon
Laulan petroskoilaisessa eunukkikuorossa ja elämäni täyttyy rakkaudesta...

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Su Tammikuu 11. 14:15:23 2004

Juu ei ole orig.jouset,mustat alkuperäisenä.Kolme litraa ostat öljyä laatikkoon niin riittää(omaa foordilta).
#446

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Su Tammikuu 11. 17:42:54 2004

Ompahan tuossa vaihteisto-öljyssä ainakin se hyvä ettei ole loota pakkasellakaan jäykkä kun on tosiaan automaattilootan öljyä. Muistaakseni/toivottavasti tuli jotain TUV-lappuja mukaan eikä nyt jaksa vielä lähtee niitä kaiveleen, sitten kun niitä seuraavan kerran tarvii.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Micco
Ylläpitäjä

HR:n madallusjouset

Viesti Kirjoittaja Micco » Ma Tammikuu 12. 18:39:23 2004

Google tiesi kertoa että ainakin J&M Tech myy noita jousia:
29869 Esc. RS 2000 Typ GAL >94 30 blau VA 29 869 VA 236,00
Eli madallusjouset ovat.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Tammikuu 12. 19:05:18 2004

Kiittää ja kumartaa noiden jousien löytymisestä, itsekkin yritin niitä etsiä mutta hakurobotit tarjos vaan kaiken maailman osoite tietoja.

Ihan hyväksi ostokseksi rupeaa tuo auto pikkuhiljaa paljastumaan risut & ruusut:

+hinta "sain tingittyä aika reilusti verrattuna mitä eurocars alunperin pyyti"
+valmiina tuo tuore H+R:n madallus-sarja
+M3-tyyliset peilit
+Valmiiksi suht hyvin tummennetut lasit
+Tekniikka + sähköt tod hyvässä kunnossa
+RS2000:n yleensä

-putkisto särki "tehty uusi"
-kynnyskotelot sisälle asti mätiä "korjattu massattu öljytty"
-takakaari+bensatankin ympäristö vaihto valmis
-etupäästä vetari kumeja mennyt
-ovissa edellisen mestarin tekemät kaiuttimen paikat joita joudun käyttämään.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Vastaa Viestiin