Rs2000 Huolto

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Tomppeli
Viestit: 98
Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003

Rs2000 Huolto

Viesti Kirjoittaja Tomppeli » Ke Joulukuu 3. 12:23:43 2003

Mul on saksasta tuotu rs2000 escortti ja niistä huoltokirjoista ja vastaavista ei saa mitään selvää kun on saksankielellä et voisko joku kertoa mitä missäkin km huollossa tehdään?? 60000km, 100000km jne...

Ja mitenkäs toi jakoketju??
Pitääkö sitä vaihtaa tai kiristää kuinka usein??
Ja muita huoltoohjeita otetaan mielellään vastaan...

Eli autona siis Escort mk5 -92 Rs2000

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Joulukuu 3. 14:40:28 2003

Ei se jakoketjun vaihto kuulu huoltokirjan huoltoihin.Se vaihdetaan kun alkaa kolisemaan tai katkeaa :shock: . Siinä ketjun vaihdossa ilmeisestikin pitää se motti nostaa pois(mutu).

Jos se saksasta on tuotu,niin vaihda ainakin heti öljyt ja suodatin,ilmansuodatin ja bensansuodatin,sanoi huoltokirja mitä hyvänsä.
#446

Tomppeli
Viestit: 98
Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003

Viesti Kirjoittaja Tomppeli » Ke Joulukuu 3. 15:46:28 2003

Juu kiitoksia noista..
Öljyt ja suodatin on vaihdettu jo..

Mitäs tapahtuu jos toi jakoketju katkeaa??
Meneekö koko motti p****ks??

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ke Joulukuu 3. 15:50:00 2003

Harvemmin katkeaa

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Joulukuu 3. 16:40:58 2003

Harvemmin katkeilee juu,yhtään tapausta en ole kuullut,mutta varmasti menee yläkerta huonoon kuntoon.
#446

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Joulukuu 3. 18:05:59 2003

JRZ kirjoitti:Harvemmin katkeilee juu,yhtään tapausta en ole kuullut,mutta varmasti menee yläkerta huonoon kuntoon.
...ja alakerta :P

Kehmu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Kehmu » Ke Joulukuu 3. 18:08:08 2003

Harvemmin katkeilee juu,yhtään tapausta en ole kuullut,mutta varmasti menee yläkerta huonoon kuntoon
Hehehehe...Weikko vastaappas tähän, kun sulta ikävä kyllä tuota kokemusta RS2000:n ketjun katkeamisesta on. :(

Tomppeli
Viestit: 98
Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003

Viesti Kirjoittaja Tomppeli » Ke Joulukuu 3. 21:00:04 2003

Eli siinä vaiheessa kun alkaa kuulumaan kolinaa jakopäästä alkaa ketjunvaihto olemaan ajankohtaista??

rs2k96
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » Ke Joulukuu 3. 21:13:46 2003

Tomppeli kirjoitti:Eli siinä vaiheessa kun alkaa kuulumaan kolinaa jakopäästä alkaa ketjunvaihto olemaan ajankohtaista??
Joo, näin sanoivat myös Stockmann Autossa (sorry kirosana), mutta muistaakseni jollain on katkennut ilman kolinoita... :cry:

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Joulukuu 3. 21:14:28 2003

Tomppeli kirjoitti:Eli siinä vaiheessa kun alkaa kuulumaan kolinaa jakopäästä alkaa ketjunvaihto olemaan ajankohtaista??
Siinä vaiheessa kannattaa jättää ajot vähemmälle ja ottaa jakopää auki.Säästät aivan varmasti,kun vaihdat ennen ku napsahtaa.
#446

Weikko
Viestit: 75
Liittynyt: Pe Joulukuu 28. 15:39:22 2001
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Weikko » Ke Joulukuu 3. 21:19:24 2003

Tomppeli kirjoitti:Eli siinä vaiheessa kun alkaa kuulumaan kolinaa jakopäästä alkaa ketjunvaihto olemaan ajankohtaista??
Suosittelen että vaihdat ennen kuin kolina alkaa.. Juu, eli mullahan katkesi silloin joskus muinoin (vuonna2001) tosta mun Escosta se nokkaketju ja siitä seurasi konerikko, ts. matkanteko katkesi siihen paikkaan.

Oli tosissaan semmoinen pamaus, että meni yläkerta niin huonoon jamaan, että ei auttanu muu kuin tehdasuusi moottori. Ford liikkessä sanoivat, että ketju kestää sen minkä muukin auto eli ei tarvisi ikinä vaihtaa. Fast Fordissa oli joskus juttua samasta aiheesta, jossa kerrottiin, että kannattaisi vaihtaa väh. 100 000 mailin välein(en oo varma tästä..) Itse vaihtaisin 100tkm:n välein, koska omallani oli ajettu 150tkm tasan, kun tämä kallis katkeaminen tapahtui..
#13
Sierra Cosworth -88
Escort MK1 -72 "rojekti xx"
Sierra 2.0iS -85
Consul GT3000 Coupe -72
Ex
Ex
Ex

Weikko
Viestit: 75
Liittynyt: Pe Joulukuu 28. 15:39:22 2001
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Weikko » Ke Joulukuu 3. 21:21:25 2003

Tuli näköjään tripla vastaus..
#13
Sierra Cosworth -88
Escort MK1 -72 "rojekti xx"
Sierra 2.0iS -85
Consul GT3000 Coupe -72
Ex
Ex
Ex

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Joulukuu 3. 21:22:38 2003

Ei oo halpa remontti toi nokkaketjun vaihto jos jossain teettää,mutta eipä ole halpa uusi mottikaan.Jos jollain on omakohtaisia kokemuksia ton nokkaketjun vaihdosta niin otan neuvoja ilolla vastaan,koska taidan pian itse nypätä escosta motin pois.
#446

rs2k96
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » Ke Joulukuu 3. 21:29:14 2003

JRZ kirjoitti:Ei oo halpa remontti toi nokkaketjun vaihto jos jossain teettää,mutta eipä ole halpa uusi mottikaan.Jos jollain on omakohtaisia kokemuksia ton nokkaketjun vaihdosta niin otan neuvoja ilolla vastaan,koska taidan pian itse nypätä escosta motin pois.
Eip oo kokemusta mutta varmaan olet tän kattonu:

http://www.rs2000-16v.co.uk/PDF/Q1521913.pdf

Ei kenelläkään olis aavistusta paljonko tuo vaihto suunnilleen maksaa?
En tohon viittisi ite alkaa..

Weikko
Viestit: 75
Liittynyt: Pe Joulukuu 28. 15:39:22 2001
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Weikko » Ke Joulukuu 3. 21:29:45 2003

Eiks tuolta --> www.rs2000-16v.co.uk sais jotain apua tohon nokkaketjun vaihtoon ja muuhunkin huoltoon, mitä Tomppeli kyseli..
Viimeksi muokannut Weikko, Ke Joulukuu 3. 21:31:16 2003. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#13
Sierra Cosworth -88
Escort MK1 -72 "rojekti xx"
Sierra 2.0iS -85
Consul GT3000 Coupe -72
Ex
Ex
Ex

Weikko
Viestit: 75
Liittynyt: Pe Joulukuu 28. 15:39:22 2001
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Weikko » Ke Joulukuu 3. 21:30:39 2003

mä oon hidas.. sorry :?
#13
Sierra Cosworth -88
Escort MK1 -72 "rojekti xx"
Sierra 2.0iS -85
Consul GT3000 Coupe -72
Ex
Ex
Ex

rs2k96
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » Ke Joulukuu 3. 21:40:18 2003

Weikko, eikö jakopää tosiaan pitäny mitään ääntä ennen kuin ketju napsahti poikki :?:

Weikko
Viestit: 75
Liittynyt: Pe Joulukuu 28. 15:39:22 2001
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Weikko » Ke Joulukuu 3. 21:45:56 2003

rs2k96 kirjoitti:Weikko, eikö jakopää tosiaan pitäny mitään ääntä ennen kuin ketju napsahti poikki :?:
Ei pitänyt ei.. Eli katkeamista edeltävänä päivänä käytin auton 150tkm:n huollossa merkkiliikkeessä, ja kaikki oli kunnossa. Ja tästä sitten päivä eteenpäin kun ketju katkesi aivan normaalissa rauhallisessa kiihdytyksessä nelosvaihteella. Kierroksia oli alle 4000 koneessa kun napsahti poikki :(
#13
Sierra Cosworth -88
Escort MK1 -72 "rojekti xx"
Sierra 2.0iS -85
Consul GT3000 Coupe -72
Ex
Ex
Ex

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Joulukuu 4. 6:00:27 2003

Oon mä noi rs2000-16v.comin tekstit kattonu,mut lähinnä olisin kaipaillu olisko jollain kokemusta tosta projektista.Kaikkihan näyttää aina paperilla niin prkleen helpolle... :lol:
#446

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Viesti Kirjoittaja andyman » To Joulukuu 4. 10:05:35 2003

Mä kysyyin joskus foordilta tarjouksen sen vaihdosta.Osat eivät muistaaksen olleet kovin kalliit mutta työtä olis tullut reilusti.Varkauden foordilla ei ole vaihdettu yhtään niitä mutta olivat sitä mieltä että koneen voi pitää paikoillaan.Tutulla oli joskus rs2000 kamaa myynnissä,oli myös konepelti jossa oli ruttu,joka oli tullut kun ketju oli katkennut eli korjaus kustannuksiin voi myös tulla sellainen lisä kuin konepellin oikomis ja maalaus työ.

Omalla autolla ajettu nyt 240 ja ilmeisesti tuota ei ole vaihdettu.

Jrz jos otat koneen pois niin kannattaa vaihtaa varmasti silloin,aika ahtaan näköistä siellä on.
====RS2K====

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Viesti Kirjoittaja JRZ » To Joulukuu 4. 10:13:40 2003

Joo jos mä motin pois otan niin pääpaino menee tuohon ketjun vaihtoon,toki siinä räplätään sitten kaikkea muutakin mukavaa... :wink:
#446

escortx2
Viestit: 126
Liittynyt: La Syyskuu 6. 18:57:55 2003

Viesti Kirjoittaja escortx2 » Pe Joulukuu 5. 9:31:35 2003

kuulemma ennen 200tkm kannattaa ketju vaihtaa, kannentiivisteen vaihto tulee samoilla kilometreillä yleensä ajankohtaiseksi.....

rs2k96
Ylläpitäjä

Ketjunvaihto

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » Pe Joulukuu 5. 12:19:38 2003

Joo-o, kyselin hintaa !"#¤%&/(-Autosta ja tässä vastaus:

Jakoketjun vaihtotyö: 430e

osat:

vent.kopan tiiviste: 14e
jakoketju: 48e
kiristin: 42e
ohjain: 4e ja 12e
öljypumpun ketju: 27e
kiristin: 3e
Lisäksi mahdolliset hammasrattaat 4kpl á: 40e

:evil:

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Re: Ketjunvaihto

Viesti Kirjoittaja JRZ » Pe Joulukuu 5. 12:44:55 2003

rs2k96 kirjoitti:Joo-o, kyselin hintaa !"#¤%&/(-Autosta ja tässä vastaus:

Jakoketjun vaihtotyö: 430e

osat:

vent.kopan tiiviste: 14e
jakoketju: 48e
kiristin: 42e
ohjain: 4e ja 12e
öljypumpun ketju: 27e
kiristin: 3e
Lisäksi mahdolliset hammasrattaat 4kpl á: 40e

:evil:
No eipä toi nyt niin pahan hintanen ole...
#446

Tomppeli
Viestit: 98
Liittynyt: Su Elokuu 24. 19:40:08 2003

Viesti Kirjoittaja Tomppeli » Pe Joulukuu 5. 14:29:47 2003

Siis toi 430€ on työnhinta?? + sitten noi osat.. Huh huh :shock:

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Joulukuu 6. 1:04:57 2003

Eihän se ole kuin reilu päivän työ. Kävin hihnan vaihdattamassa escoon niin meni 12 tuntia asentajalta ja taulukon mukaan veloittivat. Kun ei ollut escocossua taulukoissa niin sierra cosworthin mukaan hinnoittelivat, jonka työaika oli 2,5h :D. Kiitos merkkiliikkeen :P

Vastaa Viestiin