2.9efi sierra ei käynnisty.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Kristian_89
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmikuu 2. 16:58:30 2010

2.9efi sierra ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Kristian_89 » Ke Heinäkuu 21. 12:53:59 2010

Elikkä 2.9efi sierraa vaivaa jokin pahasti, auto on ilmamäärämittareilla varustettu malli. Vika, auto seisoi tallissa n:1,5kk ja auto ei ole lähtenyt käyntiin enään sen jälkeen. Uusittua: hall-yksikkö,toisella ecu:lla koitettu,tulpat,piuhat ja jakajankansi ja pyörijä uusittu alkuvuodesta. Kastelee vaan tulppia koko ajan, teki kyllä ennenkin tuota. Tulpat suorastaan uivat bensassa, kipinä tulee ja bensanpaineet on kohdallaan. Että voiko olla et suuttimet ovat rikki..? Ja mitä suuttimia tuohon voi sovitella..? Saako enään mistään käypäsiä uutena... :evil:
Coupe Taunus 302cid

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: 2.9efi sierra ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ke Heinäkuu 21. 12:59:22 2010

Lupaako yhtään edes?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Kristian_89
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmikuu 2. 16:58:30 2010

Re: 2.9efi sierra ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Kristian_89 » Ke Heinäkuu 21. 13:32:58 2010

Eilen hörähti käymään 3-pytyllä, käyvät sylinterit: 1,2,3 eli kaikki apparin puolen sylinterit, toinen puoli ihan eloton. kyl se aina yrittää mutta ei lähde..
Coupe Taunus 302cid

Kristian_89
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmikuu 2. 16:58:30 2010

Re: 2.9efi sierra ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Kristian_89 » La Heinäkuu 31. 16:40:50 2010

Mikä v..tu tätä oikeen vaivaa :evil: ? Nyt kyl loppuu vaihtoehdot, puristukset mittasin ja kaikki oli päälle 13bar. Kipinä hukassa, lyö semmoista pientä oranssia kipunaa ja se ei tule kunnolla edes tahdissa. Puola mitattu 12V virrat päällä ja startatessa n: 10,8V. Koitin lasitulpalla, niin silloin ei kipinöi ollenkaan en ainakaan huomannut (startatessa). Ideoita mihin virta häviää ku saapuu jakajalle..?

Sytkä on kohilaan.
Coupe Taunus 302cid

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: 2.9efi sierra ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Jape105 » La Heinäkuu 31. 20:08:22 2010

Minkä merkkiset tulpat?
NGK:t kerran kastuu nii ne ei enää toimi..KOKEMUKSELLA VOIN SANOA.
Onko tossa systeemissä MAPPIA?
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

Kristian_89
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmikuu 2. 16:58:30 2010

Re: 2.9efi sierra ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Kristian_89 » La Heinäkuu 31. 20:16:53 2010

On ollut ngk:t, ei ole mappia. Ilmamäärämittareilla tämä versio, jotkut sanovat et parempi en tiedä.. minulla rupeaa olemaan mielipide tästä koneesta :twisted: Olen koittanyt myös motorcrafteilla. Kipinä on nyt hävyksissä, niinku luki mun aikasemassa viestissä. Semmoinen onneton oranssi välähdys näkyy tulpan päässä, kun tulppa ei ole paineen alla. Mutta lasitulpalla havaitsin semmoisen et ei sytytä ollenkaan paineenalaisena. Et mikä vaivaa..? Kyseessä tekniikanvaihto, ennen kumminkin toiminut.
Coupe Taunus 302cid

Escozt
Viestit: 628
Liittynyt: Su Toukokuu 24. 20:34:17 2009

Re: 2.9efi sierra ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Escozt » La Heinäkuu 31. 21:06:49 2010

Jos kerran kipuna puuttuu tai on niin onnettoman heikko ja noin paljon on jo uusittu syttypuolen osia niin puola alkaisi olla seuraava vaihtokohde. Puolan kuntoa pystyy mittaamaan myös vastusmittarilla, mutta sekään ei kerro aina totuutta puolan kunnosta, eli suoraan vaihto-osaa tilalle jos vain mahdollista. Jos kerran kipinä lyö edes jotenkin, niin myös virranjakajan hall anturi toimii ja sytytyksen ohjausyksikkökin myös katkoo puolan ensiöjännitettä ainakin jollainlailla, eli vian voisi kuvitella olevan puolan toisiokäämissä tai puolan sytytysjohdon liian suuressa sisäisessä vastuksessa, mutta ilmeisesti myös tämä johto on uusittu kuten jo aiemmin olit maininnutkin.

Ja sitten jos puola on alunperin ollut kärjellisellä jakajalla olevan sytytysjärjestelmän osa, ei se käy kärjettömän järjestelmän kanssa. Myös maadoitukset olisi hyvä käydä läpi moottoritilan puolelta ainakin jos kerran seisomisen jälkeen alkoi vika. Tälläisiä ajatuksia mieleen tulisi ja voin kyllä olla pahastikkin hakoteilla.
VW T4 2.5tdi
Escort mk2
E36 325

Kristian_89
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmikuu 2. 16:58:30 2010

Re: 2.9efi sierra ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Kristian_89 » Su Elokuu 1. 13:14:04 2010

Olen koittanut toisella puolalla, eikait sillä ole väliä et se oli neloskoneen puola..? Onkos sillä puolan etuvastuksella mitään merkitystä..? Tai konkalla..? Mites nuo megaruutat, jos ei rupee toimimaan niin hankkis tommoisen valmispaketin. Mikä versio kannattas hankkia..? MS V2-2..? tuommoinen olis melkein valmiina pakettina 500e.. Eikös sitä voi hävittää sit melkein kaikki vanhat moottorin pistokkeet..? Mites saako hävitettyä ilmamäärämittarit..?
Coupe Taunus 302cid

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: 2.9efi sierra ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Elokuu 3. 1:03:02 2010

En mistään löydä että olisit kokeillut sitä VJ kyljessä olevaa vahvistinta.
Se tekee juuri tuon että ei sitten lähde millään.
Ja viittaa toi sun sanoma heikosta kipinästä , tietysti silloin se on paineettomassa tilassa kun on ilmassa,ei vain jaksa tulla kipinään puristus tahdilla ja toi käyntiin yritys ( heikko yrittäminen) on vain jäännös polttoaineen aikaan saama hörähdys.
Mulla on ainoina vikoina ollut sierra 2,9 se vahvarin hajoaminen,jäi vain käynnistymättä. kiilahihna pyörän kiilan hajoaminen, ei pyörinyt virranjakaja käynnisttäessä ja ECUssa yhden fetin palaminen jolloin vain 3 suutinta toimi.( johtosarha oli haperointunut)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Kristian_89
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmikuu 2. 16:58:30 2010

Re: 2.9efi sierra ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Kristian_89 » Ti Elokuu 3. 21:21:17 2010

Ilmeisesti meinaat virranjakajan kupeessa olevaa boksia..? Eli tuota hall anturi systeemiä..? Josta maininta ekassa viestissä. Olen vaihtanut sen uuteen.
Coupe Taunus 302cid

Escozt
Viestit: 628
Liittynyt: Su Toukokuu 24. 20:34:17 2009

Re: 2.9efi sierra ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Escozt » Pe Elokuu 6. 22:33:33 2010

Jos puolalle on kerran etuvastus niin myös kokeilupuola olisi oltava etuvastukselle tarkoitettu puola. Sillä ei ole väliä moniko sylinterisestä moottorista puola on napattu. Etuvastushan alentaa puolalle syötettävän jännitteen moottorin käydessä. Käynnistystilanteessa etuvastus ohitetaan ja puola saa senhetkisen akkujännitteen käyttöönsä. Jos tuo käynnistyksen aikainen ohitus ei toimi tai etuvastuksen vastusarvo on liian suuri, kipinästä puuttuu teho käynnistyksen aikana ja käyntiinlähtö on vaikeaa. Tosin tämähän ei selitä sitä miksi vain toinen puolisko moottorista lähtisi käyntiin.

Megasquirtista sen verran, että kyllä kaikki moottorin vanhat liittimet voi vaihtaa tekemällä uuden johtosarjan ruiskulle ja muille sähköille. Mutta työtä siinä on sitten melkoisesti, varsinkin jos et ole paljoa ollut tekemisissä auton johtosarjojen ja ylipäätään sähkön kanssa. Ilmamäärämittarit häviää samalla koska mega käyttää sisäistä map anturiaan. Itsellä käytössä v2.2 029y koodilla partcon sarjasta kasattuna ja toiminut hyvin. Muihin megan malleihin en ota kantaa kun ei vielä ole kokemuspohjaa niistä.
VW T4 2.5tdi
Escort mk2
E36 325

Kristian_89
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmikuu 2. 16:58:30 2010

Re: 2.9efi sierra ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Kristian_89 » Su Elokuu 8. 12:28:59 2010

Juu, on semmoinen puola jossa on etuvastus. Olen kolme tekniikan vaihtoa tehnyt ja samalla on vaihdettu autonjohtosarjat ja tehty uusia sähköjä. Eniten mietityttää et mitä helvetin eroja noissa megoissa on..? Toisissa on enemmän ominaisuuksia.. Mitäs tuolla koodilla on merkitystä..?
Coupe Taunus 302cid

pikkupoika
Viestit: 78
Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 22:08:14 2005
Paikkakunta: kangasniemi

Re: 2.9efi sierra ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja pikkupoika » Su Elokuu 15. 20:15:19 2010

http://www.finsquirt.net
ootko käyny tuolla jo kovasti opiskelemassa?
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)

Kristian_89
Viestit: 243
Liittynyt: Ti Helmikuu 2. 16:58:30 2010

Re: 2.9efi sierra ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja Kristian_89 » Ke Elokuu 25. 14:40:05 2010

Onhan sitä tullut käytyä, mutta sierra on toiminut nyt hyvin jo 2viikkoa :D Jos nyt rupeis keskittymään muihin juttuihin :wink:
Coupe Taunus 302cid

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Re: 2.9efi sierra ei käynnisty.

Viesti Kirjoittaja t5 » Ke Elokuu 25. 18:52:19 2010

No mikä siinä piiputti?
ex-Escort xr3
ex-Sierra is
ex-Sierra 2.8 efi
ex-Sierra is tic
ex-Sierra rs cosworth
ex-Focus 1.6 ghia
-Focus 170 st
-Focus 2.0 ghia
-Focus 1.6

Vastaa Viestiin