Tälläiset siis mielessä: Rear Axle Handling Upgrade. Eli saisi takapyöriä vähän lähemmäs lokarin kaarja ja kenties ajo-ominaisuuksia paremmaksi. Kellään omakohtaisia kokemuksia vaikutuksista? Fiestassa aiankin ilmeisesti kova juttu

Valvoja: CRSC Hallitus
Eihän tuo tosiaan paha olisi itsekkään tehdä, nuo olis vaan helppo bolt-on vaihtoehto.escorvet kirjoitti:Ite tein moiset levitykset focukseen 10mm alsasta
En kyllä osaa sanoa käyttäytymisestä sitä ennen ku en kerinny ajaa sitä ennen autolla ku muutaman sata kilsaa.
Ainakin nelipulttinen kiinnitys siellä on eli jos noi ei käy niin ainakin luulis olevan mahdollista tehdä helpolla sopivat sinne.
Eli ei hyväjjs kirjoitti:Aliohjautuvammaksi muuttaa.
Toi jjs:n kommentti on varmasti totta. Koska minua kiinnostaa nuo alustaviritykset yleensä eikä minulla ei ole mitään lähdemateriaalia asiaan, googlasin tätä hieman. Löysin tämän ketjun, missä näyttää ainakin minun silmin olevan ihan tietoakin paikalla.jjs kirjoitti:Aliohjautuvammaksi muuttaa.
Jääradalla jossa on helpompi löytää auton käyttäytymisen perusominaisuudet (lue: hiljaisemmalla vauhdilla-turvallisemmin), huomaa hyvin mk3/4 escojen selkeän aliohjautuvuuden verrattuna mk5/6 -malleihin. En muista oliko mk5/6 millaisella mittasuhteella. Monen tekijän summa alustadynamiikka on kuitenkin.JesseT kirjoitti:Sattumoisin mittasin oman mk3 Escon raidevälit toissapäivänä ja hämmästyin miten paljon takapää oli leveämpi. Eroa noin 5cm.
Mk4 aliohjautuminen muuttui rankaksi yliohjautumisekski jäykimmillä motorsport jousilla ja spaxin säädettävillä (säätö täysillä). Kiva oli motarin rampit tai liittymät vetää sladissajjs kirjoitti:Jääradalla jossa on helpompi löytää auton käyttäytymisen perusominaisuudet (lue: hiljaisemmalla vauhdilla-turvallisemmin), huomaa hyvin mk3/4 escojen selkeän aliohjautuvuuden verrattuna mk5/6 -malleihin. En muista oliko mk5/6 millaisella mittasuhteella. Monen tekijän summa alustadynamiikka on kuitenkin.JesseT kirjoitti:Sattumoisin mittasin oman mk3 Escon raidevälit toissapäivänä ja hämmästyin miten paljon takapää oli leveämpi. Eroa noin 5cm.
Nämä omista romuista tehtyjä havaintoja.
Hieman offtopic, mutta ihan näin mielenkiinnosta, että millä arvoilla nämä "jäykimmät motorsport jouset" on? Tietää vertailla omiin vietereihinpuliukk0 kirjoitti:Mk4 aliohjautuminen muuttui rankaksi yliohjautumisekski jäykimmillä motorsport jousilla ja spaxin säädettävillä (säätö täysillä). Kiva oli motarin rampit tai liittymät vetää sladissa
Mutta, mk5/6 on helvetisti parempi auto ajaa. Mutta onhan noissa ihan oikeat tukivarretkin verrattuna mk3/4
Rallyracesta ostin vähän käytettynä sarjan vissii 200€ maksoin, jotku jäykimmät "motorsport" jouset mitä saanu.koskar kirjoitti: Hieman offtopic, mutta ihan näin mielenkiinnosta, että millä arvoilla nämä "jäykimmät motorsport jouset" on? Tietää vertailla omiin vietereihin.
Aihe rupesi nyt niin paljon kiinnostamaan, että kävin mittaamassa omasta Escort Mk6 RS 2000 4x4:sta raidevälejä. Karkeasti rullamitta näytti etu- ja takaraidevälin olevan suurin piirtein samat. En tiedä miten paljon tuo sitten eroaa FWD Mk5/6:sta.jjs kirjoitti:Jääradalla jossa on helpompi löytää auton käyttäytymisen perusominaisuudet (lue: hiljaisemmalla vauhdilla-turvallisemmin), huomaa hyvin mk3/4 escojen selkeän aliohjautuvuuden verrattuna mk5/6 -malleihin. En muista oliko mk5/6 millaisella mittasuhteella. Monen tekijän summa alustadynamiikka on kuitenkin.
Nämä omista romuista tehtyjä havaintoja.
Eikö niihin palikoihin saisi porattua reikiä sitten oikeisiin kohtiin tai jos ei paljoa heitä niin hiukan avartaa olemassa olevia?hanta kirjoitti:Tuli sitten sekin todettua eitteihän nuo sovikkaan RS2000:n taka napojen väliin. RS2000 pultin reijät vähän isommalla välillä.
Eli nyt olis tollaset 12,5 mm spacerit ylimääräisenä
Mahdollisesti joo, hirveästi noissa ei ole varaa reikiä suurennella, mutta pitää vielä vähän tutkailla.teme69 kirjoitti:Eikö niihin palikoihin saisi porattua reikiä sitten oikeisiin kohtiin tai jos ei paljoa heitä niin hiukan avartaa olemassa olevia?hanta kirjoitti:Tuli sitten sekin todettua eitteihän nuo sovikkaan RS2000:n taka napojen väliin. RS2000 pultin reijät vähän isommalla välillä.
Eli nyt olis tollaset 12,5 mm spacerit ylimääräisenä