2.8 vs 2.9 (ja 2.9 24v)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pelmer
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Marraskuu 24. 15:36:43 2009

2.8 vs 2.9 (ja 2.9 24v)

Viesti Kirjoittaja Pelmer » La Tammikuu 30. 0:38:10 2010

Eli autossa olis tällä hetkellä toi 2.8 keljujetillä ja nälkäkasvaa
syödessä :green: Saako tota mottia hyvin ruuvattua vai
pitäiskö vaihtaa 2.9 efi mielummin keulille ja lähteä siitä
tekemään konetta. mielipiteitä ja tietoa kaivataan tänne
päin :burn

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: 2.8 vs 2.9

Viesti Kirjoittaja henu » La Tammikuu 30. 9:57:43 2010

Taitaa olla hyötysuhde sen verran pien ettei kannata, ellet tarkottanu 2.9 cossun konetta ?
Mikäs auto kyseessä ?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: 2.8 vs 2.9

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Tammikuu 30. 12:31:35 2010

Ero noiden kahden 12-venttiilisen välillä on niin pieni (jollei kax'kasin venttiilikoneiston rouskutusta lasketa) ettei maksa vaivaa lähteä kikkailemaan. Siis jos puhutaan ehjistä moottoreista. Toki toi 2.9i on parempi ja modernimpi moottori.

Mutta... Ääni ehdottomasti BOA:lle! Se on kyllä helvetin hyvä moottori. Kaikista paras vaihtoehto. Helpoimmat +200hp.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

taneli
Viestit: 963
Liittynyt: La Maaliskuu 6. 16:58:22 2004
Paikkakunta: espoo

Re: 2.8 vs 2.9

Viesti Kirjoittaja taneli » La Tammikuu 30. 13:29:23 2010

samaa mieltä moutinen kanssa. boasta sais helpoiten sen +200hv. itellä oli 199hv 2.8 moottori, kunnes rikoin sen. tohon tehoon pääseminen vaati jo puristussuhteen muutoksen, jyrkemmän nokkaakselin, kansien kanavien muokkaukset, isommat venat, peltipakosarjat.. + 2000e siihen meni moottorirempan yhteydessä. boassa on jo toi teho lähes vakiona. sitten kun siinä on vielä potentiaalia +250 hv asti. sitä kandee oikeesti harkita. :twisted:
taxi-taunus 2.8i, ikuinen projekti, ja -02 farkku focus.

Pelmer
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Marraskuu 24. 15:36:43 2009

Re: 2.8 vs 2.9

Viesti Kirjoittaja Pelmer » La Tammikuu 30. 20:24:31 2010

mitä noissa cossu scropparin boa ja bob koneissa sit on eroo?
eiks toisessa oo ainaki juuttuva pituuksinen imusarja?

prokkis olis turbottaa tommonen 2.0 v6 keljulla
ku semmonen löytyy
ylimääräsenä hyllystä mut saako sen sit käymään
tasasesti kaikilla kierros aluella.

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: 2.8 vs 2.9

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Su Tammikuu 31. 11:15:54 2010

Vakiona 2.8 viä mennen tullen 2.9:ä mut viä kyllä sitä bensaakin enemmän. :lol:
Kannattaa koittaa hakua niin saa selville aika paljon mitä eroa noissa BOA/BOB Koneissa on.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: 2.8 vs 2.9

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Tammikuu 31. 12:22:14 2010

Pelmer kirjoitti:mitä noissa cossu scropparin boa ja bob koneissa sit on eroo?
eiks toisessa oo ainaki juuttuva pituuksinen imusarja?

prokkis olis turbottaa tommonen 2.0 v6 keljulla
ku semmonen löytyy
ylimääräsenä hyllystä mut saako sen sit käymään
tasasesti kaikilla kierros aluella.
Onko tässä joku syvällisempikin idea takana? Mun mielestä tossa hommassa ei ole mitään järkeä kun voi ahtaa isommankin koneen, tai olla ahtamatta. Tietty jos haluaa harrastaa ja opiskella, niin sillon se onkin jopa suotavaa. All do respect. =)

BOA:n ja BOB:n erot on suurinpiirtein imusarja, kannet, nokka-akselit ja jakopää. Imusarjassa on tuo kaksois systeemi elektronisesti, kun taas BOA:ssa mekaanisesti. Eikä se mitään juutu kun on kunnossa. Kansissa jotain eroa, ainakin imuporteissa. Nokissa enemmän nostoa ja ajoitettu himpun erilailla. Pitkän 2,2mtr tuplaketjun sijasta uudemmassa on lyhyemmät yksoisketjut omansa molemmille sylinteriryhmille.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 2.8 vs 2.9

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 1. 0:42:38 2010

MouTine kirjoitti: Onko tässä joku syvällisempikin idea takana? Mun mielestä tossa hommassa ei ole mitään järkeä kun voi ahtaa isommankin koneen, tai olla ahtamatta. Tietty jos haluaa harrastaa ja opiskella, niin sillon se onkin jopa suotavaa. All do respect. =)

BOA:n ja BOB:n erot on suurinpiirtein imusarja, kannet, nokka-akselit ja jakopää. Imusarjassa on tuo kaksois systeemi elektronisesti, kun taas BOA:ssa mekaanisesti. Eikä se mitään juutu kun on kunnossa. Kansissa jotain eroa, ainakin imuporteissa. Nokissa enemmän nostoa ja ajoitettu himpun erilailla. Pitkän 2,2mtr tuplaketjun sijasta uudemmassa on lyhyemmät yksoisketjut omansa molemmille sylinteriryhmille.
BOA koneessahan ei ole mitään kaksoissysteemiä. Iso imukotelo ja suppilot yms. urheilullista.
Jäsen #606

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: 2.8 vs 2.9

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Helmikuu 1. 1:52:06 2010

Olen joskus miettinyt, että mikä idea siinä BOA:n kaksoikaasuläpässä on? Kun kaasua painaa vähän niin ensimmäinen kaasuläppä on auki. Sitten kun runttaa kaasun pohjaan, niin aukeaa toinenkin kaasuläppä.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: 2.8 vs 2.9

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ma Helmikuu 1. 7:16:14 2010

olafu kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Onko tässä joku syvällisempikin idea takana? Mun mielestä tossa hommassa ei ole mitään järkeä kun voi ahtaa isommankin koneen, tai olla ahtamatta. Tietty jos haluaa harrastaa ja opiskella, niin sillon se onkin jopa suotavaa. All do respect. =)

BOA:n ja BOB:n erot on suurinpiirtein imusarja, kannet, nokka-akselit ja jakopää. Imusarjassa on tuo kaksois systeemi elektronisesti, kun taas BOA:ssa mekaanisesti. Eikä se mitään juutu kun on kunnossa. Kansissa jotain eroa, ainakin imuporteissa. Nokissa enemmän nostoa ja ajoitettu himpun erilailla. Pitkän 2,2mtr tuplaketjun sijasta uudemmassa on lyhyemmät yksoisketjut omansa molemmille sylinteriryhmille.
BOA koneessahan ei ole mitään kaksoissysteemiä. Iso imukotelo ja suppilot yms. urheilullista.
Onpas! Kaasuläpät on kaksi toimisia. Sitä en muista miten imusarjan kanavat läppien takana haarautuu.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

RiSa
Viestit: 72
Liittynyt: La Kesäkuu 9. 13:32:49 2007
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: 2.8 vs 2.9

Viesti Kirjoittaja RiSa » Ma Helmikuu 1. 7:32:04 2010

MouTine kirjoitti:Onpas! Kaasuläpät on kaksi toimisia. Sitä en muista miten imusarjan kanavat läppien takana haarautuu.
BOAn kaasuläpät aukeaa vaiheittain, mutta sillä ei ole mitään tekemistä imusarjan pituuden kanssa. BOBissa on käytössä VIS-Variable Resonance Inlet System, jolla muutetaan ilman reittiä imusarjassa
Sine kirjoitti:Olen joskus miettinyt, että mikä idea siinä BOA:n kaksoikaasuläpässä on? Kun kaasua painaa vähän niin ensimmäinen kaasuläppä on auki. Sitten kun runttaa kaasun pohjaan, niin aukeaa toinenkin kaasuläppä.
Eiköhän tuossa ole sama idea kuin vaiheittain toimivissa kaasuttimissakin.
May the FORD be with you!

Capri -70 4.6 2V GT
Transit -74 2.9 12V
Taunus -77 1.6 L
Scorpio -93 2.9 24V Cosworth Ghia
Mondeo -06 ST220

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: 2.8 vs 2.9

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Helmikuu 1. 7:54:26 2010

RiSa kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Onpas! Kaasuläpät on kaksi toimisia. Sitä en muista miten imusarjan kanavat läppien takana haarautuu.
BOAn kaasuläpät aukeaa vaiheittain, mutta sillä ei ole mitään tekemistä imusarjan pituuden kanssa. BOBissa on käytössä VIS-Variable Resonance Inlet System, jolla muutetaan ilman reittiä imusarjassa
Sine kirjoitti:Olen joskus miettinyt, että mikä idea siinä BOA:n kaksoikaasuläpässä on? Kun kaasua painaa vähän niin ensimmäinen kaasuläppä on auki. Sitten kun runttaa kaasun pohjaan, niin aukeaa toinenkin kaasuläppä.
Eiköhän tuossa ole sama idea kuin vaiheittain toimivissa kaasuttimissakin.
Juu olen kanssa samaa mieltä ton RiSa:n kanssa,opel on käyttäny kanssa tota tuplaläppäsysteemiä monissa autoissa,mulla on kadetissa semmonen,pienillä kierroksilla ja pienellä läpällä saadaan kova virtaus ja näin ollen on parempi alavääntö ja polttoainetalous.
Kun taas kaikki hormit auki on enemmän puhtia ylhäällä..
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 2.8 vs 2.9 (ja 2.9 24v)

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Helmikuu 2. 18:38:49 2010

Luultavasti siitä läpästä on vaan haluttu progressiivisempi, ettei siitä tule semmonen on-off, niinkuin yhdellä isolla läpällä helposti tulee. Eli ei mekaniikan lisäksi juuri mitään tekemistä vaiheittain aukeevan kaasarin kanssa.
Jäsen #606

RiSa
Viestit: 72
Liittynyt: La Kesäkuu 9. 13:32:49 2007
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Re: 2.8 vs 2.9 (ja 2.9 24v)

Viesti Kirjoittaja RiSa » Ti Helmikuu 2. 19:23:22 2010

Eikö progressiivisuus nimenomaan ole vaiheittain aukevan kaasuttimen idea?
May the FORD be with you!

Capri -70 4.6 2V GT
Transit -74 2.9 12V
Taunus -77 1.6 L
Scorpio -93 2.9 24V Cosworth Ghia
Mondeo -06 ST220

Pelmer
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Marraskuu 24. 15:36:43 2009

Re: 2.8 vs 2.9 (ja 2.9 24v)

Viesti Kirjoittaja Pelmer » Su Helmikuu 7. 12:45:34 2010

samaa mieltä moutinen kanssa. boasta sais helpoiten sen +200hv. itellä oli 199hv 2.8 moottori, kunnes rikoin sen. tohon tehoon pääseminen vaati jo puristussuhteen muutoksen, jyrkemmän nokkaakselin, kansien kanavien muokkaukset, isommat venat, peltipakosarjat.. + 2000e siihen meni moottorirempan yhteydessä. boassa on jo toi teho lähes vakiona. sitten kun siinä on vielä potentiaalia +250 hv asti. sitä kandee oikeesti harkita.

mitä puristukset ja väännöt


olis vaan siisti tehdä tehokas kone missä ei lue kossu :wink:
eli aihiona 2.8 ja remmi kiehtois :green:
väännöllä mennään :burn
harrastus on pointti.
ahdin vaihtoehtoja???
t-bird???
lexsus???

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: 2.8 vs 2.9 (ja 2.9 24v)

Viesti Kirjoittaja henu » Su Helmikuu 7. 13:03:27 2010

Pelmer kirjoitti:ahdin vaihtoehtoja???
Järkevyydestä en tiedä mut itellä kasautumassa 2.8i + eaton M90.
Halvalla niitä ainakii näkyy myynnissä.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: 2.8 vs 2.9 (ja 2.9 24v)

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 8. 1:03:23 2010

RiSa kirjoitti:Eikö progressiivisuus nimenomaan ole vaiheittain aukevan kaasuttimen idea?
Ei, mutta se tulee siinä kaupan päälle. Kyllä siinä on haettu ennemminkin parempaa ilman ja bensan sekoittumista ja tarkempaa osakuorma-alueiden säädettävyyttä ja taas sitä kautta parempaa taloudellisuutta. Yhdellä pienellä kurkulla taas rajottuu huipputeho, koska se ahdistaa. Jos taas olis vaan yks iso kurkku, niin siinä ei riitä virtausnopeus osakuormilla, eli hajottimesta ei tule vielä tavaraa. Tällöin tyhjäkäyntipiirin täytyy toimia aika isoille kuormituksille, joka taas on hankala säätää kunnolla toimimaan niin laajalle toiminta-alueelle.
Tai jotain. Viisaammat selittäkööt tarkemmin, mutta ainakaan yksin kaasupolkimen käytettävyyden takia ei vaiheittain aukeevaa kaasaria ole kehitetty.
Jäsen #606

welhox
Viestit: 589
Liittynyt: To Heinäkuu 22. 23:51:23 2010

Re: 2.8 vs 2.9

Viesti Kirjoittaja welhox » Su Elokuu 29. 23:31:59 2010

taneli kirjoitti:samaa mieltä moutinen kanssa. boasta sais helpoiten sen +200hv. itellä oli 199hv 2.8 moottori, kunnes rikoin sen. tohon tehoon pääseminen vaati jo puristussuhteen muutoksen, jyrkemmän nokkaakselin, kansien kanavien muokkaukset, isommat venat, peltipakosarjat.. + 2000e siihen meni moottorirempan yhteydessä. boassa on jo toi teho lähes vakiona. sitten kun siinä on vielä potentiaalia +250 hv asti. sitä kandee oikeesti harkita. :twisted:
Kuinkas paljon askartelua BOA:n vaihto sitten aiheuttaa 2.9i tilalle, onko jollain vaihdon tehneellä laittaa listaa? Tuskimpa sekään ihan lennosta onnistuu.
Edit: Tällainen tuli netissä vastaan.
Löytyykö tätä konetta muusta kuin scorpiosta?

Ja jos kuitenkin haluaa 2.9i piristää niin peltisarja+ kireämpi nokka on varmaan ensimmäiset toimenpiteet?
Kireämmän nokan kun vaihtaa niin joutuu kaiketi vaihtamaan ainakin myös mekaaniset seuraajat+jouset?
Johtuuko tämä siitä ettei hydr. seuraajat välttämättä kykene pysymään mukana vai mistä?
Auttaako jos öljynpaineet on korkeammat?
Itse nokkahan ei hirveitä maksa mutta kun vaihtaa muutkin hilppeet niin hinta nousee.

Itselläkin tehon lisääminen mielessä mutta ainakin toistaiseksi vaparina.
Jos ensin sais ikuisuusprojectiksi venyneen jäärata iS:n turbotettua.
Jos pyörä ei vedä niin se jarruttaa.

XR4x4 -91
Cossu -86
2.0 IS -86, jäärata lelu, myyty pois tekniikanluovuttujaksi.
1.6 laser
Lynx

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: 2.8 vs 2.9 (ja 2.9 24v)

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Elokuu 30. 17:17:46 2010

Eikö BOA mene suoraan tommosen neliveto systeemiin?
Vauhtipyörä,kytkin,startti (2wd 185mm pitkä/4wd 175mm pitkä),koneenkorvat ja öljypohjan jättää vanhasta.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

JyriN
Viestit: 549
Liittynyt: To Toukokuu 1. 9:31:11 2008
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 2.8 vs 2.9

Viesti Kirjoittaja JyriN » Ma Elokuu 30. 20:11:05 2010

RiSa kirjoitti: BOAn kaasuläpät aukeaa vaiheittain, mutta sillä ei ole mitään tekemistä imusarjan pituuden kanssa. BOBissa on käytössä VIS-Variable Resonance Inlet System, jolla muutetaan ilman reittiä imusarjassa
Tossa pyörittelin sitä BOB imukanavistoa ja vissiä käsissä. Miten se oikein toimii? Tyhjäkäynnillä vis-läppä on kiinni, jolloin ilma menee lyhyttä mutta tiukkaa mutkaa sylinteriin ja kierrosten noustessa läppä aukeaa jolloin ilma pääsee kiertämään koko pitkän putken kautta ilman yli 90 asteen käännöksiä? Eikö imusarjan pituus toimi ikään kuin toisin päin: pitkä putki parantaa alavääntöä ja lyhyt yläkierrosten tehoa? Tossa kai luotetaan siihen pyörteilyy alakierroksilla.

Olisikohan tuosta mitään hyötyä 2.8 siamilaisen imusarjan tilalla? 8)
Sierra XR4i 24v Cosworth (BOB) kesäauto

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: 2.8 vs 2.9 (ja 2.9 24v)

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Marraskuu 3. 17:55:06 2010

Mulla on tossa 2.4i (vastaava kuin 2.9i) Scorpiossa hitsattu kaasuvivuston se "holkki rako" suoraksi siitä toisesta vivusta niin että läpät aukee molemmat heti yhtäaikaisesti. Niin ja tietysti 2x vaapaavirtaus suodattimet. :cha
Kaasun vastaavuus ihan erilainen ku vakioissa, mutta vaatii vakaata kaasujalkaa ja totuttelua, jos tahtoo körötellä n.1000-1500rpm alueella... :wink:

Nimimerkki ghiaman10 tarjos mulle just HALVALLA rammiahdin projektia 2.8 koneeseen, löytyy kuulemma ahdin ja imusarja ainakin, mutta jotain viel puuttuu.
Koitappa privalla ite kysellä jos kiinnostaa???
Turbottamalla noista parhaiten kuulemma saa tehoa, tahtoo olla työlästä ja turhan kallista saada vapariheposia.

Omaan XR.ään meinaan ehkä laittaa tuplaturbot, pakosarjoista yms. jo kauppaa käydään... :-$
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: 2.8 vs 2.9

Viesti Kirjoittaja Sine » To Marraskuu 4. 13:06:34 2010

JyriN kirjoitti:Eikö imusarjan pituus toimi ikään kuin toisin päin: pitkä putki parantaa alavääntöä ja lyhyt yläkierrosten tehoa? Tossa kai luotetaan siihen pyörteilyy alakierroksilla.
Sama käsitys minullakin on ollut. Tässä on varmaan Cosworthilla ollut nyt joku muu idea takana.

<TeMe>
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmikuu 9. 20:23:19 2009

Re: 2.8 vs 2.9 (ja 2.9 24v)

Viesti Kirjoittaja <TeMe> » To Kesäkuu 23. 11:44:32 2011

Kysytäänpä täällä kun näyttäis lähimmäks osuvan. Elikkä käykös 2.8 efi scorpparista kannet 2.8 sierraan?? Jos ei käy niin entäpä sit imusarja, meneekö ihan heittämäällä 2.8 scorpparista 2.8 sierran kansiin vai joutuuko paljonki soveltaan?? :D
Ford Mondeo 2.0 Tdci -04
Ford Sierra 2.8 -87
Ford Sierra 2.9i Ghia -91 (louvutettu eteenpäin)

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: 2.8 vs 2.9 (ja 2.9 24v)

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Kesäkuu 23. 14:17:12 2011

Kaikki käy keskenään ristiin.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

<TeMe>
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmikuu 9. 20:23:19 2009

Re: 2.8 vs 2.9 (ja 2.9 24v)

Viesti Kirjoittaja <TeMe> » To Kesäkuu 23. 14:42:12 2011

Kiitos tiedosta, tämä tieto helpottaa paljon asioita. :D
Ford Mondeo 2.0 Tdci -04
Ford Sierra 2.8 -87
Ford Sierra 2.9i Ghia -91 (louvutettu eteenpäin)

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: 2.8 vs 2.9 (ja 2.9 24v)

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Kesäkuu 23. 14:55:24 2011

Sen verran vielä, että virranjakaja ei mahdu k-jetistä efin imusarjan kanssa eikä suuttimet tietenkään mene siihen. Mutta näistähän ei ollut puhetta tässä.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

<TeMe>
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Helmikuu 9. 20:23:19 2009

Re: 2.8 vs 2.9 (ja 2.9 24v)

Viesti Kirjoittaja <TeMe> » To Kesäkuu 23. 15:52:53 2011

puuhapete kirjoitti:Sen verran vielä, että virranjakaja ei mahdu k-jetistä efin imusarjan kanssa eikä suuttimet tietenkään mene siihen. Mutta näistähän ei ollut puhetta tässä.
Juu ei tarvi virranjakan mahtuakkaan :wink: , eikä kyllä suuttimienkaan. :)
Ford Mondeo 2.0 Tdci -04
Ford Sierra 2.8 -87
Ford Sierra 2.9i Ghia -91 (louvutettu eteenpäin)

Vastaa Viestiin