RS2000 lambdat, käyntihäiriötä ym...

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

RS2000 lambdat, käyntihäiriötä ym...

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Pe Syyskuu 18. 21:00:48 2009

Onko RS2000 lambda-antureissa jotain muutakin eroa kuin johtojen pituus?

Ja minkähän takia siellä ees on 2 lambda-anturia, vai onko tää samanlainen keksintö kuin 8v dohc? :D


Mittailin antureita, ja toinen näyttäis skaalaavan laidasta laitaan koko ajan kuten vissiin pitääkin auton käydessä, mutta toinen vähän tökkii ja heittelee. Vaihdoin tämän tökkivän tilalle toisen anturin, mutta se käyttäytyy suunnilleen samalla tavalla, eikös noiden molempien pitäisi skaalata laidasta laitaan koko ajan auton käydessä?


Auto ei mee katsastuksesta läpi kun joutokäynnillä on HC koholla. Tosin vika voi löytyä muualtakin kun tuntuu käyvän vähän tuhnusesti joutavaa, liekkö nuo NGK-R tulpat osasyynä siihen :roll:
Viimeksi muokannut cruiseri, Pe Syyskuu 25. 0:44:12 2009. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: RS2000 lambdat?

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Syyskuu 18. 22:34:35 2009

Ootko vikakoodit lukenut? Mulla valitti tuo Mk5 molemmista lambdoista niin tilasin sitten eBaysta tarvikeosat oikeilla liittimillä. Taisi olla reilu 70€ kuolema (tarkistan projektithreadista ;)).
Escort Mk4 "RS2300i"

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: RS2000 lambdat?

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Pe Syyskuu 18. 23:06:28 2009

En oo vikakoodeja lukenut vielä.

Vanhoja topicceja lueskelin tässä tunnin verran, siellä ainakin käyty kädenvääntöä että onko lambdat erilaisia. Eri varaosanumerothan noissa on, mutta onko niissä muuta eroa kun johdon pituus tai liitin, ei kai nyt sentään monenlaisia lambdoja ole fordin tehtaalla käytetty?
Itelläni odottaa tossa pöydällä 2kpl NGK tarvikelambdoja, mutta kun ei tuo tuntunu tykkäävän NGK:n tulpistakaan ni uskaltaako noita lambdojakaan laittaa... :lol:

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: RS2000 lambdat?

Viesti Kirjoittaja Pykälä » La Syyskuu 19. 12:41:26 2009

Omasta autosta vaihdoin noitten lambdojen piuhat ristiin niin loppu nykiminen...oisko sitten niillä lambdoilla jotain merkitystä kuitenkin et kumminpäin ne sinne tulee? Ite epäilin et liittimet olis ollu jokseenkin huonosti tms. :roll: Liittimet oli ainakin käypäsiä keskenään...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: RS2000 lambdat

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Pe Syyskuu 25. 0:43:00 2009

Prkl rupee palamaan käpy ton vehkeen kanssa. Vaihoin toisen lambdan tänään uuteen, toinen oli mittausten perusteella kunnossa.
Puolat on mitattu, tulpanjohdot mitattu, uudet boschin tulpat (uusilla ngk:illa prötäs vaan ja ampu putkessa), lambdat pitäs nyt olla kunnossa, jäähdytysnesteen lämpöanturi mitattu...

Mutta kun käyttää vähän aikaa tallissa niin alkaa silmiä kirvellä kun käy niin rikkaalla että puskee melkeen bensaa putkesta... ECU on myös "nollattu" pariin otteeseen, ei vaikutusta...

Vedot on tallella, joutokäynnillä se pupeltaa ja tuntuu siltä että bensaa se saa liikaa, mikä sitä vaivaa? :-s

Ja joutokäynnillä HC reilu 300, sallittu 100. Huomenna pitäs tohon paikalliselle pajalle lähtee polkemaan, jos jotenkin sais hyväksyttävän päästölapun :roll:

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: RS2000 lambdat, käyntihäiriötä ym...

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Pe Syyskuu 25. 18:06:30 2009

Itse itselleni vastaten: apu löytyi Fortesta, niin uskomatonta kuin se voikin olla... Imusarjasta alipaineletkun kautta fortea sisään koneen käydessä, puol Savitaipaletta peittyi valkoiseen savuun... Sitten lämmittelylenkki vielä ja päästömittaus; 0,01, O2 0,01, HC 36 :D

Vastaa Viestiin