XR4i:n tyhjäkäynti?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

XR4i:n tyhjäkäynti?

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » Pe Maaliskuu 7. 23:04:03 2008

Onko olemassa jotai sadetanssia millä tuon sais toimimaan? Eli oon säätäny siitä pienestä ruuvista kaasuläpän luona MUTTA: käy hyvin noin 15 sec, sitten laskee hitaasti ja lopulta aina sammuu! Ja sama tulos vaikka tyhjäkäynnin laittais 2000rpm. Laskee siitä vaan hieman hitaammin. Ja auto lievästi piristetty 2.8 mfi. En oo oikein sinut tämän MFI:n kanssa vielä.Ja mikä johto se on joka tulee kiinni siihen tyhjäkäyntisäätö-ruuviin??

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i:n tyhjäkäynti?

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Pe Maaliskuu 7. 23:19:18 2008

Colognevsa kirjoitti:Onko olemassa jotai sadetanssia millä tuon sais toimimaan? Eli oon säätäny siitä pienestä ruuvista kaasuläpän luona MUTTA: käy hyvin noin 15 sec, sitten laskee hitaasti ja lopulta aina sammuu! Ja sama tulos vaikka tyhjäkäynnin laittais 2000rpm. Laskee siitä vaan hieman hitaammin. Ja auto lievästi piristetty 2.8 mfi. En oo oikein sinut tämän MFI:n kanssa vielä.Ja mikä johto se on joka tulee kiinni siihen tyhjäkäyntisäätö-ruuviin??
niin,se pieni ruuvi kaasuläpän luona ei ole tyhjäkäyntiruuvi.tyhjäkäyntiruuvi on se iso ruuvi kaasuläppäkotelossa,se minkä iso tasakanta on suoraan auton nokkaa kohti.
siitä johdosta en tiedä,joka toisessa se on kiinni siinä ruuvissa ja toisissa taas ei ole.oman kokemuksen mukaan se johto ei vaikuta mihinkään. :shock:
kytkentäkaavasta en ole edes etsinyt sen johdon merkitystä

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Re: XR4i:n tyhjäkäynti?

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » La Maaliskuu 8. 5:48:41 2008

Sierra XR kirjoitti:
Colognevsa kirjoitti: niin,se pieni ruuvi kaasuläpän luona ei ole tyhjäkäyntiruuvi.tyhjäkäyntiruuvi on se iso ruuvi kaasuläppäkotelossa,se minkä iso tasakanta on suoraan auton nokkaa kohti.
siitä johdosta en tiedä,joka toisessa se on kiinni siinä ruuvissa ja toisissa taas ei ole.oman kokemuksen mukaan se johto ei vaikuta mihinkään. :shock:
kytkentäkaavasta en ole edes etsinyt sen johdon merkitystä
En nyt osaa sanoo kyseisestä koneesta mutta kuvaus tuosta "ruuvi-johdosta" toi heti mieleen Escort XR3i'n vastaavan jonka tarkoitus ymmärtääkseni on kertoa jollekkin kaasuläpän olevan kiinni...

Ja jos kyseessä on vanhemman mallin XR4i, (MFi) niin se ruisku käsittääkseni on hyvin pitkälti samaa mallia XR3'n kanssa.


Itse ongelmasta...sanoisin että jos nyt edes tiedän mistä ruuvista puhuttiin, niin sen säätäminen tosiaankin vaikuttaa ainoastaan kaasuläpän "nolla" asentoon.
Escon XR3i'ssä myös on ihan eri ruuvi tyhmä-käynnille.
Jos vika kuitenkin on alkanut yllättäen, epäilisin ehkä ensimmäisenä imu-ilma vuotoa jossakin.
Itse oon myös tuon XR3i koneen kanssa huomannut että hyvä kuntoinen ilman suodatin auttaa tyhmä-käyntiin todella paljon, (jostain syystä kondensoi nestettä huohotus-järjestelmän kautta ilman putsariin joten tukkeutuu usein...) eli onko suodatin missä kunnossa ?
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Colognevsa
Viestit: 593
Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
Paikkakunta: VAASA

Viesti Kirjoittaja Colognevsa » La Maaliskuu 8. 7:00:30 2008

Filsa on kyllä brännyy... Tuli vaan mieleen että eikai tuo nokka sekoota määräjakajan systeemeitä?Ennakon katoin niin oli n.25 astetta?Tosin rpm silloin oli n.1400. Nokka oli ihan listatavaraa, jotain V6 nopea katu-jos en väärin muista. Ei tos muuta mutta kuulostaa ihan OHC:lta ku käy korkeeta.Joutuu aina amiksille polkaseen että huomaavat auton olevan jotain muuta kuin norm.sierra :D Paha sinänsä että tuo kuulostaa ihan bemarilta ku kierrättää kunnolla.Tana

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: XR4i:n tyhjäkäynti?

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Maaliskuu 8. 9:25:14 2008

Zimi Da Guitara kirjoitti: En nyt osaa sanoo kyseisestä koneesta mutta kuvaus tuosta "ruuvi-johdosta" toi heti mieleen Escort XR3i'n vastaavan jonka tarkoitus ymmärtääkseni on kertoa jollekkin kaasuläpän olevan kiinni...

Ja jos kyseessä on vanhemman mallin XR4i, (MFi) niin se ruisku käsittääkseni on hyvin pitkälti samaa mallia XR3'n kanssa.
se pelkkä ruuvi ei anna kyllä mitään tietoa kaasuläpän elämästä.niinkun kirjotin että auto toimii täysin samoin on johto kiinni tai ei ja on toiminut jo 14vuotta :wink:

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » La Maaliskuu 8. 14:51:52 2008

Sen verran tarkennan tuota mitä kirjoitin, että sen piuhan tarkotus Escossa on maadoittamalla katkaista, (vai pikemminkin uudelleen-ohjata) bensasyöttö moottorilla jarruttaessa eli jos kaasua ei paina ja kierroksia on tarpeeks, 1600~ + että kone on tarpeeksi lämmin.

Näin siis Escossa. ;d
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Vastaa Viestiin