XR4i:n tyhjäkäynti?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
XR4i:n tyhjäkäynti?
Onko olemassa jotai sadetanssia millä tuon sais toimimaan? Eli oon säätäny siitä pienestä ruuvista kaasuläpän luona MUTTA: käy hyvin noin 15 sec, sitten laskee hitaasti ja lopulta aina sammuu! Ja sama tulos vaikka tyhjäkäynnin laittais 2000rpm. Laskee siitä vaan hieman hitaammin. Ja auto lievästi piristetty 2.8 mfi. En oo oikein sinut tämän MFI:n kanssa vielä.Ja mikä johto se on joka tulee kiinni siihen tyhjäkäyntisäätö-ruuviin??
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: XR4i:n tyhjäkäynti?
niin,se pieni ruuvi kaasuläpän luona ei ole tyhjäkäyntiruuvi.tyhjäkäyntiruuvi on se iso ruuvi kaasuläppäkotelossa,se minkä iso tasakanta on suoraan auton nokkaa kohti.Colognevsa kirjoitti:Onko olemassa jotai sadetanssia millä tuon sais toimimaan? Eli oon säätäny siitä pienestä ruuvista kaasuläpän luona MUTTA: käy hyvin noin 15 sec, sitten laskee hitaasti ja lopulta aina sammuu! Ja sama tulos vaikka tyhjäkäynnin laittais 2000rpm. Laskee siitä vaan hieman hitaammin. Ja auto lievästi piristetty 2.8 mfi. En oo oikein sinut tämän MFI:n kanssa vielä.Ja mikä johto se on joka tulee kiinni siihen tyhjäkäyntisäätö-ruuviin??
siitä johdosta en tiedä,joka toisessa se on kiinni siinä ruuvissa ja toisissa taas ei ole.oman kokemuksen mukaan se johto ei vaikuta mihinkään.

kytkentäkaavasta en ole edes etsinyt sen johdon merkitystä
-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Re: XR4i:n tyhjäkäynti?
En nyt osaa sanoo kyseisestä koneesta mutta kuvaus tuosta "ruuvi-johdosta" toi heti mieleen Escort XR3i'n vastaavan jonka tarkoitus ymmärtääkseni on kertoa jollekkin kaasuläpän olevan kiinni...Sierra XR kirjoitti:Colognevsa kirjoitti: niin,se pieni ruuvi kaasuläpän luona ei ole tyhjäkäyntiruuvi.tyhjäkäyntiruuvi on se iso ruuvi kaasuläppäkotelossa,se minkä iso tasakanta on suoraan auton nokkaa kohti.
siitä johdosta en tiedä,joka toisessa se on kiinni siinä ruuvissa ja toisissa taas ei ole.oman kokemuksen mukaan se johto ei vaikuta mihinkään.
kytkentäkaavasta en ole edes etsinyt sen johdon merkitystä
Ja jos kyseessä on vanhemman mallin XR4i, (MFi) niin se ruisku käsittääkseni on hyvin pitkälti samaa mallia XR3'n kanssa.
Itse ongelmasta...sanoisin että jos nyt edes tiedän mistä ruuvista puhuttiin, niin sen säätäminen tosiaankin vaikuttaa ainoastaan kaasuläpän "nolla" asentoon.
Escon XR3i'ssä myös on ihan eri ruuvi tyhmä-käynnille.
Jos vika kuitenkin on alkanut yllättäen, epäilisin ehkä ensimmäisenä imu-ilma vuotoa jossakin.
Itse oon myös tuon XR3i koneen kanssa huomannut että hyvä kuntoinen ilman suodatin auttaa tyhmä-käyntiin todella paljon, (jostain syystä kondensoi nestettä huohotus-järjestelmän kautta ilman putsariin joten tukkeutuu usein...) eli onko suodatin missä kunnossa ?
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: Ma Syyskuu 22. 19:59:19 2003
- Paikkakunta: VAASA
Filsa on kyllä brännyy... Tuli vaan mieleen että eikai tuo nokka sekoota määräjakajan systeemeitä?Ennakon katoin niin oli n.25 astetta?Tosin rpm silloin oli n.1400. Nokka oli ihan listatavaraa, jotain V6 nopea katu-jos en väärin muista. Ei tos muuta mutta kuulostaa ihan OHC:lta ku käy korkeeta.Joutuu aina amiksille polkaseen että huomaavat auton olevan jotain muuta kuin norm.sierra
Paha sinänsä että tuo kuulostaa ihan bemarilta ku kierrättää kunnolla.Tana

-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: XR4i:n tyhjäkäynti?
se pelkkä ruuvi ei anna kyllä mitään tietoa kaasuläpän elämästä.niinkun kirjotin että auto toimii täysin samoin on johto kiinni tai ei ja on toiminut jo 14vuottaZimi Da Guitara kirjoitti: En nyt osaa sanoo kyseisestä koneesta mutta kuvaus tuosta "ruuvi-johdosta" toi heti mieleen Escort XR3i'n vastaavan jonka tarkoitus ymmärtääkseni on kertoa jollekkin kaasuläpän olevan kiinni...
Ja jos kyseessä on vanhemman mallin XR4i, (MFi) niin se ruisku käsittääkseni on hyvin pitkälti samaa mallia XR3'n kanssa.

-
- Viestit: 2149
- Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
- Viesti:
Sen verran tarkennan tuota mitä kirjoitin, että sen piuhan tarkotus Escossa on maadoittamalla katkaista, (vai pikemminkin uudelleen-ohjata) bensasyöttö moottorilla jarruttaessa eli jos kaasua ei paina ja kierroksia on tarpeeks, 1600~ + että kone on tarpeeksi lämmin.
Näin siis Escossa. ;d
Näin siis Escossa. ;d
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *
* Driving Gentoo Linux *