RS2000 ja käynnistyminen
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
RS2000 ja käynnistyminen
Tuo 2K on nyt pari kertaa tehnyt sen että kun se on seissyt päivän-pari, ei enään käynnisty. Eli kun virrat kääntää päälle ja koittaa startata niin ei sano mitään. Tönäsemällä lähtee käyntiin ja sen jälkeen taas toimii OK.<br><br>Eli onko tuossa joku jännitetason tunnistin että alle tietyn tason ei lähde edes pyörittämään? Vai onko vika jossain muualla? Jännitteitä en ole vielä ehtinyt mittailla, mutta akku on keväällä ostettu, eli se on kunnossa.<br><br>T:Jore
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Katoppa ne Startiin menevät piuhat. Hapettuneena tekee tuota.
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Joo mulla on kanssa vikaa startissa. Ekalla lähtee aamun eka startti ... ,mutta kun menee vaikka kaupassa käymää ja sit pitäis lähtee sieltä pois niin ei starttaa!! Releet vain naksuu konehuoneessa. 2-3 kertaa kokeilee starttaa ei mitään vain releet naksuu sitten virta-avain pois ja uudestaa starttaa välillä lähtee välillä joutuu viel kerran ottaa pois ja kokeilla uusiks ja vasta sit ...
Startti on vaihdettu 2kk sit ja piuhat on kunnolla kiinni. Hapettumisistä en tiedä . .... pitäne vilkasta piuhat. Oma akku näyttää vanhalta .. talvella sit sen kunnon huomaa
Kun kerran starttia vuodatetaan niin annetaan mennä vaan kun on alamäki.
Eli tyhjäkäynti pätkii. Esim. kun tulee valoihin ja vaikka 3:selta vaihtaa 2:selle ja jarruttaa ja silloi ku 2:selta vapaalle niin kiekat menee 100 tjsp . eli todella alas ja motti sammuu. Kivaa ku motti sammuu jokaisessa valossa
Ellei sit ehdi polkasee kaasu. .. ja jos päästää kaasun niin sinne se 100-300 välillä menee ja sammuu. Tosin ku duunista tulin ja ajoin himaan niin kiekat meni 100-300, mutta nousi 600-700 ja motti kävi tosin ravisti hieman autoa. Jooh 2 päivää sit toimi hyvin ja nyt ei .. niin joskus 1kk sit viikon verran teki samaa ja sit se "korjautu" ja nyt taas ..
Melkoista .. neuvoa tarttis.
Startti on vaihdettu 2kk sit ja piuhat on kunnolla kiinni. Hapettumisistä en tiedä . .... pitäne vilkasta piuhat. Oma akku näyttää vanhalta .. talvella sit sen kunnon huomaa

Kun kerran starttia vuodatetaan niin annetaan mennä vaan kun on alamäki.
Eli tyhjäkäynti pätkii. Esim. kun tulee valoihin ja vaikka 3:selta vaihtaa 2:selle ja jarruttaa ja silloi ku 2:selta vapaalle niin kiekat menee 100 tjsp . eli todella alas ja motti sammuu. Kivaa ku motti sammuu jokaisessa valossa

Ellei sit ehdi polkasee kaasu. .. ja jos päästää kaasun niin sinne se 100-300 välillä menee ja sammuu. Tosin ku duunista tulin ja ajoin himaan niin kiekat meni 100-300, mutta nousi 600-700 ja motti kävi tosin ravisti hieman autoa. Jooh 2 päivää sit toimi hyvin ja nyt ei .. niin joskus 1kk sit viikon verran teki samaa ja sit se "korjautu" ja nyt taas ..
Melkoista .. neuvoa tarttis.
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
[quote author=arde link=board=2;threadid=12248;start=0#93426 date=1057245217]
Eli tyhjäkäynti pätkii. Esim. kun tulee valoihin ja vaikka 3:selta vaihtaa 2:selle ja jarruttaa ja silloi ku 2:selta vapaalle niin kiekat menee 100 tjsp . eli todella alas ja motti sammuu. Kivaa ku motti sammuu jokaisessa valossa
Ellei sit ehdi polkasee kaasu. .. ja jos päästää kaasun niin sinne se 100-300 välillä menee ja sammuu. Tosin ku duunista tulin ja ajoin himaan niin kiekat meni 100-300, mutta nousi 600-700 ja motti kävi tosin ravisti hieman autoa. Jooh 2 päivää sit toimi hyvin ja nyt ei .. niin joskus 1kk sit viikon verran teki samaa ja sit se "korjautu" ja nyt taas ..
Melkoista .. neuvoa tarttis.
[/quote]
Kerran kun pelleilin bensan paineiden kanssa, niin tuli rikottua alipaine letku joka menee paineen säätimelle. Niin teki juuri tuota paitsi että tyhjä käyntikin seilasi 1000-200 rpm. letkun vaihto auttoi minulla... Ei taida tosin olla sama vika kuinka sinulla. Vai miten käy tyhjää?
EDIT: Kirotus virheet TAAS
Eli tyhjäkäynti pätkii. Esim. kun tulee valoihin ja vaikka 3:selta vaihtaa 2:selle ja jarruttaa ja silloi ku 2:selta vapaalle niin kiekat menee 100 tjsp . eli todella alas ja motti sammuu. Kivaa ku motti sammuu jokaisessa valossa

Ellei sit ehdi polkasee kaasu. .. ja jos päästää kaasun niin sinne se 100-300 välillä menee ja sammuu. Tosin ku duunista tulin ja ajoin himaan niin kiekat meni 100-300, mutta nousi 600-700 ja motti kävi tosin ravisti hieman autoa. Jooh 2 päivää sit toimi hyvin ja nyt ei .. niin joskus 1kk sit viikon verran teki samaa ja sit se "korjautu" ja nyt taas ..
Melkoista .. neuvoa tarttis.
[/quote]
Kerran kun pelleilin bensan paineiden kanssa, niin tuli rikottua alipaine letku joka menee paineen säätimelle. Niin teki juuri tuota paitsi että tyhjä käyntikin seilasi 1000-200 rpm. letkun vaihto auttoi minulla... Ei taida tosin olla sama vika kuinka sinulla. Vai miten käy tyhjää?
EDIT: Kirotus virheet TAAS
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Tänään teki taas pitkästä aikaa sen että ei starttaa. Heiluttelin startille meneviä piuhoja, eikä kyllä auttanut yhtään.<br><br>Huomasin että kun yrittää käynnistää autoa, niin vaikka startti ei kuullostaisi pyörittävän yhtään, niin se lämpenee huomattavan paljon.<br><br>Voisko noista arvata yhtään että missä vika ja mikä auttaa?<br><br>T:Jore
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Nyt 3 kertaa tapahtunu niin, että kun starttaa niin ei mitää tapahdu. Sit vaa yrittää starttailla kunnes lähtee käyntii tai työntää käyntii.
Viime lauantaina kun starttasin niin piti sitä normaalia startti-ääntä, mutta viimeisen kipinän olis tarvinnu, että olis motti lähteny käyntiin. No työntämällä sit piti . . ... Enpä tiedä missä kusee, mutta vois veikata tulppia, virranjakajaa tai sitten akusta piuhat startille ne 3 vai onks niitä nyt 4 ja niissä hapettumia liitoksissa tms. .. Mulla näyttäis tossa yhdessä hm punaisessa joka tulee mustan tiivisteen läpi niin 2 kohtaa jotain sähköteippi virityksiä
Pitäis varmaa ottaa piuha irti ja tutkasta se viritys .. ties vaikka piuhat irvistelis siellä.
Kerro jos ongelma selvii ...
Niin voithan sä ottaa startin irti. Ei se ole iso homma, mutta pakosarja on hieman tiellä, mutta kyllä sen sieltä saa pois. Ehkä solenoidi rikki? Itellä oli solenoidi rikki. Ruuvi vaan edes-takas heilu
Ei naksunu ei tapahtunu mitää, mutta en mä muista startin olleen lämpöinen.
Edit: niin toi yllä oleva tyhjäkäynti ongelma ratkaistu!
Viime lauantaina kun starttasin niin piti sitä normaalia startti-ääntä, mutta viimeisen kipinän olis tarvinnu, että olis motti lähteny käyntiin. No työntämällä sit piti . . ... Enpä tiedä missä kusee, mutta vois veikata tulppia, virranjakajaa tai sitten akusta piuhat startille ne 3 vai onks niitä nyt 4 ja niissä hapettumia liitoksissa tms. .. Mulla näyttäis tossa yhdessä hm punaisessa joka tulee mustan tiivisteen läpi niin 2 kohtaa jotain sähköteippi virityksiä

Pitäis varmaa ottaa piuha irti ja tutkasta se viritys .. ties vaikka piuhat irvistelis siellä.
Kerro jos ongelma selvii ...
Niin voithan sä ottaa startin irti. Ei se ole iso homma, mutta pakosarja on hieman tiellä, mutta kyllä sen sieltä saa pois. Ehkä solenoidi rikki? Itellä oli solenoidi rikki. Ruuvi vaan edes-takas heilu

Ei naksunu ei tapahtunu mitää, mutta en mä muista startin olleen lämpöinen.
Edit: niin toi yllä oleva tyhjäkäynti ongelma ratkaistu!
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Ja onhan akun piuhat kunnolla kiinni? Ja maapiuhat runkoon/koneeseen?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1344
- Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
- Paikkakunta: VRK
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Itse taistelin tuon rs:n startin kanssa reilun vuoden.<br>Suurimpana ongelmana oli että solenoidin ja startin välistä piuhaa ei saanut kestämään millään tempulla.<br><br>Loppujen lopuksi menin varaosa liikkeeseen ja tilasin vaihto startin ja laitoin vanhan kriisi pesän kiertoon<br><br>Nyt on ihan mukava starttailla kun tietää melkovarmasti että lähteminen ei jää ainakaan startista kiinni....
<br><br>Ainiin,uusi vaihto startti maksoi 110€

====RS2K====
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Hmm joo motonetistä hain uuden startin 113euroa vaihdossa vanha takas. Se on BOSCH startti. Näytti ihan samalta kuin se vanha jonka annoin pois. Ei mulla startissa vikaa ole ... noi maapiuhat ehkäpä. Jos tietäis tarkalleen mistä kyseinen piuha löytyis ni vois katella. <br><br>En tiedä liittyykö tää mitenkään, mutta alkukesästä tuli kokoaika säkäreitä ku kosketti autoon. Nyt ei ole tullu kertaakaan viimeiseen pariin kuukauteen. Säkärit takas ja startti kuntoon mielummin ;D
-
- Viestit: 1171
- Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
- Paikkakunta: Finland
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Siisti homma...mulla tulee säkäreitä eikä ole startti ongelmia...(koputan puuta... )
#446
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Säkäreitä tulee kuivalla ilmalla, eli vähään aikaan ei todellakaan ole tullut mitään täällä tropiikin kosteudessa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Jore<br>Laita virrat päälle ja oikosulje esim ruuvarilla startin plus ja herätevirta (vaihde vapaalla). Jos ei starttaa on solenoidissa tai itse startissa vikaa
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Piuhat tsekattu. Kaikki maa-piuhat mitkä löysin, akussa kiinni olevat piuhat, sekä silmämääräisesti ja piuhoja heiluttamlla startin 3 piuhaa on kii. CRC:tä lämäsin kiinnityskohtiin paitsi starttiin.<br><br>Eikä vika vieläkään löytyny. Aamulla pihalta ok startti ... kuin myös kaupan pihasta, mutta kaverin pihalla sit releet naksuu, mutta ei startti pyöritä! Ei pysty edes sahaamaan. Sitten siinä n. 10 kertaa kokeilen välillä 10-20s taukoja starttien välillä ja yhtäkkiä sit lähti käyntiin. <br>Kertaakaan en polkenu kaasua startatessa. <br>Kone kävi aika pirun kuumana. Sylkäsin pakosarjaan niin sihahti vaa. Pitääkse noin kuuma olla?<br><br>Mikä siin voi mättää ku ei edes startti pyöritä?<br><br>Perkele pitääks noi 3 piuhaa vaihtaa jotka menee startille? Se on vaan niin helvetin vaikeata ku ei saa autoa ylös. Päällisin puolin piuhat näyttäis olevan ok. Kyllä ne "toimii" koska todella usein auto kuitenkin starttaa. <br><br>Humm. entäs akku? tuntuis olevan ihan ok. hmmm hmmm. <br><br>Ei tekis mieli vielä autoa huoltoo ku ei ole edes vika selvillä. 1h 50€ niin ei paljoo nappaa viedä sinne 2-3h "tutkittavaksi" ja sit vika onki simppeli ja maksanee 1€, mutta työt 150€.<br><br>Lisää neuvoja!<br><br><br><br>
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Vakio vika noissa mk5:ssa on sulakerasia missä on myös releet. En nyt muista meneekö käynnistys sen kautta, jos menee luultavasti siellä vika jos kaikki muut on kunnossa. Itselläni oli mystinen vika kun bensapumppu ei välillä lähtenyt käyntiin.
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Niin voisin tsekata sulakeboksin kanssa. Kyllä kaikki sähkövermeet muuten toimii ..<br><br>Tämmöisen löysin .. oliskohan mahdollista, että mulla sama vika?<br><br>http://www.nicehouse.fi/autotalli/kesku ... hp?id=2986<br><br>
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Vaikuttaa solenoidivialta.<br><br>Edelleen tällä sen voi testaa:<br>Laita virrat päälle ja oikosulje esim ruuvarilla startin plus ja herätevirta (vaihde vapaalla). Jos ei starttaa on solenoidissa tai itse startissa vikaa <br><br>Ei ole vaikea toimenpide.
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Tänään pääsi vähän enemmän testaamaan kun sattui hyvään aikaan tekemään tuon käynnistymättömyystempun
<br><br>Eli virtakynällä katsottiin että tulee kyllä sähköä kun kääntää avaimen käynnistysasentoon. Myös kun kaveri piti kättä startin päällä niin aina kun käänsi startin käynnistysasentoon niin startti vähän tärähti. Lopuksi pidin käynnistysasennossa ja kaveri kolautti starttia hieman niin hyrähti käyntiin. Tämän jälkeen käynnistyi taas OK.<br><br>Eli startissa jotain vikaa että jumittaa tiettyyn asentoon. Onko tietoa että korjaako joku noita startteja, vai meneekö suoraan vaihtoon?<br><br>T:Jore

-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Kun luet pykälää ylempänä olevan vastauksen niin ei tartte leikkii kynillä ym vaan rajottuu helvetin paljon mahdollisia vikoja pois.<br>Ei väkisin eli mene perse edellä puuhun jos haluut
<br>

-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Ota se startti irti ja tutkase. Ehkä likainen? Putsaa ja laita jotain voiteluainetta välii. Uusi startti maksaa 114egee motonetistä (vanha vaihdossa) niin kandeis edes tutkasta sitä ennen ku meet vaihtaa. Korjauksesta en tiedä.
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Jes,
ota startti irti, ota solenoidi auki (vika on siinä :-\), putsaa se, ja tunge sinne jotain voiteluainetta (ei liikaa), ja kyllä pitäis lähteä toimimaan.
ota startti irti, ota solenoidi auki (vika on siinä :-\), putsaa se, ja tunge sinne jotain voiteluainetta (ei liikaa), ja kyllä pitäis lähteä toimimaan.
-
- Viestit: 1773
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
- Paikkakunta: Espoo
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Ja palataan aiheeseen takasin.<br><br>Muistahan että työnnellessä kattiin saattaa päästä bensaa ja katti sanoa poks että kannattais ettiä se vika ennenkun menee lisää kalliita osia rikki.<br><br>Katso nyt vielä akun kenkien liitokset ja KAIKKI johdot että on varmasti kunnossa eikä mitään hapettumaa missään.<br><br>Tuon ckollin mainitseman oikosulkemisenhan olet jo kokeillut tässä vaiheessa..?<br><br>Jossei mikään auta niin lainaa kaverin akkua ja kokeile sillä.. Uusikin akku saattaa hajota käytössä.<br><br>Esim faijan transporterissa on ollu kyseistä ongelmaa kun akut hajoaa tärinästä. Välillä tulee virtaa ja välillä ei.<br><br>Pitää välillä ittekkin vähän paskastaa käsiä..Ei forumilaiset tee sitä kaikkien puolesta 

Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5
Volvo S80 D5
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
[quote author=ckolli link=board=2;threadid=12248;start=0#100558 date=1060364747]<br>Kun luet pykälää ylempänä olevan vastauksen niin ei tartte leikkii kynillä ym vaan rajottuu helvetin paljon mahdollisia vikoja pois.<br>Ei väkisin eli mene perse edellä puuhun jos haluut
<br>[/quote]<br><br>Itseasiassa koitin olla näppärä (taas epäonnistuin : ) ja ajattelin että tuo kynällä testaaminen ajaa saman asian että näkee solenoidille tulevan herätepiuhan toimivuuden. Eli pitää siis kokeilla tuota sun kikkaa.<br><br>Mutta tuon kokeileminen ei varmaan auta silloin kun se muutenkin toimii, vai? Kun paska tossa on se että se on nyt tehnyt tuon ehkä 6 kertaa ja aina se on yleensä aamulla kun on töihin kiire jne. Eli pitääkö siis odottaa seuraavaa kertaa kun ei käynnisty ja sitten koittaa?<br><br>T:Jore<br><br>PS. en ottanut kommenttia pahalla, enkä edes koita esittää fiksumpaa kuin te. Jokainen nyt vaan haluaa kokeilla omalla tavallaan ja näköjään se oli taas väärä. Eli pitäisi vaan uskoa vanhempia (ja fiksumpia? : )

-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Ikävintähän tossa on se ettei vika esiinny aina. Ton ruuvarikikan kanssa sietää olla varovainen ettei lyö sormille.<br>Melkeen kannattas suosiolla ottaa startti irti ja putsata se jos kaikki piuhat on jo käyty läpi.
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Jos on kiire aamulla töihin niin kopautus tosiaan solenoidiin niin ei tarvii työntää käyntiin. 

-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Voihan sitä starttin toimivuutta testata kun se on irti otettu. Akkukaapeleilla vaan. Musta startin runkoon ja punaisella kokeilee solenoidin kärkeä. Niin pitäis sen startin liikkua siellä.
Itellä tuntuis startti toimivan (koputtaa puuta). Konehuoneessa ku ylhäältä päin katot starttia niin se alempi ruuvi jossa on 2 piuhaa kii löystyy jostain kumman syystä. Ehkä kuumuudesta tai moottorin tärinästä. Jakarilla vaan ylhäältä päin kiristin ja puoli kierrosta sain kireemmälle. Se taitaa olla 13 tai 14 tuuman lenkki jolla sen sais paremmin kii. Kokeile jore onko sulla löysää piuhoissa.
Itellä tuntuis startti toimivan (koputtaa puuta). Konehuoneessa ku ylhäältä päin katot starttia niin se alempi ruuvi jossa on 2 piuhaa kii löystyy jostain kumman syystä. Ehkä kuumuudesta tai moottorin tärinästä. Jakarilla vaan ylhäältä päin kiristin ja puoli kierrosta sain kireemmälle. Se taitaa olla 13 tai 14 tuuman lenkki jolla sen sais paremmin kii. Kokeile jore onko sulla löysää piuhoissa.
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Poistettu asiattomat viestit.<br><br>Starttia ei tarvi edes irroittaa mainitsemallani tavalla.
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Kauhiata vatvomista startin takkii..<br><br>pari perusohjetta;<br><br>Jos ei starttaa ja..<br>1. mykkä -> kts. ckollin ohje -> starttaa -> vika muualla / ei starttaa -> startti pois<br><br>2. 'klik' startista -> hiilet finaalissa -> kts. ckollin ohje -> startti pois (kopautus voi tähän auttaa hetkellisesti, ei SOLENOIDIIN) -> startti pois<br><br>3. Rele pärisee -> ei starttaa -> riittämätön virta startille (yleensä)-> kts. ckollin ohje -> tarkasta liitokset -> jos kunnossa, startti pois<br><br>4. starttaa mutta pyörittää huonosti -> riittämätön virta tai puslat niin moro että staattori ottaa kenttäkäämiin kiinni ajoittain -> startti pois<br><br>5. Startti pyörii mutta kone ei -> bendix kaputt -> startti pois<br><br>Tässä hiukan peruskikkoja / tietoa. Aina startti ongelmissa kannattaa siis toimia ckollin ohjeen mukaan, niin saa ainakin suljettua yhden vaihtoehdon pois, eli jos se silloin starttaa aina ongelmitta, on vika muualla. Startti on itsessään niin yksinkertainen kapine, että se ei yleensä käytännössä toimi mitenkään satunnaisesti vaan joko tai. Vain kuluneet hiilet saattavat aiheuttaa satunnaista toimintaa, startatessa kuuluu tällöin pelkkä 'klik' solenoidista. Bendix saattaa myös oireilla silloin tällöin, mutta tällöin startti pyörii kyllä, kone ei.<br>Olennaista on kuitenkin että molemmissa tapauksissa starttiremppa on tiedossa hyvin pian.<br><br>Vielä kerran<br>No. 1. thing to do when starter fails; kts. ckollin ohje.<br>No. 2. Climb into a tree, ass first.<br><br>;)
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Mä en osannu noin hyvin rautalangasta vääntää
<br>Sussa on toimittaja-ainesta.

-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Itellä tais osua kohtaan 2.<br><br>Laturista menny joku osa rikki (jännitteensäätäjä tjsp) ja hiilet oli vaihtokunnossa. Nämä nyt vaihdettu uusiin ja ei ole tämän jälkeen ollut startissa kanssa ongelmia.<br><br>Entäs jore. JOko vika löyty?<br><br>
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Pakko olla mullakin toi kakkonen. Eli pitää purkaa startti pois ja vaihtaa hiilet. Onko tietoa että millainen urakka tuo on?<br><br>T:Jore
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
[quote author=Jore link=board=2;threadid=12248;start=25#102350 date=1061184445]
Pakko olla mullakin toi kakkonen. Eli pitää purkaa startti pois ja vaihtaa hiilet. Onko tietoa että millainen urakka tuo on?
T:Jore
[/quote]
Ks muuten: http://www.rs2000-16v.com/PDF/Q1526103.pdf
Eipä tuossa mitään ihmeitä ole. Momentit kuitenkin löytyy.
Pakko olla mullakin toi kakkonen. Eli pitää purkaa startti pois ja vaihtaa hiilet. Onko tietoa että millainen urakka tuo on?
T:Jore
[/quote]
Ks muuten: http://www.rs2000-16v.com/PDF/Q1526103.pdf
Eipä tuossa mitään ihmeitä ole. Momentit kuitenkin löytyy.
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Ja kuten sanottu, perse edellä voi mennä puuhun kunhan omaa oikeen asenteen. <br><br>Nyt ei ole lauantai joten eräältä henkilöltä ei tule kommonttia
.

-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
[quote author=arde link=board=2;threadid=12248;start=25#102518 date=1061225801]<br>Eikä uudet hiiletkään maksa mitään.<br><br>LATURIN HIILET FORD ESCORT 91--00 <br>Jos Bosch 92-- (SISÄtuuletus) 4.00 euroa<br><br>Vantaan motonetistä löytyy. Kato myös se jännitteensäätäjä eli latausrele joka itellä oli risa, et millaisessa kunnossa se on. <br>[/quote]<br><br>Siis nyt saa ampua jos menee liian tyhmäksi kysymykset, mutta eikös mun pitäisi startin hiiliä vaihtaa? Eikä siis laturin? Ja koittakaa nyt sviddu auttaa etten vahingossa mee perse edellä puuhun!<br><br>T:Jore
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Joo,<br><br>ja tuleepas kommentti:<br><br>-Jos siis akussa on normaali jännite niin unohda laturin hiilet<br><br>Edelleen uskoisin, että homma korjaantuu solenoidin putsaamisella. Jos se ei auta niin sitten:<br><br>MOTONET:<br>STARTIN KORJAUSSARJA FORD ESCORT 91--00<br>Sis. hiilet, helat ja muovihammaspyörän (alennusvaihteen osia)<br>16V 1,8/2,0 92-- Bosch Korjaussarja<br>11-8901 19.90
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Jore<br>Korjaa vaan edelleen sitä starttia kun siinä se vika on.<br>Yleensä nuo startin hiilet menee noin 200-300tkm paikkeilla ja laturin aiemmin.<br>Vika voi aivan yhtähyvin olla jo mainitussa solenoidissa, mutta samalla ne hiilet kannattaa uusia.
-
- Ylläpitäjä
Re:RS2000 ja käynnistyminen
Juu aivan jore. Unohda kokonaan mun viesti jonka jo poistin
Tätä se duuni ´+ 3h överiä teettää = ûber-väsymys.
Vastaus tuli jo ylempänä. Startti irti ja osta toi korjaus-sarja ja ala hommiin.
TÄmä viikko vielä töitä ja sitten lomalle \o/

Vastaus tuli jo ylempänä. Startti irti ja osta toi korjaus-sarja ja ala hommiin.
TÄmä viikko vielä töitä ja sitten lomalle \o/