RS2000 ja käynnistyminen

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jore
Ylläpitäjä

RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja Jore » To Heinäkuu 3. 9:50:46 2003

Tuo 2K on nyt pari kertaa tehnyt sen että kun se on seissyt päivän-pari, ei enään käynnisty. Eli kun virrat kääntää päälle ja koittaa startata niin ei sano mitään. Tönäsemällä lähtee käyntiin ja sen jälkeen taas toimii OK.<br><br>Eli onko tuossa joku jännitetason tunnistin että alle tietyn tason ei lähde edes pyörittämään? Vai onko vika jossain muualla? Jännitteitä en ole vielä ehtinyt mittailla, mutta akku on keväällä ostettu, eli se on kunnossa.<br><br>T:Jore

Pjoottor
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja Pjoottor » To Heinäkuu 3. 15:07:42 2003

Katoppa ne Startiin menevät piuhat. Hapettuneena tekee tuota.

arde
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja arde » To Heinäkuu 3. 18:13:37 2003

Joo mulla on kanssa vikaa startissa. Ekalla lähtee aamun eka startti ... ,mutta kun menee vaikka kaupassa käymää ja sit pitäis lähtee sieltä pois niin ei starttaa!! Releet vain naksuu konehuoneessa. 2-3 kertaa kokeilee starttaa ei mitään vain releet naksuu sitten virta-avain pois ja uudestaa starttaa välillä lähtee välillä joutuu viel kerran ottaa pois ja kokeilla uusiks ja vasta sit ...
Startti on vaihdettu 2kk sit ja piuhat on kunnolla kiinni. Hapettumisistä en tiedä . .... pitäne vilkasta piuhat. Oma akku näyttää vanhalta .. talvella sit sen kunnon huomaa :)

Kun kerran starttia vuodatetaan niin annetaan mennä vaan kun on alamäki.

Eli tyhjäkäynti pätkii. Esim. kun tulee valoihin ja vaikka 3:selta vaihtaa 2:selle ja jarruttaa ja silloi ku 2:selta vapaalle niin kiekat menee 100 tjsp . eli todella alas ja motti sammuu. Kivaa ku motti sammuu jokaisessa valossa 8)

Ellei sit ehdi polkasee kaasu. .. ja jos päästää kaasun niin sinne se 100-300 välillä menee ja sammuu. Tosin ku duunista tulin ja ajoin himaan niin kiekat meni 100-300, mutta nousi 600-700 ja motti kävi tosin ravisti hieman autoa. Jooh 2 päivää sit toimi hyvin ja nyt ei .. niin joskus 1kk sit viikon verran teki samaa ja sit se "korjautu" ja nyt taas ..


Melkoista .. neuvoa tarttis.

Pjoottor
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja Pjoottor » To Heinäkuu 3. 21:13:35 2003

[quote author=arde link=board=2;threadid=12248;start=0#93426 date=1057245217]


Eli tyhjäkäynti pätkii. Esim. kun tulee valoihin ja vaikka 3:selta vaihtaa 2:selle ja jarruttaa ja silloi ku 2:selta vapaalle niin kiekat menee 100 tjsp . eli todella alas ja motti sammuu. Kivaa ku motti sammuu jokaisessa valossa 8)

Ellei sit ehdi polkasee kaasu. .. ja jos päästää kaasun niin sinne se 100-300 välillä menee ja sammuu. Tosin ku duunista tulin ja ajoin himaan niin kiekat meni 100-300, mutta nousi 600-700 ja motti kävi tosin ravisti hieman autoa. Jooh 2 päivää sit toimi hyvin ja nyt ei .. niin joskus 1kk sit viikon verran teki samaa ja sit se "korjautu" ja nyt taas ..


Melkoista .. neuvoa tarttis.
[/quote]
Kerran kun pelleilin bensan paineiden kanssa, niin tuli rikottua alipaine letku joka menee paineen säätimelle. Niin teki juuri tuota paitsi että tyhjä käyntikin seilasi 1000-200 rpm. letkun vaihto auttoi minulla... Ei taida tosin olla sama vika kuinka sinulla. Vai miten käy tyhjää?

EDIT: Kirotus virheet TAAS

Jore
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja Jore » Su Heinäkuu 27. 12:42:03 2003

Tänään teki taas pitkästä aikaa sen että ei starttaa. Heiluttelin startille meneviä piuhoja, eikä kyllä auttanut yhtään.<br><br>Huomasin että kun yrittää käynnistää autoa, niin vaikka startti ei kuullostaisi pyörittävän yhtään, niin se lämpenee huomattavan paljon.<br><br>Voisko noista arvata yhtään että missä vika ja mikä auttaa?<br><br>T:Jore

arde
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja arde » Ma Heinäkuu 28. 19:02:51 2003

Nyt 3 kertaa tapahtunu niin, että kun starttaa niin ei mitää tapahdu. Sit vaa yrittää starttailla kunnes lähtee käyntii tai työntää käyntii.

Viime lauantaina kun starttasin niin piti sitä normaalia startti-ääntä, mutta viimeisen kipinän olis tarvinnu, että olis motti lähteny käyntiin. No työntämällä sit piti . . ... Enpä tiedä missä kusee, mutta vois veikata tulppia, virranjakajaa tai sitten akusta piuhat startille ne 3 vai onks niitä nyt 4 ja niissä hapettumia liitoksissa tms. .. Mulla näyttäis tossa yhdessä hm punaisessa joka tulee mustan tiivisteen läpi niin 2 kohtaa jotain sähköteippi virityksiä :)

Pitäis varmaa ottaa piuha irti ja tutkasta se viritys .. ties vaikka piuhat irvistelis siellä.
Kerro jos ongelma selvii ...

Niin voithan sä ottaa startin irti. Ei se ole iso homma, mutta pakosarja on hieman tiellä, mutta kyllä sen sieltä saa pois. Ehkä solenoidi rikki? Itellä oli solenoidi rikki. Ruuvi vaan edes-takas heilu :)
Ei naksunu ei tapahtunu mitää, mutta en mä muista startin olleen lämpöinen.

Edit: niin toi yllä oleva tyhjäkäynti ongelma ratkaistu!

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Heinäkuu 28. 23:55:13 2003

Ja onhan akun piuhat kunnolla kiinni? Ja maapiuhat runkoon/koneeseen?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja andyman » Ti Heinäkuu 29. 0:25:57 2003

Itse taistelin tuon rs:n startin kanssa reilun vuoden.<br>Suurimpana ongelmana oli että solenoidin ja startin välistä piuhaa ei saanut kestämään millään tempulla.<br><br>Loppujen lopuksi menin varaosa liikkeeseen ja tilasin vaihto startin ja laitoin vanhan kriisi pesän kiertoon<br><br>Nyt on ihan mukava starttailla kun tietää melkovarmasti että lähteminen ei jää ainakaan startista kiinni.... ;)<br><br>Ainiin,uusi vaihto startti maksoi 110€
====RS2K====

arde
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja arde » Ti Heinäkuu 29. 19:08:03 2003

Hmm joo motonetistä hain uuden startin 113euroa vaihdossa vanha takas. Se on BOSCH startti. Näytti ihan samalta kuin se vanha jonka annoin pois. Ei mulla startissa vikaa ole ... noi maapiuhat ehkäpä. Jos tietäis tarkalleen mistä kyseinen piuha löytyis ni vois katella. <br><br>En tiedä liittyykö tää mitenkään, mutta alkukesästä tuli kokoaika säkäreitä ku kosketti autoon. Nyt ei ole tullu kertaakaan viimeiseen pariin kuukauteen. Säkärit takas ja startti kuntoon mielummin ;D

JRZ
Viestit: 1171
Liittynyt: Ma Toukokuu 19. 2:56:17 2003
Paikkakunta: Finland

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja JRZ » Ke Heinäkuu 30. 6:31:05 2003

Siisti homma...mulla tulee säkäreitä eikä ole startti ongelmia...(koputan puuta... )
#446

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Heinäkuu 30. 11:02:31 2003

Säkäreitä tulee kuivalla ilmalla, eli vähään aikaan ei todellakaan ole tullut mitään täällä tropiikin kosteudessa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

ckolli
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ke Heinäkuu 30. 11:09:00 2003

Jore<br>Laita virrat päälle ja oikosulje esim ruuvarilla startin plus ja herätevirta (vaihde vapaalla). Jos ei starttaa on solenoidissa tai itse startissa vikaa

arde
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja arde » La Elokuu 2. 14:50:07 2003

Piuhat tsekattu. Kaikki maa-piuhat mitkä löysin, akussa kiinni olevat piuhat, sekä silmämääräisesti ja piuhoja heiluttamlla startin 3 piuhaa on kii. CRC:tä lämäsin kiinnityskohtiin paitsi starttiin.<br><br>Eikä vika vieläkään löytyny. Aamulla pihalta ok startti ... kuin myös kaupan pihasta, mutta kaverin pihalla sit releet naksuu, mutta ei startti pyöritä! Ei pysty edes sahaamaan. Sitten siinä n. 10 kertaa kokeilen välillä 10-20s taukoja starttien välillä ja yhtäkkiä sit lähti käyntiin. <br>Kertaakaan en polkenu kaasua startatessa. <br>Kone kävi aika pirun kuumana. Sylkäsin pakosarjaan niin sihahti vaa. Pitääkse noin kuuma olla?<br><br>Mikä siin voi mättää ku ei edes startti pyöritä?<br><br>Perkele pitääks noi 3 piuhaa vaihtaa jotka menee startille? Se on vaan niin helvetin vaikeata ku ei saa autoa ylös. Päällisin puolin piuhat näyttäis olevan ok. Kyllä ne "toimii" koska todella usein auto kuitenkin starttaa. <br><br>Humm. entäs akku? tuntuis olevan ihan ok. hmmm hmmm. <br><br>Ei tekis mieli vielä autoa huoltoo ku ei ole edes vika selvillä. 1h 50€ niin ei paljoo nappaa viedä sinne 2-3h "tutkittavaksi" ja sit vika onki simppeli ja maksanee 1€, mutta työt 150€.<br><br>Lisää neuvoja!<br><br><br><br>

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Elokuu 2. 15:02:41 2003

Vakio vika noissa mk5:ssa on sulakerasia missä on myös releet. En nyt muista meneekö käynnistys sen kautta, jos menee luultavasti siellä vika jos kaikki muut on kunnossa. Itselläni oli mystinen vika kun bensapumppu ei välillä lähtenyt käyntiin.

arde
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja arde » La Elokuu 2. 15:05:35 2003

Niin voisin tsekata sulakeboksin kanssa. Kyllä kaikki sähkövermeet muuten toimii ..<br><br>Tämmöisen löysin .. oliskohan mahdollista, että mulla sama vika?<br><br>http://www.nicehouse.fi/autotalli/kesku ... hp?id=2986<br><br>

ckolli
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja ckolli » Su Elokuu 3. 13:52:53 2003

Vaikuttaa solenoidivialta.<br><br>Edelleen tällä sen voi testaa:<br>Laita virrat päälle ja oikosulje esim ruuvarilla startin plus ja herätevirta (vaihde vapaalla). Jos ei starttaa on solenoidissa tai itse startissa vikaa <br><br>Ei ole vaikea toimenpide.

Jore
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja Jore » Pe Elokuu 8. 20:35:46 2003

Tänään pääsi vähän enemmän testaamaan kun sattui hyvään aikaan tekemään tuon käynnistymättömyystempun :)<br><br>Eli virtakynällä katsottiin että tulee kyllä sähköä kun kääntää avaimen käynnistysasentoon. Myös kun kaveri piti kättä startin päällä niin aina kun käänsi startin käynnistysasentoon niin startti vähän tärähti. Lopuksi pidin käynnistysasennossa ja kaveri kolautti starttia hieman niin hyrähti käyntiin. Tämän jälkeen käynnistyi taas OK.<br><br>Eli startissa jotain vikaa että jumittaa tiettyyn asentoon. Onko tietoa että korjaako joku noita startteja, vai meneekö suoraan vaihtoon?<br><br>T:Jore

ckolli
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja ckolli » Pe Elokuu 8. 20:45:47 2003

Kun luet pykälää ylempänä olevan vastauksen niin ei tartte leikkii kynillä ym vaan rajottuu helvetin paljon mahdollisia vikoja pois.<br>Ei väkisin eli mene perse edellä puuhun jos haluut :)<br>

arde
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja arde » Pe Elokuu 8. 20:51:21 2003

Ota se startti irti ja tutkase. Ehkä likainen? Putsaa ja laita jotain voiteluainetta välii. Uusi startti maksaa 114egee motonetistä (vanha vaihdossa) niin kandeis edes tutkasta sitä ennen ku meet vaihtaa. Korjauksesta en tiedä.

rs2k96
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » La Elokuu 9. 4:25:29 2003

Jes,

ota startti irti, ota solenoidi auki (vika on siinä :-\), putsaa se, ja tunge sinne jotain voiteluainetta (ei liikaa), ja kyllä pitäis lähteä toimimaan.

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja Bliz » La Elokuu 9. 6:41:59 2003

Ja palataan aiheeseen takasin.<br><br>Muistahan että työnnellessä kattiin saattaa päästä bensaa ja katti sanoa poks että kannattais ettiä se vika ennenkun menee lisää kalliita osia rikki.<br><br>Katso nyt vielä akun kenkien liitokset ja KAIKKI johdot että on varmasti kunnossa eikä mitään hapettumaa missään.<br><br>Tuon ckollin mainitseman oikosulkemisenhan olet jo kokeillut tässä vaiheessa..?<br><br>Jossei mikään auta niin lainaa kaverin akkua ja kokeile sillä.. Uusikin akku saattaa hajota käytössä.<br><br>Esim faijan transporterissa on ollu kyseistä ongelmaa kun akut hajoaa tärinästä. Välillä tulee virtaa ja välillä ei.<br><br>Pitää välillä ittekkin vähän paskastaa käsiä..Ei forumilaiset tee sitä kaikkien puolesta ;)
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Jore
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja Jore » La Elokuu 9. 8:58:15 2003

[quote author=ckolli link=board=2;threadid=12248;start=0#100558 date=1060364747]<br>Kun luet pykälää ylempänä olevan vastauksen niin ei tartte leikkii kynillä ym vaan rajottuu helvetin paljon mahdollisia vikoja pois.<br>Ei väkisin eli mene perse edellä puuhun jos haluut :)<br>[/quote]<br><br>Itseasiassa koitin olla näppärä (taas epäonnistuin : ) ja ajattelin että tuo kynällä testaaminen ajaa saman asian että näkee solenoidille tulevan herätepiuhan toimivuuden. Eli pitää siis kokeilla tuota sun kikkaa.<br><br>Mutta tuon kokeileminen ei varmaan auta silloin kun se muutenkin toimii, vai? Kun paska tossa on se että se on nyt tehnyt tuon ehkä 6 kertaa ja aina se on yleensä aamulla kun on töihin kiire jne. Eli pitääkö siis odottaa seuraavaa kertaa kun ei käynnisty ja sitten koittaa?<br><br>T:Jore<br><br>PS. en ottanut kommenttia pahalla, enkä edes koita esittää fiksumpaa kuin te. Jokainen nyt vaan haluaa kokeilla omalla tavallaan ja näköjään se oli taas väärä. Eli pitäisi vaan uskoa vanhempia (ja fiksumpia? : )

ckolli
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja ckolli » La Elokuu 9. 11:36:54 2003

Ikävintähän tossa on se ettei vika esiinny aina. Ton ruuvarikikan kanssa sietää olla varovainen ettei lyö sormille.<br>Melkeen kannattas suosiolla ottaa startti irti ja putsata se jos kaikki piuhat on jo käyty läpi.

rs2k96
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » La Elokuu 9. 14:53:27 2003

Jos on kiire aamulla töihin niin kopautus tosiaan solenoidiin niin ei tarvii työntää käyntiin. ;)

arde
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja arde » La Elokuu 9. 19:06:36 2003

Voihan sitä starttin toimivuutta testata kun se on irti otettu. Akkukaapeleilla vaan. Musta startin runkoon ja punaisella kokeilee solenoidin kärkeä. Niin pitäis sen startin liikkua siellä.

Itellä tuntuis startti toimivan (koputtaa puuta). Konehuoneessa ku ylhäältä päin katot starttia niin se alempi ruuvi jossa on 2 piuhaa kii löystyy jostain kumman syystä. Ehkä kuumuudesta tai moottorin tärinästä. Jakarilla vaan ylhäältä päin kiristin ja puoli kierrosta sain kireemmälle. Se taitaa olla 13 tai 14 tuuman lenkki jolla sen sais paremmin kii. Kokeile jore onko sulla löysää piuhoissa.

ckolli
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja ckolli » La Elokuu 9. 19:33:31 2003

Poistettu asiattomat viestit.<br><br>Starttia ei tarvi edes irroittaa mainitsemallani tavalla.

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja razorass » La Elokuu 16. 17:49:28 2003

Kauhiata vatvomista startin takkii..<br><br>pari perusohjetta;<br><br>Jos ei starttaa ja..<br>1. mykkä -> kts. ckollin ohje -> starttaa -> vika muualla / ei starttaa -> startti pois<br><br>2. 'klik' startista -> hiilet finaalissa -> kts. ckollin ohje -> startti pois (kopautus voi tähän auttaa hetkellisesti, ei SOLENOIDIIN) -> startti pois<br><br>3. Rele pärisee -> ei starttaa -> riittämätön virta startille (yleensä)-> kts. ckollin ohje -> tarkasta liitokset -> jos kunnossa, startti pois<br><br>4. starttaa mutta pyörittää huonosti -> riittämätön virta tai puslat niin moro että staattori ottaa kenttäkäämiin kiinni ajoittain -> startti pois<br><br>5. Startti pyörii mutta kone ei -> bendix kaputt -> startti pois<br><br>Tässä hiukan peruskikkoja / tietoa. Aina startti ongelmissa kannattaa siis toimia ckollin ohjeen mukaan, niin saa ainakin suljettua yhden vaihtoehdon pois, eli jos se silloin starttaa aina ongelmitta, on vika muualla. Startti on itsessään niin yksinkertainen kapine, että se ei yleensä käytännössä toimi mitenkään satunnaisesti vaan joko tai. Vain kuluneet hiilet saattavat aiheuttaa satunnaista toimintaa, startatessa kuuluu tällöin pelkkä 'klik' solenoidista. Bendix saattaa myös oireilla silloin tällöin, mutta tällöin startti pyörii kyllä, kone ei.<br>Olennaista on kuitenkin että molemmissa tapauksissa starttiremppa on tiedossa hyvin pian.<br><br>Vielä kerran<br>No. 1. thing to do when starter fails; kts. ckollin ohje.<br>No. 2. Climb into a tree, ass first.<br><br>;)
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

ckolli
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja ckolli » La Elokuu 16. 18:26:27 2003

Mä en osannu noin hyvin rautalangasta vääntää :)<br>Sussa on toimittaja-ainesta.

arde
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja arde » Su Elokuu 17. 13:38:38 2003

Itellä tais osua kohtaan 2.<br><br>Laturista menny joku osa rikki (jännitteensäätäjä tjsp) ja hiilet oli vaihtokunnossa. Nämä nyt vaihdettu uusiin ja ei ole tämän jälkeen ollut startissa kanssa ongelmia.<br><br>Entäs jore. JOko vika löyty?<br><br>

Jore
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja Jore » Ma Elokuu 18. 8:27:25 2003

Pakko olla mullakin toi kakkonen. Eli pitää purkaa startti pois ja vaihtaa hiilet. Onko tietoa että millainen urakka tuo on?<br><br>T:Jore

ckolli
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ma Elokuu 18. 12:46:25 2003

Ei ole iso homma.

rs2k96
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » Ma Elokuu 18. 16:21:14 2003

[quote author=Jore link=board=2;threadid=12248;start=25#102350 date=1061184445]
Pakko olla mullakin toi kakkonen. Eli pitää purkaa startti pois ja vaihtaa hiilet. Onko tietoa että millainen urakka tuo on?

T:Jore
[/quote]

Ks muuten: http://www.rs2000-16v.com/PDF/Q1526103.pdf

Eipä tuossa mitään ihmeitä ole. Momentit kuitenkin löytyy.

ckolli
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ma Elokuu 18. 20:33:39 2003

Ja kuten sanottu, perse edellä voi mennä puuhun kunhan omaa oikeen asenteen. <br><br>Nyt ei ole lauantai joten eräältä henkilöltä ei tule kommonttia :).

Jore
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja Jore » Ma Elokuu 18. 22:01:56 2003

[quote author=arde link=board=2;threadid=12248;start=25#102518 date=1061225801]<br>Eikä uudet hiiletkään maksa mitään.<br><br>LATURIN HIILET FORD ESCORT 91--00 <br>Jos Bosch 92-- (SISÄtuuletus) 4.00 euroa<br><br>Vantaan motonetistä löytyy. Kato myös se jännitteensäätäjä eli latausrele joka itellä oli risa, et millaisessa kunnossa se on. <br>[/quote]<br><br>Siis nyt saa ampua jos menee liian tyhmäksi kysymykset, mutta eikös mun pitäisi startin hiiliä vaihtaa? Eikä siis laturin? Ja koittakaa nyt sviddu auttaa etten vahingossa mee perse edellä puuhun!<br><br>T:Jore

rs2k96
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja rs2k96 » Ma Elokuu 18. 23:02:45 2003

Joo,<br><br>ja tuleepas kommentti:<br><br>-Jos siis akussa on normaali jännite niin unohda laturin hiilet<br><br>Edelleen uskoisin, että homma korjaantuu solenoidin putsaamisella. Jos se ei auta niin sitten:<br><br>MOTONET:<br>STARTIN KORJAUSSARJA FORD ESCORT 91--00<br>Sis. hiilet, helat ja muovihammaspyörän (alennusvaihteen osia)<br>16V 1,8/2,0 92-- Bosch Korjaussarja<br>11-8901 19.90

ckolli
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ti Elokuu 19. 5:26:45 2003

Jore<br>Korjaa vaan edelleen sitä starttia kun siinä se vika on.<br>Yleensä nuo startin hiilet menee noin 200-300tkm paikkeilla ja laturin aiemmin.<br>Vika voi aivan yhtähyvin olla jo mainitussa solenoidissa, mutta samalla ne hiilet kannattaa uusia.

arde
Ylläpitäjä

Re:RS2000 ja käynnistyminen

Viesti Kirjoittaja arde » Ti Elokuu 19. 19:57:40 2003

Juu aivan jore. Unohda kokonaan mun viesti jonka jo poistin :) Tätä se duuni ´+ 3h överiä teettää = ûber-väsymys.

Vastaus tuli jo ylempänä. Startti irti ja osta toi korjaus-sarja ja ala hommiin.

TÄmä viikko vielä töitä ja sitten lomalle \o/

Vastaa Viestiin