RS2000 vetonivelet/alatukivarret

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

petrif_74
Ylläpitäjä

RS2000 vetonivelet/alatukivarret

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » Ma Kesäkuu 11. 20:42:30 2007

Eli viikon pääsin kytkinrempan jälkeen..
Oli tullut kuskinpuoleisesta sisemmästä rasvat pihalle ja heti syyniin ettei mene rikki enempää.Siellä suojakumin sisällä oli joku ihme muoviläpyskä poikittain ja tehnyt pitkän viillon kumiin..tarviiko noita muuten tuolla lainkaan? jos laittaisi uuden ilman?
Samalla sitten uutta puslaa alatukivarsiin..oli muuten tiukassa nuo entiset. Kumit lähti käsin :) mutta ne ulkokehät jäi kiinni..noh hitsillä iso hylsä sisään kiinni ja prässillä painettiin pois.uudet prässillä kiinni.
Mutta onko alatukivarret samanlaisia molemmin puolin? vasemmalla puolen pusla ylöspäin ja oikealla näköjään pusla alaspäin?
Viimeksi muokannut petrif_74, Ma Kesäkuu 11. 21:22:41 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hanta
Viestit: 616
Liittynyt: To Heinäkuu 10. 0:11:26 2003
Paikkakunta: Tampere

Re: RS2000 vetonivelet/alatukivarret

Viesti Kirjoittaja hanta » Ma Kesäkuu 11. 21:16:37 2007

petrif_74 kirjoitti:Eli viikon pääsin kytkinrempan jälkeen..
Oli tullut kuskinpuoleisesta sisemmästä rasvat pihalle ja heti syyniin ettei mene rikki enempää.Siellä suojakumin sisällä oli joku ihme muoviläpyskä poikittain ja tehnyt pitkän viillon kumiin..tarviiko noita muuten tuolla lainkaan? jos laittaisi uuden ilman?
Ite vaihdoin vetarien suojakumit ja rasvat tässä taannoin omaani. Ei siellä sisemmässä mitään muoviosia ollut. Oisko mahdollistä että se muoviläpyskä olis tullu sinne vetarin sisälle suojakumin läpi?

petrif_74
Ylläpitäjä

Re: RS2000 vetonivelet/alatukivarret

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » Ma Kesäkuu 11. 21:28:27 2007

hanta kirjoitti:
petrif_74 kirjoitti:Eli viikon pääsin kytkinrempan jälkeen..
Oli tullut kuskinpuoleisesta sisemmästä rasvat pihalle ja heti syyniin ettei mene rikki enempää.Siellä suojakumin sisällä oli joku ihme muoviläpyskä poikittain ja tehnyt pitkän viillon kumiin..tarviiko noita muuten tuolla lainkaan? jos laittaisi uuden ilman?
Ite vaihdoin vetarien suojakumit ja rasvat tässä taannoin omaani. Ei siellä sisemmässä mitään muoviosia ollut. Oisko mahdollistä että se muoviläpyskä olis tullu sinne vetarin sisälle suojakumin läpi?
No ei kyllä ole.se on samankokoinen kuin se kumikin..siis reikä keskellä 43mm ja ulkomitta 82mm. fordin koodi 86 AG-3K 303-AA.eli ilmeisesti on jokin rasvasuoja sisällä? mites nuo altukivarret onko ne puslat mitenpäin vasen ja oikea?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Kesäkuu 11. 21:34:33 2007

Kyllä ne samoin päin on ollut molemmilla puolilla joka vehkeessä mihin olen niitä vaihdellut, eli ylhäältä alaspäin muistaakseni.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

petrif_74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » Ma Kesäkuu 11. 21:46:57 2007

Arska kirjoitti:Kyllä ne samoin päin on ollut molemmilla puolilla joka vehkeessä mihin olen niitä vaihdellut, eli ylhäältä alaspäin muistaakseni.
no sit mulla on oikeanpuoleinen väärä? olisko mahdollista? siis vasemmanpuoleinen tukivarsi oikealla?kun on alapallokin vaihdettu

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Kesäkuu 11. 22:09:26 2007

Tukivarsi on sama molemmin puolin, alapallo on niitattu eri päin, sillä on saatu v/o varret. Näyttävät vähän hassuille kun prässäykset "eivät täsmää", eli varret eivät ole täydelliset peilikuvat.
Taisi olla niin että alunperin on puslatkin "eripäin", eli toisella puolella prässätty ylhäältä ja toisella alhaalta.
Viimeksi muokannut jjs, Ma Kesäkuu 11. 22:12:21 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: RS2000 vetonivelet/alatukivarret

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Kesäkuu 11. 22:11:38 2007

petrif_74 kirjoitti: Mutta onko alatukivarret samanlaisia molemmin puolin? vasemmalla puolen pusla ylöspäin ja oikealla näköjään pusla alaspäin?
tämän saman havainnon tein myös katsellessani käyttämättömiä orkkis voorttilaisia tukivarsia,ainoa ero oli toi et alapallo oli eripäin,muuten aivan samanlaiset.eli ehkä sulla on alkuperäiset tukivarret paikoillaan?
jaahas,jjs ehtikin jo vastaan!

petrif_74
Ylläpitäjä

Re: RS2000 vetonivelet/alatukivarret

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » Ma Kesäkuu 11. 22:21:31 2007

Sierra XR kirjoitti:
petrif_74 kirjoitti: Mutta onko alatukivarret samanlaisia molemmin puolin? vasemmalla puolen pusla ylöspäin ja oikealla näköjään pusla alaspäin?
tämän saman havainnon tein myös katsellessani käyttämättömiä orkkis voorttilaisia tukivarsia,ainoa ero oli toi et alapallo oli eripäin,muuten aivan samanlaiset.eli ehkä sulla on alkuperäiset tukivarret paikoillaan?
jaahas,jjs ehtikin jo vastaan!
Juuri tuota hainkin mut oli kiire töihin :) nyt töissä..
Mutta onko tuosta sitten haittaa kun ne on eripäin?
Ei varmaan kannata enää ostella uutta kun on jo uusi alapallo ja puslat toisellekin puolelle.tulee ainakin samanlaiset puslat sitten.
Kun kerran on ruosteettomat alatukivarret kuin kaupan hyllystä.edes jotain ruosteetonta :)

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Kesäkuu 11. 22:26:18 2007

jjs kirjoitti:Tukivarsi on sama molemmin puolin, alapallo on niitattu eri päin, sillä on saatu v/o varret. Näyttävät vähän hassuille kun prässäykset "eivät täsmää", eli varret eivät ole täydelliset peilikuvat.
Taisi olla niin että alunperin on puslatkin "eripäin", eli toisella puolella prässätty ylhäältä ja toisella alhaalta.
No onpa tuokin perkele jääny huomaamatta.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Kesäkuu 13. 8:49:30 2007

Mulla ois yhdet tukivarret ilman alapalloja powerflexin uretaanipuslilla. Puslilla ajettu joku tonni. Puslat kolisee muttei tietoa miksi. Uudetkin puslat tulee kolisemaan aika nopeasti. Ohjauksen tarkkuus paranee ainakin löysiin originaali pusliin verrattuna. Ja ne alkuperäset puslat on lujassa, mutta prässillä sopivia holkkeja ja ruuvipenkkiä, rautasahaa ja vasaraa käyttäen lähtee kyllä. Powerflexin puslien irrotus helpompaa.

Juttua puslista :evil:

Voin myydä tukivarret puslineen, saa tarjota

kosvort
Viestit: 6
Liittynyt: Su Maaliskuu 25. 17:06:37 2007
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja kosvort » Ke Kesäkuu 20. 22:28:16 2007

Itellä kans just sama homma menossa :) Tuumin kans et kannattaisko toi muovilärpäke laittaa takasi :? ,ku se oli mulla kans poikittain ja tehny viillon toho kumii :twisted:
Escort RS2000-93-Sierra 2.0 -88
Perheessä myös Ford Ranger-02-Ford Mustang-65.

petrif_74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja petrif_74 » Ke Kesäkuu 20. 22:35:34 2007

kosvort kirjoitti:Itellä kans just sama homma menossa :) Tuumin kans et kannattaisko toi muovilärpäke laittaa takasi :? ,ku se oli mulla kans poikittain ja tehny viillon toho kumii :twisted:
Älä laita.ihan turha se on siellä.itse laitoin uuden tarvikekumin ja rasvaa ja tietty putsaus.eikä tarvii sitä vetaria ottaa laatikosta edes itri kumi vaan irti vaihto ja takasi.tarvike oli just samanlainen.

Vastaa Viestiin