

Valvoja: CRSC Hallitus
No nyt on Tuomaksen kokoelma saanut yhden auton lisää...Kertokoot itte lisääTupeXR4 kirjoitti:Moi!
Minulla täällä Oulussa on kans yksi XR4i -84! Se on aito suomiauto ja väriltään musta. Rakennan siitä nelivetoa ja luultavasti myös remmin
Olen aikaisemmin omistanut myös toisen musta XR4i:n joka oli tuontiauto. Huhun mukaan se ajettiin sitten seuraavan omistajan toimesta rusinaksi ( Luetaa: 200km/h mettään) ja paalaamoon.
hoopee kirjoitti:No nyt on Tuomaksen kokoelma saanut yhden auton lisää...Kertokoot itte lisääTupeXR4 kirjoitti:Moi!
Minulla täällä Oulussa on kans yksi XR4i -84! Se on aito suomiauto ja väriltään musta. Rakennan siitä nelivetoa ja luultavasti myös remmin
Olen aikaisemmin omistanut myös toisen musta XR4i:n joka oli tuontiauto. Huhun mukaan se ajettiin sitten seuraavan omistajan toimesta rusinaksi ( Luetaa: 200km/h mettään) ja paalaamoon.
Älä turhaan. Rekisteröi se sillä BOA:n koneella. Voit hyvinkin saada prosentittoman alkuperäisen BOA Sierran. Et ainakaan häviä mitään.TupeXR4 kirjoitti:Jaa HooPee ehti lavertelemaan...Tuli käytyä tuolla Tallinnassa viime viikonloppuna ja mukaan tuli XR4i -83. Boonuksena siinä on 2,9 24v (BOA) scorpion cosworth moottori. Ja väriltään auto on metallinhohto sininen. Itse en ainakaan ennen ole nähnyt livenä toista tuon väristä XR4i Sierra. Vielää en ole ehtinyt hirveitä tuota autoa tutkimaan, mutta väri vaikuttaa alkuperäiseltä. Toistaiseksi en myöskään ole rekisteröinyt sitä Suomeen. Luultavasti noissa kahdessa omistamassani XR:ssä vaihtuu koneet päittäin ennenkuin tuota rekisteröidään. Hullu kait sitä on, mutta nyt noita on sitten kaksi:)
samaa mieltäMouTine kirjoitti:Älä turhaan. Rekisteröi se sillä BOA:n koneella. Voit hyvinkin saada prosentittoman alkuperäisen BOA Sierran. Et ainakaan häviä mitään.TupeXR4 kirjoitti:Jaa HooPee ehti lavertelemaan...Tuli käytyä tuolla Tallinnassa viime viikonloppuna ja mukaan tuli XR4i -83. Boonuksena siinä on 2,9 24v (BOA) scorpion cosworth moottori. Ja väriltään auto on metallinhohto sininen. Itse en ainakaan ennen ole nähnyt livenä toista tuon väristä XR4i Sierra. Vielää en ole ehtinyt hirveitä tuota autoa tutkimaan, mutta väri vaikuttaa alkuperäiseltä. Toistaiseksi en myöskään ole rekisteröinyt sitä Suomeen. Luultavasti noissa kahdessa omistamassani XR:ssä vaihtuu koneet päittäin ennenkuin tuota rekisteröidään. Hullu kait sitä on, mutta nyt noita on sitten kaksi:)
MouTine kirjoitti:Älä turhaan. Rekisteröi se sillä BOA:n koneella. Voit hyvinkin saada prosentittoman alkuperäisen BOA Sierran. Et ainakaan häviä mitään.TupeXR4 kirjoitti:Jaa HooPee ehti lavertelemaan...Tuli käytyä tuolla Tallinnassa viime viikonloppuna ja mukaan tuli XR4i -83. Boonuksena siinä on 2,9 24v (BOA) scorpion cosworth moottori. Ja väriltään auto on metallinhohto sininen. Itse en ainakaan ennen ole nähnyt livenä toista tuon väristä XR4i Sierra. Vielää en ole ehtinyt hirveitä tuota autoa tutkimaan, mutta väri vaikuttaa alkuperäiseltä. Toistaiseksi en myöskään ole rekisteröinyt sitä Suomeen. Luultavasti noissa kahdessa omistamassani XR:ssä vaihtuu koneet päittäin ennenkuin tuota rekisteröidään. Hullu kait sitä on, mutta nyt noita on sitten kaksi:)
Takaveto..Muuten nelikko mutta kun on kyse fordin nelivedosta niin kiertäisin sen kaukaa. Se on tietysti eri asia jos on paksu lompakko.kortinamk3 kirjoitti:Hieman aihetta sivuten:
Mitä mieltä kokeneemmat ja viisaammat ovat, notta onko 4x4 vai takaveto parempi aihio tuolle BOA sierralle?
Ei oo voortinkaan nelivedolla ongelmia vielä BOAn väännöillä. Ahdettuna tietty eri asia. Sumusaarilla noita on tehty useampiakin.Hesus kirjoitti:Takaveto..Muuten nelikko mutta kun on kyse fordin nelivedosta niin kiertäisin sen kaukaa. Se on tietysti eri asia jos on paksu lompakko.kortinamk3 kirjoitti:Hieman aihetta sivuten:
Mitä mieltä kokeneemmat ja viisaammat ovat, notta onko 4x4 vai takaveto parempi aihio tuolle BOA sierralle?
Onkos sitä muuta voimaa kun ahdettu voima?ylimark kirjoitti:Ei oo voortinkaan nelivedolla ongelmia vielä BOAn väännöillä. Ahdettuna tietty eri asia. Sumusaarilla noita on tehty useampiakin.Hesus kirjoitti:Takaveto..Muuten nelikko mutta kun on kyse fordin nelivedosta niin kiertäisin sen kaukaa. Se on tietysti eri asia jos on paksu lompakko.kortinamk3 kirjoitti:Hieman aihetta sivuten:
Mitä mieltä kokeneemmat ja viisaammat ovat, notta onko 4x4 vai takaveto parempi aihio tuolle BOA sierralle?
Elä Asko ota tota asennetta.MoloA kirjoitti:On se fordin neliveto ihan ok, jos sitä muistettu huoltaa, kysykää vaikka kalikkaharrastajiltaKaikenhan saa rikki repimällä, mutta järkeä käyttämällä varmaan kestää a-ok eli täältä ääni nelikolle.
Hesus nyt rikkoo muutenkin kaiken
Mitäs luulet..? Vee niinko Voima!Hesus kirjoitti: Onkos sitä muuta voimaa kun ahdettu voima?
Jos vertailuautona on Cossu, pitäs XR4i:hin asennella ABS tsydeemi, eli tältä pohjalta ABSillinen riesa olis jopa parempi aihio. Cossuun verrattaessa molempiin pitää vaihtaa isommat jarrut, T5 laatikko, 7,5" perä + paksummat vakaajat. Jos vertailuautoks sais jollain ilveellä XR4TI:n, riittäs normi XR4i:n jarrut ja voimansiirto myös BOAlle.kortinamk3 kirjoitti:Onko se nyt niin, että ihan sama onko aihiona normi sierra abseilla tai xr kun jarrut kuitenki tarttee päivittää? siis boalle.. Valaiskaa tyhmää.
Niinpä - tuolloin aikoinaan 2001 konttorilla riitti vertailuautoksi Ti - ja leima tuli. Ei mennyt kovin kauaa, kun ei enää riittänyt. Miksiköhän näin mahtoi käydä, jäin vain miettimäänylimark kirjoitti:Jos vertailuautoks sais jollain ilveellä XR4TI:n, riittäs normi XR4i:n jarrut ja voimansiirto myös BOAlle.
Varmaan nämä alan pioneerit Murto ja Järnbergi leimas niitä niin saatanasti sillon että homma alkoi lähteä käsistä. Tosin, onko kukaan kokeillut leimata XR4i Sierraa Ti:n alustalla viime aikoina? Mihin tämä olettamus perustuu? Vai onko tämäkin samaa tasoa että jokkis-eskorttia ei saisi enää leimattua 2.0-huuhaa koneelle?xrissane kirjoitti:
Niinpä - tuolloin aikoinaan 2001 konttorilla riitti vertailuautoksi Ti - ja leima tuli. Ei mennyt kovin kauaa, kun ei enää riittänyt. Miksiköhän näin mahtoi käydä, jäin vain miettimään![]()
Se perustuu siihen ettei Ti:n koppa ole samanlainen. Siinä on täys pitkät runkopalkit mitä ei normisierrasta löydy ja tämä sen takia koska jenkkien kolariturvallisuusmääräykset oli aivan eri luokkaa siihen aikaan kun mitä meillä täällä euroopassa oli. Toinen homma on se ettei maahantuojan toimesta ole tullut yhtäkään Ti:tä suomeen,ainakaan mun tietojen mukaan. Ja kyllä escortinkin saa leimattua 2 litraselle oharille vielä tänä päivänäkin.MouTine kirjoitti:Varmaan nämä alan pioneerit Murto ja Järnbergi leimas niitä niin saatanasti sillon että homma alkoi lähteä käsistä. Tosin, onko kukaan kokeillut leimata XR4i Sierraa Ti:n alustalla viime aikoina? Mihin tämä olettamus perustuu? Vai onko tämäkin samaa tasoa että jokkis-eskorttia ei saisi enää leimattua 2.0-huuhaa koneelle?xrissane kirjoitti:
Niinpä - tuolloin aikoinaan 2001 konttorilla riitti vertailuautoksi Ti - ja leima tuli. Ei mennyt kovin kauaa, kun ei enää riittänyt. Miksiköhän näin mahtoi käydä, jäin vain miettimään![]()
Niinpäs muuten olikin erimoinen tuo pohjalevy. Ihan unohdinkin, mutta nyt muistuu mieleen mimmonen se on.Hesus kirjoitti:Se perustuu siihen ettei Ti:n koppa ole samanlainen. Siinä on täys pitkät runkopalkit mitä ei normisierrasta löydy ja tämä sen takia koska jenkkien kolariturvallisuusmääräykset oli aivan eri luokkaa siihen aikaan kun mitä meillä täällä euroopassa oli. Toinen homma on se ettei maahantuojan toimesta ole tullut yhtäkään Ti:tä suomeen,ainakaan mun tietojen mukaan. Ja kyllä escortinkin saa leimattua 2 litraselle oharille vielä tänä päivänäkin.MouTine kirjoitti:Varmaan nämä alan pioneerit Murto ja Järnbergi leimas niitä niin saatanasti sillon että homma alkoi lähteä käsistä. Tosin, onko kukaan kokeillut leimata XR4i Sierraa Ti:n alustalla viime aikoina? Mihin tämä olettamus perustuu? Vai onko tämäkin samaa tasoa että jokkis-eskorttia ei saisi enää leimattua 2.0-huuhaa koneelle?xrissane kirjoitti:
Niinpä - tuolloin aikoinaan 2001 konttorilla riitti vertailuautoksi Ti - ja leima tuli. Ei mennyt kovin kauaa, kun ei enää riittänyt. Miksiköhän näin mahtoi käydä, jäin vain miettimään![]()
Niinno. Niinhän sen pitäis mennä että Euroopan mallit kelpais vertailumalleiksi mutta aina se ei vaan mene niin. Cossukin kelpaa vertailumalliksi konttoreilla mutta suurin ongelma siinä on se ettei Fordilta saa paprua siitä. Tai saa ja ei saa,sekin on vähän päivästä kiinni ja taitaa siinä se pärstäkerroinkin olla.MouTine kirjoitti:
Niinpäs muuten olikin erimoinen tuo pohjalevy. Ihan unohdinkin, mutta nyt muistuu mieleen mimmonen se on.
Sitten tämä ikuinen käden vääntö-asia. Sillä ei ole merkitystä onko sitä tuotu Suomeen maahantuojan toimesta. Lakipykälissähän nimenomaan kirjoitetaan että "yleiseen tieliikennekäyttöön Euroopan tai USA:n alueelle" tms jtsp. Kats.konttoreilla on niin kirjavat tulkinnat mistäkin asioista. Ihan mahdoton lähteä spekuloimaan. Sen vaan tiedän, että jos haluisin, niin Ti:nä sen leimaisin.
Taitaa silti helpoin olla että laahaisi aidon flyygelin ja heivaisi taunus-moottorin sieltä paremmin niitä tarvitseville ja istuttaisi sinne mitä ikinä haluaa.
Juu, juurikin tuollainen ilmiö jäi minullekin elävästi mieleen aikoinaan. P-Ojalle kun puhelun otin.Hesus kirjoitti:Tai saa ja ei saa,sekin on vähän päivästä kiinni ja taitaa siinä se pärstäkerroinkin olla.
tuttu tilanne,ainakin pakoputkisto vaatii huomiota sekä suuttimien vaihto wanhaan K-jettiin alkais olemaan ajankohtainen...Stockmann kirjoitti:mjooh..,xr:rää pyyhitään taas taas pölyistä,katotaas mitä saan siihen aikaseksi.Nyt olisi koko talvi ja kevät aikaa rakennella.Sen ainakin olen huomanut ettei ne valmistu istumalla täällä foorumilla
varmaankin ne suuttimet vaihtuu sähköisiin....Sierra XR kirjoitti:tuttu tilanne,ainakin pakoputkisto vaatii huomiota sekä suuttimien vaihto wanhaan K-jettiin alkais olemaan ajankohtainen...Stockmann kirjoitti:mjooh..,xr:rää pyyhitään taas taas pölyistä,katotaas mitä saan siihen aikaseksi.Nyt olisi koko talvi ja kevät aikaa rakennella.Sen ainakin olen huomanut ettei ne valmistu istumalla täällä foorumilla
nooh,tulihan tolla vähän ajettuakin!
Teetkö ite vai annatko Rosendahlin tehdä? Tarvitteko muuten apuva? Tulisin mielelläni kuikuilemaan rojektia.Stockmann kirjoitti:Pe&La illan nypein johtoja(koko johtosarja koneesta bokseineen päivineen) ja letkuja irti boa:sta,sitte olikin aika ottaa kuppia. Aika selvää että on hiukan eri homma ottaa tuo irti mitä ohcno kaikki on irti,laittaa vinssi seinään ja nostetaan motti pois maalauksen tieltä.Kyllähän ammattimies tekee peltisarjat tohon koneen ollessa paikollaan
On aika tiukan näköstä vaan tuolla runkopalkin välissä
..