xr4i

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

STOCKMANN
Ylläpitäjä

xr4i

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » La Syyskuu 16. 22:11:49 2006

montako xr4i:tä löytyy suomesta,tai on tuotu suomeen?historiaa mallista? :roll: mulla on yks!! :D

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Syyskuu 17. 7:41:52 2006

ja mulla toinen(saatan jopa syysmiittiin raahata sen...)joskus 11vuotta sitten selvittelin kun omani ostin(yritin silloin ostaa myöskin tota sun autoasi 2.omistajalta,ihan orkkis paitsi Konin alusta ja kuskin etulokarin pää hieman kasassa) että 50kpl olisi maahantuoja tuonut vuosina -83-85,silloin -95 jäljellä oli n.40kpl mutta nykytilanteesta en tiedä kun nythän joitakin yksilöitä on tuotu ns.tuontiautoina ja sitten tietysti ne jotka jo uutena on tulleet muuttoautoina+ainakin yksi joka jäi kahdelta britti-ukolta Suomeen n.vuonna -88 hämärissä merkeissä ja huutokaupattiin tullin huutokaupassa n.-90 ja muutettiin vasemmalta ajettavaksi,auto oli musta ja kävin ko.autoa katsomassa ostomielessä Urjalassa -94,en ostanut.ja kytkinvaijeri vasta olikin viritys:jatkettu kun ei ollut vaihdettu kytkinkoppaa sellaiseen johon menee vaijeri vasemmalta... :lol: on muuten perinteinen Ford-varustelu noissa XR:ssä ollut,kaikki mm.sävylasit,kattoluukku,keskuslukko,ajotietokone,sähkölasit ym.on tilattavia lisävarusteita.älä siis ihmettele jos näet"hinnat alkaen"mallin XR:n ilman mitään varusteita.vakiona sentään V6 ja "hienot" orkkis 14"alut... :roll: tossa kun tutkin"arkistoja"niin löysin hinnankin ko.autolle 14.5.1984,150100mk!löytyi myöskin vanhoja myyntiesitteitä ym. sekä VM vuodelta -83 jossa maistellaan XR4i:tä.ja XR asiaa sivuten,löytyi myöskin AUTO+-lehti vuodelta -86 jossa on koeajossa punainen Xr4*4 ja jjs:n siipicossu,uutena ja mustana... 8)

Stude
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Stude » Su Syyskuu 17. 11:31:49 2006

Ja täältä löytyy kolmas, hain ruotsista pari vuotta sitten.

TupeXR4
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TupeXR4 » Ma Syyskuu 18. 10:05:57 2006

Moi!

Minulla täällä Oulussa on kans yksi XR4i -84! Se on aito suomiauto ja väriltään musta. Rakennan siitä nelivetoa ja luultavasti myös remmin :)

Olen aikaisemmin omistanut myös toisen musta XR4i:n joka oli tuontiauto. Huhun mukaan se ajettiin sitten seuraavan omistajan toimesta rusinaksi ( Luetaa: 200km/h mettään) ja paalaamoon.

Hampe
Viestit: 295
Liittynyt: La Tammikuu 10. 0:05:03 2004
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja Hampe » Ti Syyskuu 19. 12:33:55 2006

mulla on xr4i -84 punainen väriltään. suomiauto.
Sierra xr4i 24v
Sierra Cosworth 4x4

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Lokakuu 2. 22:18:09 2006

SierraXR tai joku muu, voisitteko laittaa mun mailiin muutaman kuvan autostanne, olis rakenteilla Tamiyan Sierra xr4i 1/24, löytyi japaniasta vielä uusi avaamaton paketti... (juu, oli kallis.) Olis tulossa valkoinen ja täysin orkkis, ja tarvis pikkasen referenssikuvia mm. sisustasta ja konehuoneesta. Kun noi kokoamisohjeet on japaniksi niin on vähän vaikea arvuutella noita värejä. Kiitos jo etukäteen!
-Ville
Pedal tu tö metal!

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Lokakuu 2. 22:26:57 2006

laitoin kuvia sulle s-postiin,valkoisesta ja orkkiksesta,kuvauspaikan tunnistatkin! :lol: :lol: :lol: niin,ja mistäs mulle saadaan samanlainen pienoismalli...?

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Ma Lokakuu 2. 22:31:56 2006

No vielä ei näkyny, mutta eiköhän ne kuvat sinne ilmesty! Kiitos jo etukäteen. Ja vastaus kysymykseesi; ebaystä... Vaatii vaan pikku kyttäyksen! Itsellä meni puoli vuotta ennenkuin jäi haaviin, muutama meni ohi.
Pedal tu tö metal!

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco » Pe Lokakuu 27. 9:42:04 2006

Multa löytyy xr4ti...
Tekniikan vaihto kylläkin :cry:
Olishan tommonen orkkis mukavampi mutta lohduttaa kun ei ole prosentteja :wink:
Onko muilla tommosta vakiona ahdettua xr4:losta :?:
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Lokakuu 27. 10:39:53 2006

TupeXR4 kirjoitti:Moi!

Minulla täällä Oulussa on kans yksi XR4i -84! Se on aito suomiauto ja väriltään musta. Rakennan siitä nelivetoa ja luultavasti myös remmin :)

Olen aikaisemmin omistanut myös toisen musta XR4i:n joka oli tuontiauto. Huhun mukaan se ajettiin sitten seuraavan omistajan toimesta rusinaksi ( Luetaa: 200km/h mettään) ja paalaamoon.
No nyt on Tuomaksen kokoelma saanut yhden auton lisää...Kertokoot itte lisää :)

TupeXR4
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TupeXR4 » Pe Lokakuu 27. 14:02:43 2006

Jaa HooPee ehti lavertelemaan...:) Tuli käytyä tuolla Tallinnassa viime viikonloppuna ja mukaan tuli XR4i -83. Boonuksena siinä on 2,9 24v (BOA) scorpion cosworth moottori. Ja väriltään auto on metallinhohto sininen. Itse en ainakaan ennen ole nähnyt livenä toista tuon väristä XR4i Sierra. Vielää en ole ehtinyt hirveitä tuota autoa tutkimaan, mutta väri vaikuttaa alkuperäiseltä. Toistaiseksi en myöskään ole rekisteröinyt sitä Suomeen. Luultavasti noissa kahdessa omistamassani XR:ssä vaihtuu koneet päittäin ennenkuin tuota rekisteröidään. Hullu kait sitä on, mutta nyt noita on sitten kaksi:)
hoopee kirjoitti:
TupeXR4 kirjoitti:Moi!

Minulla täällä Oulussa on kans yksi XR4i -84! Se on aito suomiauto ja väriltään musta. Rakennan siitä nelivetoa ja luultavasti myös remmin :)

Olen aikaisemmin omistanut myös toisen musta XR4i:n joka oli tuontiauto. Huhun mukaan se ajettiin sitten seuraavan omistajan toimesta rusinaksi ( Luetaa: 200km/h mettään) ja paalaamoon.
No nyt on Tuomaksen kokoelma saanut yhden auton lisää...Kertokoot itte lisää :)

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Pe Lokakuu 27. 21:51:15 2006

jaa,se päätyi sit Suomeen!katselin itse samaa autoa netissä myynnissä Tallinnassa.tosta väristä:tehtiin kaverin kanssa saman väriseen Saksan tuonti-koriin korinvaihto -96,kanta-autona 5D 2.0GL V6 automatic:lähti kun purkka tukasta... :lol: nooh,olipa ainakin V6-äänet! 8) muutama vuosi sitten se oli myytävänä Tuusulassa ja oli vaihdettu 2.8 nokalle.ja sit toinenkin saman värinen korinvaihto-XR oli myöskin Tampereella,kanta-autona 2.0iS.se sun autoshan näytti kuvissa aikas ehjältä,siis jos yleensäkään puhutaan samasta autosta?vaikka toisaalta,ei kai Tallinnassa montaa 24v:tä ole :roll:

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Lokakuu 27. 22:38:23 2006

TupeXR4 kirjoitti:Jaa HooPee ehti lavertelemaan...:) Tuli käytyä tuolla Tallinnassa viime viikonloppuna ja mukaan tuli XR4i -83. Boonuksena siinä on 2,9 24v (BOA) scorpion cosworth moottori. Ja väriltään auto on metallinhohto sininen. Itse en ainakaan ennen ole nähnyt livenä toista tuon väristä XR4i Sierra. Vielää en ole ehtinyt hirveitä tuota autoa tutkimaan, mutta väri vaikuttaa alkuperäiseltä. Toistaiseksi en myöskään ole rekisteröinyt sitä Suomeen. Luultavasti noissa kahdessa omistamassani XR:ssä vaihtuu koneet päittäin ennenkuin tuota rekisteröidään. Hullu kait sitä on, mutta nyt noita on sitten kaksi:)
Älä turhaan. Rekisteröi se sillä BOA:n koneella. Voit hyvinkin saada prosentittoman alkuperäisen BOA Sierran. Et ainakaan häviä mitään.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » La Lokakuu 28. 14:33:26 2006

MouTine kirjoitti:
TupeXR4 kirjoitti:Jaa HooPee ehti lavertelemaan...:) Tuli käytyä tuolla Tallinnassa viime viikonloppuna ja mukaan tuli XR4i -83. Boonuksena siinä on 2,9 24v (BOA) scorpion cosworth moottori. Ja väriltään auto on metallinhohto sininen. Itse en ainakaan ennen ole nähnyt livenä toista tuon väristä XR4i Sierra. Vielää en ole ehtinyt hirveitä tuota autoa tutkimaan, mutta väri vaikuttaa alkuperäiseltä. Toistaiseksi en myöskään ole rekisteröinyt sitä Suomeen. Luultavasti noissa kahdessa omistamassani XR:ssä vaihtuu koneet päittäin ennenkuin tuota rekisteröidään. Hullu kait sitä on, mutta nyt noita on sitten kaksi:)
Älä turhaan. Rekisteröi se sillä BOA:n koneella. Voit hyvinkin saada prosentittoman alkuperäisen BOA Sierran. Et ainakaan häviä mitään.
samaa mieltä :) vi..tu ku sais omanki joskus leimattua..noh..ens vuonna.keinolla tai toisella :)

TupeXR4
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja TupeXR4 » La Lokakuu 28. 20:33:06 2006

Ei sitä taida onnistua suoraan viedä leimalle, koska viron rekisteriotteessa ei ole mitään merkintää 2,9 koneesta. Se on kuulemma leimatta siellä "maalla" eikä ole puhuttu koneen vaihdosta mitään. Eli Suomessahan olisi pakko mainita koneen vaihto, jotta koneen saisi näkymään papereissa jotta se olisi lähellekkään laillinen kampe. Siinä yhteydessä ne sitten varmasti vielä puuttuisivat liian pieniin jarruihin yms.

Kaiken lisäksi mun tarkoitus on tehdä XR4i kori neliveto tekniikalla 2,9 24valve koneella+remmiahdin. Ja olen sen toisen autoni rakentanut nelivetotekniikaltaan jo valmiiksi eli vähän siihen tuon koneen olen ostanut. Sen projektin jälkeen jos sitten rakentelis tuosta toisesta takaveto korista jotain kivaa, tai vaikka entisöis sen jos ei muuta.

Nyt kun tuli julkisesti mainittua millaista tuosta rakentelen niin äläkää kovin innostuko aiheesta, mulla on tapana tehdä näitä ajan kanssa. Eli saattaa tovi vierähtää ennen kuin tuo on ajossa, mutta kyllä se joskus on!!!
MouTine kirjoitti:
TupeXR4 kirjoitti:Jaa HooPee ehti lavertelemaan...:) Tuli käytyä tuolla Tallinnassa viime viikonloppuna ja mukaan tuli XR4i -83. Boonuksena siinä on 2,9 24v (BOA) scorpion cosworth moottori. Ja väriltään auto on metallinhohto sininen. Itse en ainakaan ennen ole nähnyt livenä toista tuon väristä XR4i Sierra. Vielää en ole ehtinyt hirveitä tuota autoa tutkimaan, mutta väri vaikuttaa alkuperäiseltä. Toistaiseksi en myöskään ole rekisteröinyt sitä Suomeen. Luultavasti noissa kahdessa omistamassani XR:ssä vaihtuu koneet päittäin ennenkuin tuota rekisteröidään. Hullu kait sitä on, mutta nyt noita on sitten kaksi:)
Älä turhaan. Rekisteröi se sillä BOA:n koneella. Voit hyvinkin saada prosentittoman alkuperäisen BOA Sierran. Et ainakaan häviä mitään.

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Su Lokakuu 29. 16:10:47 2006

[quote="TupeXR4"]Ei sitä taida onnistua suoraan viedä leimalle, koska viron rekisteriotteessa ei ole mitään merkintää 2,9 koneesta. Se on kuulemma leimatta siellä "maalla" eikä ole puhuttu koneen vaihdosta mitään. Eli Suomessahan olisi pakko mainita koneen vaihto, jotta koneen saisi näkymään papereissa jotta se olisi lähellekkään laillinen kampe. Siinä yhteydessä ne sitten varmasti vielä puuttuisivat liian pieniin jarruihin yms.

Kaiken lisäksi mun tarkoitus on tehdä XR4i kori neliveto tekniikalla 2,9 24valve koneella+remmiahdin. Ja olen sen toisen autoni rakentanut nelivetotekniikaltaan jo valmiiksi eli vähän siihen tuon koneen olen ostanut. Sen projektin jälkeen jos sitten rakentelis tuosta toisesta takaveto korista jotain kivaa, tai vaikka entisöis sen jos ei muuta.[quote="TupeXR4"]

ne puuttuu pieniin etujarruihin,absien puuttumiiseen jos niitä ei ole,ja levyjarrut asennettava taakse,joko 2wd.,,tai 4wd cosan jos nelivetoa olet rakentamassa..itellä ei ole noita abseja alkuperäisenä olemassa,joten projektia saattaa löytyä jonkin verran omassani ainakin..vaikkakin abs paketti on jo hommattuna,etujarrut tehty ja levyjarrut rakennettu taakse 2wd:palikoilla..--nyt päätetty kuitenkin tehä kori kuntoon viimisen päälle ja maalauttaa se,sitten keskitytään tekniikkaan paremmin kun muut asiat ovat kunnossa,ja mä en hyväksy pellin alle kuin boan,eli se asia ei muutu.

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Ma Maaliskuu 26. 22:31:06 2007

nostellaas taas XR4i-aihetta:onkos XR4sten omistajia tulossa XR:llä kevätmiittiin? :roll:

Stude
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Stude » Ma Maaliskuu 26. 23:45:24 2007

Sierra XR kirjoitti:nostellaas taas XR4i-aihetta:onkos XR4sten omistajia tulossa XR:llä kevätmiittiin? :roll:
Jep, tulossa jos auto ajossa :roll:

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Huhtikuu 29. 20:44:05 2007

nonniin,kevätmiittiin vajaa viikko!onkos XR:t kaivettu jo talviteloilta? eli herätys XR kuskit:kaikki rohkeasti paikalle ja mieluiten tietysti XR:llä :twisted:

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Su Huhtikuu 29. 22:20:26 2007

Oma XR4i on ainaki tukevasti projektina...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco » Ma Huhtikuu 30. 9:38:06 2007

ylimark kirjoitti:Oma XR4i on ainaki tukevasti projektina...
Mulla sama vika xr4ti:n kanssa projekti on pahasti vaiheessa ehkä sitten ensi kesänä :wink:
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

Stude
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Stude » Ma Huhtikuu 30. 10:59:45 2007

Stude kirjoitti:
Sierra XR kirjoitti:nostellaas taas XR4i-aihetta:onkos XR4sten omistajia tulossa XR:llä kevätmiittiin? :roll:
Jep, tulossa jos auto ajossa :roll:
Ja auto ei sit olekaan ajossa :oops:

kortinamk3
Viestit: 37
Liittynyt: To Marraskuu 9. 14:24:49 2006

Viesti Kirjoittaja kortinamk3 » Ke Toukokuu 16. 20:44:31 2007

Hieman aihetta sivuten:

Mitä mieltä kokeneemmat ja viisaammat ovat, notta onko 4x4 vai takaveto parempi aihio tuolle BOA sierralle?
Escort mk4 -90
Cortina -71 (etenee?)

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Toukokuu 17. 14:53:26 2007

XR4i:ssä on mun mielestä nätimpi koppa, mutta kyllähän nelikko on aina nelikko...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Toukokuu 17. 16:10:06 2007

kortinamk3 kirjoitti:Hieman aihetta sivuten:

Mitä mieltä kokeneemmat ja viisaammat ovat, notta onko 4x4 vai takaveto parempi aihio tuolle BOA sierralle?
Takaveto..Muuten nelikko mutta kun on kyse fordin nelivedosta niin kiertäisin sen kaukaa. Se on tietysti eri asia jos on paksu lompakko.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » To Toukokuu 17. 17:26:56 2007

Hesus kirjoitti:
kortinamk3 kirjoitti:Hieman aihetta sivuten:

Mitä mieltä kokeneemmat ja viisaammat ovat, notta onko 4x4 vai takaveto parempi aihio tuolle BOA sierralle?
Takaveto..Muuten nelikko mutta kun on kyse fordin nelivedosta niin kiertäisin sen kaukaa. Se on tietysti eri asia jos on paksu lompakko.
Ei oo voortinkaan nelivedolla ongelmia vielä BOAn väännöillä. Ahdettuna tietty eri asia. Sumusaarilla noita on tehty useampiakin.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Toukokuu 17. 23:22:11 2007

ylimark kirjoitti:
Hesus kirjoitti:
kortinamk3 kirjoitti:Hieman aihetta sivuten:

Mitä mieltä kokeneemmat ja viisaammat ovat, notta onko 4x4 vai takaveto parempi aihio tuolle BOA sierralle?
Takaveto..Muuten nelikko mutta kun on kyse fordin nelivedosta niin kiertäisin sen kaukaa. Se on tietysti eri asia jos on paksu lompakko.
Ei oo voortinkaan nelivedolla ongelmia vielä BOAn väännöillä. Ahdettuna tietty eri asia. Sumusaarilla noita on tehty useampiakin.
Onkos sitä muuta voimaa kun ahdettu voima? :lol:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

MoloA
Viestit: 272
Liittynyt: To Tammikuu 8. 22:07:37 2004
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MoloA » To Toukokuu 17. 23:51:54 2007

On se fordin neliveto ihan ok, jos sitä muistettu huoltaa, kysykää vaikka kalikkaharrastajilta :) Kaikenhan saa rikki repimällä, mutta järkeä käyttämällä varmaan kestää a-ok eli täältä ääni nelikolle.

Hesus nyt rikkoo muutenkin kaiken ;)
#682

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Toukokuu 17. 23:55:37 2007

MoloA kirjoitti:On se fordin neliveto ihan ok, jos sitä muistettu huoltaa, kysykää vaikka kalikkaharrastajilta :) Kaikenhan saa rikki repimällä, mutta järkeä käyttämällä varmaan kestää a-ok eli täältä ääni nelikolle.

Hesus nyt rikkoo muutenkin kaiken ;)
Elä Asko ota tota asennetta. :)
Kyllä nelikko on rok mutta fordin nelikkoon saa laittaa rahaa että siitä saa hyvän.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Toukokuu 18. 7:14:08 2007

Hesus kirjoitti: Onkos sitä muuta voimaa kun ahdettu voima? :lol:
Mitäs luulet..? Vee niinko Voima!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

kortinamk3
Viestit: 37
Liittynyt: To Marraskuu 9. 14:24:49 2006

Viesti Kirjoittaja kortinamk3 » La Toukokuu 19. 12:57:43 2007

Onko se nyt niin, että ihan sama onko aihiona normi sierra abseilla tai xr kun jarrut kuitenki tarttee päivittää? siis boalle.. Valaiskaa tyhmää.
Escort mk4 -90
Cortina -71 (etenee?)

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » La Toukokuu 19. 13:03:54 2007

kortinamk3 kirjoitti:Onko se nyt niin, että ihan sama onko aihiona normi sierra abseilla tai xr kun jarrut kuitenki tarttee päivittää? siis boalle.. Valaiskaa tyhmää.
Jos vertailuautona on Cossu, pitäs XR4i:hin asennella ABS tsydeemi, eli tältä pohjalta ABSillinen riesa olis jopa parempi aihio. Cossuun verrattaessa molempiin pitää vaihtaa isommat jarrut, T5 laatikko, 7,5" perä + paksummat vakaajat. Jos vertailuautoks sais jollain ilveellä XR4TI:n, riittäs normi XR4i:n jarrut ja voimansiirto myös BOAlle.

Käytännössä katsurit ei liene vaadi tätä voimansiirron päivittämistä, vaikka pykälien mukaan sekin pitäisi tehdä...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

kortinamk3
Viestit: 37
Liittynyt: To Marraskuu 9. 14:24:49 2006

Viesti Kirjoittaja kortinamk3 » La Toukokuu 19. 13:12:22 2007

Joo näin oletinkin. Vois alkaa vaihtaan bemarin paskan äkkiä pois abs riesaan. HÄVETTÄÄ tuo bmw, en tiedä mikä muhun meni ku sen hankin.. Kai se oli se, että tarvi äkkiä käyttöauton :oops:

edit: taino hävettää ja hävettää, en vain tykkää tuosta beemarista..
Escort mk4 -90
Cortina -71 (etenee?)

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Toukokuu 29. 23:19:08 2007

ylimark kirjoitti:Jos vertailuautoks sais jollain ilveellä XR4TI:n, riittäs normi XR4i:n jarrut ja voimansiirto myös BOAlle.
Niinpä - tuolloin aikoinaan 2001 konttorilla riitti vertailuautoksi Ti - ja leima tuli. Ei mennyt kovin kauaa, kun ei enää riittänyt. Miksiköhän näin mahtoi käydä, jäin vain miettimään :idea:

Ja täällä XR-osiossa sattuneesta syystä vasta nyt tämän topikin huomanneena (tuo käyttöauto nakertaa harrasteauton statusta :roll: ). Täältä löytyy yksi - sittemmin kulmavikainen :twisted: - alunperin suomiautona ollut diamond-white XR4i vuosimallia -83. Joka siis sai tekniikaltaan kymmenen vuoden nuorennusleikkauksen vuonna 2001...

Joskus muinoin selvitin maahantuojalta XR-nelosen maahantuontimääriä - kolmena vuonna (83 - 85) niitä oli organisaation kautta tullut maahan 50 kappaletta kuulemma.

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Toukokuu 29. 23:45:39 2007

xrissane kirjoitti:
Niinpä - tuolloin aikoinaan 2001 konttorilla riitti vertailuautoksi Ti - ja leima tuli. Ei mennyt kovin kauaa, kun ei enää riittänyt. Miksiköhän näin mahtoi käydä, jäin vain miettimään :idea:
Varmaan nämä alan pioneerit Murto ja Järnbergi leimas niitä niin saatanasti sillon että homma alkoi lähteä käsistä. Tosin, onko kukaan kokeillut leimata XR4i Sierraa Ti:n alustalla viime aikoina? Mihin tämä olettamus perustuu? Vai onko tämäkin samaa tasoa että jokkis-eskorttia ei saisi enää leimattua 2.0-huuhaa koneelle?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Toukokuu 30. 0:00:07 2007

MouTine kirjoitti:
xrissane kirjoitti:
Niinpä - tuolloin aikoinaan 2001 konttorilla riitti vertailuautoksi Ti - ja leima tuli. Ei mennyt kovin kauaa, kun ei enää riittänyt. Miksiköhän näin mahtoi käydä, jäin vain miettimään :idea:
Varmaan nämä alan pioneerit Murto ja Järnbergi leimas niitä niin saatanasti sillon että homma alkoi lähteä käsistä. Tosin, onko kukaan kokeillut leimata XR4i Sierraa Ti:n alustalla viime aikoina? Mihin tämä olettamus perustuu? Vai onko tämäkin samaa tasoa että jokkis-eskorttia ei saisi enää leimattua 2.0-huuhaa koneelle?
Se perustuu siihen ettei Ti:n koppa ole samanlainen. Siinä on täys pitkät runkopalkit mitä ei normisierrasta löydy ja tämä sen takia koska jenkkien kolariturvallisuusmääräykset oli aivan eri luokkaa siihen aikaan kun mitä meillä täällä euroopassa oli. Toinen homma on se ettei maahantuojan toimesta ole tullut yhtäkään Ti:tä suomeen,ainakaan mun tietojen mukaan. Ja kyllä escortinkin saa leimattua 2 litraselle oharille vielä tänä päivänäkin.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Toukokuu 30. 0:15:46 2007

Hesus kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
xrissane kirjoitti:
Niinpä - tuolloin aikoinaan 2001 konttorilla riitti vertailuautoksi Ti - ja leima tuli. Ei mennyt kovin kauaa, kun ei enää riittänyt. Miksiköhän näin mahtoi käydä, jäin vain miettimään :idea:
Varmaan nämä alan pioneerit Murto ja Järnbergi leimas niitä niin saatanasti sillon että homma alkoi lähteä käsistä. Tosin, onko kukaan kokeillut leimata XR4i Sierraa Ti:n alustalla viime aikoina? Mihin tämä olettamus perustuu? Vai onko tämäkin samaa tasoa että jokkis-eskorttia ei saisi enää leimattua 2.0-huuhaa koneelle?
Se perustuu siihen ettei Ti:n koppa ole samanlainen. Siinä on täys pitkät runkopalkit mitä ei normisierrasta löydy ja tämä sen takia koska jenkkien kolariturvallisuusmääräykset oli aivan eri luokkaa siihen aikaan kun mitä meillä täällä euroopassa oli. Toinen homma on se ettei maahantuojan toimesta ole tullut yhtäkään Ti:tä suomeen,ainakaan mun tietojen mukaan. Ja kyllä escortinkin saa leimattua 2 litraselle oharille vielä tänä päivänäkin.
Niinpäs muuten olikin erimoinen tuo pohjalevy. Ihan unohdinkin, mutta nyt muistuu mieleen mimmonen se on.

Sitten tämä ikuinen käden vääntö-asia. Sillä ei ole merkitystä onko sitä tuotu Suomeen maahantuojan toimesta. Lakipykälissähän nimenomaan kirjoitetaan että "yleiseen tieliikennekäyttöön Euroopan tai USA:n alueelle" tms jtsp. Kats.konttoreilla on niin kirjavat tulkinnat mistäkin asioista. Ihan mahdoton lähteä spekuloimaan. Sen vaan tiedän, että jos haluisin, niin Ti:nä sen leimaisin.

Taitaa silti helpoin olla että laahaisi aidon flyygelin ja heivaisi taunus-moottorin sieltä paremmin niitä tarvitseville ja istuttaisi sinne mitä ikinä haluaa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Toukokuu 30. 0:25:09 2007

MouTine kirjoitti:
Niinpäs muuten olikin erimoinen tuo pohjalevy. Ihan unohdinkin, mutta nyt muistuu mieleen mimmonen se on.

Sitten tämä ikuinen käden vääntö-asia. Sillä ei ole merkitystä onko sitä tuotu Suomeen maahantuojan toimesta. Lakipykälissähän nimenomaan kirjoitetaan että "yleiseen tieliikennekäyttöön Euroopan tai USA:n alueelle" tms jtsp. Kats.konttoreilla on niin kirjavat tulkinnat mistäkin asioista. Ihan mahdoton lähteä spekuloimaan. Sen vaan tiedän, että jos haluisin, niin Ti:nä sen leimaisin.

Taitaa silti helpoin olla että laahaisi aidon flyygelin ja heivaisi taunus-moottorin sieltä paremmin niitä tarvitseville ja istuttaisi sinne mitä ikinä haluaa.
Niinno. Niinhän sen pitäis mennä että Euroopan mallit kelpais vertailumalleiksi mutta aina se ei vaan mene niin. Cossukin kelpaa vertailumalliksi konttoreilla mutta suurin ongelma siinä on se ettei Fordilta saa paprua siitä. Tai saa ja ei saa,sekin on vähän päivästä kiinni ja taitaa siinä se pärstäkerroinkin olla.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » To Kesäkuu 7. 22:03:21 2007

Hesus kirjoitti:Tai saa ja ei saa,sekin on vähän päivästä kiinni ja taitaa siinä se pärstäkerroinkin olla.
Juu, juurikin tuollainen ilmiö jäi minullekin elävästi mieleen aikoinaan. P-Ojalle kun puhelun otin.

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Syyskuu 2. 21:42:26 2007

nostellaas taas XR4i-aihettakin... :lol:
onkos XR:n omistajia tulossa autoillaan FoMoCo-päiville ensi sunnuntaina Ahvenistolle?

Gratang
Viestit: 21
Liittynyt: Pe Elokuu 26. 11:43:40 2005
Paikkakunta: Joensuu (Hammaslahti)

Viesti Kirjoittaja Gratang » Su Syyskuu 2. 21:48:56 2007

Jep tulen!! :lol: :lol:
Ford Sierra XR4x4 2.8i V6 -87
Ford Granada 2.8i V6 -76 2D sedan
Ford Mustang -67 FB 289 V8
Ford Mustang -99 GT 4.6L V8
Ford LTD Crown Vic -85 302 V8

Stockmann
Viestit: 67
Liittynyt: Su Heinäkuu 8. 17:20:43 2007
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Stockmann » To Lokakuu 25. 21:46:34 2007

mjooh..,xr:rää pyyhitään taas taas pölyistä,katotaas mitä saan siihen aikaseksi. Täksi kesäksi(07) piti saada kuntoon mutta mutta..,tuli tehtyä stoccaturbo stw sierraa sen verran asenteella ettei saanu irti enää itsestä äksärnelkun laittoon. Nyt olisi koko talvi ja kevät aikaa rakennella loppuun tuokin :) Sen ainakin olen huomanut ettei ne valmistu istumalla täällä foorumilla,hiukan tarvitaan jotain muutakin kuin hyvää suunnittelua.Näillä eväillä jatketaan :arrow:
-E50 AMG
-9 Fordin kokemuksella...

"Suomalaiset on niin kateellista väkee et heti jos täällä on jollain vähänki massia päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu, vitun kommarit"

MBT
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Huhtikuu 10. 14:02:16 2007
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MBT » To Lokakuu 25. 22:07:21 2007

Stockmann kirjoitti:...hiukan tarvitaan jotain muutakin kuin hyvää suunnittelua...
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty :wink:
Go hard, or go home! #1661

Ex Escort RS2000 F1 Edition

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » To Lokakuu 25. 22:38:22 2007

Stockmann kirjoitti:mjooh..,xr:rää pyyhitään taas taas pölyistä,katotaas mitä saan siihen aikaseksi.Nyt olisi koko talvi ja kevät aikaa rakennella.Sen ainakin olen huomanut ettei ne valmistu istumalla täällä foorumilla
tuttu tilanne,ainakin pakoputkisto vaatii huomiota sekä suuttimien vaihto wanhaan K-jettiin alkais olemaan ajankohtainen... :lol:
nooh,tulihan tolla vähän ajettuakin! 8)

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » To Lokakuu 25. 23:20:43 2007

Sierra XR kirjoitti:
Stockmann kirjoitti:mjooh..,xr:rää pyyhitään taas taas pölyistä,katotaas mitä saan siihen aikaseksi.Nyt olisi koko talvi ja kevät aikaa rakennella.Sen ainakin olen huomanut ettei ne valmistu istumalla täällä foorumilla
tuttu tilanne,ainakin pakoputkisto vaatii huomiota sekä suuttimien vaihto wanhaan K-jettiin alkais olemaan ajankohtainen... :lol:
nooh,tulihan tolla vähän ajettuakin! 8)
varmaankin ne suuttimet vaihtuu sähköisiin....
mulla tuolla verstaan ylähyllyllä pötköttelee 10 000km ajetut k.jet suuttimet kaxkasiin jokunen vuosi sit hommattu uutena voortilta,banjo liitos ja kiinni 8 porsken ilmam.b.jakajassa,ei ilma kartio ahista,ei se tehon puute oo pensasta kii vaan ilmasta..... :lol:
Timppa 24V

Stockmann
Viestit: 67
Liittynyt: Su Heinäkuu 8. 17:20:43 2007
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Stockmann » Su Lokakuu 28. 17:23:08 2007

Pe&La illan nypein johtoja(koko johtosarja koneesta bokseineen päivineen) ja letkuja irti boa:sta,sitte olikin aika ottaa kuppia. Aika selvää että on hiukan eri homma ottaa tuo irti mitä ohc :lol: no kaikki on irti,laittaa vinssi seinään ja nostetaan motti pois maalauksen tieltä.Kyllähän ammattimies tekee peltisarjat tohon koneen ollessa paikollaan :?: On aika tiukan näköstä vaan tuolla runkopalkin välissä :roll: ..
-E50 AMG
-9 Fordin kokemuksella...

"Suomalaiset on niin kateellista väkee et heti jos täällä on jollain vähänki massia päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu, vitun kommarit"

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Lokakuu 28. 18:42:00 2007

Stockmann kirjoitti:Pe&La illan nypein johtoja(koko johtosarja koneesta bokseineen päivineen) ja letkuja irti boa:sta,sitte olikin aika ottaa kuppia. Aika selvää että on hiukan eri homma ottaa tuo irti mitä ohc :lol: no kaikki on irti,laittaa vinssi seinään ja nostetaan motti pois maalauksen tieltä.Kyllähän ammattimies tekee peltisarjat tohon koneen ollessa paikollaan :?: On aika tiukan näköstä vaan tuolla runkopalkin välissä :roll: ..
Teetkö ite vai annatko Rosendahlin tehdä? Tarvitteko muuten apuva? Tulisin mielelläni kuikuilemaan rojektia.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Stockmann
Viestit: 67
Liittynyt: Su Heinäkuu 8. 17:20:43 2007
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Stockmann » Su Lokakuu 28. 23:21:45 2007

Jaa kattelin nyt että onhan siellä aika hyvin tilaa kuiteskin.Saapa nähdä kuinka paljon rosendahli kiskoisi niistä hintaa,ei nuo mahdottomalta näyttäisi itsekkään väännellä :) Noh sitä voidaan miettiä myöhemmin,paljon on vielä tehtävää ennen sitä :wink: ..

Mo,voi olla että ainakin kasauksessa voi muutama vinkki olla tarpeen :D ,voihan sitä tulla vilkuilemaankin joskus.Aika lohduttomalta se ainakin näyttää tällä hetkellä kun ei ole uutta maaliakaan kopassa vielä ja koko auto ihan atomeina. :? nooh khyl se siitä 8)
-E50 AMG
-9 Fordin kokemuksella...

"Suomalaiset on niin kateellista väkee et heti jos täällä on jollain vähänki massia päällä, niin välittömästi alkaa joku läski vinkuu, vitun kommarit"

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Huhtikuu 20. 21:00:35 2008

kesä on jo ihan ovella,oottekos laittaneet XR4i:t kesäkuntoon?

itse olen laiskotellut omani kanssa,on tullut touhuttua muiden harrasteautojen kanssa... :oops:

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Toukokuu 24. 15:29:08 2008

Sierra XR kirjoitti:kesä on jo ihan ovella,oottekos laittaneet XR4i:t kesäkuntoon?

itse olen laiskotellut omani kanssa,on tullut touhuttua muiden harrasteautojen kanssa... :oops:
ja XR lepää edelleen tallissa,eli ei ole huomenna Ahvenistolla :?
mites muiden kalusto,ootteko lähdössä omianne ulkoiluttamaan?

Vastaa Viestiin