Fiesta ST:n moottorin varoitusvalo

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Danku
Ylläpitäjä

Fiesta ST:n moottorin varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja Danku » Ke Elokuu 23. 7:57:47 2006

Vaihdoin tossa Milltekin pakoputkiston autoon ja ennen cattia olevaa lamda-anturin johtoa joutui pidentämään kun pakosarjakin vaihtu.
Nyt sitten varotusvalo palaa, pari kertaa on auton vikakoodit on nollattu ja sit pienen ajelun jälkeen valo taas on syttyny.
Voiko se johdon pidennys vaikuttaa?
Kellää tietoa voisko ecua ohjelmoida uudestaan tolle pidemmälle johdolle, ja missä se onnistuis?

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Ke Elokuu 23. 12:20:03 2006

ei sitä tarvitse ohjelmoida uudestaan. Siinä on nyt varmaan johdot poikki jatkoksen kohdalta tai johdot kytketty väärin, tai lambda on hajonnut vaihtaessa sitä uuteen putkistoon.

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Elokuu 23. 12:32:50 2006

Vähän samaa oiretta oli kans opelissa kun lambda-anturi oli rikkoontunut, välistä vilautteli moottorinvikavaloa ja myöhemmin alkoi palaan jatkuvasti. Tosin tuossa opelissa tuo vikavalon palaminen tuntui olevan ihan normaalia :wink:
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Krisse
Viestit: 1340
Liittynyt: La Helmikuu 2. 15:48:38 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse » Ke Elokuu 23. 17:00:08 2006

Tätä ei nyt monikaan tule uskomaan mutta sanompa silti.

Noissa lambdojen piuhoissa menee sisällä korvausilma, ja kun niitä piuhoja jatketaan niin se systeemi menee tyystin sekaisin ja joissain autoissa siitä aiheutuu ongelma. Mitä uudempi niin sitä varmemmin tulee ongelmia.

Juuri tästä syystä noita niinsanottuja 'yleismallisia, kaikkiin käyviä' lambda-antureita myytäessäkin asiakasta varoitetaan ja kerrotaan että mahdollisessa ongelmatapauksessa maksaja löytyy peilistä.

Tämä kuulostaa ihan höpölöpöjutulta, mutta tuosta on ollut puhetta ihan Boschin koulutustilaisuudessa ja olen siitä muualtakin lukenut joten pitänee paikkaansa.

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ke Elokuu 23. 17:11:56 2006

Krisse kirjoitti:Tätä ei nyt monikaan tule uskomaan mutta sanompa silti.

Noissa lambdojen piuhoissa menee sisällä korvausilma, ja kun niitä piuhoja jatketaan niin se systeemi menee tyystin sekaisin ja joissain autoissa siitä aiheutuu ongelma. Mitä uudempi niin sitä varmemmin tulee ongelmia.

Juuri tästä syystä noita niinsanottuja 'yleismallisia, kaikkiin käyviä' lambda-antureita myytäessäkin asiakasta varoitetaan ja kerrotaan että mahdollisessa ongelmatapauksessa maksaja löytyy peilistä.

Tämä kuulostaa ihan höpölöpöjutulta, mutta tuosta on ollut puhetta ihan Boschin koulutustilaisuudessa ja olen siitä muualtakin lukenut joten pitänee paikkaansa.
Muuten ihan hyvin se vaan on vertailuilma kanava. Eli lambda-anturi vertailee pakokaasun ja ilman välisiä happiarvoja
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Danku
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Danku » Ke Elokuu 23. 18:27:55 2006

Ensimmäisen kerran sai ajella joku 130km ennen kuin valo sytty.
Nollausten jälkee on saanu ajettua joku 50km ni valo taas syttyny

Vastaa Viestiin