Escort RS 2000 Koneremppa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ma Toukokuu 19. 0:49:39 2003

Kuvia:

koneremppa
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja andyman » Ma Toukokuu 19. 10:01:14 2003

No ei sullakaan ole hirveesti ollu laittoo tuon kanssa.... :o<br><br><br>Kunhan kaikki nu projektis saat valmiiksi niin ei varmaan kannata myydä autoo ihan heti pois :) *respect*
====RS2K====

Pjoottor
Ylläpitäjä

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja Pjoottor » Ma Toukokuu 19. 19:47:22 2003

Meinaatkos tehdä samalla kenties jotain piristys toimenpiteitä?

Weikko
Viestit: 75
Liittynyt: Pe Joulukuu 28. 15:39:22 2001
Paikkakunta: Kouvola
Viesti:

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja Weikko » Ma Toukokuu 19. 23:17:14 2003

Minkä merkkinen toi sun filtteri muuten on? Ihan mielenkiinosta vaan kyselen..
#13
Sierra Cosworth -88
Escort MK1 -72 "rojekti xx"
Sierra 2.0iS -85
Consul GT3000 Coupe -72
Ex
Ex
Ex

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Toukokuu 20. 0:19:26 2003

ParDe, hienoa että oot saanu projektin käyntiin :) pitääpä miettiä jos tulis piipahtamaan siellä suunnalla kun saa ton oman vessan kuntoon :D
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja lauri » Ti Toukokuu 20. 0:32:54 2003

noissa osissa riittää siivoomista että saat puhtaaksi ja kiiltäväksi :)<br><br>Stefa, eikö sun ois parempi nykyään tyytyä bussiin? ;D
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

Joni_R
Viestit: 1171
Liittynyt: La Joulukuu 8. 12:01:34 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja Joni_R » Ti Toukokuu 20. 10:46:15 2003

Ota vaa se mini tallista ni ei kortti lähe ;D
Jäsen #118
IRC nick: Impezki
Automotive photography http://www.jonirolig.com

Subaru Impreza -07 WRX STi Petter Solberg edition III
Kawasaki Z1000 -08 street frighter

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ke Toukokuu 21. 1:40:46 2003

Dodiiih nyt se jutun lkehittäminenkin pääsee vaihtiin... Projektina on tuttu valkoinen neliveto RS2000 escortin raato vuodelta ysikuus.<br><br>Palataan kuitenkin vielä hieman menneisyyteen elikkä:<br><br>Hifit: kuukauden autot 2002 maaliskuu<br>alusta: Sacs/Eibach<br>Korisarja: Itse modifioitu ja maalattu takapuskuri, ite modifioidusta etupuskurista tehty muotti ja valos on lähes valmiina<br>Cossuescon helmat puolivalmiit.<br>2 sarjaa compon vanteita itse hiekkapuhallettu ja maalattu<br>auto maalattu itse listoista alasp.<br>ruosteita korjattu pohjasta, pari reikää jne.<br>Hanttarin lukkopesä poistettu<br><br><br>Nyt itse asiaan:<br><br><br>Koneremontti.<br><br><br>Syynä remppaa ei ollut klassinen kilahdus vaan tehon puutteesta johtunut akuutti vitutus.<br><br><br>Vaihdettavia osia:<br><br>Yläkerran tiivistesarja<br>Alakerran tiivistesarja<br>venojen ohjurikumit<br>kansipahvi<br>runkolaakerit<br>veivien puolikuulaakerit<br>öljypohjan tiiviste+muita tiivisteitä<br>Kaikki stefat<br>Männän renkaat<br>kytkinasetelma<br>2. ja 3. vaihteiden synkrot<br><br>Kent Camssin nokka-akselit, 260 astetta imu ja pako<br>sääd. nokkapyörät.<br><br>muuta:<br><br>Kansi avarretaan, venat muotoillaan, imusarjan kohdistus kanteen, kaasuläppärungon avarrus jne..<br>Pulseairin poisto, uusi magnex rosteri putkisto.<br><br>Ohessa: Etupään jarrujen kunnostus, maalailua.<br><br><br>Projektin edistyminen:<br><br>Hommat alkoivat moottoria ympäröivien lisälaitteiden irroittamisella (kuvat) viime torstaina. Kone tiputettiin maanantain vaihde ja jakolaatikkoineen alas. Itse tiputtaminen onnistui yllättävän helposti, käytettävissä olleeseen tilaan nähden, Escortti on nyt sateessa takapihalla :)<br><br>Konetta aletaan purkaa tänään keskiviikkona jotta kansi saadaan postiin, viimeinkin... Pulseair on naapurin pihalla mustin purukaluston riesana ja Tyhjän Toimittaja jouko on taas tikitaali kameroineen kuvaamassa. On kuulemma odotettavissa myös joku räpsäisy Merkkihuolto Pärssisen päämekaanikosta Juhosta... (ei ole kaunisnäky... :) )<br><br>Onkohan tämä jotenkin ironista vai ei sillä tuo jo mainitsemani Tyhjäntoimittaja liikkuu tismalleen samanlaisella autolla kuin eräs "vittuuuuuuuh" kutsuhuudostaan tuntemamme henkilö... Autohan on myös TM pikkuautoluokan testivoittaja diesel henkilöautoista... Se tältä illalta. Huomenna hiekkapuhallan loppuun pakosarjan ja jarrusylinterit sekä satulat.<br><br><br>Neuvoja SAA antaa. !!!!
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja andyman » Ke Toukokuu 21. 10:10:26 2003

Lähteehän auto valmistuttuaan penkkiin...?
====RS2K====

ckolli
Ylläpitäjä

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ke Toukokuu 21. 11:11:40 2003

<br>Neuvoja SAA antaa. !!!!<br>
<br><br>Tyhjän toimittaja on yhdyssana eli näin Tyhjäntoimittaja ;D

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Toukokuu 22. 22:54:56 2003

Toinen, lähinnä varsinainen konemekaanikko Tuomas onnistui tänään repimään viimein vaivaa tuottaneen kampiakselin jakopäänpuoleisessa päässä olleen kiilan irti. Kiitti kuitenkin RS STW, lämmöllä se irtosi. <br><br>Nyt on kansi lähtenyt kauhavalle imusarja mukanaan, katsotaan mitä tulee. Jarrusatulat, sylinterit sekä männät(sisäpuolelta) ovat hiekkapuhallettu puhtaiksi... 75kg hiekkaa... Pakosarja kuuluu puhallettujen joukkoon. Sinkki päälle ja maalaukseen. Tänään en juuri muuta saanut aikaan. Huomenna vien kampuran sekä vauhtipyörän tasapainotukseen ja ?kevennykseen?. (_erittäin pieni kevennus. Vääntöä kaivataan, sekä vastaavuutta kaasuun joten teen pienen kompromissin._) Samaan firmaan ei Turun Diesel huoltoon/koneistamoon menee myös kaikki koneen osat pesuun.<br><br>Andyman: Penkkiin menee.
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Toukokuu 24. 16:41:12 2003

Hei, se kortti on tukevasti lompakossa, eikä tolla escolla nyt juuri ajella kun taas menin tyhmänä sen purkamaan :-[ ;D ;D eli mini liikkuu...
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja cossuesco » La Toukokuu 24. 17:26:49 2003

Mulla on just toiste päin, Mini on takapuoli ylhäällä ja esco liikkuu :)

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ma Toukokuu 26. 1:19:52 2003

:)
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja ParDe » To Heinäkuu 24. 3:25:32 2003

Moron taas pitkän tauon jälkeen!<br><br><br>Escortti alkaa pikkuhiljaa valmistua, mutta palaan menneeseen kuitenkin hieman.<br><br><br>Alakerran laakereiden löytäminen tuotti tuskaa, esimerkiksi FOrd ei kyennyt toimittamaan ylempiä (reiällisiä) runkolaakereita mistään. Löytyivät Koivusen kautta, AE:n paketissa. Männät jouduin vaihtamaan 0,5mm ylikokoon, vanhojen lämpöleikkaumajäkien vuoksi. Samoin kakkosreiän imupuolella oli pari ilkeää naarmua, seurauksena männän renkaiden totaalisesta tuhosta. HUOM, auto oli ennen remppaa täysin toimiva ja ajossa!! :o<br><br>Jakolaatikon planeettapyörästö oli paskana. Kahdeksan pientä suoraa ratasta olivat täysin banaanit ja akselit sorvautuneet olemattomiin. <br><br>RS2k 4*4 kuskit huom:<br><br><br>Avatkaa jakolaatikkonne. Jos hajoaa niin uusi maksaa noin 30 000 markkaa. Omani korjaus kustantanee noin 250e. Tarkistakaa planeettapyörät sekä ns. planeettojen kiilalevy. Levyyssä reiät rattaille sormenpään kokoisten "kiilojen " välissä . Levy on tehty aivan liian pehmeästä materiaalista. Omastani yksi kiila poikki kokonaan ja kaikki muut murtuneet. Jos planeetan pikkurattaat irtoavat ajossa niin...... sama kuin pistäisi jakoavaimen siipirattaaseen...<br><br><br>Mäntiä ei myöskään Ford löytänyt mistään. Wisecolta olisi ollut turha tilata ja mahle ei tunne koko autoa. AE:n tehtaalta kuitenkin löyty vielä muotit ja sain mukit erikoistilauksena tehtyä monen mutkan kautta. Ei mikään helpo projekti..<br><br><br>Kone on tällähetkellä orikedon ASD Häkkisellä jaon tarkastuksessa.<br><br>Ensiviikolla motti löytänee paikkansa...<br>
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

arde
Ylläpitäjä

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja arde » To Heinäkuu 24. 21:58:17 2003

Mielenkiintoista! Mitä tuli osat maksaa? Vois itelleki harkita moista, mutta eipä ole paikkaa missä tehdä. Enkä huoltoo vie ku itse työ tulee maksaa varmaa 2 x varaosat !!

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ti Elokuu 12. 5:58:03 2003

Noniin kone on kotona viimein jakohäddäköiden jälkeen ja nyt alkaa asennus.<br><br><br><br>Mutta nyt kaipaan apua:<br><br><br>Mihin tulee puolikuun malliset teräs levyt? Tiedän niiden tulevan jonnekkin vauhtipyörän taakse, mutta niille ei edes löydy paikkaa!!!<br><br><br>
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

ReNULL RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja lauri » Ti Elokuu 12. 8:12:53 2003

Vaihdelaatikon ja koneen välissä on tuollaisia levyjä, yleensä kiinni samoilla pulteillä kun on lootakin koneessa kiinni.
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ti Elokuu 12. 15:59:12 2003

en usko että ovat lootan ja koneen välistä.<br><br><br>Vastaavat kooltaan suunnilleen kampuran laakereita.<br><br><br>Muoto on siis pyoliympyrä, paksuus n. 2mm, kaksi uraa kummassakin, leveys noin 5mm
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja lauri » Ti Elokuu 12. 16:50:15 2003

Ai niin pieniä... oiskos jostain stefasta?
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ti Elokuu 12. 17:04:13 2003

[quote author=ParDe link=board=2;threadid=10857;start=0#101229 date=1060693152]<br>en usko että ovat lootan ja koneen välistä.<br><br><br>Vastaavat kooltaan suunnilleen kampuran laakereita.<br><br><br>Muoto on siis pyoliympyrä, paksuus n. 2mm, kaksi uraa kummassakin, leveys noin 5mm<br>[/quote]<br><br>Kampiakselin päittäislaakerit?
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ke Elokuu 13. 4:36:41 2003

Luultavimmin, sillä koko alakerta klappaa nyt noin 1-1,5mm sivusuunnassa. Hauskinta vain on että ko liuskat eivät jumaliste sovi kertakaikkiaan mihinkään. Vanhat uusiin verrattuna samanlaiset.<br><br><br>Onko joku koskaan rempannut klubilla RS2K:n konetta?
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ke Elokuu 13. 4:50:08 2003

hmmm?


Liuskoista:


Mitat:

2,1mm paksu, n 7 mm levee, halkaisija n75mm

toinen pää kiilamainen leveydestä tavaraa pois, toinen pää kiilamainen myöskin paitsi paksuudesta tavaraa pois.

Molemmat identtiset, toistensa peilikuvat. Kaksi öljykanavaa kummassakin.


Vaihtoehdot:

Kampuran stefasta, kampuran päittäislaakerit.


Tippuivat alakertaa purettaessa jostain kytkimen puolelta, kytkimen ja lohkon väliltä tai lohkosta.

HUOM: Kampuran päittäisvälys tällähetkellä melko järkyttävät 1,5mm...!


Apuuva heelppivä!!
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

lauri
Viestit: 3488
Liittynyt: To Joulukuu 6. 21:48:32 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja lauri » Ke Elokuu 13. 8:30:25 2003

räjäytyskuva fordilta?
-------------------------------------------------------------
BMW BMW DKW Commer ja jopa yksi pesty voorttikin

andyman
Viestit: 1344
Liittynyt: To Joulukuu 13. 13:40:16 2001
Paikkakunta: VRK

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja andyman » Ke Elokuu 13. 8:56:47 2003

Osat taskussa foordille ja katselette koneelta niitä kuvia...
====RS2K====

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ke Elokuu 13. 9:27:03 2003

En ole koskaan tuollaista konetta purkanut mutta muissa vastaan tulleissa laitteissa päittäislaakerit on olleet keskimmäisen runkolaakeripukin molemmin puolin. Tosin esim. Zetecissä ne on "samaa puuta" keskimmäisen runkolaakeriliuskan kanssa.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 15. 10:55:48 2003

Tsekkasin, ja kyllä RS2000 DOHC:ssakin päittäislaakerit tulevat keskimmäisen kampiakselin laakerin kummallekkin puolelle ja vielä ylös lohkon puolelle (eli ei pukkeihin). Tuossa kuva CVH koneesta, jossa järjestely on samanlainen:<br>http://www.hut.fi/~jttuomi2/thrustwashers.jpg
Escort mk3 + 2x Focus mk1

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

Re:Escort RS 2000 Koneremppa

Viesti Kirjoittaja ParDe » La Elokuu 16. 22:38:30 2003

Keksin jo pari päivää sitten ratkaisun, kolmospukin kummallekkin puolelle ne menivät. Kiitos kuitenkin avusta ja aktiivisuudesta!!!
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Vastaa Viestiin