XR4x4 Sierraan alustaa.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

XR4x4 Sierraan alustaa.

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Helmikuu 10. 7:43:48 2006

Noniin ja taas olis aika alkaa rakentaa tohon xr4x4:seen alustaa.

Vaihtoehdot on Bilstein Sport,Koni Sport ja Kyb AGX. Noi kybin agx iskarit on aika edulliset säädettävät mutta oon kuullut että ne ei välttämättä kestä,onko kellään kokemuksia kyseisistä iskareista?

Sit tulee jousi kysymys,ei oo oikeen hirveesti tarjolla enkä haluu semmosia jousia jotka tiputtaa ton ihan tonttiin kiinni koska vetarien kulmat menee päin p:tä. Pitääkö siis teetättää punkalla (vallilan takomo) jouset vai?

Nyt tarvii faktatietoa,jos tän sais siirrettyä jossaan vaiheessa Faq osioon. En löytänyt mun aloittamaa aihetta sierran alustan korkeudesta yms. ongelmista mistään,siks tää uus aihe.
Viimeksi muokannut Hesus, Ma Helmikuu 20. 8:59:45 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Pe Helmikuu 10. 8:20:04 2006

Vaihtoehtoja jousista:

Apexi -25mm
Eibach -20mm
H&R -40mm
Spax -40mm
AVO -25mm

Ehdotuksena AVO:n coil-overit? valmis paketti löytyy mm: Sierra 4x4 (2.8/2.9i) 85>93
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Helmikuu 10. 8:30:01 2006

qreippi kirjoitti:Vaihtoehtoja jousista:

Apexi -25mm
Eibach -20mm
H&R -40mm
Spax -40mm
AVO -25mm

Ehdotuksena AVO:n coil-overit? valmis paketti löytyy mm: Sierra 4x4 (2.8/2.9i) 85>93
hmm,Eibach kuullostaa houkuttelevalta. Noi coil-overit on yleensä aikas arvokkaat,muuten jees. Onko AVO:n hinnoista tietoa?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Pe Helmikuu 10. 8:41:15 2006

AVO:t on jotain karvan yli 700e sumusaarilta tilattuna kuluineen. Itselle meinasin sellaset investoida kesällä. GAZin kynäjouset sais jopa alle 700e kuluineen, mutta ne tulee 400lbs etujousilla, eli ihan liian jäykät ainakin allekirjoittaneelle. Saahan ne jouset tietysti vaihdettua, mutta sama sitten ottaa se AVOn setti 300lbs jousilla...
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Helmikuu 10. 9:12:01 2006

ylimark kirjoitti:AVO:t on jotain karvan yli 700e sumusaarilta tilattuna kuluineen. Itselle meinasin sellaset investoida kesällä. GAZin kynäjouset sais jopa alle 700e kuluineen, mutta ne tulee 400lbs etujousilla, eli ihan liian jäykät ainakin allekirjoittaneelle. Saahan ne jouset tietysti vaihdettua, mutta sama sitten ottaa se AVOn setti 300lbs jousilla...
Vähän yli 700e sisältäen rahdit ja muut kulut?!?! Hmm,eihän konit tai bilsteinit ja kunnon jouset tuu yhtään halvemmaksi. Mä tykkään taas jäykästä keulasta,tosin ei se saa olla semmonen et lyö käsille montuissa. Kellään kokemuksia tosta GAZ:n sarjasta?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Helmikuu 10. 14:12:27 2006

Tutkiskelin tossa vähän hintoja ja ihmettelen suuresti tota ylimarkin antamaa hintaa. Burtonpower myy GAZia nelikkocossuun hintaan 788e ja Avot on 510£+VAT eli reilu 800e. Nämä hinnat siis ilman rahteja.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Juippa
Viestit: 195
Liittynyt: Pe Maaliskuu 18. 20:23:58 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Juippa » Pe Helmikuu 10. 16:37:11 2006

Kysäseppäs rallyracelta spaxin kyniä...
Mk2 esco (rojektina)
Mk1 sierra iS (tic projektina) -89 sedan sierra (talvi drifterinä) -84 silverado (Kuljetuskalustona)YZ125-01 (race)

ylimark
Viestit: 920
Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja ylimark » Pe Helmikuu 10. 16:42:33 2006

jesus48 kirjoitti:Tutkiskelin tossa vähän hintoja ja ihmettelen suuresti tota ylimarkin antamaa hintaa. Burtonpower myy GAZia nelikkocossuun hintaan 788e ja Avot on 510£+VAT eli reilu 800e. Nämä hinnat siis ilman rahteja.
Mun moka. Kattelin PPC-lehdestä Rally Designin mainosta ja siinä luki include VAT. Sitten katoin hinnan niiden kuvastosta ja oletin tietty, että VAT sisältyy, mutta kuvastossapa lukeekin alareunassa, että exclude VAT... Siellä olis ollu GAZit £475 + VAT

No enivei, Amber performance mainostaa GAZeja hintaan £525 sis VAT ja AVOja £545 sis VAT, eli AVOt karvan alle 800€ + rahti.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Helmikuu 10. 16:47:01 2006

Juippa kirjoitti:Kysäseppäs rallyracelta spaxin kyniä...
En varmasti osta suomesta alustaa,GAZit maksaa RR:ssä 1ke klubialeilla. Spaxeja en halua.

edit: ja käsittääkseni spaxeja ei saa edes sierraan,siis kyniä.
Viimeksi muokannut Hesus, Su Helmikuu 12. 15:08:44 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Helmikuu 10. 16:48:14 2006

ylimark kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:Tutkiskelin tossa vähän hintoja ja ihmettelen suuresti tota ylimarkin antamaa hintaa. Burtonpower myy GAZia nelikkocossuun hintaan 788e ja Avot on 510£+VAT eli reilu 800e. Nämä hinnat siis ilman rahteja.
Mun moka. Kattelin PPC-lehdestä Rally Designin mainosta ja siinä luki include VAT. Sitten katoin hinnan niiden kuvastosta ja oletin tietty, että VAT sisältyy, mutta kuvastossapa lukeekin alareunassa, että exclude VAT... Siellä olis ollu GAZit £475 + VAT

No enivei, Amber performance mainostaa GAZeja hintaan £525 sis VAT ja AVOja £545 sis VAT, eli AVOt karvan alle 800€ + rahti.
Nojoo,onhan se ~800€ paljon rahaa mut sillon saa semmosen alustan mikä toimii tosin ei ole missään nimessä pahaa sanottavaa esim. Bilsteineista.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » La Helmikuu 11. 2:46:48 2006

Ite meinaan tilata burtonilta ton GAZ kynäsarjan. Joka toinen sanoo että siinä on liian kovat etujouset, mutta kokeilen niitä ainaki aluks..
Jos jesus päädyt tohon burtonin puoleen, niin vois pistää samaan tilaukseen.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Helmikuu 11. 13:12:19 2006

magelius kirjoitti:Ite meinaan tilata burtonilta ton GAZ kynäsarjan. Joka toinen sanoo että siinä on liian kovat etujouset, mutta kokeilen niitä ainaki aluks..
Jos jesus päädyt tohon burtonin puoleen, niin vois pistää samaan tilaukseen.
No en tiiä otanko Burtonilta niitä jos sieltä päin tilaan..Vaikee on tilata jos ei s-posteihin saa vastauksia yms.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 20. 8:59:13 2006

Nyt tais tulla ajankohtaiseksi tää homma kun jäärata rääkki oli liikaa vanhoille jousille,tuloksena se että oikea takajousi napsahti ylhäältä poikki. Eikö kellään ole kokemuksia xr4x4:n tonttisarjoista?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Helmikuu 20. 9:07:35 2006

mulla ei suoraan ole xr tonttisarjoista tietoa mutta mun 4x4 stwsä oli ostaessa joku tonttisarja ja oli niiin matala että käsijarrua ei olisi tarvinnut ollenkaan käyttää.
auto jyrisi todella paljona ajaessa johtuen että vetarit ,kaikki siis oli niin jyrkässä kulmassa että nivelet oli koko ajan kulmassa.

mutta toppina olevat konin keltaiset on todella hyvät olleet.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 20. 9:15:44 2006

sierra friikki kirjoitti:mulla ei suoraan ole xr tonttisarjoista tietoa mutta mun 4x4 stwsä oli ostaessa joku tonttisarja ja oli niiin matala että käsijarrua ei olisi tarvinnut ollenkaan käyttää.
auto jyrisi todella paljona ajaessa johtuen että vetarit ,kaikki siis oli niin jyrkässä kulmassa että nivelet oli koko ajan kulmassa.

mutta toppina olevat konin keltaiset on todella hyvät olleet.
Tod.näk tohon laitetaan konit tai bilsteinit. Mutta ne jouset kiinnostaa,esim noi Eibachin jouset vois olla aika hyvät koska ne ei madalla hirveesti. En todellakaan halua että toi tippuu nii v******.
Kaj,en usko että meidän alustat eroo niin hirveesti. :wink:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Helmikuu 20. 12:39:18 2006

jesus48 kirjoitti:.
Kaj,en usko että meidän alustat eroo niin hirveesti. :wink:
niin ei varmaan hirveesti mut kuitenkin joku ero niissä on ku ei oo mulla xr eikä rs
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 20. 12:48:26 2006

sierra friikki kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:.
Kaj,en usko että meidän alustat eroo niin hirveesti. :wink:
niin ei varmaan hirveesti mut kuitenkin joku ero niissä on ku ei oo mulla xr eikä rs
Älä nyt Kaj jaksa,ei tekniikoissa ole eroja. Mun puolesta voidaan ottaa pois toi xr tästä osiosta jos se siitä on kiinni. Meillä on kuitenki tekniikaltaan täysin identtiset autot ja selvää on se että kysyt täältä neuvoja sierran/scorpion suhteen kun kyseessä on 2.9 V6 4x4.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Helmikuu 20. 13:45:58 2006

jesus48 kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:.
Kaj,en usko että meidän alustat eroo niin hirveesti. :wink:
niin ei varmaan hirveesti mut kuitenkin joku ero niissä on ku ei oo mulla xr eikä rs
Älä nyt Kaj jaksa,ei tekniikoissa ole eroja. Mun puolesta voidaan ottaa pois toi xr tästä osiosta jos se siitä on kiinni. Meillä on kuitenki tekniikaltaan täysin identtiset autot ja selvää on se että kysyt täältä neuvoja sierran/scorpion suhteen kun kyseessä on 2.9 V6 4x4.
mun hauis on isompi ku sun
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Helmikuu 20. 13:51:47 2006

sierra friikki kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti: niin ei varmaan hirveesti mut kuitenkin joku ero niissä on ku ei oo mulla xr eikä rs
Älä nyt Kaj jaksa,ei tekniikoissa ole eroja. Mun puolesta voidaan ottaa pois toi xr tästä osiosta jos se siitä on kiinni. Meillä on kuitenki tekniikaltaan täysin identtiset autot ja selvää on se että kysyt täältä neuvoja sierran/scorpion suhteen kun kyseessä on 2.9 V6 4x4.
mun hauis on isompi ku sun
Mun ego on 2x isompi ku sun..kinastellaan?
Kumpikin meistä omistaa neliveto V6 taunuksen,tai no sulla niitä on kolme.. :wink:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Helmikuu 20. 14:57:47 2006

jesus48 kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:
jesus48 kirjoitti: Älä nyt Kaj jaksa,ei tekniikoissa ole eroja. Mun puolesta voidaan ottaa pois toi xr tästä osiosta jos se siitä on kiinni. Meillä on kuitenki tekniikaltaan täysin identtiset autot ja selvää on se että kysyt täältä neuvoja sierran/scorpion suhteen kun kyseessä on 2.9 V6 4x4.
mun hauis on isompi ku sun
Mun ego on 2x isompi ku sun..kinastellaan?
Kumpikin meistä omistaa neliveto V6 taunuksen,tai no sulla niitä on kolme.. :wink:
ja taas meni väärin mulla on kaksi viistokeulataunusta nelarina ja kaksi viistokeula consulia.
mut et päässy karkuun radalla vaikka oli nastat alla :D mut jouduin kyllä tekemään pölysumun taakse että et olisi ajanut luukusta sisään.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Helmikuu 21. 8:53:37 2006

:D :D :D :D :D rakkaaani hesus ei ollut tarkoitus sanoa :D :D :D :D :D pahasti toivottavasti et suuttunut :) :) :) :) joku saattaa luulla että me jop a ollaan tosissaan :D :D :D :D :D :D pitää olla vastedes tarkempia :) :) :) :) :) ja olla varuillaan ettei kukaan :D :D :D :D :D luule että me jopa tapeiltais....siinähän voisi koko verkko kaatua :D :D :D :D :D :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Helmikuu 21. 8:55:18 2006

sierra friikki kirjoitti::D :D :D :D :D rakkaaani hesus ei ollut tarkoitus sanoa :D :D :D :D :D pahasti toivottavasti et suuttunut :) :) :) :) joku saattaa luulla että me jop a ollaan tosissaan :D :D :D :D :D :D pitää olla vastedes tarkempia :) :) :) :) :) ja olla varuillaan ettei kukaan :D :D :D :D :D luule että me jopa tapeiltais....siinähän voisi koko verkko kaatua :D :D :D :D :D :D
jos jätetään se rakkaani pois ja jatketaan alustahommilla..:lol::lol:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Helmikuu 21. 17:30:44 2006

Ai teilläkö on sitä kutosen voimaa? niin erilaista ettei sitä edes huomaa? :wink: :lol:

ei vaan kyllä toi omakin kotilo vaatis jotain jousia ja iskareita, mutta taidankin mennä kyselemään tuolta cosw. osiosta :wink:
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » La Maaliskuu 18. 16:35:55 2006

Weitec tai Eibach jouset ja keltaset konit niin tulee hyvä.. väärä osio mut mulla on cossussa keltaset konit eessä ja bilsteinit takana, jouset weitecit. nelaricossun konithan käy XR 4x4..
Kynäjousia jos suunnittelee niin pitää laittaa ainakin poikkituki taakse, aika kovilla toi pyöräkotelo kun koko takapään paino iskarin yläpäiden varassa..
#350

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Maaliskuu 18. 23:13:34 2006

cosworthman kirjoitti:Weitec tai Eibach jouset ja keltaset konit niin tulee hyvä.. väärä osio mut mulla on cossussa keltaset konit eessä ja bilsteinit takana, jouset weitecit. nelaricossun konithan käy XR 4x4..
Kynäjousia jos suunnittelee niin pitää laittaa ainakin poikkituki taakse, aika kovilla toi pyöräkotelo kun koko takapään paino iskarin yläpäiden varassa..
Poikkituet tulee joka tapauksessa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Toukokuu 2. 11:37:18 2006

Tossahan olis yks vaihtoehto tosin toi -40mm taitaa olla liian iso tiputus nelikolle. -> http://www.larkspeed.com/index.pl?c=KON ... 617213&a=i

Ei ole hirveen hintainenkaan,~530e.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Grind
Viestit: 3
Liittynyt: Su Tammikuu 1. 20:05:49 2006
Paikkakunta: Vantaa

XR4x4 Sierraan alustaa.

Viesti Kirjoittaja Grind » Ti Toukokuu 2. 17:24:28 2006

ite kyselin joskus xr4x4:seen avon alustaa ja sain alla olevan vastauksen:

"Avolta löytyy coil-over sarja (korkeus-ja jäykkyyssäädettävä) kyseiseen autoon.

Sarjan hinta on 980,- ja toimitusaika noin 3-4 viikkoa tehtaalta

Ennakkomaksu tilattaessa on 50%

Oy RTI-Teeming Ltd
Http://www.autovarusteet.com"

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: XR4x4 Sierraan alustaa.

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Toukokuu 2. 17:37:12 2006

Grind kirjoitti:ite kyselin joskus xr4x4:seen avon alustaa ja sain alla olevan vastauksen:

"Avolta löytyy coil-over sarja (korkeus-ja jäykkyyssäädettävä) kyseiseen autoon.

Sarjan hinta on 980,- ja toimitusaika noin 3-4 viikkoa tehtaalta

Ennakkomaksu tilattaessa on 50%

Oy RTI-Teeming Ltd
Http://www.autovarusteet.com"
Toi coil-over sarja olis muuten jees mut menee vähän yli budjetin. Ei viittis ihan 1ke maksaa alustasta. Gazit ja avot saa aika paljon halvemmalla englannista suoraan mutta ne on kuitenkin arvokkaat.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ti Elokuu 15. 20:02:01 2006

Toi "Cossun Konithan menee XR:rään" tarkottaa ilmeisesti myös että sinne laitetaan ne madallusjouset.

Laitoin "Cossun" säädettävät Spaxit XR:rään vakiojousilla ja ompahan vähän vitun jäykkä :shock:

Johtuu siitä että se Spax on noin kolme senttiä lyhyemmällä varrella kuin orkkis iskari, on vähän esijännitystä :?

Mitäs Vi**ua mie nyt teen? Ostan madallusvieterit vai laitan pari senttiä paksun välipalan sinne varteen ennen ylä jousilautasta...? Vai myyn nuo pois ja etin jotain muuta? Ei tartteis tuotakaan juuri tiputtaa, parempi jos ei yhtään. Vai pitääkö antautua ja ottaa ne Eibachit, nekös ne oli sen -20mm?

Edit: Eihän tuohon kutos nelikkoon mitään Eibacheja saa, ainakaan Eibach.fi sivuston mukaan. Tai saa ne Cossun jouset mut ei varmasti oo -20, ennemmin -60. Saako tohon mitään hillittyjä madallusjousia, ei tartteis mitään kynätolppia tms kittejä.

Edit2: Spaxin luettolossa näköjään on samalla numerolla XR:n ja cossun iskari. Tepalmetissa sanoi että XR:ään on Konilla ainakin oma iskari, oisiko sitten juurikin pitemmällä varrella?
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Elokuu 19. 20:28:05 2006

Corleone kirjoitti:Toi "Cossun Konithan menee XR:rään" tarkottaa ilmeisesti myös että sinne laitetaan ne madallusjouset.

Laitoin "Cossun" säädettävät Spaxit XR:rään vakiojousilla ja ompahan vähän vitun jäykkä :shock:

Johtuu siitä että se Spax on noin kolme senttiä lyhyemmällä varrella kuin orkkis iskari, on vähän esijännitystä :?

Mitäs Vi**ua mie nyt teen? Ostan madallusvieterit vai laitan pari senttiä paksun välipalan sinne varteen ennen ylä jousilautasta...? Vai myyn nuo pois ja etin jotain muuta? Ei tartteis tuotakaan juuri tiputtaa, parempi jos ei yhtään. Vai pitääkö antautua ja ottaa ne Eibachit, nekös ne oli sen -20mm?

Edit: Eihän tuohon kutos nelikkoon mitään Eibacheja saa, ainakaan Eibach.fi sivuston mukaan. Tai saa ne Cossun jouset mut ei varmasti oo -20, ennemmin -60. Saako tohon mitään hillittyjä madallusjousia, ei tartteis mitään kynätolppia tms kittejä.

Edit2: Spaxin luettolossa näköjään on samalla numerolla XR:n ja cossun iskari. Tepalmetissa sanoi että XR:ään on Konilla ainakin oma iskari, oisiko sitten juurikin pitemmällä varrella?
Chassis Dynamics tekee -25mm jousisarjoja Xr:ään.
Ite meinasin Koneja ja Chassis Dynamicsin jousia omaan.
http://www.avouk.com

edit: kannattaa myös lukea toi topicci -> http://www.xrstyle.co.uk/forums/viewtop ... ht=#141273
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Su Elokuu 20. 20:33:58 2006

Öö, oonkohan jotenkin käsi kun vaikka kuin selaan noita sivuja, se XR4X4 kohdassa Chassis Dynamics kits pysyy tyhjänä... Iskareita ja kittejä kyllä saisi. :roll:

Ja nimenomaan Spring kit kohdassa.

Ja puhuit tuolla Cossun jousista, minäkin kuulin että cossun jouset olisivat jäykemmät kuin kutosen jouset. Ja eikös cossun jousi olisi lyhyempikin? (-20mm?)

Alkaa kohta näyttää siltä että Vallilan takomo on ratkasu. Tai sitten Black & Decker... :evil:

Ja kiirehän on, huomenna alkaa työt ja pitäisi olla kaksi autoa ja sitä ennen tuo paska pitäisi katsastaa ja eihän se varmaan noilla nykyjousilla pysy edes siinä iskari testerissä :lol:
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Elokuu 20. 21:51:10 2006

tossahan ne jouset on... Sierra 4x4 (2.8/2.9i) 85>93 // 30-022, £70+vat.

Tommoset ajattelin laittaa omaani.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ma Elokuu 21. 17:52:51 2006

Heh, Silmä pois perseestä... :oops:

Meinasitko millon tilata? Voisin osallistua kimppaan...
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Elokuu 21. 20:11:14 2006

Corleone kirjoitti:Heh, Silmä pois perseestä... :oops:

Meinasitko millon tilata? Voisin osallistua kimppaan...
No pakko olis tilata aika nopeesti koska omasta on jouset poikki takana ja leima edessä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vastaa Viestiin