Escort XR3i 4x4
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Escort XR3i 4x4
Liittyy myyntilmoitukseen M: tekniikkaa Escort XR3i 4x4...
Arvon raadin asiantuntemusta kaivataan jälleen kerran. Kyseessä siis mielenkiintoinen tekniikka, joka on mielestäni ollut jo pariin kertaan kaupan ja osien matka on siis edelleen jatkumassa. Muistelen tästä aiheesta olleen joskus jopa jotain keskusteluakin, mutta sitä en löytänyt. Ensimmäisen kerran tarjolla on kuvia, joista heräsi useampikin kysymys.
1) Onko kuvien perusteella osat vastaavan näköisiä kuin jossakin tuotantomallissa olleen osat esim. Mk5-6 4x4 Escort, jonka nelivetopalikoita olisi perimätiedon mukaan juuri testattu Mk4:n korissa? Joidenkin lähteiden mukaan Mk4 auto tosin oli RS Turbo eikä XR3i, joten tämä on hieman ristiriitaista. Performance Fords kirjan Escort RS2000 4x4 osiossa on pari läpileikkaus kuvaa. Niissä on samanlaisia osia autossa kuin myytävänä olevat. Samaten Mondeo 4x4 mallissa on 1995-1996 kirjan mukaan ollut samantyyppistä rakennetta.
2) Myynti-ilmoituksessa oleva VIN-koodi ei kelpaa Microcatille. Netissä olevalle eräälle VIN-dekooderille se kuitenkin kelpasi, joka kertoi auton valmistusvuodeksi koodin perusteella 1986. Tästä voi päätellä, että joku Escort/Orion mallinen auto on ollut olemassa tuolla rungonnumerolla. Tehtaaksi se kertoi Saksan Fordin.
3) Jos nyt kuvitellaan, että nuo todellakin ovat käypäisiä osia Mk4:een (miksipä eivät olisi?), niin vetotavan muuttaminenhan taisi olla tänä päivä kielletty eli se sitten siitä Mk4 4x4:n kilpien väliin saamisesta Suomessa? Entä kestävyys? Jotenkin on jäänyt käsitys, että noiden palikoiden kestävyys jo RS2000:n 150 hp:llakin on koetuksella.
Mielenkiintoinen tapaus.
Arvon raadin asiantuntemusta kaivataan jälleen kerran. Kyseessä siis mielenkiintoinen tekniikka, joka on mielestäni ollut jo pariin kertaan kaupan ja osien matka on siis edelleen jatkumassa. Muistelen tästä aiheesta olleen joskus jopa jotain keskusteluakin, mutta sitä en löytänyt. Ensimmäisen kerran tarjolla on kuvia, joista heräsi useampikin kysymys.
1) Onko kuvien perusteella osat vastaavan näköisiä kuin jossakin tuotantomallissa olleen osat esim. Mk5-6 4x4 Escort, jonka nelivetopalikoita olisi perimätiedon mukaan juuri testattu Mk4:n korissa? Joidenkin lähteiden mukaan Mk4 auto tosin oli RS Turbo eikä XR3i, joten tämä on hieman ristiriitaista. Performance Fords kirjan Escort RS2000 4x4 osiossa on pari läpileikkaus kuvaa. Niissä on samanlaisia osia autossa kuin myytävänä olevat. Samaten Mondeo 4x4 mallissa on 1995-1996 kirjan mukaan ollut samantyyppistä rakennetta.
2) Myynti-ilmoituksessa oleva VIN-koodi ei kelpaa Microcatille. Netissä olevalle eräälle VIN-dekooderille se kuitenkin kelpasi, joka kertoi auton valmistusvuodeksi koodin perusteella 1986. Tästä voi päätellä, että joku Escort/Orion mallinen auto on ollut olemassa tuolla rungonnumerolla. Tehtaaksi se kertoi Saksan Fordin.
3) Jos nyt kuvitellaan, että nuo todellakin ovat käypäisiä osia Mk4:een (miksipä eivät olisi?), niin vetotavan muuttaminenhan taisi olla tänä päivä kielletty eli se sitten siitä Mk4 4x4:n kilpien väliin saamisesta Suomessa? Entä kestävyys? Jotenkin on jäänyt käsitys, että noiden palikoiden kestävyys jo RS2000:n 150 hp:llakin on koetuksella.
Mielenkiintoinen tapaus.
-
- Viestit: 4928
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
- Paikkakunta: K-maa
Kyllän nuo tutunnäkösiä osia on ku noihin mun auton palikoihin.
Jakolaatikkohan on lujilla noilla 150 varsahevosellakin
Itellekki pitäny vaihtaa uus jakolaatikko antautuneen tilalle.
Mitähän numeroita tuosta jakolaatikosta mahtaapi löytyä? Sellaselle vois löytyä ostajia...
ParDehan noihin on perehtyny tarkemmin
Jakolaatikkohan on lujilla noilla 150 varsahevosellakin

Mitähän numeroita tuosta jakolaatikosta mahtaapi löytyä? Sellaselle vois löytyä ostajia...
ParDehan noihin on perehtyny tarkemmin

-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti: