St200 piristämistä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Syyskuu 26. 20:39:00 2007

Noistakaan ei vaan tiedä mitään kun on jenkeissä asti. Putkiston osat ainakin varmaan saa unohtaa. Tuskin on mitään hyväksyntää. tuolla olis kyllä asiallisen näkösiä pakosarjoja joista katit poistettu ja sitten y putkji jossa yksi iso katti.

Laitoin just voimaa.com:n kyselyn jos menis säädättämään boksin ja marteliukselta kyselin tota supersprintin putkistoa. Ei ollu mikää hirmu kallis. Mistä asti se vaan mahtaa tulla??? kateilta?
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Syyskuu 26. 21:50:10 2007

TeRoK kirjoitti:Laitoin just voimaa.com:n kyselyn jos menis säädättämään boksin ja marteliukselta kyselin tota supersprintin putkistoa. Ei ollu mikää hirmu kallis. Mistä asti se vaan mahtaa tulla??? kateilta?
Auton alla olevasta katista taakse.
Supersprintin sivuilla oli kuva siitä ainakin ennen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Syyskuu 26. 21:54:27 2007

Oli siellä nytkin kuvia, mutta en niistä saanu selvää knu ei oo tullu vielä otettua tota nosturille kertaakaan.
Mahtaiskohan sitte tarvita samalla hommata isompi katti siihen väliin.
Eipä sille putkistolle taida oikein enää muuta voidakaan tehdä säädöksien rajoissa.
Ellei sitten laita korvausputkea.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Syyskuu 27. 9:57:04 2007

Äh paskat. Supersprint on lopettanut sen etupöntön valmistamisen ja marteliuksen äijä laski hinnaks loppupäästä yli 800e :shock: vaikka kuvastossa mainittiin jotain 350e.

Täytyy varmaan sitte vaan toi blueflame tai mongoose ostaa.
Lieneekö vaan tuv hyväksyttyjä? Ja toi blueflame onkin vissiin sedaniin?

No. Voimaa.com:n ainakin sain yhteyden ja ens viikolla mennään säätelemään.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » To Syyskuu 27. 10:34:50 2007

Katteleppa tarkasti supersprintin hintoja...kaikki osat on hinnoteltu erikseen.
Tais olla ovh:n mukaan hintaa yli 1k€...
Mongoosehan on kohtuu edullinen ricerocketukn kautta.
Mongoose ja blueflame molemmat sedaniin (onkohan ne samat putkistotki oikeesti?). Menee farkkuun jatkamalla putkea 10 cm jolloin putki menee samasta kohdasta kun sedanissa eli taka-akselin keskeltä.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Syyskuu 27. 12:07:39 2007

TeRoK kirjoitti:Äh paskat. Supersprint on lopettanut sen etupöntön valmistamisen ja marteliuksen äijä laski hinnaks loppupäästä yli 800e :shock: vaikka kuvastossa mainittiin jotain 350e.

Täytyy varmaan sitte vaan toi blueflame tai mongoose ostaa.
Lieneekö vaan tuv hyväksyttyjä? Ja toi blueflame onkin vissiin sedaniin?

No. Voimaa.com:n ainakin sain yhteyden ja ens viikolla mennään säätelemään.
350e maksaa vaimennin/kpl ja niitä on kaksi ja vähän putkea siihen väliin niin on lähellä 800e.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Syyskuu 27. 19:30:05 2007

Joo niinhän se oli. Päätin nyt sitte kuitenkin sijoittaa ja laitoin tilaukseen ton supersprintin. Siinä on ainakin kuvissa mielestäni paremman näkönen toi y haara ja toinen plus puoli on, että siinä tulee taka pöntöt alemmas. Ei tarvitse silpoa noita orkkis puskureita. tasan 800e tuli kustantamaan. Etupönttö onkin kuulema läpivirtaava eli sitä ei välttämättä tarviikaan vaihtaa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

JJR
Viestit: 183
Liittynyt: Ma Huhtikuu 7. 21:55:21 2003
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJR » To Syyskuu 27. 20:36:30 2007

Nii ja jollei ny muuta ni käy ees penkittää se vessa vakiona et sitte kun on värmeleet paikallaan ni näkee et mitä sielt tuli tai ei. Henk koht en vaihtais mitää ennen kys toimenpidettä koska ilman pohjalukemaa kaikki lisä on tasan puhdasta spekulaatiota. :wink:

Ja kattien poistamista voi koittaa mutta seki kannattaa testata et onko siit OIKEESTI jotain hyötyä. puhdas dynolla todettu fakta on et omassa focuksessa aikanaan katalysaattorin asentaminen ei poistanut YHTÄÄN hevosvoimaa.

Ihan vaan ettei turhaan sit vaihtele niit röörejä katastukseen. :wink:

Onnea rojektille muuten.
Fordissa kaikki osat on kuluvia. :P

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Syyskuu 27. 20:48:37 2007

Joo oli just tänään kaverin kanssa juttua, että ei ne noissa lastutus paikoissa paljoa penkittele. Eli varmaan pitää käydä sporttiautossa pikimmiten. Täytyy huomenna soittaa jos se ehtis vielä ens viikon aikana penkittämään.

Joo onhan toi ihan autokohtaista toi kattien poistosta saatava lisä. Korpparissakin varmasti vaikutti enemmän asiaan noi esikatit pakosarjoissa. Tuskin toi jälkimmäinen mondeossakaan enää niin pahasti ahistaa.
Mut voihan sitä jossain vaiheessa piruuttaan koittaa. Korpparissa ainakin eron huomasi ihan persdynollakin. On yläkierroksilla todella tunkkanen katit paikassa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Syyskuu 28. 8:11:57 2007

TeRoK kirjoitti:Joo niinhän se oli. Päätin nyt sitte kuitenkin sijoittaa ja laitoin tilaukseen ton supersprintin. Siinä on ainakin kuvissa mielestäni paremman näkönen toi y haara ja toinen plus puoli on, että siinä tulee taka pöntöt alemmas. Ei tarvitse silpoa noita orkkis puskureita. tasan 800e tuli kustantamaan. Etupönttö onkin kuulema läpivirtaava eli sitä ei välttämättä tarviikaan vaihtaa.
Muukkonen ainakin sano, että mongoosen putkistoa on sen y-haaran osalta muutettu. Eli pitäis olla kuten supersprintissäkin eikä kuten kuvissa. Ja mulla vaan on semmonen tunne että ei tartte puskuriakaan silpoa vaan ulostulot jää suoraan puskurin alapuolelle.
No sen näkeen kun saa putkiston tilattua = rahat jemmattua

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Syyskuu 28. 8:17:39 2007

Joo no tuleepahan eri malleja sitte klubiin ni saa vertailtua.
Perhanan muukkonen kun ei sieltä saanu ketään kiinni. Olisin voinu sieltäkin putkiston tilata, mut en jaksanu enää odotella. :lol:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Syyskuu 28. 8:20:49 2007

TeRoK kirjoitti:Joo no tuleepahan eri malleja sitte klubiin ni saa vertailtua.
Perhanan muukkonen kun ei sieltä saanu ketään kiinni. Olisin voinu sieltäkin putkiston tilata, mut en jaksanu enää odotella. :lol:
Eipä se Rune ole spostiin vastaillu ;) liikaa velkaa mulle paskoista powerflexin puslista 8)

Tilaan kyllä ite aikanaan putkiston sieltä mistä muutkin. Tuntuu muiden myyjien katteet kohtuuttomilta.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Syyskuu 28. 15:01:37 2007

Tuli muuten mieleen, että mun mielestä joko mongoosen tai blueflamen mainoksessa puhuttiin kyllä siitä, että joutuu leikkaamaan puskuria.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Manu » Pe Syyskuu 28. 17:50:39 2007

Asiaa sivuten saako tohon ST200 noita jäykempiä/parempia puslia mistään?Normi Mondeoon näyttää löytyvän,muttei ST200:seen.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Syyskuu 28. 20:06:13 2007

Manu kirjoitti:Asiaa sivuten saako tohon ST200 noita jäykempiä/parempia puslia mistään?Normi Mondeoon näyttää löytyvän,muttei ST200:seen.
Eipä oo näkyny. Kyllä se jämäköityy ku tukivarret pistät vaihtoon.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Lokakuu 1. 13:58:43 2007

Nonii. Nyt on käyrää paperilla.
http://i37.photobucket.com/albums/e86/C ... 1191236232

Ihan hyvät lukemat. Vähä pelkäsin, että olisi teho alempikin ja vääntö oli enemmän kui9n tehdas lupaa :shock:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Lokakuu 1. 14:08:12 2007

Manu kirjoitti:Asiaa sivuten saako tohon ST200 noita jäykempiä/parempia puslia mistään?Normi Mondeoon näyttää löytyvän,muttei ST200:seen.
Sporttiautossa oli tänään juttua noista ja sanoivat, että seuraavassa linkissä olevat löytyy.

http://www.sporttiauto.com/tuotteet/sup ... ordmondeo/

Mutta ei noistakaan tiedä käykö ne st200:n...
Onko siinä yleensäkään erilaiset kuin muissa malleissa?

BTW: Onko toi st200:n ilmanputsarikotelo samanlainen mitoiltaan kuin 170hv koneen? Kun tilasin kn paneelivaparin ja oli vain 2.5 v6 maininta.
Kylmän ilman ottoaukkohan tossa on vissiin isompi.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ma Lokakuu 1. 15:51:28 2007

TeRoK kirjoitti:
Manu kirjoitti:Asiaa sivuten saako tohon ST200 noita jäykempiä/parempia puslia mistään?Normi Mondeoon näyttää löytyvän,muttei ST200:seen.
Sporttiautossa oli tänään juttua noista ja sanoivat, että seuraavassa linkissä olevat löytyy.

http://www.sporttiauto.com/tuotteet/sup ... ordmondeo/

Mutta ei noistakaan tiedä käykö ne st200:n...
Onko siinä yleensäkään erilaiset kuin muissa malleissa?

BTW: Onko toi st200:n ilmanputsarikotelo samanlainen mitoiltaan kuin 170hv koneen? Kun tilasin kn paneelivaparin ja oli vain 2.5 v6 maininta.
Kylmän ilman ottoaukkohan tossa on vissiin isompi.
St:n tukivarsi (ja apurunko) eri kuin muissa mondeoissa. Samat tukivarret löytyy cougarista. Myös jenkkimalleissa vuosimallista riippuen. ainakin ford contour, mercury mystique ja cougar löytyy samat tukivarret. Eli eipä taida puslat sopia.

hyvin näkyy käyrässä tuo imusarjan säätö.

Millon lupasivat putkiston?

Pitäs suodattimen sopia vallan mainiosti. Mahtanee eri koteloissa olla ilmareikien määrässä. Ainakin st:n kotelossa on kaks ilmanottoa.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Lokakuu 1. 16:17:12 2007

Joo niin arvelinkin, ettei sovi st:n normimallin puslat.

Putkiston pitäs tulla ens viikolla.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Manu » Ma Lokakuu 1. 18:34:47 2007

Tuollahan on monenlaista "viri"palikkaa http://www.demontuning.co.uk/

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Lokakuu 9. 17:17:52 2007

Meni sitte eilinen ilta niin sanotusti pikkasen hukkaan kun kävin sitä ohjelmointia kokeilemassa.
Kaveri otti ensin omaan boksiinsa auton tiedot ja softan ja päästi mut sitten menemään. Sano, että muutama tunti menee. Kattelin kallun grillin pihalla pari tuntia leffoja ja äijä soitti, että on vaikea operaatio tällä kertaa.
Menee tunti puoltoista vielä. Mitä tehdään? Sanoin, että ei siinä mitään. Meen kummitädin luo odottelemaan. n. puolentoista tunnin kuluttua soitti, että nyt onnistu. Voi tulla. Kun olin melkein perillä niin soitti taas, että tuli ongelmia kun auton softa, jonka hän ilmeisesti kopioi omaan purkkiinsa ei hyväksynyt käskykoodeja tms.
Asialle ei kuulema sillä kertaa voinut enempää tehdä. Saksassa yrittävät sitä ilmeisesti nyt selvittää.
On kuulema harvinainen auto kyseessä. :D

Oikein asiallinen äijä oli kyllä ei siinä mitään. Isosti vaan widutti sillä hetkellä kun oli odottanut, että sais koittaa muuttuko mikään.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ti Lokakuu 9. 17:32:39 2007

Sama homma kävi kaverin ooppelin kans. Ei softaa löytyny mistään...no onneks sai kotosalla ootella. Illan hämärässä pukattiin uus softa sisään huoltoaseman parkkipaikalla...nykytekniikka on kätevää 8)

Kyllä sieltä sulle ohjelma vielä löytyy.
Hinta?

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Lokakuu 9. 17:42:45 2007

Joo helppohan se sinne on sisään ajaa kunhan löytyy vaan eka semmonen mitä tää fordin softa ymmärtää.

jossain 600e nurkilla ilmeisesti liikutaan.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Manu » Ti Lokakuu 9. 18:16:45 2007

Tehoa sivuten,"häviääkö"tehoja kun bensavalo syttyy?Meinaan että meneekö se jollekkin säästöliekille?Tai sitten se on vain korvien välissä vikaa.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Lokakuu 9. 20:24:53 2007

Ei tietääkseni. En oo ainakaan koskaan kulutusmittarissa havainnu mitään muutosta.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Lokakuu 9. 20:27:13 2007

En ole ikinä tuommoisesta kuullutkaan.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Manu » Ke Lokakuu 10. 19:14:45 2007

Tätä epäilinkin,tais olla penkin ja ratin välissä vika. :D

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Lokakuu 10. 22:29:54 2007

Sain tänään putkiston paikalleen. Ihan hyvin istui lopulta. Joskaan ei ollu mikään pulttaa kiinni malli vaikka vähän niin luulin. Tais olla ihan sedan mallinen tämäkin putisto vaikka joka paikassa luki, että estate. tuli nimittäin keskeltä putki.
Muutenkin ihme laitos, kun piti vanha putki tankin vierestä katkasta ja siihen liitettiin tää uus.
Laitan kuvia vaikka huomenna. Ei jaksa enää tänään.

Yllättäen ääni ei juurikaan muuttunut. vähän ehkä kierros herkkyydessä jotain eroa havaittavissa. Penkki kertoo sitte raa'an totuuden kunhan sais eka sen moottorinohjauksen säädön onnistumaan.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Lokakuu 11. 22:10:57 2007

Pari kuvaa putkistosta:

http://i37.photobucket.com/albums/e86/C ... 1192129628
http://i37.photobucket.com/albums/e86/C ... 1192129644

Taisin olla eilen vaan niin väsyny, ettei huomannu mitään eroa. Kyllähän siinä vähän tais äänet muuttua kumeammiksi. Ei kuitenkaan mitenkään häiritsevä vaan ihan mukava kutosen murina alkoi kuulua.
Myöskin kiihtyvyydessä tuntuu olevan muutosta nyt kun vähän virkeämpänä tuli käytyä kokeilemassa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Manu
Viestit: 128
Liittynyt: Ma Kesäkuu 25. 18:52:51 2007
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Manu » To Lokakuu 18. 18:01:31 2007

Noista paneeli ilmanputsareista onko niillä keskenään mitään eroa,muu kuin hinta?Valmistajia ainakin on pilvin pimein.Sekin on jännä homma,että esim.Green:llä ja K&N sama malli käy kumpaankin,normi 2.5 v6 ja ST200,kun Pipercrossilla ne on eroteltu.Onko kellään kokemuksia ITG:stä?Ainakin virtaus riittää.

WB-414 Pro-Filter suodatinpanos
Sopivuus: Ford Mondeo V6, 318 x 151 mm, riittää 318 hv

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Lokakuu 18. 19:35:02 2007

Taitaa niittenkin kanssa olla ihan sama minkä sinne tunkee. Ei niissä ihmeempiä eroja pääse olemaan.

Tänään käytiin taas leikkimässä ecun kanssa ja sporttiautossa sinne saatiin jopa ohjelmakin sisään. Penkissä vaan huomattiin, että teho vain laski.
Lyötiin normi ohjelma takas sisään ja nappasin mukaani smt6 boksin mikä oli skorpparissakin.
Täytyy se kytkeä kiinni niin käyn sitte penkissä ja janne saa säätää mitä tosta irti saadaan.

Olisko kellään muuten 2.5L duratecin (st200) ecun pinnikaaviota?
Technical information systemistä löytyy kyllä sähkökaaviot, mutta niistä pitäs kerätä tieto yhteen. Olis parempi jos joltain löytyisi suoraan toi pinnikaavio.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Lokakuu 19. 18:40:07 2007

Tommosen laitoin norkku v6 montsaan ja ei ainakaan kulku huonontunut ,saattaapi jopa parantaa hiukan hengitystä. Oli helppo asentaa ja näytti liitokset hyviltä sisäpuolelta. Ei pahoja pykäliä. Ilmanputsari K&N tyylinen öljyttävä.

http://i75.photobucket.com/albums/i293/ ... ontour.jpg

Osat oli laadukkaan oloisia ja hinta jenkeistä tilattuna 59.5 euroo postikuluineen päivineen. Tuli alle viikossa.

Hinta liikkeessä rapakon toisella puolella 19.95 dollaria. Vastaavista sarjoista suomalaiset kiskurit pyytää 180-240 egee. Mutta eihän se ole tyhmä,joka pyytää.

Jonkunlainen Heatshield pitää tollekkin väsätä ,vaikka putsari asettuukin aivan konehuoneen oikeaan reunaan edestä katottuna. Kovan ajon jälkeen valoissa oli imuilman lämpötila 35c About 8c ulkolämpötilassa.

Kolmosella 4000rpm kaasu pohjaan kutittelee korvahermoja mukavasti tolla 8)

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Lokakuu 19. 18:55:58 2007

Nokkapeltiin vaan ritilä, jolla saadaan viileetä ilmaa sisään ja imumölinää ulos.

TeRok! Olisko tuo putki vain tuo takapää, eli ns. catback? Mites, joko oot eliminoinut katit? Odotan innolla mittaustuloksia.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Lokakuu 20. 15:13:44 2007

catback putkisto toi on joo.
Khyyllähän se katin poistokin on alkanu kutkuttaa mieltä, mutta katotaan ny.

Tosiaan niitä mittaustuloksia niin 152,2kW tuli putkistolla ja filtterillä. Ja ennenhän oli se 147 ja risat.
Laitan jossain vaiheessa vielä käyränkin kun jaksan skannata sen.
Kivasti kyllä tuli sama nousu koko kierroslaueelle.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Lokakuu 20. 16:56:14 2007

Ota nyt ne jo hyvä mies pois, jooko? Minäkin leimasin omani ilman niitä riittävällä päästölapulla.

Voisit tehdä semmosen kootun priiffauksen, siitä mitä oot tehny ja millasilla tehotuloksilla.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Lokakuu 20. 18:50:02 2007

Joo periaatteessa pitäs kyllä mennä ilman tota takimmaista kattiakin päästöistä läpi kun on noi pari vielä downpipeissä. Eli jos alkuun nyppisi tota taka katin pois. Kattoo mitä sitte tekee kun/jos tulee noita pakosarjoja rakenneltua.

http://i37.photobucket.com/albums/e86/C ... 1192892651
Siinä uus dynolappu. Muutokset supersprint catback putkisto ja k&n paneelivapari.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Lokakuu 25. 15:16:17 2007

Sain eilen smt:n kolvailtua paikalleen. Ja ens torstaina pitäs sitte mennä taas penkkiin säätelemään. Saa nähä kuin käy.
Jos ei nyt saada mitääntehon lisäystä aikaan niin saa olla talven yli tommosena. Keväällä sitte putkistoa rakentaa uusiks.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Marraskuu 5. 13:36:13 2007

Nonii... Vähän saatiin taas lisää :D

Tossa käyrät.
Alin on vakio moottorista, keskimmäinen on putkiston ja filtterin jälkeen ja ylin smt:llä säädettynä.

http://i37.photobucket.com/albums/e86/C ... 1194206772

Keväällä sitte vois niitä pakosarjoja vielä ihmetellä niin jonkun verran tulee varmasti lisää kun säädetään uusiksi.

Jännä homma oli, että jollain kierrosalueella orkkis ennakoilla kone nakutti, mutta kun otettiin vähän pois niin tehot nousi ja nakutus lakkasi.

:shock:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

STsam
CRSC jäsen 2018
Viestit: 1073
Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä

Viesti Kirjoittaja STsam » La Kesäkuu 14. 20:04:43 2008

Ehkä tää kuuluu tänne...
Eli viime tiistaina tuli Yhdysvalloista kaikki kolme katalysaattoria Mondeoon. Olo oli kuin pikkupoikana jouluaattona :D
Ainakin mitä tällä osiol oli kuvia noista vakio pakosarjoista, on nuo Performance katit(Magnaflow) monta monta kertaa paremmat kuin alkuperäiset.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » La Kesäkuu 14. 21:00:56 2008

Tu'nari kirjoitti:Ehkä tää kuuluu tänne...
Eli viime tiistaina tuli Yhdysvalloista kaikki kolme katalysaattoria Mondeoon. Olo oli kuin pikkupoikana jouluaattona :D
Ainakin mitä tällä osiol oli kuvia noista vakio pakosarjoista, on nuo Performance katit(Magnaflow) monta monta kertaa paremmat kuin alkuperäiset.
Kerrohan mitä tuli kustannuksia?
Siis kaikki 3 katalysaattoria? Ei peltisarjoja? Peltisarjoissa ja uudessa y-putkessahan ei tulis olemaan kuin 1 yhteinen katti.
Itellä mongoose oottelee eteisessä motivaatiota koni sporttien ja h&r jousien kanssa. No nyt ois loma ja aikaa :)

STsam
CRSC jäsen 2018
Viestit: 1073
Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä

Viesti Kirjoittaja STsam » Su Kesäkuu 15. 9:49:53 2008

Kyllä, kaikki 3katalysaattoria. Rosterista valmistetut pakosarjat joissa kiinni nuo esikatalysaattorit. Ja on huomattavasti paremmin suunniteltu kuin alkuperäiset. Haluan säilyttää auton mahdollisimman alkuperäisena, siksi näin. Täällä tais jossain joku mainita että jokainen tekee miten haluaa. Minä nyt teen näin.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Su Kesäkuu 15. 12:52:00 2008

Pistäppä tunari kuvia näytille palikoista.
Jokainen tosiaan tekee kuin haluaa. Pääasia että tekee ;)

STsam
CRSC jäsen 2018
Viestit: 1073
Liittynyt: Ma Helmikuu 11. 9:32:50 2008
Paikkakunta: Karjalan pääkaupunki Viipurin lähellä

Viesti Kirjoittaja STsam » Su Kesäkuu 15. 17:43:44 2008

Mulla tää netti toimii vain puhelimen kautta, joten kuvien liittäminen juttuihin on mun taidoilla valitettavasti mahdotonta.

Nii ja noista kustannuksista mainittakoon, että maksoi kyl mansikoita ja vieläpä lakkoja päälle. . .

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Pe Elokuu 1. 23:11:16 2008

Eipä meinannu mongoosen asentamisesta tulla yhtään mitään...
Ei ollu mikkiin sopivaa lankaa eikä kaasua...ei myöskään sopivaa korjaussarja putkea tarpeeksi pitkästi. Myös putkentaivutus vehkeiden löytyminen ois helpottanu. No on se putkisto siellä nyt jotenki asennettuna.

En ainakaan äkkinäisille suosittele farkkuun tota mongoosen sedaniin tarkotettua putkea!

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Elokuu 2. 21:32:43 2008

hoopee kirjoitti:Eipä meinannu mongoosen asentamisesta tulla yhtään mitään...
Ei ollu mikkiin sopivaa lankaa eikä kaasua...ei myöskään sopivaa korjaussarja putkea tarpeeksi pitkästi. Myös putkentaivutus vehkeiden löytyminen ois helpottanu. No on se putkisto siellä nyt jotenki asennettuna.

En ainakaan äkkinäisille suosittele farkkuun tota mongoosen sedaniin tarkotettua putkea!
Pics or ban!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » La Elokuu 2. 21:39:40 2008

MouTine kirjoitti:Pics or ban!
Juu tottakai tulee kuvatuksia. Pitää vähän klemmareita käännellä ennen ku uskaltaa kunnolla kuvia ottaa...Ja vähän säätöäkin vois harrastaa.
Jos ja kun tarpeeksi ahistaa niin väännetään yks pätkä kokonaan uusiksi! Ehkä neljän vuoden päästä tällä tahdilla... :?

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Elokuu 27. 14:59:32 2008

No nyt on taas yhden työpäivän tunnit uhrattu putken tekoon.
Tankilta taka-akselille asti tehty 2,5" ja mongoosesta rälläköityjä 2,25" mutkia apuna käyttäen kaunis putki puikoilla hitsaten. Ei ainakaan nyt kolise mihinkään eikä saumat vuoda.
Vissiin pitää takapääkin tehdä kokonaan uusiksi että saa semmoisen kuin sen omasta mielestä pitäs näyttää.

Aina ei aivot ja kädet toimi yhtäaikaa...sedanissa takatukivarret tulee keskelle kiinni huomattavasti ylemmäs kuin farmarissa, jolloin putkiston ei tarvitse mennä suoraan tukivarsien välissä. Sitähän ei suoraan altapäin otetusta kuvasta huomaa!

No nyt putki menee suorassa tukivarsien välissä, mutta eihän se y-haara olekaan symmetrinen eikä takapönttöjen putket saman mittaiset. Simonsiin putkistossa y-haara on 90-asteen kulmassa joten siinä ei moista ongelmaa varmaan ole. Eikä taida olla supersprintilläkään.

Kuvia tuskin tulee ennen kuin putkisto on viimisenpäälle paikoillaan.
Ja saattaa olla että hitsarin toivomuksesta kuvat otetaan vanhalla paskalla kamerakännykällä syyshämärässä :lol:

tokor
Viestit: 286
Liittynyt: Ke Toukokuu 3. 16:26:23 2006
Paikkakunta: Lumijoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tokor » Ke Elokuu 27. 16:48:56 2008

hoopee kirjoitti:
Kuvia tuskin tulee ennen kuin putkisto on viimisenpäälle paikoillaan.
Ja saattaa olla että hitsarin toivomuksesta kuvat otetaan vanhalla paskalla kamerakännykällä syyshämärässä :lol:
Kuten sanoin..ota siit viimeisestä saumasta mikä tinattiin, sitähän '
kehtaa jo näyttää, pitäiskö tinata vähä useammin niin pysyis tuntuma :shock: onneks saumat kuitenki pitää ettei sitä tarvi hävetä :lol:
HeKo Performance Parts [Supersport, Spax, H&R, D2, Mequiars, Black Diamond, Lightforce]

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Elokuu 27. 19:31:46 2008

hoopee kirjoitti: Aina ei aivot ja kädet toimi yhtäaikaa...sedanissa takatukivarret tulee keskelle kiinni huomattavasti ylemmäs kuin farmarissa, jolloin putkiston ei tarvitse mennä suoraan tukivarsien välissä. Sitähän ei suoraan altapäin otetusta kuvasta huomaa!

No nyt putki menee suorassa tukivarsien välissä, mutta eihän se y-haara olekaan symmetrinen eikä takapönttöjen putket saman mittaiset. Simonsiin putkistossa y-haara on 90-asteen kulmassa joten siinä ei moista ongelmaa varmaan ole. Eikä taida olla supersprintilläkään.
Simons meni mulla nätisti siitä tukivarsien välistä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

hoopee
Viestit: 4928
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 11:15:12 2004
Paikkakunta: K-maa

Viesti Kirjoittaja hoopee » Ke Elokuu 27. 23:26:53 2008

tokor kirjoitti:
hoopee kirjoitti:Kuvia tuskin tulee ennen kuin putkisto on viimisenpäälle paikoillaan.
Ja saattaa olla että hitsarin toivomuksesta kuvat otetaan vanhalla paskalla kamerakännykällä syyshämärässä :lol:
Kuten sanoin..ota siit viimeisestä saumasta mikä tinattiin, sitähän '
kehtaa jo näyttää, pitäiskö tinata vähä useammin niin pysyis tuntuma :shock: onneks saumat kuitenki pitää ettei sitä tarvi hävetä :lol:
Kahtotaanpa jossain välissä niin reenataan lisää ;) Jos tuohon vielä 10 tuntia uhraa niin eiköhän se kestä jo katellakki.
Paremmin tuo tuntuu tuolla putkella vetävän. Konehuoneessa k&n paneelifiltteri. En oo ihan varma mutta kulutuskin on saattanut laskea aavistuksen.

Vastaa Viestiin