-96 RS2000 hukkaa öljyä?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 95
- Liittynyt: La Joulukuu 15. 19:03:29 2007
-96 RS2000 hukkaa öljyä?
Yhtäkkiä ilmaantui sellainenkin ominaisuus tuohon veljen autoon että hukkaa viivojen välin verran öljyä alle kolmensadan kilometrin ajolla.
Ei näkyviä vuotoja, eikä kyllä ihmeemmin edes savuta. Mistähän mahtais johtua? Käyntiäänikään ei ole aikaisemmasta muuttunut.
Nää taitaa olla kyllä pikkusen hyviä autoja.
Ei näkyviä vuotoja, eikä kyllä ihmeemmin edes savuta. Mistähän mahtais johtua? Käyntiäänikään ei ole aikaisemmasta muuttunut.
Nää taitaa olla kyllä pikkusen hyviä autoja.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Re: -96 RS2000 hukkaa öljyä?
Tee puristuspainemittaus ,josko on vielä männänrenkaita jäljellä. Kunnon kepitystä isoilla kierroksilla ja reilua moottorijarrutusta. Luulis lykkäävän sinistä kunnolla väljillä pytyillä ja hölskyvillä venan ohjureilla. Ja paljonko on öljyä veden joukossa.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 95
- Liittynyt: La Joulukuu 15. 19:03:29 2007
Re: -96 RS2000 hukkaa öljyä?
Ei oo veden seassa öljyä eikä öljyn seassa vettä. Puristukset oli tarkoitus mitata myös mutta sitäkin operaatiota on helpottamassa toi korkannut tulpankierre joka on korjattu helicoililla, se sisäkierre lähtee aina tulpan mukana
Täytyy tarkistella tota ja toivoo ettei tarviis koneremonttia ruveta tekemään. Mitähän tossa muuten pitäis puristuksien suurinpiirtein olla? Runtua sille annettiin eikä saatu pöllyttämään, luulis tuommosella kulutuksella heittävän kokoajan leijjaa.
Tuo on kyllä tähänasti suvussa olleista fordeista huonolaatuisin, tuntuu ettei ole päivääkään ettei ilmaantuis uusia vikoja.

Tuo on kyllä tähänasti suvussa olleista fordeista huonolaatuisin, tuntuu ettei ole päivääkään ettei ilmaantuis uusia vikoja.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 95
- Liittynyt: La Joulukuu 15. 19:03:29 2007
Re: -96 RS2000 hukkaa öljyä?
Saatiin puristuspaineet mitattua 1cyl: 12kg/cm2 2cyl: 10,5kg/cm2 3cyl: 12kg/cm2 4cyl: 12kg/cm2
Kakkos sylinterissä venttiilivika? Ja just tossa kakkosessa on myös se tulpankierre korkannu, ei tarvinnu enää tulppaa takaisin laittaa kun oli se irtokierre myttääntyny siihen tulpan tiivisterenkaan väliin ja vääntäny sen renkaan pilalle. On myös todennäköisesti vuotanu tuosta tulpan juuresta. Venttilikoppa irroteltiin ja todettiin että yks pakoventtiilinvarren tiiviste oli hypännyt irti, selittyisköhän tuo öljyn häviäminen ihan vaan tuolla? Taitaa lähteä kansi kohtapuoliin irti. Saako tuohon muuten yläpuolista tiivistesarjaa muualta kuin marmoritiskiltä?
Edit: Yhteensä kolme venttiilinvarren tiivistettä oli pompannut irti.
Kakkos sylinterissä venttiilivika? Ja just tossa kakkosessa on myös se tulpankierre korkannu, ei tarvinnu enää tulppaa takaisin laittaa kun oli se irtokierre myttääntyny siihen tulpan tiivisterenkaan väliin ja vääntäny sen renkaan pilalle. On myös todennäköisesti vuotanu tuosta tulpan juuresta. Venttilikoppa irroteltiin ja todettiin että yks pakoventtiilinvarren tiiviste oli hypännyt irti, selittyisköhän tuo öljyn häviäminen ihan vaan tuolla? Taitaa lähteä kansi kohtapuoliin irti. Saako tuohon muuten yläpuolista tiivistesarjaa muualta kuin marmoritiskiltä?
Edit: Yhteensä kolme venttiilinvarren tiivistettä oli pompannut irti.
Viimeksi muokannut V.I.P., Su Elokuu 21. 22:55:09 2011. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 95
- Liittynyt: La Joulukuu 15. 19:03:29 2007
Re: -96 RS2000 hukkaa öljyä?
Merkkiliikkeen tiskiltä tilattu imusarjan,pakosarjan,kannen ja venttiilinvarsien tiivisteet + kansipultit. Hintaa lystille kertyi 220 euroa.
Missä järjestyksessä kansi lähtee helpoiten ja nopeiten irti? Ja oisin tosi kiitollinen jos joku kertois tarvittavat kiristysmomentit.
Edit: Lopulta meni vielä uusiksi jakoketju, kaikki laahaimet ja kiristimet, vesipumppu ja moniurahihna. Kansi kävi koneistamolla tasopinnan plaanuussa sekä venttiilit hiottiin ja korkannut tulpankierre korjattiin oikeaoppisesti. Koneistaja kertoi pakoventtiilien vuotaneen aika voimakkaasti ja olisivat varmaan kohta palaneet. Öljypumpusta oli se paineenrajoitin jousta pitävä ruuvi paennut lohkoon asti, kirittiin lukitteen kera niin tiukkaan kuin uskals
Toivotaan että nyt pysyy kiinni kun eivät oo voinu tuotakaan tehdä tehtaalla kunnolla
Puolan johdot uusittiin kun nekin oli ihan riekaleina, eristeet melkein koko matkalta pois. Edellinen omistaja oli kuitenkin sen verran viitsinyt nähdä vaivaa että oli räpöstellyt niiden johtojen päälle sähköteippiä
Peltiäkin piti hitsailla varmaan neljäsosa neliö lattiaan, mätää tuntuis riittävän. Näin muuten tähänastisen elämän hienoimman paikan edellisen omistajan toimesta tehtynä, pala alumiinipeltiä oli migillä räitty reikää peittämään
lähti irti käsin repimällä
Kaikennäköisiä räpeltäjiä sitä maailmaan mahtuu
Toistaiseksi tuntuis pelittävän ihan hyvin ja vedotkin lisääntyivät
Uusia vikoja odotellen
Missä järjestyksessä kansi lähtee helpoiten ja nopeiten irti? Ja oisin tosi kiitollinen jos joku kertois tarvittavat kiristysmomentit.
Edit: Lopulta meni vielä uusiksi jakoketju, kaikki laahaimet ja kiristimet, vesipumppu ja moniurahihna. Kansi kävi koneistamolla tasopinnan plaanuussa sekä venttiilit hiottiin ja korkannut tulpankierre korjattiin oikeaoppisesti. Koneistaja kertoi pakoventtiilien vuotaneen aika voimakkaasti ja olisivat varmaan kohta palaneet. Öljypumpusta oli se paineenrajoitin jousta pitävä ruuvi paennut lohkoon asti, kirittiin lukitteen kera niin tiukkaan kuin uskals


Puolan johdot uusittiin kun nekin oli ihan riekaleina, eristeet melkein koko matkalta pois. Edellinen omistaja oli kuitenkin sen verran viitsinyt nähdä vaivaa että oli räpöstellyt niiden johtojen päälle sähköteippiä




Toistaiseksi tuntuis pelittävän ihan hyvin ja vedotkin lisääntyivät

Uusia vikoja odotellen
