Onko niissä mitään selvää eroa ulkoisesti tai jotain merkkejä?
Vai täytyykö ruveta mittailemaan? Olis kiva tietää onko tossa jo BOB:n nokat, että ei tule turhaan semmossia hommattua.
BOA ja BOB nokat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2460
- Liittynyt: Ma Joulukuu 20. 12:14:38 2004
- Paikkakunta: Tuusula, Hyrylä
BOA ja BOB nokat
Escort Mk2 r.f
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
Escort Mk2 -77
Escort Mk2 -76
...ja pari muuta Mk2:ta
Audi S5
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: BOA ja BOB nokat
Tästä oli joku topic olemassa, kun itsekin samasta aiheesta taannoin kyselin
Niissä nokissa lukee tunnistenumerot. Ne ovat kahden sarjoissa eli kummankin pankin nokat ovat profiileiltaan samanlaiset ja ajoituslevyillä tulee oikeat nostot imu- ja pakonokille. Näin itse käsitin.
Jostain eBay:n ilmoituksesta olen näköjään laittanut numerot talteen:
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 24v Camshafts (BOB)
CAMSHAFT CODES:
NO 1. FN1501-LYD1 24ES D = NO 1 CAMSHAFT
NO 2. FN1501-LYD2 24ES D = NO 2 CAMSHAFT
NO 3. FN1502-LYD5 15BS A = NO 3 CAMSHAFT
NO 4. FN1502-LYD2 15BS A = NO 4 CAMSHAFT
Näissä yllä olevissa numeroissa oli jotain hämärää, sillä esim. minulla olevissa BOB nokissa oli yhdessä "LYD5 FN 1501" ja toisessa "LYD3 FN 1502" eli ei täsmännyt tuohon yllä olevaan listaan.
LYD2 FN 1502 ja LYD2 FN 1501 täsmäsivät.
Joka tapauksessa vasemmalle ja oikealle puolelle on eri numerot nokissa FN1501 ja FN1502. Nokat ovat lisäksi eripituiset eli ei niitä oikein voinut väärin laittaa paikoilleen.
BOA ja BOB nokissa oli eri numerot, joten niistä erottaa.
Cosworth V6 BOA Workshop manuaalissa on vielä asennuskuvat, missä asennossa eri nokat pitää olla nokkarattaita ja ketjua paikalleen laittaessa.
Toisissa BOB:n nokissa (ne pidemmät) on myös pienet nystyrät BOB:ssa olevalle anturille. Näitä nystytöitä ei BOA-nokissa ollut, kun ei ole anturiakaan.
BOB nokat tulevat sitten BOA:n ajoituslevyillä. Itsekin olin alussa laittamassa niitä BOB:n ajoituslevyillä, joilla tyhjäkäynti menee kuulemma rumaksi eikä moottori tule toimimaan kunnolla. Tästä oli paljon ristiriitaista tietoa eri britti-foorumeilla ja täällä asiasta kysellesäni CRSC:n "Cosworth V6 gurut" sitten infoa laittoivat.
Toivottavasti meni oikein, kun minulla ei ole vielä oma vekotin ollut edes käynnissä asti.
Niissä nokissa lukee tunnistenumerot. Ne ovat kahden sarjoissa eli kummankin pankin nokat ovat profiileiltaan samanlaiset ja ajoituslevyillä tulee oikeat nostot imu- ja pakonokille. Näin itse käsitin.
Jostain eBay:n ilmoituksesta olen näköjään laittanut numerot talteen:
Ford Scorpio 2.9 Cosworth 24v Camshafts (BOB)
CAMSHAFT CODES:
NO 1. FN1501-LYD1 24ES D = NO 1 CAMSHAFT
NO 2. FN1501-LYD2 24ES D = NO 2 CAMSHAFT
NO 3. FN1502-LYD5 15BS A = NO 3 CAMSHAFT
NO 4. FN1502-LYD2 15BS A = NO 4 CAMSHAFT
Näissä yllä olevissa numeroissa oli jotain hämärää, sillä esim. minulla olevissa BOB nokissa oli yhdessä "LYD5 FN 1501" ja toisessa "LYD3 FN 1502" eli ei täsmännyt tuohon yllä olevaan listaan.
LYD2 FN 1502 ja LYD2 FN 1501 täsmäsivät.
Joka tapauksessa vasemmalle ja oikealle puolelle on eri numerot nokissa FN1501 ja FN1502. Nokat ovat lisäksi eripituiset eli ei niitä oikein voinut väärin laittaa paikoilleen.
BOA ja BOB nokissa oli eri numerot, joten niistä erottaa.
Cosworth V6 BOA Workshop manuaalissa on vielä asennuskuvat, missä asennossa eri nokat pitää olla nokkarattaita ja ketjua paikalleen laittaessa.
Toisissa BOB:n nokissa (ne pidemmät) on myös pienet nystyrät BOB:ssa olevalle anturille. Näitä nystytöitä ei BOA-nokissa ollut, kun ei ole anturiakaan.
BOB nokat tulevat sitten BOA:n ajoituslevyillä. Itsekin olin alussa laittamassa niitä BOB:n ajoituslevyillä, joilla tyhjäkäynti menee kuulemma rumaksi eikä moottori tule toimimaan kunnolla. Tästä oli paljon ristiriitaista tietoa eri britti-foorumeilla ja täällä asiasta kysellesäni CRSC:n "Cosworth V6 gurut" sitten infoa laittoivat.
Toivottavasti meni oikein, kun minulla ei ole vielä oma vekotin ollut edes käynnissä asti.