Tehostettu ohjaus mk 3 malliseen Fiestaan.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 75
- Liittynyt: Ma Syyskuu 11. 19:12:25 2006
- Paikkakunta: Lohja
Tehostettu ohjaus mk 3 malliseen Fiestaan.
Moro! Nettiautossa on myynnissä yksi Xr2i Fiesta missä on ohjaustehostin.
Tietääkö kukaan voiko niissä olla vakiona sellaista vai onkohan se jokin jälkiasennusräpellys? Näyttää auto olevan muutenkin semmonen tuuninki..
Siitä sitten herää kysymys että meneekö 1,6 cvh escortin tehostettu ohjaus heittämällä tollaseen Mk 3 malliseen, 1,6 cvh koneiseen Fiestaan?
Esim. vaikka tollaseen Xr2i malliin?
Purkuosina nuo ohjaustehostimen pumput jne. tuntuu Fiestaan olevan aika kiven alla. Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi vastata tähän ohjaustehostin asiaan. Kiitoksia vastauksista etukäteen!
Tietääkö kukaan voiko niissä olla vakiona sellaista vai onkohan se jokin jälkiasennusräpellys? Näyttää auto olevan muutenkin semmonen tuuninki..
Siitä sitten herää kysymys että meneekö 1,6 cvh escortin tehostettu ohjaus heittämällä tollaseen Mk 3 malliseen, 1,6 cvh koneiseen Fiestaan?
Esim. vaikka tollaseen Xr2i malliin?
Purkuosina nuo ohjaustehostimen pumput jne. tuntuu Fiestaan olevan aika kiven alla. Olisin todella kiitollinen jos joku osaisi vastata tähän ohjaustehostin asiaan. Kiitoksia vastauksista etukäteen!
-
- Viestit: 125
- Liittynyt: Ke Marraskuu 29. 21:19:59 2006
- Paikkakunta: Lahti
Re: Tehostettu ohjaus mk 3 malliseen Fiestaan.
MK3 RS1800 malliin, jota myytiin jossain päin maailmaa XR2i 16V nimellä, sai tehostimen. Ulkomuistista heittäisin lukeneeni joskus Fast Fordista että '93 mallista alkaen oli vakiona.anakonda kirjoitti:Nettiautossa on myynnissä yksi Xr2i Fiesta missä on ohjaustehostin.
Noista CVH-koneella olevista ei ole tietoa, mutta mutulla sanoisin että niihin sitä tehostajaa ei ole saanut.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Spekulointia: jos Mk3 Fiestaan on saanut ohjaustehostinta, niin entinen hammastanko sitten pois ja tehostettu tilalle. Sillä pääsee alkuun. Sitten pitää yrittää metsästää tehostimen osat esim. Escort Mk5 CVH:sta, jotka ovat varsin _harvinaisia_. Vaihtoon meneviä osia on useampi, sillä Escortissa ilman ohjaustehostinta olevan apulaitteet on vanhanmallisella kiilahihnalla, kun taas ohjaustehostimella olevat ovat moniurahihnalla. Niin ja CVH Escort Mk5:een on saanut myös ilmastoinninkin, joten jos hifistella haluaa Fiestaa niin... 
Toinen juttu on sitten vielä, että mahtuvatko nämä uudet vehkeet Fiestan konetilaan. Tästä ei ole mitään käsitystä, mitä nyt olen tuota fiffen turbo-projektia seurannut ja täyttä näyttää ainakin siinä konehuoneessa olevan. Jos kerta tehostettua mallia on ollut, niin luulisi menevän. Jonkin asteista sovittamista on kuitenkin tiedossa...
Edit: Microcatissa kun valitsee XR2 ja ottaa moottoriksi 1.6 EFI 110ps, niin osissa ohjelma antaa valita hihnapyörän mallia moniurahihna. Kaavioista päätelleen ilmastointi näyttäisi olevan Fiestassa mahdollinen 09/91 lähtien (CVH 1.4 PTE) ja ohjaustehostin 01/94 (CVH 1.4 PTE). Liekö sitten koettu ilmastointi tärkeämmäksi kuin ohjaustehostin, kun noin päin? Microcat antaa kyllä valita Escortin 1.6 CVH EFi tehostimen osia Fiestaan (ohjaustehostimella varustettu).

Toinen juttu on sitten vielä, että mahtuvatko nämä uudet vehkeet Fiestan konetilaan. Tästä ei ole mitään käsitystä, mitä nyt olen tuota fiffen turbo-projektia seurannut ja täyttä näyttää ainakin siinä konehuoneessa olevan. Jos kerta tehostettua mallia on ollut, niin luulisi menevän. Jonkin asteista sovittamista on kuitenkin tiedossa...
Edit: Microcatissa kun valitsee XR2 ja ottaa moottoriksi 1.6 EFI 110ps, niin osissa ohjelma antaa valita hihnapyörän mallia moniurahihna. Kaavioista päätelleen ilmastointi näyttäisi olevan Fiestassa mahdollinen 09/91 lähtien (CVH 1.4 PTE) ja ohjaustehostin 01/94 (CVH 1.4 PTE). Liekö sitten koettu ilmastointi tärkeämmäksi kuin ohjaustehostin, kun noin päin? Microcat antaa kyllä valita Escortin 1.6 CVH EFi tehostimen osia Fiestaan (ohjaustehostimella varustettu).
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Ei ole valmistettu kolmoskoppaseen fiestaan tehostinta CVH-padan kera. Ainoastaan 1.3 valencian kylkeen ja 1.8 zetekin kaveriksi on tehty. 1.3 valenciaankin vain oikealta ohjattaviin.
Minä rakensin omaan XR2i:n tehostetun ohjauksen jokunen vuosi sitten ja ei ollut ihan helppo nakki.
-hammastanko KA:sta, käy suoraan, lisäksi tulee vain pari lisätukea jotka sai ostettua fordilta, eivät ole välttämättömiä. Uloimmat raidetangon pallonivelet fiestan omiksi ja pallonivelen mutterit, koska KA:n olivat ulkomitaltaan isommat ja raapivat ainakin mulla pyörät ääriasennossa vanteen reunaan, tosin voi johtua myös siitä kun olen lisännyt negatiivista camperia.
-pumppu ja teline hihnakiristimineen CVH- koneisesta escosta jossa tehostin. Telinettä joutuu muokkaamaan kun escossa on pidempi keula joten laturi ei mahdu. Katkaisin telineen poikki ja tein lattaraudasta uuden jatkon telineeseen niin että laturi mahtui, laturi tuli noin sentin alemmaksi kuin alkuperäinen joka sekin roikkuu turhan arassa paikassa.
-laturiin pitää vaihtaa moniurahihnapyörä
-vakio ilmanputsari menee vaihtoon koska ohjaustehostimen pumpun hihnapyörä on edessä. Itse kiersin hihnapyörän alumiinikäyrällä ja vapaavirtaussuodatin käyrän päähän. Toinen vaihtoehto on hankkia escon imuilmatrunkki tai mikä sen nimi nyt onkaan, se kääntyy erisuuntaan tosin akku saattaa tulla eteen rajoittaen ilmanputsarin koon valintaa. Turbopeleissä kannaattaa tosiaan suunnitella ahdin niin että ilmanputsari tulee akun puolelle.
-ohjausakseli onkin kinkkisempi juttu. Niitä kun ei saa omatekemillä osilla tehdä katukäyttöön. Mulla oli projekti pitkän aikaa muuten valmis mutta pätkä puuttui ohjausakselin ja hammastangon välistä. Briteistä vois saada valmiin näistä heidän tehdastekoisista ohjaustehostinmalleista. itse ostin vielä täydellisen KA:n ohjausakselin josta sain puuttuvat osat.
Toivottavasti tästä sepostuksesta jotain selvisi.
Minä rakensin omaan XR2i:n tehostetun ohjauksen jokunen vuosi sitten ja ei ollut ihan helppo nakki.
-hammastanko KA:sta, käy suoraan, lisäksi tulee vain pari lisätukea jotka sai ostettua fordilta, eivät ole välttämättömiä. Uloimmat raidetangon pallonivelet fiestan omiksi ja pallonivelen mutterit, koska KA:n olivat ulkomitaltaan isommat ja raapivat ainakin mulla pyörät ääriasennossa vanteen reunaan, tosin voi johtua myös siitä kun olen lisännyt negatiivista camperia.
-pumppu ja teline hihnakiristimineen CVH- koneisesta escosta jossa tehostin. Telinettä joutuu muokkaamaan kun escossa on pidempi keula joten laturi ei mahdu. Katkaisin telineen poikki ja tein lattaraudasta uuden jatkon telineeseen niin että laturi mahtui, laturi tuli noin sentin alemmaksi kuin alkuperäinen joka sekin roikkuu turhan arassa paikassa.
-laturiin pitää vaihtaa moniurahihnapyörä
-vakio ilmanputsari menee vaihtoon koska ohjaustehostimen pumpun hihnapyörä on edessä. Itse kiersin hihnapyörän alumiinikäyrällä ja vapaavirtaussuodatin käyrän päähän. Toinen vaihtoehto on hankkia escon imuilmatrunkki tai mikä sen nimi nyt onkaan, se kääntyy erisuuntaan tosin akku saattaa tulla eteen rajoittaen ilmanputsarin koon valintaa. Turbopeleissä kannaattaa tosiaan suunnitella ahdin niin että ilmanputsari tulee akun puolelle.
-ohjausakseli onkin kinkkisempi juttu. Niitä kun ei saa omatekemillä osilla tehdä katukäyttöön. Mulla oli projekti pitkän aikaa muuten valmis mutta pätkä puuttui ohjausakselin ja hammastangon välistä. Briteistä vois saada valmiin näistä heidän tehdastekoisista ohjaustehostinmalleista. itse ostin vielä täydellisen KA:n ohjausakselin josta sain puuttuvat osat.
Toivottavasti tästä sepostuksesta jotain selvisi.
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Re: Tehostettu ohjaus mk 3 malliseen Fiestaan.
Itselläkin on ollut mielessä kyseinen projekti jo pitkään ja nyt homma harppasi sen verran eteenpäin että sain käsiini kaksi KAn ohjaustehostehostimella varustettua hammastankoa.
Melko varmasti hylätty vuodon takia, onko jotain tiettyä paikkaa mistä vuotavat? Näyttäisi rattiakselin lähdön juuresta hieman hikoilevan, mikä ei ole ongelma sillä näitä tiivisteitä saa ainakin fordilta pilkkahintaan...
Seuraavaksi vaan metsästämään pumppua, pumpun/laturin jalkaa, letkuja, jäähdytintä ja muita hiluja, luulisi jostain purku-Escortista löytyvan sopivat. Tai edes semmoiset mitkä voi soveltaa. Tuo KAn rattiakselin pätkä voi olla vaikeampi löytää, Fordilta semmosen kyllä saa tukulla rahaa.
Melko varmasti hylätty vuodon takia, onko jotain tiettyä paikkaa mistä vuotavat? Näyttäisi rattiakselin lähdön juuresta hieman hikoilevan, mikä ei ole ongelma sillä näitä tiivisteitä saa ainakin fordilta pilkkahintaan...
Seuraavaksi vaan metsästämään pumppua, pumpun/laturin jalkaa, letkuja, jäähdytintä ja muita hiluja, luulisi jostain purku-Escortista löytyvan sopivat. Tai edes semmoiset mitkä voi soveltaa. Tuo KAn rattiakselin pätkä voi olla vaikeampi löytää, Fordilta semmosen kyllä saa tukulla rahaa.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up