rs2000 16 takavetolootikko ?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

rs2000 16 takavetolootikko ?

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Ke Heinäkuu 23. 21:12:18 2008

meneekö jonku takavetofoordin lootikko rs2000 16v koneeseen suoraan tai
pienellä modauksella. Sierran dokkikoneen mt75 ? normi OHC:n välipeltilevyä zoomailin päällekkäin rs koneen kanssa ja ei näyttänyt
suoraan sopivan.

-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Heinäkuu 24. 20:36:40 2008

Periaatteessa "mikä tahansa" nelosbensakoneisen eurofordin loota sopii 60-luvulta 90-luvulle.
Kytkin täytyy valikoida / rakentaa laatikon mukaan.
OHC:n N ja type 9 myös.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » Pe Heinäkuu 25. 17:14:56 2008

jjs kirjoitti:Periaatteessa "mikä tahansa" nelosbensakoneisen eurofordin loota sopii 60-luvulta 90-luvulle.
Kytkin täytyy valikoida / rakentaa laatikon mukaan.
OHC:n N ja type 9 myös.

ok, ei vaan näyttänyt kovin lupaavalta kun oli rs200016v ja ohc välilevy päällekkäin mutta pitää kokeilla ku löytää jostain romuista ohc:n kytkinkopan
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Heinäkuu 26. 3:51:22 2008

Fordissa on käytetty samaa pulttijakoa kuuden "ylimmän" pultin osalta viimeiset 30-40v. Startin ja sen "alapuolella" olevien pulttien sijainti vaihtelee, mutta niillä ei ole merkitystä käytön / asennuksen kannalta. Hik.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

gaagamel
Viestit: 73
Liittynyt: Ti Tammikuu 1. 13:04:35 2008
Paikkakunta: Mouhijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gaagamel » La Heinäkuu 26. 10:24:44 2008

jjs kirjoitti:Fordissa on käytetty samaa pulttijakoa kuuden "ylimmän" pultin osalta viimeiset 30-40v. Startin ja sen "alapuolella" olevien pulttien sijainti vaihtelee, mutta niillä ei ole merkitystä käytön / asennuksen kannalta. Hik.
jep, alkoi pulttijako sopimaan paremmin kun laitoin rs:n pellin toisin päin :) eli startti eri puolelle. ELi pultit ja ohjuriholkit menee suoraan ohc:n levyn kanssa.


Mikäli laittaa esim OHC:n lootikon rs 16v koneeseen kiinni niin sopiiko rs200016v vauhtipyörä ohc:n startille käytettäväksi. ?
Mikäli ei niin onko vauhtipyörässä sama kiinnittysruuvijako kuin esim em. OHC koneessa. Saan toki kokeiltua kun löydän jostain OHC:n vauhtipyörän mutta saa vastailla niin säästää aikaa...

-vk-
projektit:
taunus coupe gt -72,
taunus stw -77 2.8 v6,
P100
transit -92
olympia maamoottori.
vw tdi
valametti
wiikströmmi
yms..

Vastaa Viestiin