Outolintu cabriolet?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Outolintu cabriolet?

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Joulukuu 6. 9:51:48 2007

Hmm, kaveri tuossa osti Sulan teollisuusalueelta -89 mk4 cabriolet escon. Itseasiassa todella siisti peli, täysin orkkiskuntoinen, kattokaan ei pahasti vuoda eikä ruostetta tahdo löytyä mistään. Mutta se mikä tässä pelissä ihmetytti ainakin minua, joka on omistanut melko lailla kaikki mk4 malliset escot markkinoilla:

- autossa on automaattivalot, eli kun kääntää virrat päälle niin kaikki valot syttyvät, mittarivalot sekä ajovalot ja kun auton starttaa niin sama homma, valot pysyvät päällä, ja kun auto sammuttaa niin valot katoaa. en ole koskaan nähnyt automaattivaloja tälläisessä vehkeessä :shock: tosin mahdollisuutta ei ole karsittu, että joku olisi nämä valot itse rakentanut, senhän näkee onko johtosarjoja ropattu.

- auto on -89 ja se on vähäpäästöinen, mitä hemm... eihän -89 valmistuneet ja rekisteröidyt vielä pitäisi olla vähäpäästöisiä??

Kaiken kruunaa, että auto on Suomi-auto..

No viisaat puhukaa!
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Joulukuu 6. 10:42:23 2007

Hieman asiaa sivuten, niin on mk4 escoissa ollut sähköisesti korkeussäädettäviä valojakin. Oikeastaan ainoa mikä tuossa ihmetyttää tosiaan on se että se on suomi-auto. Muutenhan tuollaiset asiat vaihtelee paljon markkina-alueittain.

Omissakin autoissa on ollut ihmeellisiä eroja valojen suhteen. Ehkä vikaakin... Esim. Escossa jos valot jättää päälle ja auton sammuttaa, niin etuvalot sammuu kyllä mutta takavalot jää päälle. Orionissa jäi kyllä sitten kaikki päälle. Tämän ikäisissä on kyllä mahdollista että joku on joskus itse valot korjannut ja ottanut Stefa-tyyppisesti virran vaan jostakin mistä yleismittarilla löytyy 12V...
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » To Joulukuu 6. 10:57:53 2007

Vai olisko tässäkin vaan kyse siitä, että rekisteriote on sen verran uusi, että AKE:n uudistus on ollut jo käynnissä, ja siitä ei vaan enää löydy sitä tietoa, että on tuontiauto? Vai millä ootte varmistaneet, että on suomiauto kyseessä? Voihan se olla muuttoautokin, nekään tiedot ei enää näy otteessa. Ihmetyttää meinaan se vähäpäästöisyys muka 89 suomiautossa...
Pedal tu tö metal!

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Joulukuu 6. 11:36:19 2007

Muistaako joku mikä oli se vin-valmistenumeron purkusivusto? Vois vähän kattoo tarkempia speksejä..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » To Joulukuu 6. 15:21:52 2007

VIN Decoder for European Fords

VIN Codes - Eesti Ford Scorpio Klubi

Tulee mieleen, että olisikohan joku maahantuojan demoauto?

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » La Joulukuu 8. 11:57:35 2007

Sine: Hyvin mahdollista.. noh, eipä siinä mitään, samapa tuo mikä on, kunhan kulkee ja pelittää.. nokkasatsin joutunee vaihtamaan, mikä on melko yleistä näissä CVH:oissa..

Eilen illalla vaihdettiin kirkkaat vilkut eteen ja sivulle.. ihmeteltiin miksi kattovalo ei toimi, eikä saatu oikein ratkaisua, koska sähköt tulee ylös asti mutta valo ei vaan syty missään asennossa. Hemmetin outo vika, koetetaan toisella kattovalolla josko toimisi (tarjota saa?).

Muuten kyllä mitä ollaan penkkejä avattu ja takalattiaa katsottu, niin eipä reikiä/ruostetta ole löytynyt. Tosin katto vuotaa takalattialle, eli joutuu vähän paikkaamaan ja ehkä vaihtamaan katon sitten joskus uuteen.

En kyllä vieläkään tajua, miksi joku ei ole hakenut tuota autoa liikkeestä, on meinaan seissyt elokuusta asti. Mitä tuossa nettiautossa katsoin, niin ainakin tällä hetkellä siellä on HIRVEITÄ vessoja myynnissä ja kamalaan hintaan :? :x kaveri antoi tosiaan vaihdossa ikälopun audi 80 ja väliin rahaa n. 1000€ luokkaa eli yksi nettiauton halvimpia.. noh, ehkä kukin tykkää mistä tykkää, mutta noi tuningvessat on kyllä hirveen näkösiä..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » La Joulukuu 8. 15:07:59 2007

Meidän -86 1.4cl ilmestyi itsestään kanssa tuo valoautomatiikka, epäilin jonkun releen tomintaa siinä, mutta vika ei poistunut vaikka vaihtelin niitä.
Tai sitten siinä olikin ja alkoi toimimaan itsestään?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Joulukuu 8. 21:26:49 2007

Nyt vasta juolahti mieleeni faijan entinen Sierra 2.0 GL vm. 88. Siinä oli automaattivalot. Kun viiksi oli 0-asennossa, niin oli sellaiset himmeät päivävalot. Kun laittoi seuraavaan asentoon, niin tuli parkit ja viimeisessä vasta paloi ne normi valot. Kyseinen viritelmä oli ihan tehtaan/maahantuojan jäljiltä ja auto oli muistaakseni puoli vuotta vanha, kun tuli meille. Tästä voitaneen päätellä, että kyseinen optio on lienee ollut mahdollista tilata ainakin joihin sen aikaisiin hoppiin.

Tuo vähäpäästöisyys kyllä vieläkin ihmetyttää. Onko se ihan 1.6 XR3i vai 1.4? EFi vai mekaanisellä ruiskulla?

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Su Joulukuu 9. 13:25:34 2007

Sine kirjoitti:Nyt vasta juolahti mieleeni faijan entinen Sierra 2.0 GL vm. 88. Siinä oli automaattivalot. Kun viiksi oli 0-asennossa, niin oli sellaiset himmeät päivävalot. Kun laittoi seuraavaan asentoon, niin tuli parkit ja viimeisessä vasta paloi ne normi valot. Kyseinen viritelmä oli ihan tehtaan/maahantuojan jäljiltä ja auto oli muistaakseni puoli vuotta vanha, kun tuli meille. Tästä voitaneen päätellä, että kyseinen optio on lienee ollut mahdollista tilata ainakin joihin sen aikaisiin hoppiin.

Tuo vähäpäästöisyys kyllä vieläkin ihmetyttää. Onko se ihan 1.6 XR3i vai 1.4? EFi vai mekaanisellä ruiskulla?
Ihan normi XR3i k-jet ruiskulla, täysin vakio konehuoneesta ja kaikki osat ovat ihmeen kiiltäviä.
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

RSLook
CRSC jäsen 2016
Viestit: 220
Liittynyt: To Huhtikuu 1. 19:39:39 2004
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja RSLook » Ma Joulukuu 10. 20:42:49 2007

Mulla oli aikanaan -88 cl:ssä tuo valoautomatiikka, myöhemmin -86 malliseen sen sain kun lisäsin yhden releen releboxiin. Omien kokemusten perusteella voisin päätellä, että kaikissa on valmius olemassa, lisää vain sen yhden releen niin saa käyttöön. Voin olla väärässä, mutta näin omat kokemukset.
Mondeo Wagon 3.0 V6 -05

corner
CRSC jäsen 2014
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Maaliskuu 30. 23:14:56 2005
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja corner » Ma Joulukuu 10. 21:23:45 2007

RSLook kirjoitti:Mulla oli aikanaan -88 cl:ssä tuo valoautomatiikka, myöhemmin -86 malliseen sen sain kun lisäsin yhden releen releboxiin. Omien kokemusten perusteella voisin päätellä, että kaikissa on valmius olemassa, lisää vain sen yhden releen niin saa käyttöön. Voin olla väärässä, mutta näin omat kokemukset.
Juuri näin, valmius löytyy kaikista.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Joulukuu 10. 21:31:00 2007

ei tuo valoautomatiikka nyt taas NIIN harvinainen ole.. äiteemuorilla -89 ja -90 1.4 cl / laser orioneissa oli molemmissa automatiikka.. onko se auto efi ruiskulla? niitä oon pari vähäpäästöistä leimannu.

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Joulukuu 11. 7:27:48 2007

samiharju kirjoitti:ei tuo valoautomatiikka nyt taas NIIN harvinainen ole.. äiteemuorilla -89 ja -90 1.4 cl / laser orioneissa oli molemmissa automatiikka.. onko se auto efi ruiskulla? niitä oon pari vähäpäästöistä leimannu.
"..Ihan normi XR3i k-jet ruiskulla.." :roll:

samiharjukin tarvii kohta silmälasit siellä katsastusasemalla :D
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » Ti Joulukuu 11. 15:21:42 2007

Itsellä myös 89 cabrio miss on ollu valojen korkeudensäätö, mut moottorit on hävinny jonnekkin ajan saatossa. Eikös noihin saanu muistaakseni tehtyä valomuistin, kun vaihto releen paikkaa sulakeboksissa? Itsellä siis tuontiauto, ja tottakai vähäpäästöinen, tosin katti puuttuu tällähetkellä...
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Pe Joulukuu 14. 0:13:20 2007

JesseT kirjoitti:Tämän ikäisissä on kyllä mahdollista että joku on joskus itse valot korjannut ja ottanut Stefa-tyyppisesti virran vaan jostakin mistä yleismittarilla löytyy 12V...
Voi jumalauta ! :shock: :D
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Pe Joulukuu 14. 7:41:41 2007

Stefa kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Tämän ikäisissä on kyllä mahdollista että joku on joskus itse valot korjannut ja ottanut Stefa-tyyppisesti virran vaan jostakin mistä yleismittarilla löytyy 12V...
Voi jumalauta ! :shock: :D
xD
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » Ma Joulukuu 17. 19:32:48 2007

Mulla on toi 90 tuonti avo joka on XR3I ja EFI ruiskulla.Muistaakseni autossa on korkeus säädettävät valot,mutta valo automatiikkaa siinä ei ole.
XR3I Escort Cabriolet -90

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Joulukuu 18. 8:00:15 2007

onko muka fordi tehnyt joskus vähäpäästöisen moottorin K jet illä?????
ettei kuitenkin olis kyseessä KE jetti!!!!!!!!!
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Joulukuu 18. 10:26:09 2007

sierra friikki kirjoitti:onko muka fordi tehnyt joskus vähäpäästöisen moottorin K jet illä?????
ettei kuitenkin olis kyseessä KE jetti!!!!!!!!!
no voi vitt.. kyllä mä nyt k-jetin ke-jetin erotan, sellaset omistaneena :?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Joulukuu 18. 12:04:27 2007

cossuton kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:onko muka fordi tehnyt joskus vähäpäästöisen moottorin K jet illä?????
ettei kuitenkin olis kyseessä KE jetti!!!!!!!!!
no voi vitt.. kyllä mä nyt k-jetin ke-jetin erotan, sellaset omistaneena :?
no kerros tietämättömälle miten lamdan ohjaus on tehty siihen K jettin .
ei ole ennen tullut vastaan.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ti Joulukuu 18. 15:51:52 2007

sierra friikki kirjoitti:
cossuton kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:onko muka fordi tehnyt joskus vähäpäästöisen moottorin K jet illä?????
ettei kuitenkin olis kyseessä KE jetti!!!!!!!!!
no voi vitt.. kyllä mä nyt k-jetin ke-jetin erotan, sellaset omistaneena :?
no kerros tietämättömälle miten lamdan ohjaus on tehty siihen K jettin .
ei ole ennen tullut vastaan.
Sitä mun on kuule vaikee sanoo, mutta siitä ei ollukkaan kysymys..
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Joulukuu 19. 8:11:26 2007

cossuton kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:
cossuton kirjoitti: no voi vitt.. kyllä mä nyt k-jetin ke-jetin erotan, sellaset omistaneena :?
no kerros tietämättömälle miten lamdan ohjaus on tehty siihen K jettin .
ei ole ennen tullut vastaan.
Sitä mun on kuule vaikee sanoo, mutta siitä ei ollukkaan kysymys..
olihan kun mää sen kysyin.
tais sitten olla liian vaikea kysymys vaikka tunnetkin k ja Ke ruiskut
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Joulukuu 19. 8:14:14 2007

sierra friikki kirjoitti:
cossuton kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti: no kerros tietämättömälle miten lamdan ohjaus on tehty siihen K jettin .
ei ole ennen tullut vastaan.
Sitä mun on kuule vaikee sanoo, mutta siitä ei ollukkaan kysymys..
olihan kun mää sen kysyin.
tais sitten olla liian vaikea kysymys vaikka tunnetkin k ja Ke ruiskut
Jos rupeet vittuilee niin koeta edes. Kyse EROTTAMISESTA ei tuntemisesta.

Katson viikonloppuna (kaveri tulee käymään) vielä autosta miten tuo on toteutettu, mutta kyseessä on siis k-jet, sen voin vaikka vannoa. Tosin voihan tuo vain olla hämykatti, mutta miksi otteessa lukee tosiaan vähäpäästöinen?

Ainiin, olihan se munkin XR3i saksantuonti vähäpäästöinen, tosin se oli -90 mallia.. stefahan sitä kävi vielä katsomassa silloin 4 vuotta sitten.. joku tietäjä täällä varmaankin osaa vastata tähän "arkaan" asiaan..?
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Joulukuu 19. 14:23:21 2007

cossuton kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:
cossuton kirjoitti: Sitä mun on kuule vaikee sanoo, mutta siitä ei ollukkaan kysymys..
olihan kun mää sen kysyin.
tais sitten olla liian vaikea kysymys vaikka tunnetkin k ja Ke ruiskut
Jos rupeet vittuilee niin koeta edes. Kyse EROTTAMISESTA ei tuntemisesta.

Katson viikonloppuna (kaveri tulee käymään) vielä autosta miten tuo on toteutettu, mutta kyseessä on siis k-jet, sen voin vaikka vannoa. Tosin voihan tuo vain olla hämykatti, mutta miksi otteessa lukee tosiaan vähäpäästöinen?

Ainiin, olihan se munkin XR3i saksantuonti vähäpäästöinen, tosin se oli -90 mallia.. stefahan sitä kävi vielä katsomassa silloin 4 vuotta sitten.. joku tietäjä täällä varmaankin osaa vastata tähän "arkaan" asiaan..?
herkästipä otit pultin.
"pidä tunkkis"
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Joulukuu 19. 14:55:27 2007

sierra friikki kirjoitti:
cossuton kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti: olihan kun mää sen kysyin.
tais sitten olla liian vaikea kysymys vaikka tunnetkin k ja Ke ruiskut
Jos rupeet vittuilee niin koeta edes. Kyse EROTTAMISESTA ei tuntemisesta.

Katson viikonloppuna (kaveri tulee käymään) vielä autosta miten tuo on toteutettu, mutta kyseessä on siis k-jet, sen voin vaikka vannoa. Tosin voihan tuo vain olla hämykatti, mutta miksi otteessa lukee tosiaan vähäpäästöinen?

Ainiin, olihan se munkin XR3i saksantuonti vähäpäästöinen, tosin se oli -90 mallia.. stefahan sitä kävi vielä katsomassa silloin 4 vuotta sitten.. joku tietäjä täällä varmaankin osaa vastata tähän "arkaan" asiaan..?
herkästipä otit pultin.
"pidä tunkkis"
:lol: ei saa provosoida
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Joulukuu 19. 15:27:17 2007

cossuton kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:
cossuton kirjoitti: Jos rupeet vittuilee niin koeta edes. Kyse EROTTAMISESTA ei tuntemisesta.

Katson viikonloppuna (kaveri tulee käymään) vielä autosta miten tuo on toteutettu, mutta kyseessä on siis k-jet, sen voin vaikka vannoa. Tosin voihan tuo vain olla hämykatti, mutta miksi otteessa lukee tosiaan vähäpäästöinen?

Ainiin, olihan se munkin XR3i saksantuonti vähäpäästöinen, tosin se oli -90 mallia.. stefahan sitä kävi vielä katsomassa silloin 4 vuotta sitten.. joku tietäjä täällä varmaankin osaa vastata tähän "arkaan" asiaan..?
herkästipä otit pultin.
"pidä tunkkis"
:lol: ei saa provosoida
ei niin pois se meistä...... :D

eiku ihan tosiaan
todella mielenkiinnolla pisti silmään, nimittän muutaman vuoden fordi kokemuksella en muista että fordi olisi tehnyt K jetin lamdalla, sen takia kysyin jos oot ihan oikeassa ruiskun suhteen.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » Ke Joulukuu 19. 16:02:01 2007

sierra friikki kirjoitti:
cossuton kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti: herkästipä otit pultin.
"pidä tunkkis"
:lol: ei saa provosoida
ei niin pois se meistä...... :D

eiku ihan tosiaan
todella mielenkiinnolla pisti silmään, nimittän muutaman vuoden fordi kokemuksella en muista että fordi olisi tehnyt K jetin lamdalla, sen takia kysyin jos oot ihan oikeassa ruiskun suhteen.
Tarkistetaan viikonloppuna. Tosin en YHTÄÄN muista mitenkä siinä mun cabriossa oli tämä toteutettu :( . Stefa itseasiassa jätti ostamatta meikäläisen yksilön, koska se oli vähäpäästöinen :lol:
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Joulukuu 27. 14:39:24 2007

myönnän olleeni tietämätön.
Foordi on todellakin tehnyt orion ja escort malleissa vähäpäästöisen moottorin K jettiä käyttäen.
mutta siellä ei ole säädettävää lamdaa ollenkaan eli ruiskutusta ei säädetä ollenkaan vaan on valmiiksi säädetty laihalle. (tasakaasu co0.65)
on mahdollista että tällaisissa versioissa on lisäksi tehty voimakas pakokaasun takaisin kierrätys järjestelmä että saaste arvot menee kohdalleen. sen tunnistaa putkihäkkyrästä pakosarjassa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

cossuton
Viestit: 2335
Liittynyt: Ke Elokuu 28. 10:13:20 2002
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja cossuton » To Joulukuu 27. 18:07:41 2007

sierra friikki kirjoitti:myönnän olleeni tietämätön.
Foordi on todellakin tehnyt orion ja escort malleissa vähäpäästöisen moottorin K jettiä käyttäen.
mutta siellä ei ole säädettävää lamdaa ollenkaan eli ruiskutusta ei säädetä ollenkaan vaan on valmiiksi säädetty laihalle. (tasakaasu co0.65)
on mahdollista että tällaisissa versioissa on lisäksi tehty voimakas pakokaasun takaisin kierrätys järjestelmä että saaste arvot menee kohdalleen. sen tunnistaa putkihäkkyrästä pakosarjassa.
Juuh, unohdinkin tämän topicin. Eli katsoin putkistoa ja siitä pakosarjan jälkeen lähtee tosiaan lambda ja johdot mutkittelee termarikotelon alta poksille. Saa nähdä miten katsastus tulee menemään, itse en omaani koskaan katsastanut (tai ehtinyt), kun myin sen kesän loputtua.
Jäsen #292

VW Golf GTI -18
MB SLK 320 -00
Ford Fiesta -19

jleinon2
Viestit: 844
Liittynyt: Ti Syyskuu 10. 9:48:44 2002
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja jleinon2 » To Joulukuu 27. 18:56:27 2007

Aiheeseen edelleen liittyen, pitääkö autossa olla katalysaattori, jos rekisterotteessa lukee vähäpäästöinen, kun siellä ei lue katalysaattorista mitään...? Yleensähän siellä lukee "varustettu kolmitoimikatysaattorilla yms"

On nimittäin aika kiven alla nuo mk4:sen katit... :D
-Ford Sierra 2,3 - 86 DTic powered by Pajero
-Ford Escort -90 XR3i cabriolet
-Ford Taurus Sho 1989 3.0 24v Yamaha
-Peugeot 407 coupe 2.7 hdi
-Mitsubishi Grandis 2.0 DID
-Chevrolet Chevy Van 6.2d - 89 starcraft
-MB 300TD - 82 w123
-MB 309 -86
-Mitsubishi Canter 2.8 -99 Tdi
-Smart Fortwo cabriolet - 01

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » To Joulukuu 27. 19:42:04 2007

jleinon2 kirjoitti:Aiheeseen edelleen liittyen, pitääkö autossa olla katalysaattori, jos rekisterotteessa lukee vähäpäästöinen
Pitää olla.
Jäsen #1112

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Joulukuu 28. 7:59:41 2007

cossuton kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:myönnän olleeni tietämätön.
Foordi on todellakin tehnyt orion ja escort malleissa vähäpäästöisen moottorin K jettiä käyttäen.
mutta siellä ei ole säädettävää lamdaa ollenkaan eli ruiskutusta ei säädetä ollenkaan vaan on valmiiksi säädetty laihalle. (tasakaasu co0.65)
on mahdollista että tällaisissa versioissa on lisäksi tehty voimakas pakokaasun takaisin kierrätys järjestelmä että saaste arvot menee kohdalleen. sen tunnistaa putkihäkkyrästä pakosarjassa.
Juuh, unohdinkin tämän topicin. Eli katsoin putkistoa ja siitä pakosarjan jälkeen lähtee tosiaan lambda ja johdot mutkittelee termarikotelon alta poksille. Saa nähdä miten katsastus tulee menemään, itse en omaani koskaan katsastanut (tai ehtinyt), kun myin sen kesän loputtua.
mille boksille lamdan piuhat menee.perus Kjetissä kun ei mitään boksia ole!
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Vastaa Viestiin