XR3i Puristuspaineet . . .

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

XR3i Puristuspaineet . . .

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Syyskuu 12. 21:24:47 2006

Arvausleikki :


1-2 paineet 11

3-4 paineet 8


Missä vika ? :cry:


Vihdoinkin pitkien päivien kuluttua sain koneen autoon ja kasattua loppuun niin tottahan jotain on PAKKO olla pielessä.

Siinä jonkin aikaa sahailin käyntiin ja huomasin että venttiilikopassa haisee bensa joten puristuksen mittariin.

Mietin tietty heti männänrenkaita mutta aika hassua että 1-2 on tasan 11 ja 3-4 tasan 8. Ettei ois kansi vääntäny kieroon itteensä tjsp. >.<

Leikki alkakoon.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ti Syyskuu 12. 21:35:52 2006

Ei juuri kasatusta ja ajamattomasta koneesta kannata paineita mittailla. Palataan asiaan muutaman tuhannen kilometrin kuluttua.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Syyskuu 12. 21:41:19 2006

Arska kirjoitti:Ei juuri kasatusta ja ajamattomasta koneesta kannata paineita mittailla. Palataan asiaan muutaman tuhannen kilometrin kuluttua.
Työnnäks sä sen muutaman tonnin ? :twisted:
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ti Syyskuu 12. 21:48:22 2006

Zimi Da Guitara kirjoitti:
Arska kirjoitti:Ei juuri kasatusta ja ajamattomasta koneesta kannata paineita mittailla. Palataan asiaan muutaman tuhannen kilometrin kuluttua.
Työnnäks sä sen muutaman tonnin ? :twisted:
Siis kone ei edes käy? tuskin se nyt noista paineista ainakaan on kiinni.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ti Syyskuu 12. 21:56:46 2006

ohc kirjoitti:
Zimi Da Guitara kirjoitti:
Arska kirjoitti:Ei juuri kasatusta ja ajamattomasta koneesta kannata paineita mittailla. Palataan asiaan muutaman tuhannen kilometrin kuluttua.
Työnnäks sä sen muutaman tonnin ? :twisted:
Siis kone ei edes käy? tuskin se nyt noista paineista ainakaan on kiinni.

Juu ei, sehän tässä hatuttaakin. Ei edes lupa . . .

Täytyy pähkäillä huomenna jos on hatutus lieventyny sen verran että kehtaa mennä talliin.

Kaiken kuitenkin pitäis olla A-O-K
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ti Syyskuu 12. 23:56:41 2006

Tulpat katsottu ja kokeiltu toisilla?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Syyskuu 13. 0:35:39 2006

Onhan syttyjärjestys oikein, vaikka oliskin niin tarkista silti. Niin ja tuleehan se kipinä, tulppiin asti..?
Jäsen #606

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » Ke Syyskuu 13. 1:26:40 2006

Tulpat on juuri puketista otetut ja tosiaan, tarkistin sytkäjärjestyksen noin 7 kertaa.

Ja tuo kipunan tarkistus onkin ensimmäisenä listalla. Tosissaan toivon että sitä EI tule ollenkaan eikä mihinkään.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ke Syyskuu 13. 15:30:45 2006

Jako sekaisin tai sytkä päin peetä?

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Syyskuu 13. 16:38:14 2006

Et kai ole vanhimpaan ansaan mennyt ja laittanut ykkösen sinne kello 11 tuntumaan? Ykkönen tulee sinne lähemmäksi kello kahta.

Noiden paineiden syytä voi vain arvailla, mutta kyllä sen nyt noilla pitäisi ihan hyvin kumminkin käydä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » Ke Syyskuu 13. 21:10:37 2006

JesseT kirjoitti:Et kai ole vanhimpaan ansaan mennyt ja laittanut ykkösen sinne kello 11 tuntumaan? Ykkönen tulee sinne lähemmäksi kello kahta.
Osittain offtopikkina, koskeeko tää myös kaasariversioita?

Aiheeseen liittyen parikin juttua (ite väänsin omaa xr3i wannabetä käyntiin monta päivää), eli tuleeko bensaa konehuoneeseen asti? Omassa teki ensin ilmalukon heti pumpun taakse ja sen jälkeen oli ongelmia saada painetta riittävästi.
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

nestori
Viestit: 830
Liittynyt: To Toukokuu 1. 13:33:14 2003
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja nestori » Ke Syyskuu 13. 22:15:24 2006

Tharkad kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Et kai ole vanhimpaan ansaan mennyt ja laittanut ykkösen sinne kello 11 tuntumaan? Ykkönen tulee sinne lähemmäksi kello kahta.
Osittain offtopikkina, koskeeko tää myös kaasariversioita?

Aiheeseen liittyen parikin juttua (ite väänsin omaa xr3i wannabetä käyntiin monta päivää), eli tuleeko bensaa konehuoneeseen asti? Omassa teki ensin ilmalukon heti pumpun taakse ja sen jälkeen oli ongelmia saada painetta riittävästi.
Minulla ei suostunut käymään ennen kuin oli suuttimilta (tai kolme niistä, mitkä sai irroitettua ilman suurempaa taistelua) otettu letku irti ja pyöritetty konetta startilla samalla kun apumies liikutteli määräjakajan lautasta. Eli siis jonkun näköinen ilmaus piti suorittaa. Bensa tuli kyllä määräjakajalle asti.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Syyskuu 13. 22:42:43 2006

Tharkad kirjoitti:
JesseT kirjoitti:Et kai ole vanhimpaan ansaan mennyt ja laittanut ykkösen sinne kello 11 tuntumaan? Ykkönen tulee sinne lähemmäksi kello kahta.
Osittain offtopikkina, koskeeko tää myös kaasariversioita?
Tietääkseni ei, mutta katsomalla se selviää. Kone laitetaan noin 10-20 asetetta ennen ykkösen yläkuolokohtaa ja silloin virranjakajan pyörijän pitäisi osoittaa ykköstolppaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » To Syyskuu 14. 14:59:20 2006

JesseT kirjoitti:Et kai ole vanhimpaan ansaan mennyt ja laittanut ykkösen sinne kello 11 tuntumaan? Ykkönen tulee sinne lähemmäksi kello kahta.

Noiden paineiden syytä voi vain arvailla, mutta kyllä sen nyt noilla pitäisi ihan hyvin kumminkin käydä.

Miten sen sinne muka saa ? o.o Taino kai siinä sen verran varaa on säätää mutta siis aika liki keskellä säätöholeja on pultit.

12'sta kohilta mulla yköne lähtee ja tosiaan, oli vika siinä missä toivoinkin sen olevan. Jakajan 2 4'stä vahvarille menevää piuhaa ei edellisessä vikauksessa ollu tarpeeks syvällä liian isojen liittimien johdosta eli sitä ku viksas uudestaan niin lähti käyntiin kuin palmun alta...ainakin melkein.

Tosta jaosta sen verran että CVH:honhan aika pitkälti suositellaan säädettävää nokkapyörää mutta oisko jo Kent Camssin CVH 32, (en nyt muista ihan varmasti olilko just tuo nokka) tarvetta kun tuntuu ettei sais oikein sitä sytkää kohalleen millään.

Jos laittaa lampulla 12 astetta EYKK ni Tuntuu käyvän vähän nihkeesti eikä käynnisty niin herkästi -> potkii vastaan, (se tosin saattais olla starttikin, pitäs tutkii ku jaksais).

Hmm, mitähän vielä...nii vääntyileekö noi kannet kuinka herkästi ? Monta eri kansi remppaa oon tehny mut en oo vielä törmänny semmoseen. Jotenkin epäilisin männänrenkaita. Täytyy nyt käytellä ja vähän ajella ja kattoo mitä ne puristukset sit sanoo.
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Zimi Da Guitara
Viestit: 2149
Liittynyt: Ti Joulukuu 17. 19:16:49 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zimi Da Guitara » To Syyskuu 14. 17:21:22 2006

Jees, nyt on kaikissa puristukset +10.

Niin ja ne jotka alunperin veikkas kipunan olevan kadoksissa saa arvausleikin palkintona tarjota itelleen pullakahveet lähimmässä esson baarissa. :D
* CRSC 2002 - 2022 *
* Driving Gentoo Linux *

Vastaa Viestiin