RS2000:sen sähkövikoja?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

RS2000:sen sähkövikoja?

Viesti Kirjoittaja ohc » La Syyskuu 2. 20:51:55 2006

No niin.. tuollanen rs2000 escortti tuli hommattua ja hetihän siinä jotain vikaakin on. Foordi mikä foordi ;).

Se pahin vika on tuo että kun laittaa vilkun päälle jommalle kummalle puolelle autossa syttyy myös pitkät ajovalot. Mitäs veikkaisitte selviääkö pelkällä viiksen vaihdolla vai olisko vika edempänä (sulakerasia)?

Toinen on sitten tuo lämpömittarin toimimattomuus, mutta luulen että se mittari on sitten vaan paskana. Anturi vaihdettu mutta mittari ei tee juuri mitään. Aavistuksen se nousee ja sitten putoaa ihan nollaan.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Tuksu
Viestit: 626
Liittynyt: Ti Tammikuu 6. 17:43:25 2004
Paikkakunta: Lahti

Re: RS2000:sen sähkövikoja?

Viesti Kirjoittaja Tuksu » La Syyskuu 2. 21:04:06 2006

ohc kirjoitti:No niin.. tuollanen rs2000 escortti tuli hommattua ja hetihän siinä jotain vikaakin on. Foordi mikä foordi ;).

Se pahin vika on tuo että kun laittaa vilkun päälle jommalle kummalle puolelle autossa syttyy myös pitkät ajovalot. Mitäs veikkaisitte selviääkö pelkällä viiksen vaihdolla vai olisko vika edempänä (sulakerasia)?
Veikkaisin että vika on nimenomaan tuossa viiksessä. Ainakin itsellä on samaa vikaa omassa escossa. Hintaa viiksipaketilla (kuvassa tihkukytkimellä varustettu malli) taisi olla n. 130 euroa uutena, tämä siis viiksipaketti malli jossa ei tihkun säätöä.

EDIT: Myös omassa escossa oli tota lämpömittarin toimimattomuus vikaa, mutta siitä selvittiin vaihtamalla se lämpömittarin anturi.
Jäsen #794
-Mondeo Wagon ST-line hybrid -20
-FWD heroes MK1 Focus N/A by JTK Composites

ex-Escort MK5b 1.8 -93 "Sport Saloon", ex- Focus ST -07, ex-Fiesta ST -14, ex-Focus ST TDCI -15,
ex-Mondeo MK3 2.0 -01, ex-Focus ST170 -02 x 2, ex-Focus Ti-VCT Sport Wagon -05, ex-Mondeo ST220 -03, ex-Focus RS -09, ex-Focus ST TDCI Wagon -16, ex-Focus 1.5 HB 182hp ST-line -20

Trooper82
Ylläpitäjä

Re: RS2000:sen sähkövikoja?

Viesti Kirjoittaja Trooper82 » Su Syyskuu 3. 10:43:30 2006

Tuksu kirjoitti:
ohc kirjoitti:No niin.. tuollanen rs2000 escortti tuli hommattua ja hetihän siinä jotain vikaakin on. Foordi mikä foordi ;).

Se pahin vika on tuo että kun laittaa vilkun päälle jommalle kummalle puolelle autossa syttyy myös pitkät ajovalot. Mitäs veikkaisitte selviääkö pelkällä viiksen vaihdolla vai olisko vika edempänä (sulakerasia)?
Veikkaisin että vika on nimenomaan tuossa viiksessä. Ainakin itsellä on samaa vikaa omassa escossa. Hintaa viiksipaketilla (kuvassa tihkukytkimellä varustettu malli) taisi olla n. 130 euroa uutena, tämä siis viiksipaketti malli jossa ei tihkun säätöä.

EDIT: Myös omassa escossa oli tota lämpömittarin toimimattomuus vikaa, mutta siitä selvittiin vaihtamalla se lämpömittarin anturi.
Omasta selvisin kanssa viiksen vaihdolla, hinta siinä 130 euroa ja tihkusäädöllä. Mittarin sain kanssa toimimaan kun vaihdoin anturin tai siis ensin vaihdoin väärän eli ECUn anturin ja sitten vasta sen oikean, mutta sillä siitä selvittiin.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: RS2000:sen sähkövikoja?

Viesti Kirjoittaja ohc » Su Syyskuu 3. 14:36:42 2006

Trooper82 kirjoitti:
Tuksu kirjoitti:
ohc kirjoitti:No niin.. tuollanen rs2000 escortti tuli hommattua ja hetihän siinä jotain vikaakin on. Foordi mikä foordi ;).

Se pahin vika on tuo että kun laittaa vilkun päälle jommalle kummalle puolelle autossa syttyy myös pitkät ajovalot. Mitäs veikkaisitte selviääkö pelkällä viiksen vaihdolla vai olisko vika edempänä (sulakerasia)?
Veikkaisin että vika on nimenomaan tuossa viiksessä. Ainakin itsellä on samaa vikaa omassa escossa. Hintaa viiksipaketilla (kuvassa tihkukytkimellä varustettu malli) taisi olla n. 130 euroa uutena, tämä siis viiksipaketti malli jossa ei tihkun säätöä.

EDIT: Myös omassa escossa oli tota lämpömittarin toimimattomuus vikaa, mutta siitä selvittiin vaihtamalla se lämpömittarin anturi.
Omasta selvisin kanssa viiksen vaihdolla, hinta siinä 130 euroa ja tihkusäädöllä. Mittarin sain kanssa toimimaan kun vaihdoin anturin tai siis ensin vaihdoin väärän eli ECUn anturin ja sitten vasta sen oikean, mutta sillä siitä selvittiin.
Tarkistelin noi anturit ja huomasin että myös tuohon on vaihdettu väärä anturi (ECU), se lämpömittarin anturihan on se alin niistä termostaattikotelossa olevista antureista? Noh, huomenna foordille tilaamaan anturi ja toi viiksi systeemi, niin eiköhän ne ala toimimaan.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Syyskuu 9. 17:34:10 2006

Tuota noin, homma on edennyt siten että vilkun/pyyhkijän viikset vaihdettu ja tuo pitkien syttyminen vilkutettaessa katosi. Joten vika korjaantui.

Mutta sitten on tuo lämpömittari, joka ei vieläkään toimi niinkuin pitäisi. Vaihdoin oikean anturin koneeseen ja nyt mittariin tulee jotain eloa. Ongelma on vaan siinä että mittari seilaa aika tavalla. Joskus saattaa kestää todella kauan ennen kuin viisari edes värähtää. Toisinaan taas lämmöt tippuu mittarin mukaan ajossa lähes nollaan normaali lämpötilasta.

Oliskohan se sitten tuo mittari joka on sökö? Tuskin koneen lämmötkään nyt tuolla tavalla normaalisti heittelee?

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Syyskuu 9. 18:19:47 2006

Mitä nyt olen seurannut kavereiden (2 kpl) RS2000 16V:n lämpömittareita sivusilmällä, niin ajossa näyttäisi aika äkkiä tippuvan lämmöt alaspäin normaalisti ajaen.

Ettei vain sittenkin se anturi olisi jotenkin väärä tai viallinen tai sitten termostaatti on viallinen.

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » La Syyskuu 9. 18:30:36 2006

Sine kirjoitti:Mitä nyt olen seurannut kavereiden (2 kpl) RS2000 16V:n lämpömittareita sivusilmällä, niin ajossa näyttäisi aika äkkiä tippuvan lämmöt alaspäin normaalisti ajaen.

Ettei vain sittenkin se anturi olisi jotenkin väärä tai viallinen tai sitten termostaatti on viallinen.
Mittarin anturi ainakin on vaihdettu ja 100% varmuudella vieläpä oikea anturi. Voihan tosin olla että tuo uus anturikin on viallinen. Eipä tuo lämpömittarin seilaaminen nyt kovin paha juttu ole. Pääasiahan on että lämmöt pysyy sallituissa rajoissa.

Tuota vaan ihmettelin että miksi se tekee tuota. Välikopassa sentään kaikki toimi aina just eikä melkein ;).

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » Su Syyskuu 10. 4:18:45 2006

Sine kirjoitti:Mitä nyt olen seurannut kavereiden (2 kpl) RS2000 16V:n lämpömittareita sivusilmällä, niin ajossa näyttäisi aika äkkiä tippuvan lämmöt alaspäin normaalisti ajaen.

Ettei vain sittenkin se anturi olisi jotenkin väärä tai viallinen tai sitten termostaatti on viallinen.
pitää paikkansa. Ei siellä tarvii olla mitään vialla. Alkaa tuntua että se vaan tekee niin.(ominaisuus) Ja mulla on kaikki jäähdytysjärjestelmässä uutta....
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

Vastaa Viestiin